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Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Ter Jun 01, 2021 5:51 am
por Cassio
Eve anuncia a Halo como parceira de lançamento para o mercado de UAM com uma encomenda para 200 aeronaves eVTOL

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Ter Jun 01, 2021 12:20 pm
por Túlio

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Qui Jun 10, 2021 2:32 am
por SantaCatarinaBR
EMBRAER já consegue encomendas para o seu eVTOL, apelidado pelo público de "Carro Voador".
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Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Qui Jun 10, 2021 6:28 am
por Cassio
Embraer’s Eve in $2 Billion Merger Talks With Zanite SPAC

Brazil’s Embraer SA is in talks to merge Eve Urban Air Mobility, its electric vehicle takeoff and landing unit, with Zanite Acquisition Corp., according to people with knowledge of the matter.

The special purpose acquisition company is seeking to raise new equity to support a transaction, said the people, who asked not to be identified because the talks are private. The deal is set to value the combined entity at about $2 billion, they said.
Terms of the deal could change and as with all transactions that aren’t finalized, talks could fall apart. A Zanite representative declined to comment. An Embraer representative didn’t immediately have a comment.

Eve Urban Air Mobility makes eVTOLs, which have been dubbed flying taxis. Led by CEO Andre Stein, the company this week struck a partnership with Helisul Aviation, a Brazilian helicopter operator, that involves an order of as many as 50 eVTOLs, with deliveries slated to begin in 2026.

“Disruptive urban air mobility solutions can bring same type of benefits that aviation already brought to longer trips literally closer to people, giving urban commuters more options to move around the city,” Stein said in a statement announcing the partnership.

Last week, Eve said it struck a partnership with Halo Aviation Ltd., a helicopter travel provider in the U.S. and U.K., which features an order for 200 of Eve’s eVTOL aircraft with delivery commencing in 2026. Halo is part of Ricci’s Directional Aviation.

Other eVTOL companies including Joby Aviation, Lilium GmbH and Archer Aviation Inc. have agreed to go public through SPAC mergers.

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Qui Jun 10, 2021 1:07 pm
por FCarvalho

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Dom Jun 13, 2021 9:31 pm
por Túlio
Quentinha:

13/06/2021
Eve Urban Air Mobility anuncia parceria com a Ascent

https://embraer.com/br/pt/noticias?slug ... m-a-ascent


Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Dom Jun 13, 2021 11:55 pm
por FCarvalho
Mais uma excelente tacada da Embraer com foco em mercados e produtos e serviços disruptivos como eles gostam de falar.

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Seg Jul 12, 2021 3:23 pm
por Cassio
Porter Airlines do Canadá, encomenda até 80 jatos E195E2.

https://www.aereo.jor.br/2021/07/12/por ... -expansao/

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Seg Jul 12, 2021 9:59 pm
por FCarvalho
Um verdadeiro chute no saco da Airbus e do CSeries. A volta à normalidade da aviação comercial vai dar mais fôlego aos E-2. E quando deslanchar...

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Sex Jul 23, 2021 4:30 pm
por Túlio
Imagem

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Seg Ago 09, 2021 8:04 pm
por Cassio
+16 jatos Embraer 175 vendidos hoje, para a Skywest, onde irão operar para a Delta Airlines.

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Ter Ago 10, 2021 12:35 pm
por FCarvalho
Se o E-1 continua vendendo bem deste jeito nos USA, imagina quando liberarem os E-175 E-2.

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Sex Ago 13, 2021 12:28 pm
por Túlio
E o futuro já levantou voo:





PS.: X NARRADORX deve ter entrado POR COTA. [003] [003] [003] [003]

Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Sex Ago 13, 2021 12:30 pm
por Aim For The Top
Possível configuração do novo turboprop da embraer


Re: EMBRAER: Notícias de Aviação Civil

Enviado: Sex Ago 13, 2021 12:50 pm
por FCarvalho
Colocar os motores atrás tem suas vantagens, e desvantagens. Mas no caso de um turbohélice, não me lembro de nenhum avião desta categoria (70-90 pax) que utilizasse esta solução.
Interessante. Vamos ver.