Marinha da Austrália

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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Re: Marinha da Austrália

#361 Mensagem por Crisaman » Sex Mai 13, 2016 5:33 pm

As Hobart praticamente não tem customização. Radares, motores, armamento, etc... tudo de fabricação estrangeira. Australiano tem os despistador de misseis e os consoles de comando e controle tipo os nossos SICONTA. Ou seja eles não dominam praticamente nada das tecnologias empregadas nos navios e pagaram 9 bilhões para fazer partes do casco que nem isso poderam fazer direito e vários blocos do casco que deveriam ser fabricados na Austrália tiveram que ser feitos na Espanha e no Reino Unido.




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Re: Marinha da Austrália

#362 Mensagem por Penguin » Sex Mai 13, 2016 7:59 pm

Crisaman escreveu:As Hobart praticamente não tem customização. Radares, motores, armamento, etc... tudo de fabricação estrangeira. Australiano tem os despistador de misseis e os consoles de comando e controle tipo os nossos SICONTA. Ou seja eles não dominam praticamente nada das tecnologias empregadas nos navios e pagaram 9 bilhões para fazer partes do casco que nem isso poderam fazer direito e vários blocos do casco que deveriam ser fabricados na Austrália tiveram que ser feitos na Espanha e no Reino Unido.
Sim houveram problemas com causas diversas.
Mas qual é o ponto?
O Governo australiano tomou a decisão de desenvolver sua indústria naval militar (que tem tradição e uma gama de estaleiros militares - AUSTRALIA’S SHIPBUILDING SECTOR: http://www.asiapacificdefencereporter.c ... ing-sector), mas um grande intervalo entre programas pode complicar as coisas, principalmente quanto a mão-de-obra (por exemplo, o intervalo entre a ANZAC e os Hobart).
A razão pela qual os australianos estão e vão continuar investindo pesadamente nos seus estaleiros e em sua marinha chama-se China.

Eles sabem que a construção em estaleiros locais, no caso deles, sai pelo menos 60% mais caro. Recursos para isso eles têm:
Industry
Australia announces plan for USD31 billion in ship spending

Zachary Fryer-Biggs, Washington, DC - IHS Jane's Defence Industry
18 April 2016

Australia's Department of Defence announced plans for its shipyards on 18 April for how it would spend upwards of AUD40 billion (USD31 billion) to buy 42 ships.

The announcement details the shipbuilding locations for three programmes: Offshore Patrol Vessels, Future Frigates, and Pacific Patrol Boats.

In the announcement the defence department said that the Offshore Patrol Vessels will be built at the shipyard in Adelaide beginning in 2018, with subsequent production switching to the Australian Marine Complex in Henderson, Australia, in 2020. Three designers were shortlisted for the programme, expected to be worth AUD3 billion, including Damen, Fassmer, and Lurssen.
Excelente material....muita informação:

Future of Australia’s naval shipbuilding industry
http://www.aph.gov.au/Parliamentary_Bus ... ipbuilding

Especialmente...

Report - Part 1: http://www.aph.gov.au/Parliamentary_Bus ... ort_part_1
Report - Part 2: http://www.aph.gov.au/Parliamentary_Bus ... ort_part_2
Report - Part 3: http://www.aph.gov.au/Parliamentary_Bus ... ort_part_3




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Re: Marinha da Austrália

#363 Mensagem por Crisaman » Sex Mai 13, 2016 8:41 pm

Penguin escreveu:
cabeça de martelo escreveu:Os programas de reequipamento Australianos passam quase sempre o orçamento planeado. Isso não é ser um "país bem gerido", é "levar a sério a sua defesa" e ter dinheiro para tal.
Tem dinheiro para tal muito em função do fato de ser bem gerido (economicamente)
Planejar e executar o planejado é um forte indício de boa gestão.
Não gosto de ficar citando e desconstruindo as ideias dos outros. Mas depois de tudo que coloquei aqui você ainda acha que eles planejam bem e executam bem e tem boa gestão dos seus programas militares?




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Re: Marinha da Austrália

#364 Mensagem por Penguin » Sex Mai 13, 2016 8:44 pm

Crisaman escreveu:
Penguin escreveu: Tem dinheiro para tal muito em função do fato de ser bem gerido (economicamente)
Planejar e executar o planejado é um forte indício de boa gestão.
Não gosto de ficar citando e desconstruindo as ideias dos outros. Mas depois de tudo que coloquei aqui você ainda acha que eles planejam bem e executam bem e tem boa gestão dos seus programas militares?

Quando se analisa o global, considerando o nível de gasto militar deles, possuem forças armadas muito bem equipadas e modernas.
Como é um país bem gerido economicamente, possuem condições de realizar investimentos pesados em defesa.




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Re: Marinha da Austrália

#365 Mensagem por Penguin » Seg Mai 16, 2016 9:12 pm

Trecho
'There are a few things [produced by Australian allies] that do not meet Australia's needs, and one of them is submarines'.
Razões pelas quais a Australia descartou qualquer submarino MOPS (military-of-the-shelf), incluindo o Soryu, japonês:

Australia’s new submarine cannot be a MOTS
http://www.aph.gov.au/Parliamentary_Bus ... rt%202/c05

Muito interessante. Com análise das capacidades do Collins e do Soryu.

What submarine capability does Australia need?
http://www.aph.gov.au/Parliamentary_Bus ... rt%202/c06

Com análise das propostas alemã e francesa.




Editado pela última vez por Penguin em Ter Mai 17, 2016 5:41 pm, em um total de 1 vez.
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Re: Marinha da Austrália

#366 Mensagem por Crisaman » Ter Mai 17, 2016 4:03 pm

Bom já que você está convencido que tudo que a Austrália toca vira ouro vou ao ponto:

A Austrália é um país bem gerido? Sim. Tem um nível de vida e desenvolvimento humano excelente.

A Austrália investe pesado em defesa? Sim. Eles tem dinheiro pra isso.

A Austrália tem condições de tocar projetos navais de de grande porte? Não. Não tem tradição, industria pesada e capacidade de absorver o conhecimento técnico científico passado através de ToT.

A Austrália investe bem em defesa na área naval? Não. Gastam muito estouram os prazos e o produto final na maioria das vezes é inferior ao similar estrangeiro.

Essa nova empreitada de 36 bilhões de dólares vai dar certo? Provavelmente não. Um submarino convencional nunca vai se igualar a um nuclear no teatro de operações da Asia-Pacífico.

É isso que penso. Quer achar outra coisa e continuar a procurar desculpas para as cagadas Australianas. Isso já não é mais problema meu.




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Re: Marinha da Austrália

#367 Mensagem por Penguin » Ter Mai 17, 2016 8:16 pm

Crisaman escreveu:Bom já que você está convencido que tudo que a Austrália toca vira ouro vou ao ponto:

Não acho isso.

A Austrália é um país bem gerido? Sim. Tem um nível de vida e desenvolvimento humano excelente.

Concordamos.

A Austrália investe pesado em defesa? Sim. Eles tem dinheiro pra isso.

Sim. Eles têm a motivação também: China.
A Australia é uma ilha e a construção naval é uma prioridade governamental, mesmo com sobrecustos para produzir localmente.


A Austrália tem condições de tocar projetos navais de de grande porte? Não. Não tem tradição, industria pesada e capacidade de absorver o conhecimento técnico científico passado através de ToT.

Discordamos.
A indústria naval militar australiana tem história e tradição.
Durante a IIGM produziram localmente 113 navios de guerra em 10 estaleiros. Repararam mais de 500 navios da USN e 390 da RN.
Chegaram a possuir durante a IIGM a 4a mais poderosa marinha do globo com 337 navios.
Têm produzido localmente uma diversidade de navios de guerra em vários estaleiros: Fragata Daring (50s), Fragata Oliver Hazard Perry (80s-90s), Fragata Meko 200 (ANZAC) (90s-00s), submarino Collins (90s-00s), Destroyer Hobart (10s-20s) sem contar navios auxiliares, caça minas, cargueiros etc.
Fica claro que há intervalos sem construção e manter a mão-de-obra qualificada se torna um desafio e um problema.
Hoje, possuem mais estaleiros militares ativos que o Brasil.


A Austrália investe bem em defesa na área naval? Não. Gastam muito estouram os prazos e o produto final na maioria das vezes é inferior ao similar estrangeiro.

Eles reconhecem que têm sobrecusto e ineficiências na produção naval, mas a decisão de manter capacidade de construção e sobretudo manutenção é considerada estratégica.
Os produtos podem ser mais caros, mas nada ficam a dever em termos de capacidade a outros equipamentos da mesma classe e atendem a especificações locais.


Essa nova empreitada de 36 bilhões de dólares vai dar certo? Provavelmente não. Um submarino convencional nunca vai se igualar a um nuclear no teatro de operações da Asia-Pacífico.

Por diversas razões eles declinaram de ter submarino nuclear, dentre as quais, política.
Claramente uma opção nuclear seria a ideal, sem considerar os aspectos políticos, o que a torna irreal.
Isso posto, eles têm umas necessidades impossíveis de serem atendidas por qualquer submarino convencional existente no mercado hoje. Tanto que escolheram um projeto que na prática não existe ainda e será derivado de um submarino nuclear em desenvolvimento/construção (Barracuda).
Atender a esses requisitos com um sub convencional, vai requerer muito investimento. Vai sair caro. Eles sabem e o preço está dado pela DCNS. OBS.: O Soryu embora mais barato, possui desempenho similar e inferior em certos aspectos ao atual Collins, não atendendo aos requisitos australianos e o japoneses não trsnsferem tecnologias como os australianos querem.
Serão 12 submarinos, pois eles avaliaram que esse é o número que permite ter uma quantidade ideal para eles em operação.


É isso que penso. Quer achar outra coisa e continuar a procurar desculpas para as cagadas Australianas. Isso já não é mais problema meu.
Os australianos possuem os elementos para realizar esses investimentos:
-Necessidade: China, isolamento geográfico e requisitos específicos
-Disponibilidade de recursos
-Estômago para correr riscos
-Vontade política

Pensamos diferente.




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Re: Marinha da Austrália

#368 Mensagem por P44 » Sex Ago 26, 2016 6:33 pm

Australian DoD issues warning to DCNS following data leak

Andrew MacDonald, London - IHS Jane's Defence Industry
26 August 2016

DCNS Group, the French shipbuilder selected to lead Australia's Future Submarine programme in April, has received a warning from the Australian Department of Defence (DoD) following a substantial leak of technical data relating to the company's Scorpene submarine design.

The unauthorised release of a 22,400 page document detailing the specifications of the vessel was revealed on 24 August by newspaper The Australian .

Following the DoD warning, DCNS announced on 26 August that it would establish an operational security committee on its Australian board before the end of the year.

Sean Costello, chief executive of DCNS Australia, said, "This committee is part of the arrangements that deliver sovereignty to Australia in submarine matters and will govern the measures that DCNS develops to deliver the Australian Government's stringent security requirements for the Future Submarine [programme]".

http://www.janes.com/article/63270/aust ... -data-leak




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Re: Marinha da Austrália

#369 Mensagem por P44 » Seg Set 05, 2016 6:20 pm

BAE Systems signs SEA 5000 Frigate design contract with Australian Government


BAE Systems has signed a contract with the Commonwealth Government to further refine its design of the Type 26 Global Combat Ship (GCS) for the Royal Australian Navy under the SEA 5000 (Future Frigate) program.

BAE Systems Australia Chief Executive, Glynn Phillips, said: “We look forward to demonstrating the adaptability and maturity of the Global Combat Ship design to meet Australia’s requirements for an Anti-Submarine Warship frigate. The Global Combat Ship design is the most modern, adaptable and flexible of all possible options available today, and I am confident that we will be able to demonstrate that it is the best able to meet the requirements of the Royal Australian Navy.”

Imagem
BAE Systems SEA 5000 proposal is based on the future Royal Navy Type 26 design. It was unveiled during Pacific 2015 naval defense show.


In coming months, a team of BAE Systems’ Australian engineers will be deployed to the UK to join the Company’s established design team. Being embedded into the one of the most advanced warship building teams in the world will allow these engineers to acquire the skills and knowledge required to effectively transfer the technology to Australia.

BAE Systems is using the latest in modern digital planning capability to refine and tailor its designs to the Commonwealth of Australia’s requirements. To assist this process, the Company has revealed that, a 3-dimensional visualisation suite will be delivered to Australia to help improve understanding of the unique features of the ship design. This will enable conversations about design modifications the Royal Australian Navy requires and will help demonstrate how the Global Combat Ship could accommodate the required CEA Technologies’ phased-array radar system.

This is part of the Australian Department of Defence’s Competitive Evaluation Process for the program. The Commonwealth has also entered into similar agreements with Fincantieri and Navantia.

Comments by Navy Recognition
9 new frigates will be procured as part of the SEA5000 program which calls for the replacement of the RAN ANZAC class frigates. The Future frigate-class is expected to have anti-submarine warfare (ASW) capabilities and the CEAFAR2 radar currently in development by CEA.

The Type 26 is the future Anti-Submarine Warfare Frigate that will replace the Royal Navy's 13 Type 23 frigates and other ships. BAE Systems says the Type 26 / Global Combat Ship will be a highly capable and versatile multi-mission warship designed to support anti-submarine warfare, air defence and general purpose operations anywhere on the world’s oceans. Navy Recognition could not meet a BAE representative who could talk about the SEA5000 GCS (during Pacific 2015) but we understand that it would be fitted with the CEAFAR2 radar currently in development by CEA, Mk41 cells exclusively (no CAMM which are present on the UK design) as well as a BAE Systems Mk 45 5 inch main gun.

BAE Systems SEA5000 proposal basic specifications:
Original design: Global Combat Ship (Royal Navy Type 26)
Length: 148.5 m
Max beam: 20 m
Displacement: 6,000 t
Accommodation: 118 crew + 72 embarked forces

http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=4329




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Re: Marinha da Austrália

#370 Mensagem por akivrx78 » Ter Set 13, 2016 8:44 am

Exercise KAKADU comes back to the Top End

The Royal Australian Navy’s largest maritime warfare exercise is set to kick off next week off the coast of Darwin.

8th Sep 2016

The Royal Australian Navy’s largest maritime warfare exercise is set to kick off next week off the coast of Darwin.

Exercise KAKADU, held from 12 to 24 September 2016, will involve 19 ships and submarines, 18 aircraft and more than 3000 personnel from 19 Asia Pacific and Indian Ocean navies and air forces.

Held biennially, Exercise KAKADU is the Australian Navy’s premier international engagement activity, developing interoperability between nations in the maritime and air domains, and providing training opportunities for maritime security and surveillance.

The Commander of the Australian Fleet, Rear Admiral Stuart Mayer, CSC and Bar, RAN, described the importance of Exercise KAKADU 2016 in enhancing and strengthening relationships between the participating nations.

“Each nation brings a wealth of experience to the Exercise, providing a valuable opportunity to collaborate, share knowledge and build our skills in protecting the maritime domain.

“2016 marks the 13th iteration of Exercise KAKADU, and this year sees warships and aircraft from Canada, France, Indonesia, Japan, Malaysia, Pakistan, Papua New Guinea, Singapore and the United States, working alongside Australian Navy and Air Force assets and observers from Fiji, India, New Zealand, Philippines, Republic of Korea, Thailand, Timor Leste, Tonga and Vietnam.

“Darwin has been home to Exercise KAKADU since its inception, and as one of the largest exercises of its type in the Indo Pacific region, highlights the critical place that northern Australia plays in supporting ADF operations,” Rear Admiral Mayer said.

The Exercise will commence with a harbour phase for planning and simulation, before moving into a sea phase where the ships and aircraft will divide into several multi-national task groups to practice various scenarios, culminating in a task group vs. task group ‘free play’.

http://www.asiapacificdefencereporter.c ... he-Top-End
Navio japonês e canadense chegando para o exercício Kakadu 16 na Austrália.
07/09/2016
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Re: Marinha da Austrália

#371 Mensagem por Penguin » Ter Set 13, 2016 9:44 pm

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Hobart, the first of Australia’s three new Air Warfare Destroyers, left the shipyard in Adelaide today to begin her initial Builder Sea Trials. The second ship is due to be launched in December, and the third is about half-built. (AWDA photo)
http://www.defense-aerospace.com/




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Re: Marinha da Austrália

#372 Mensagem por P44 » Dom Set 18, 2016 2:38 pm

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What will become Australia’s most capable warship, the lead ship of the Hobart class air warfare destroyers (AWDs) departs the wharf for the first time commencing sea trials. Via ausawd.com




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Re: Marinha da Austrália

#373 Mensagem por P44 » Qui Set 29, 2016 3:40 pm

First Royal Australian Navy Air Warfare Destroyer Hobart successfully completes Builder Sea Trials

Today, the Air Warfare Destroyer Alliance achieved a major milestone with the successful completion of Builder Sea Trials for the first destroyer Hobart following several days at sea off the coast of South Australia. AWD Alliance General Manager Lloyd Beckett said that sea trials was the commencement of an exciting new phase for the Air Warfare Destroyer project.

“This first phase of sea trials, conducted over four days in the local South Australian waters, marks the successful testing of the ship’s hull, propulsion and navigation systems. A second phase of more advanced trials will take place in early 2017 when Hobart trials its combat and communications systems,” he said.

Imagem
Hobart, the first of three air warfare destroyers, seen here during builder sea trials.
Picture: AWD Alliance

The successful completion of Hobart’s Builder Sea Trials represents a decade of dedication and effort by the AWD workforce on one of the most complex shipbuilding projects in Australia’s history.

“It’s the culmination of years of design and procurement, construction and outfitting, system testing, training and equipment activation. It gives me an enormous sense of pride in seeing our hard work culminate in a successful trial period at sea,” said Mr Beckett.

Significant progress has been made on the AWD project and destroyer Hobart to reach this milestone with the ship build commencing in January 2010, hull consolidation in March 2014, and official launch - when the ship floats for the first time - in May 2015.

AWD Alliance Program Manager, Commodore Craig Bourke also expressed his satisfaction: “The completion of Hobart’s Builder Sea Trials is a significant step towards delivery of the first AWD to Defence and the most capable warships ever operated by the Royal Australian Navy.”

“The AWD Alliance team of shipbuilders and systems integrators can take great pride in attaining this major milestone of sending our first AWD to sea and successfully completing its platform trials,” he said. Over the coming months, further progress on the AWD Project will be demonstrated when the second destroyer Brisbane enters the water following its launch in December 2016, as well as hull consolidation of the third destroyer, Sydney, in August 2017.



http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=4379




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Re: Marinha da Austrália

#374 Mensagem por P44 » Qua Dez 21, 2016 5:45 pm

Imagem
NUSHIP ‘Hobart‘ – D 39 / VKLB e NUSHIP ‘Brisbane‘ – D 41 / VKLC, em fase de acabamento no cais do estaleiro ASC Pty td., Techport, Osborne, South Austrália, em imagem do dia 20/12/2016.

Versão australiana da classe F 100 da Navantia espanhola, encomendada em 4 de outubro de 2007, com previsão de comissionamento da primeira unidade, futuro HMAS ‘Hobart‘ em junho de 2017.

http://www.naval.com.br/blog/2016/12/20 ... c-pty-ltd/




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Re: Marinha da Austrália

#375 Mensagem por P44 » Sex Fev 03, 2017 8:24 pm

Imagem

Australia’s first air warfare destroyer starts acceptance trials
http://navaltoday.com/2017/01/30/austra ... ce-trials/




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