Marinha da Austrália
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Re: Marinha da Austrália
Mas tudo tem limites, não é possível que o contribuinte australiano seja tão passivo.
Não temais ímpias falanges,
Que apresentam face hostil,
Vossos peitos, vossos braços,
São muralhas do Brasil!
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- FCarvalho
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Re: Marinha da Austrália
O australiano médio via de regra geral não é lá muito chegado a questões políticas e muito menos de defesa. Eles não tem uma sociedade preocupada com questões para as quais eles acreditam que seus representantes são capazes e responsáveis o suficiente para tratar os problemas. Defesa é apenas uma delas.
Na verdade, o tema só passou a chamar alguma atenção por lá nos últimos 10 anos para cá, quando os governos começaram a investir pesado em compras de ativos militares vislumbrando a substituição dos meios empregados. Sempre foram, e ainda são, muito dependentes dos norte americanos, e ligados aos britânicos por razões óbvias.
Mas disseste bem. Tudo tem um limite. O dos australianos ainda vamos descobrir qual é. Mas acho que demora.
Na verdade, o tema só passou a chamar alguma atenção por lá nos últimos 10 anos para cá, quando os governos começaram a investir pesado em compras de ativos militares vislumbrando a substituição dos meios empregados. Sempre foram, e ainda são, muito dependentes dos norte americanos, e ligados aos britânicos por razões óbvias.
Mas disseste bem. Tudo tem um limite. O dos australianos ainda vamos descobrir qual é. Mas acho que demora.
Carpe Diem
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Re: Marinha da Austrália
Uma "Corveta" com 4750 toneladas.Tim Fish escreveu:MEKO A210 #corvette design from @thyssenkrupp Marine Systems at #IndoPacific2023 exhibition is another contender for the expected new @Australian_Navy Tier 2 surface combatant project. TKMS is talking to an undisclosed Australian shipbuilder for local construction @IndoPacExpo
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Re: Marinha da Austrália
Depois há a solução "low cost" da Navantia:
Ou então a versão menos "low cost".
More information on the @Navantia_AU Tasman-class corvette design displacing about 3,600t and 109.6m-long and 15.35m-wide. It has an anti-air, anti-submarine and anti-surface capability. The new Tasman-class #corvette on offer from @Navantia_AU for the @Australian_Navy Tier 2 surface combatant requirement built in partnership with @CivmecAU
and based on the Avante 2200 design built for Saudi Arabia. Could it be contender for new @Australian_Navy Tier 2 warship? #indopacific2023 @IndoPacExpo
Ou então a versão menos "low cost".
Tim Fish escreveu:Pics of ALPHA 5000 combatant model from @Navantia_AU stand at #IndoPacific2023 exhibition. At 121m-long, 16m-wide and 4,550t displacement it hosts a wide array of weaponry that the company calls The Tier 2 combatant of the Next Decade. An option for @Australian_Navy @IndoPacExpo
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Re: Marinha da Austrália
Unsafe and unprofessional interaction with PLA-N
Media release
Related ministers and contacts
The Hon Richard Marles MP
Deputy Prime Minister
Minister for Defence
Media contact
dpm.media@defence.gov.au
02 6277 7800
Release content
18 NOVEMBER 2023
The Australian Government has expressed its serious concerns to the Chinese Government following an unsafe and unprofessional interaction with a People’s Liberation Army-Navy (PLA-N) destroyer.
On Tuesday 14 November 2023, HMAS Toowoomba was in international waters inside of Japan’s Exclusive Economic Zone enroute to commence a scheduled port visit.
HMAS Toowoomba had been in the region conducting operations in support of United Nations sanctions enforcement. It had stopped to conduct diving operations in order to clear fishing nets that had become entangled around its propellers.
At all times, HMAS Toowoomba communicated its intention to conduct diving operations on normal maritime channels, and using internationally recognised signals.
While diving operations were underway a PLA-N destroyer (DDG-139) operating in the vicinity closed towards HMAS Toowoomba. Toowoomba again advised the PLA-N destroyer that diving operations were being conducted and requested the ship keep clear.
Despite acknowledging Toowoomba’s communications, the Chinese vessel approached at a closer range. Soon after, it was detected operating its hull-mounted sonar in a manner that posed a risk to the safety of the Australian divers who were forced to exit the water.
This is unsafe and unprofessional conduct.
Medical assessments conducted after the divers exited the water identified they had sustained minor injuries likely due to being subjected to the sonar pulses from the Chinese destroyer.
The safety and wellbeing of our ADF personnel continues to be of our utmost priority.
Australia expects all countries, including China, to operate their militaries in a professional and safe manner.
Defence has for decades undertaken maritime surveillance activities in the region and does so in accordance with international law, exercising the right to freedom of navigation and overflight in international waters and airspace.
https://www.minister.defence.gov.au/med ... tion-pla-n
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18 NOVEMBER 2023
The Australian Government has expressed its serious concerns to the Chinese Government following an unsafe and unprofessional interaction with a People’s Liberation Army-Navy (PLA-N) destroyer.
On Tuesday 14 November 2023, HMAS Toowoomba was in international waters inside of Japan’s Exclusive Economic Zone enroute to commence a scheduled port visit.
HMAS Toowoomba had been in the region conducting operations in support of United Nations sanctions enforcement. It had stopped to conduct diving operations in order to clear fishing nets that had become entangled around its propellers.
At all times, HMAS Toowoomba communicated its intention to conduct diving operations on normal maritime channels, and using internationally recognised signals.
While diving operations were underway a PLA-N destroyer (DDG-139) operating in the vicinity closed towards HMAS Toowoomba. Toowoomba again advised the PLA-N destroyer that diving operations were being conducted and requested the ship keep clear.
Despite acknowledging Toowoomba’s communications, the Chinese vessel approached at a closer range. Soon after, it was detected operating its hull-mounted sonar in a manner that posed a risk to the safety of the Australian divers who were forced to exit the water.
This is unsafe and unprofessional conduct.
Medical assessments conducted after the divers exited the water identified they had sustained minor injuries likely due to being subjected to the sonar pulses from the Chinese destroyer.
The safety and wellbeing of our ADF personnel continues to be of our utmost priority.
Australia expects all countries, including China, to operate their militaries in a professional and safe manner.
Defence has for decades undertaken maritime surveillance activities in the region and does so in accordance with international law, exercising the right to freedom of navigation and overflight in international waters and airspace.
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Re: Marinha da Austrália
US approves transfer of 3 Virginia class submarines to Australia
Naval News December 2023 Navy Forces Maritime Defense Industry
POSTED ON WEDNESDAY, 20 DECEMBER 2023 16:13
On December 13, 2023, the U.S. Senate took a significant step by adopting the National Defense Authorization Act (NDAA) for the fiscal year 2024. This act, with a budget of $874.2 billion, marks a key milestone in the implementation of the AUKUS agreement between the United States, the United Kingdom, and Australia. The centerpiece of this legislation is the authorization of the transfer of three Virginia-class attack submarines to Australia, planned for the 2030s.
The Virginia-class attack submarine Pre-Commissioning Unit Mississippi (SSN 782) conducts alpha trials in the Atlantic Ocean. (Picture source: US DoD)
The U.S. Senate has passed the National Defense Authorization Act (NDAA) for the fiscal year 2024. A key provision of the NDAA is the authorization to transfer three Virginia-class submarines to Australia, a move planned for the 2030s.
Under the AUKUS agreement, the U.S. Navy will sell to Australia Virginia-class Block IV submarines in 2032 and 2035, and a Block VII submarine in 2038. The Block IV submarines, equipped with advanced sonar systems and Tomahawk cruise missiles, have significant operational experience. The Block VII submarine, featuring enhanced technologies, will bring extended strategic deterrence capabilities to the Australian navy.
The AUKUS agreement, aimed at strengthening defense and security cooperation in the Indo-Pacific region, is here translated into a tangible commitment by the United States. The transfer of these submarines, considered among the most advanced in the world, represents a leap in Australian defense capabilities, in a context of increasing geopolitical tensions in the region.
Besides the transfer of equipment, the NDAA also includes measures to consolidate the U.S. submarine industrial base, with a financial contribution of $3 billion from Australia. This measure was designed to alleviate concerns about the U.S. submarine production capacity, notably raised by Senator Roger Wicker of Mississippi.
The NDAA also foresees enhanced collaboration in defense technology and production, by allowing Australian and British companies to be eligible for U.S. federal grants under the defense production act. This should facilitate the allies' participation in joint technological development programs, especially in the fields of hypersonic weapons, artificial intelligence, and quantum computing.
This decision by the United States, while strengthening the AUKUS alliance, aims to maintain a balance of power in a crucial region for international security interests. It also symbolizes American commitment to its allies and underscores the importance of the Indo-Pacific as a key theater in global defense policy.
https://www.navyrecognition.com/index.p ... t=cmp-true
Naval News December 2023 Navy Forces Maritime Defense Industry
POSTED ON WEDNESDAY, 20 DECEMBER 2023 16:13
On December 13, 2023, the U.S. Senate took a significant step by adopting the National Defense Authorization Act (NDAA) for the fiscal year 2024. This act, with a budget of $874.2 billion, marks a key milestone in the implementation of the AUKUS agreement between the United States, the United Kingdom, and Australia. The centerpiece of this legislation is the authorization of the transfer of three Virginia-class attack submarines to Australia, planned for the 2030s.
The Virginia-class attack submarine Pre-Commissioning Unit Mississippi (SSN 782) conducts alpha trials in the Atlantic Ocean. (Picture source: US DoD)
The U.S. Senate has passed the National Defense Authorization Act (NDAA) for the fiscal year 2024. A key provision of the NDAA is the authorization to transfer three Virginia-class submarines to Australia, a move planned for the 2030s.
Under the AUKUS agreement, the U.S. Navy will sell to Australia Virginia-class Block IV submarines in 2032 and 2035, and a Block VII submarine in 2038. The Block IV submarines, equipped with advanced sonar systems and Tomahawk cruise missiles, have significant operational experience. The Block VII submarine, featuring enhanced technologies, will bring extended strategic deterrence capabilities to the Australian navy.
The AUKUS agreement, aimed at strengthening defense and security cooperation in the Indo-Pacific region, is here translated into a tangible commitment by the United States. The transfer of these submarines, considered among the most advanced in the world, represents a leap in Australian defense capabilities, in a context of increasing geopolitical tensions in the region.
Besides the transfer of equipment, the NDAA also includes measures to consolidate the U.S. submarine industrial base, with a financial contribution of $3 billion from Australia. This measure was designed to alleviate concerns about the U.S. submarine production capacity, notably raised by Senator Roger Wicker of Mississippi.
The NDAA also foresees enhanced collaboration in defense technology and production, by allowing Australian and British companies to be eligible for U.S. federal grants under the defense production act. This should facilitate the allies' participation in joint technological development programs, especially in the fields of hypersonic weapons, artificial intelligence, and quantum computing.
This decision by the United States, while strengthening the AUKUS alliance, aims to maintain a balance of power in a crucial region for international security interests. It also symbolizes American commitment to its allies and underscores the importance of the Indo-Pacific as a key theater in global defense policy.
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Re: Marinha da Austrália
Australia Lists Japan’s Mogami Class as 1 of 4 Contenders for Its Next Frigate
The JMSDF chief praised the move as “a sign of the high trust and evaluation” of Japanese defense equipment.
Takahashi Kosuke
By Takahashi Kosuke
March 07, 2024
The Mogami, name ship of its class, arrives at Yokosuka, Japan, May 9, 2022.
As part of strengthening the Royal Australian Navy’s surface combat fleet capability, Australia is planning to build a new general-purpose frigate. Now the Albanese government has listed the Mogami-class frigate of the Japan Maritime Self-Defense Force (JMSDF) as one of the four candidates for the navy’s next frigate, with the other three vessels being selected from Spain, Germany, and South Korea.
In response, Admiral Sakai Ryo, chief of staff of the JMSDF, praised this move.
“Australia has announced that, as a maritime nation, it will strengthen the capabilities of its surface fleet and contribute to an open and stable maritime order as it recognizes that the regional strategic environment is becoming increasingly difficult,” Sakai said at a press conference on March 6.
“Japan and Australia share fundamental values and strategic interests, and we highly value the RAN’s surface combatant fleet review as an extremely important initiative for Australia to contribute to play a further role in regional peace and stability,” he said, adding “the JMSDF intends to actively exchange opinions with the RAN.”
Asked about the Mogami-class frigate being mentioned as a candidate for the next generation of frigates in the RAN’s reorganization plan, Sakai said, “We believe that Australia has picked frigates from these countries based on its own information. The fact that the Mogami class was selected as a candidate is a sign of the high level of trust and evaluation of Japanese equipment.”
Tokyo has maintained a policy of pacifism since the end of World War II and has almost no record of exporting lethal defense equipment, Thus, the latest development came like a bolt out of the blue, surprising many Japanese.
On February 20, the Australian government released an independent analysis report on the RAN’s surface combatant fleet capability, in response to the recommendations of Australia’s 2023 Defense Strategic Review published last April.
Most notably, the report lists Germany’s MEKO A-200, Japan’s Mogami-class frigate built by Mitsubishi Heavy Industries, South Korea’s Daegu-class FFX Batch II and III, and Spain’s Navantia ALFA 3000 as candidates for the RAN’s next general-purpose frigate.
The Australian government “has directed these ships be acquired rapidly with an established international shipbuilding partner through a hybrid offshore then onshore build strategy, transitioning to the consolidated Henderson shipyard in Western Australia,” the report said.
“Four platforms have been identified by the independent analysis as exemplars to form the basis of a selection process for this new general purpose frigate,” the report added.
Australia plans to acquire 11 new general purpose frigates to complement the country’s combat-ready fleet of warships by replacing the eight aging Anzac-class frigates commissioned in the 1990s and early 2000s.
The Mogami-class frigate, also known as 30FFM, is the JMSDF’s stealthy multi-mission frigate, intended for surveillance missions in waters surrounding the Japanese archipelago, including the East China Sea. According to the JMSDF, this frigate class is equipped with enhanced multirole capabilities, including the ability to conduct anti-mine warfare operations, which until now have been performed by the JMSDF’s ocean-going minesweepers.
The Mogami-class ships, each of which is capable of embarking one helicopter as well as an unmanned underwater vehicle (UUV), will also be equipped with a vertical launch system (VLS) and an unmanned surface vehicle (USV), both of which will see the first installment on any Japanese frigate ever.
The JMSDF had originally planned to build a total of 22 Mogami-class frigates as Tokyo ramps up efforts to strengthen the country’s naval forces. However, it has decided to now procure a total of only 12 such frigates until the current fiscal year 2023, with plans to acquire a new class of 12 FFMs from 2024 until 2028. The new frigates will essentially be improved Mogami-class ships that are set to be built to the design proposed by MHI.
The Japanese Defense Ministry said the new-class FFM will be fitted with longer-range missiles, enhanced anti-submarine capabilities, and improved capabilities for various maritime operations. With better anti-aircraft and search capabilities, the new FFM may become closer to an FFG (missile frigate).
Thus, there is a strong possibility the Australian government will seek the new FFM rather than the current Mogami-class vessels, because the former will have a larger and more lethal surface combatant capability.
For now, nothing is finalized. Japan was also in the running for a $40 billion deal to build Australia’s new class of submarines, based on the JMSDF’s Soryu-class vessels; however, Australia chose to work with France instead, apparently catching Tokyo off-guard. Eventually, even the deal with France was scrapped, as Australia opted to pursue nuclear-powered submarines under its AUKUS partnership with the United Kingdom and United States.
https://thediplomat.com/2024/03/austral ... t-frigate/
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Re: Marinha da Austrália
Já passou da hora de variar os fornecedores da MB por aqui.
Após as A-100, por mim a classe Mogami é a melhor opção no futuro a curto prazo em termos de família de navios que poderiam ser construídas por aqui. E estaleiros japoneses ou com participação de empresas nipônicas por aqui é o que não falta.
A classe Daegu FFX II e III sul coreana também entram no páreo, com a Type 54B chinesa sendo a carta na manga daquele país quando a oportunidade chegar. E ela chegará logo.
A ver.
Os australianos estão indo à forra com os seus planos de atualização da marinha real.
E não é para menos. Isso sim é visão geoestratégica do poder naval.
Após as A-100, por mim a classe Mogami é a melhor opção no futuro a curto prazo em termos de família de navios que poderiam ser construídas por aqui. E estaleiros japoneses ou com participação de empresas nipônicas por aqui é o que não falta.
A classe Daegu FFX II e III sul coreana também entram no páreo, com a Type 54B chinesa sendo a carta na manga daquele país quando a oportunidade chegar. E ela chegará logo.
A ver.
Os australianos estão indo à forra com os seus planos de atualização da marinha real.
E não é para menos. Isso sim é visão geoestratégica do poder naval.
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Re: Marinha da Austrália
A fragata da Marinha Australiana ``HMAS Anzac'' aposentou-se...
Categoria:Navios australianos
Uma cerimônia de aposentadoria do HMAS Anzac, a primeira fragata da classe Anzac da Marinha australiana, foi realizada em Stirling, na Costa Oeste.
Ao longo de 28 anos, o HMAS Anzac teve mais de 3.000 marinheiros a bordo e envolvidos em inúmeras missões e operações. Em 2003, durante a Guerra do Iraque, apoiou o desembarque do Comando da Marinha Real na Península de Al Faw com tiros navais.
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Re: Marinha da Austrália
Esta classe está sendo negociada com as Filipinas.
Com alguma sorte eles irão receber 2 a 4 unidades delas, repassadas pelos australianos.
Não é preciso dizer que a marinha das Filipinas é uma anã branca frente a uma gigante vermelha em termos navais com a China.
Com alguma sorte eles irão receber 2 a 4 unidades delas, repassadas pelos australianos.
Não é preciso dizer que a marinha das Filipinas é uma anã branca frente a uma gigante vermelha em termos navais com a China.
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Re: Marinha da Austrália
Austrália corta aço em sua primeira fragata classe Hunter
As futuras fragatas da classe Hunter da Austrália deram um passo significativo hoje, quando a BAE Systems cortou aço no primeiro de seis navios no Estaleiro Naval Osborne em Adelaide, Sul da Austrália.
Equipe de Notícias Navais, 21 de junho de 2024
Comunicado de imprensa do Departamento de Defesa da Austrália
Hoje, o governo albanês deu outro passo significativo no fornecimento da frota de combatentes de superfície de maior letalidade da Marinha, com o início da construção da primeira fragata da classe Hunter.
Este marco importante foi marcado pelo vice-primeiro-ministro e pelo primeiro-ministro da Austrália do Sul cortando a primeira peça de aço a ser usada no primeiro navio da classe.
No início deste ano, o Governo Albanês anunciou o investimento mais significativo na frota de superfície da Marinha em décadas. Isto incluiu o compromisso de construir seis fragatas da classe Hunter no Sul da Austrália para melhorar significativamente a guerra submarina e a capacidade de ataque da Marinha.
O contrato para a fase de construção das três primeiras fragatas da classe Hunter foi agora assinado pela Defense e pela BAE Systems Australia, com a primeira fragata da classe Hunter prevista para estar operacional em 2034.
A construção das fragatas da classe Hunter ocorrerá no Estaleiro Naval de Osborne, como parte do compromisso do governo albanês com a construção naval contínua no sul da Austrália.
A fase de construção do Programa de Fragatas da Classe Hunter durará 20 anos.
No seu auge, este programa apoiará cerca de 3.000 empregos diretos e apoiará mais 5.000 empregos indiretos em toda a cadeia de abastecimento australiana.
Esses empregos se somam aos milhares de trabalhadores altamente qualificados que serão necessários para construir nossos submarinos AUKUS e prolongar a vida útil dos submarinos da classe Collins, ambos os quais também ocorrerão em Osborne, no sul da Austrália.
As Fragatas da Classe Hunter são um componente chave do compromisso do Governo Albanês para garantir que a Marinha Real Australiana tenha uma frota de superfície com elevados níveis de letalidade e dissuasão num momento de maior incerteza global.
O Vice-Primeiro Ministro, Hon Richard Marles MP, disse:
“Este primeiro marco não envolve apenas o corte de aço; estamos apoiando trabalhadores australianos na construção de fragatas em um estaleiro australiano, apoiando a indústria australiana.
“A construção naval naval contínua é a forma como a Austrália aumentará sua força de trabalho, indústria e infraestrutura na construção naval e de sustentação.
“Este marco exemplifica o compromisso do nosso governo em fornecer construção naval contínua no Sul da Austrália e um futuro feito na Austrália, pelos australianos.
“Este projeto apoiará empregos australianos altamente qualificados, incluindo cerca de 3.000 empregos diretos no seu pico e mais 5.000 empregos indiretos através da cadeia de abastecimento australiana.”
O primeiro-ministro da Austrália do Sul, Peter Malinauskas, disse:
“Este é um dia importante para o nosso estado.
“A construção das fragatas encerra um processo de construção naval contínua no Sul da Austrália, proporcionando milhares de empregos seguros e bem remunerados para as gerações vindouras.
“Esta entrega de fragatas ao lado de submarinos SSN-AUKUS coloca a Austrália do Sul na frente e no centro do mais crucial dos empreendimentos nacionais.
“Isto também representa uma mudança radical na complexidade económica do nosso estado, o que ajudará a melhorar o padrão de vida dos sul-australianos de forma mais ampla.”
Comunicado de imprensa da BAE Systems Austrália
A Comunidade da Austrália concedeu à BAE Systems Maritime Australia um contrato para construir as três primeiras fragatas da classe Hunter, enquanto o programa comemora sua transição para a fase formal de construção.
O vice-primeiro-ministro, Richard Marles, e o primeiro-ministro da Austrália do Sul, Peter Malinauskas, cortaram oficialmente o aço do primeiro navio em uma cerimônia no Estaleiro Naval Osborne em Adelaide, no sul da Austrália.
O evento contou com a presença de representantes dos governos federal e estadual e da Marinha Real Australiana, bem como de parceiros da indústria, fornecedores e funcionários da BAE Systems Australia.
O pedaço de aço cortado faz parte da estrutura de suporte do sistema de freio do eixo propulsor de bombordo.
Baseado no Type 26 Global Combat Ship, os primeiros quatro dos quais estão em construção nas instalações da BAE Systems em Glasgow, Reino Unido, o Hunter é uma das fragatas de guerra anti-submarino mais avançadas do mundo e fornecerá à Marinha Real Australiana o próximo capacidade de geração.
Ben Hudson, CEO da BAE Systems Austrália, disse:
“Este é um momento de orgulho para todos nós da BAE Systems Australia e chega num momento em que a capacidade da Hunter nunca foi tão importante.
“O Hunter será um dos navios de guerra anti-submarino mais avançados tecnologicamente e com capacidade furtiva do mundo e seu compartimento de missão modular permite-lhe realizar uma ampla gama de missões, desde guerra até ajuda humanitária e em desastres.
“Nos próximos anos, construiremos e entregaremos as três primeiras fragatas da classe Hunter para a Marinha Real Australiana.”
Craig Lockhart, Diretor Geral da BAE Systems Australia – Maritime, disse:
“Já temos um avanço na construção da primeira fragata da classe Hunter, com seis blocos de proteção programados já em produção aprovados na fase de projeto e produção como parte da estratégia de mitigação de risco.
“Este programa sempre foi mais do que apenas construir navios, criamos instalações líderes mundiais, uma cadeia de fornecimento vibrante pronta para atingir a taxa máxima de produção e uma força de trabalho que está provando que pode produzir produtos de construção naval da mais alta qualidade que podem competir em qualquer lugar.
“Este momento foi preparado há muito tempo e tem sido uma jornada tremenda até agora, mas demonstramos que, juntamente com nossos parceiros, fornecedores e a grande equipe aqui em Osborne e no Reino Unido, estamos à altura do tarefa e ansioso para ir.
Uma revisão da aquisição da fragata da classe Hunter pela Austrália (emitida em janeiro) encontrou sérios problemas com o processo de aquisição que levou à seleção do projeto BAE Systems Tipo 26 para as futuras fragatas da Marinha Real Australiana.
Posteriormente, o governo australiano divulgou em 20 de fevereiro uma resposta há muito esperada descrevendo as intenções de modernização e expansão da frota de superfície RAN. Como resultado, o programa da classe Hunter foi reduzido de 9 para 6 navios. Juntamente com os contratorpedeiros AAW da classe Hobart, os navios são agora classificados como combatentes de “Nível 1” para o futuro mix da frota. Em linha com esta percepção, Canberra pretende reduzir o Hunter em seis, em vez de nove cascos. Um projeto de “extremidade inferior” - ou “Tier 2” surgiu como um novo esforço para se tornar realidade na exigência de um sucessor ANZAC adicional e no crescimento da frota de superfície RAN.
O primeiro Hunter será agora entregue à RAN em 2032, com o navio final entregue no início da década de 2040.
Especificações da fragata classe Hunter:
Deslocamento: 8.800 t em plena carga
Comprimento: 151,4 m (496 pés 9 pol.)
Feixe: 21,4 m (70 pés 3 pol.)
Propulsão: configuração CODLOG
Velocidade: 27+ nós
Alcance: 7.000 milhas náuticas
Complemento: 180 marinheiros (alojamento para 208)
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... s-frigate/