Só complementando, atualmente o único concorrente do KC-390 é o C-130. No futuro, poderá ser o russo-indiano Il-214/HAL MTA e o ucraniano An-178 (esse sendo um pouco menor, concorrendo também com os C-27J e C-295M). O japonês C-2, que dizem ser muito parecido com o avião da Embraer, é na verdade uma classe acima e concorre com o europeu A-400M e com An-70, que está fadado ao fracasso com a atual crise na Ucrânia. O Y-20 concorre com o Il-76 e o C-17.Adevaldo escreveu:Dois níveis acima.irlan escreveu:Ele vai concorrer com o KC-390 ou é um nível acima?
Xian Y-20
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Re: Xian Y-20
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Re: Xian Y-20
O KC-390 está bem em termos de concorrência. Temos um nicho próprio e no médio/longo prazo haverá poucos concorrentes a mais para disputar o mercado.
Mesmo no caso do MTA, o seu mercado principal será a Índia e Russia. O que sair desta área já será lucro.
A não ser que a China surpreenda de novo com um substituto a jato para os seus Y-8/9.
abs.
Mesmo no caso do MTA, o seu mercado principal será a Índia e Russia. O que sair desta área já será lucro.
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Re: Xian Y-20
As coisas estão andando. E o Y-20 parece que vai sair do forno direto para a rampa das PLAF ainda este ano. E os números que apresenta parecem ser, também, bastante auspiciosos.
China's giant Y-20 airlifter expected to enter service this year
China's newest military transport plane is expected to enter service this year.
By Richard Tomkins | March 23, 2016
http://www.upi.com/Business_News/Securi ... 458761417/
ps: é lamentável que os nossos militares ainda deem de ombros, ou pior, vierem as costas quando se trata de material militar chinês, menos por questões técnicas/tecnológicas do que sua eterna propensão a fixações ideológicas.
abs.
China's giant Y-20 airlifter expected to enter service this year
China's newest military transport plane is expected to enter service this year.
By Richard Tomkins | March 23, 2016
http://www.upi.com/Business_News/Securi ... 458761417/
ps: é lamentável que os nossos militares ainda deem de ombros, ou pior, vierem as costas quando se trata de material militar chinês, menos por questões técnicas/tecnológicas do que sua eterna propensão a fixações ideológicas.
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Re: Xian Y-20
PLAAF reportedly receives first Y-20 airlifter
Gareth Jennings, London - IHS Jane's Defence Weekly
17 June 2016
A prototype Y-20 aircraft seen during an earlier test flight. The first operational platform has reportedly been delivered to the PLAAF. Source: Chinese Internet
The People's Liberation Army Air Force (PLAAF) has reportedly received the first of more than 1,000 Xian Aircraft Corporation (XAC) Y-20 heavy strategic transport aircraft.
Chinese social media reported the delivery of aircraft 11051 and 11052 to Chengdu-Qionglai Air Base on 15 June, though there has been no official confirmation.
News of the apparent delivery comes on the back of the maiden flight of the fifth prototype aircraft earlier this year, and a report by former Chinese test pilot Xu Yongling in January that the Y-20 had completed its developmental testing at the end of 2015.
Just days prior to the arrival of the first two aircraft at Chengdu-Qionglai Air Base, Chinese state media reported that the PLAAF needs more than 1,000 Y-20s to satisfy its strategic airlift needs (an increase on a 2014 stated requirement for up to 400).
While official specifications have not been disclosed, national media has attributed the four-turbofan Y-20 a payload of 66 tonnes, or 51 tonnes over 5,200 km. The Y-20 does not appear to have an aerial refuelling capability.
Russian and Ukrainian Antonov engineers are known to have served as design consultants on the Y-20, giving it a similar external appearance to the Antonov An-70 (minus the turboprops) which was co-developed by the erstwhile allies. The platform is also similar in appearance to the US-design Boeing C-17 Globemaster III. This could be down to industrial espionage, or it could just be that, when trying to achieve similar results using similar technologies, the Chinese came up with a similar looking solution.
http://www.janes.com/article/61572/plaa ... -airlifter
Gareth Jennings, London - IHS Jane's Defence Weekly
17 June 2016
A prototype Y-20 aircraft seen during an earlier test flight. The first operational platform has reportedly been delivered to the PLAAF. Source: Chinese Internet
The People's Liberation Army Air Force (PLAAF) has reportedly received the first of more than 1,000 Xian Aircraft Corporation (XAC) Y-20 heavy strategic transport aircraft.
Chinese social media reported the delivery of aircraft 11051 and 11052 to Chengdu-Qionglai Air Base on 15 June, though there has been no official confirmation.
News of the apparent delivery comes on the back of the maiden flight of the fifth prototype aircraft earlier this year, and a report by former Chinese test pilot Xu Yongling in January that the Y-20 had completed its developmental testing at the end of 2015.
Just days prior to the arrival of the first two aircraft at Chengdu-Qionglai Air Base, Chinese state media reported that the PLAAF needs more than 1,000 Y-20s to satisfy its strategic airlift needs (an increase on a 2014 stated requirement for up to 400).
While official specifications have not been disclosed, national media has attributed the four-turbofan Y-20 a payload of 66 tonnes, or 51 tonnes over 5,200 km. The Y-20 does not appear to have an aerial refuelling capability.
Russian and Ukrainian Antonov engineers are known to have served as design consultants on the Y-20, giving it a similar external appearance to the Antonov An-70 (minus the turboprops) which was co-developed by the erstwhile allies. The platform is also similar in appearance to the US-design Boeing C-17 Globemaster III. This could be down to industrial espionage, or it could just be that, when trying to achieve similar results using similar technologies, the Chinese came up with a similar looking solution.
http://www.janes.com/article/61572/plaa ... -airlifter
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Re: Xian Y-20
Bom, que se pode dizer. Com cerca de mil aeronaves a se fabricar, apenas para a China, este avião com certeza não deixará de ser uma opção aqui para nós, como tenho defendido há tempos, para complementar os KC-390 e B767-3ER, todos com suas próprias missões e especificidades.
Contudo, é sabido que nossos militares ainda guardam muito daquele pensamento pré-1989 contra qualquer coisa que não seja padrão OTAN.
Enfim, é de se lamentar, posto que C-17 por aqui só no dia que papai noel perder 30 kgs e fizer propaganda da Proibida pelado na praia fazendo churrasco de rena.
abs.
Contudo, é sabido que nossos militares ainda guardam muito daquele pensamento pré-1989 contra qualquer coisa que não seja padrão OTAN.
Enfim, é de se lamentar, posto que C-17 por aqui só no dia que papai noel perder 30 kgs e fizer propaganda da Proibida pelado na praia fazendo churrasco de rena.
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Re: Xian Y-20
Novo avião de transporte militar chinês entrou ao serviço do Exército de Libertação Popular da China, comunica a agência Xinhua.
http://br.sputniknews.com/defesa/201607 ... izado.html
http://br.sputniknews.com/defesa/201607 ... izado.html
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Re: Xian Y-20
Eu acho estes números de 66t muito exagerados.
O motor DP30 foi substituído pelo novo WS-20 de 26,000–31,000 lbf x4 = 124.000 lbf
Peso máximo de decolagem 220t
Capacidade máxima carga 66t
O C-2 utiliza CF6-80C2K1F de 52,500-63,500 lbf x2 = 127.000 lbf
Peso máximo de decolagem 141t
Capacidade máxima de carga 37t
O IL-76 utiliza Aviadvigatel PS-90-76 de 32,000 lbf x4 = 128.000 lbf
Peso máximo de decolagem 195t
Capacidade máxima de carga 60t
O C-17 utiliza F117-PW-100 de 37,000-43,000 lbf x4 = 172.000 lbf
Peso máximo de decolagem 265t
Capacidade máxima de carga 77t
Como que transporta mais peso que o C-2 e IL-76 tendo a relação peso potencia menor?
No caso do C-2 eu li que como requisitos do projeto eles queriam alta capacidade de stol por isto utiliza motores com potencia de sobra.
O motor DP30 foi substituído pelo novo WS-20 de 26,000–31,000 lbf x4 = 124.000 lbf
Peso máximo de decolagem 220t
Capacidade máxima carga 66t
O C-2 utiliza CF6-80C2K1F de 52,500-63,500 lbf x2 = 127.000 lbf
Peso máximo de decolagem 141t
Capacidade máxima de carga 37t
O IL-76 utiliza Aviadvigatel PS-90-76 de 32,000 lbf x4 = 128.000 lbf
Peso máximo de decolagem 195t
Capacidade máxima de carga 60t
O C-17 utiliza F117-PW-100 de 37,000-43,000 lbf x4 = 172.000 lbf
Peso máximo de decolagem 265t
Capacidade máxima de carga 77t
Como que transporta mais peso que o C-2 e IL-76 tendo a relação peso potencia menor?
No caso do C-2 eu li que como requisitos do projeto eles queriam alta capacidade de stol por isto utiliza motores com potencia de sobra.
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Re: Xian Y-20
A diferença não é tão grande assim, pode não ser verdade, mas ao menos me parece plausível.
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Re: Xian Y-20
O WS-20 ainda estão sendo desenvolvidos. Por hora, os motores russos ainda estarão sendo usados para as primeiras unidades. Não há previsão fiável de produção seriada daqueles motores chineses.
abs.
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Re: Xian Y-20
Chinese air force inducts Y-20 transport aircraft into service
Gabriel Dominguez, London - IHS Jane's Defence Weekly
07 July 2016
The Y-20 has a maximum take-off weight of 200 tonnes and is designed to carry cargo and people over long distances, according to the Chinese air force. Source: Xinhua
The Xian Aircraft Corporation (XAC) Y-20 heavy strategic transport aircraft has been officially inducted into service by the People's Liberation Army Air Force (PLAAF).
"The Y-20's entrance into service marks a crucial step for the air force in improving its ability in strategic power projection," PLAAF spokesperson Shen Jinke was quoted by state-run Xinhua news agency as saying on 6 July.
The PLAAF needs more and better transport aircraft to better fulfil its military responsibilities, including national security, domestic and international rescue, and relief work, Shen added.
The Y-20 has a maximum take-off weight of 200 tonnes and is designed to carry cargo and people over long distances in difficult weather conditions, said Xinhua.
The indigenously designed and developed Y-20 made its maiden flight in January 2013, and debuted at the 10th China International Aviation and Aerospace Exhibition in November 2014.
The aircraft's induction comes just a few weeks after reports emerged claiming that the PLAAF had received the first of more than 1,000 Y-20s last month.
The Chinese air force officially inducted the Y-20 heavy strategic transport aircraft into service on 6 July. (Xinhua)
Chinese social media had reported the delivery of aircraft 11051 and 11052 to Chengdu-Qionglai Air Base on 15 June, although there was no official confirmation.
Just days prior to the arrival of the first two aircraft at Chengdu-Qionglai Air Base, Chinese state media had stated that the PLAAF needed more than 1,000 Y-20s to satisfy its strategic airlift needs: an increase on a 2014 stated requirement for up to 400.
While official specifications have not been disclosed, national media has attributed the four-turbofan Y-20 a payload of 66 tonnes, or 51 tonnes over 5,200 km. The Y-20 does not appear to have an aerial refuelling capability.
Russian and Ukrainian Antonov engineers are known to have served as design consultants on the Y-20, giving it a similar external appearance to the Antonov An-70 (minus the turboprops).
http://www.janes.com/article/62064/chin ... to-service
Gabriel Dominguez, London - IHS Jane's Defence Weekly
07 July 2016
The Y-20 has a maximum take-off weight of 200 tonnes and is designed to carry cargo and people over long distances, according to the Chinese air force. Source: Xinhua
The Xian Aircraft Corporation (XAC) Y-20 heavy strategic transport aircraft has been officially inducted into service by the People's Liberation Army Air Force (PLAAF).
"The Y-20's entrance into service marks a crucial step for the air force in improving its ability in strategic power projection," PLAAF spokesperson Shen Jinke was quoted by state-run Xinhua news agency as saying on 6 July.
The PLAAF needs more and better transport aircraft to better fulfil its military responsibilities, including national security, domestic and international rescue, and relief work, Shen added.
The Y-20 has a maximum take-off weight of 200 tonnes and is designed to carry cargo and people over long distances in difficult weather conditions, said Xinhua.
The indigenously designed and developed Y-20 made its maiden flight in January 2013, and debuted at the 10th China International Aviation and Aerospace Exhibition in November 2014.
The aircraft's induction comes just a few weeks after reports emerged claiming that the PLAAF had received the first of more than 1,000 Y-20s last month.
The Chinese air force officially inducted the Y-20 heavy strategic transport aircraft into service on 6 July. (Xinhua)
Chinese social media had reported the delivery of aircraft 11051 and 11052 to Chengdu-Qionglai Air Base on 15 June, although there was no official confirmation.
Just days prior to the arrival of the first two aircraft at Chengdu-Qionglai Air Base, Chinese state media had stated that the PLAAF needed more than 1,000 Y-20s to satisfy its strategic airlift needs: an increase on a 2014 stated requirement for up to 400.
While official specifications have not been disclosed, national media has attributed the four-turbofan Y-20 a payload of 66 tonnes, or 51 tonnes over 5,200 km. The Y-20 does not appear to have an aerial refuelling capability.
Russian and Ukrainian Antonov engineers are known to have served as design consultants on the Y-20, giving it a similar external appearance to the Antonov An-70 (minus the turboprops).
http://www.janes.com/article/62064/chin ... to-service
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Re: Xian Y-20
FCarvalho escreveu:O WS-20 ainda estão sendo desenvolvidos. Por hora, os motores russos ainda estarão sendo usados para as primeiras unidades. Não há previsão fiável de produção seriada daqueles motores chineses.
abs.
O desempenho seria pior ainda... com os motores DP30Kp ou o DP30Kp-2 tenho duvidas se conseguiria transportar até mesmo 50t como descrito na matéria da Janes, acho 40t razoável observando dados do antigo IL-76M e IL-76TD.Y-20 com o motor provisório DP30Kp-2 de 27,000 lbf x4 = 108.000 lbf
Peso máximo de decolagem 220t
Capacidade máxima carga 66t
O C-2 utiliza CF6-80C2K1F de 52,500-63,500 lbf x2 = 127.000 lbf
Peso máximo de decolagem 141t
Capacidade máxima de carga 37t
O IL-76M mais antigo utiliza o Aviadvigatel D-30 KP de 23,1500 lbf x4 = 92.600 lbf
Peso máximo de decolagem 170t
Capacidade máxima de carga 40t
O IL-76TD utiliza o Aviadvigatel D-30 KP-2 de 27,000 lbf x4 = 108.000 lbf
Peso máximo de decolagem 190t
Capacidade máxima de carga 48t
O IL-76MF utiliza Aviadvigatel PS-90-76 de 32,000 lbf x4 = 128.000 lbf
Peso máximo de decolagem 195t
Capacidade máxima de carga 60t
O C-17 utiliza F117-PW-100 de 37,000-43,000 lbf x4 = 172.000 lbf
Peso máximo de decolagem 265t
Capacidade máxima de carga 77t
Se o WS-20 de 26,000–31,000 lbf x4 = 124.000 lbf vingar e se os dados que acabou de ser publicado na Janes dizendo o peso máximo é 200t ai sim fica mais fácil de acreditar que a chegar a 66t.
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Re: Xian Y-20
Os chineses estão tendo muitos problemas com esse WS-20. Mas pelo que se comenta na imprensa por aí, eles tem uma perspectiva de que já possam ser usados na próxima década.
Eles compraram em anos recentes muitos motores DP30KP russos exatamente levando em consideração os atrasos no desenvolvimento do motor deles.
Interessante notar que as WS-20 estão na mesma categoria das IAE V2500E5 dos KC-390, sendo que este modelo pode chegar até 33 mil lbs.
Algo a se pensar.
Túlio, por aqui, como já várias vezes defendi, esta aeronave seria ideal para complementar a frota de KC-767. Precisamos de algo maior que o KC-390 para as mesmas funções só que a nível estratégico, e com capacidades de operações táticas que o 767 não oferece. Mas é bem como dizes, por aqui é melhor não ter do que ter e não gostar...
ps: sendo um pouco irrealista, nada nos diz que poderíamos adaptar os Y-20 a um padrão BR equivalente aos nossos KC-390, inclusive as turbinas. Claro, iria sair um pouco mais caro do que comprar direto, mas enfim, quem quer ser tratado como gente grande deveria ao menos tentar se portar como.
abs.
Eles compraram em anos recentes muitos motores DP30KP russos exatamente levando em consideração os atrasos no desenvolvimento do motor deles.
Interessante notar que as WS-20 estão na mesma categoria das IAE V2500E5 dos KC-390, sendo que este modelo pode chegar até 33 mil lbs.
Algo a se pensar.
Túlio, por aqui, como já várias vezes defendi, esta aeronave seria ideal para complementar a frota de KC-767. Precisamos de algo maior que o KC-390 para as mesmas funções só que a nível estratégico, e com capacidades de operações táticas que o 767 não oferece. Mas é bem como dizes, por aqui é melhor não ter do que ter e não gostar...
ps: sendo um pouco irrealista, nada nos diz que poderíamos adaptar os Y-20 a um padrão BR equivalente aos nossos KC-390, inclusive as turbinas. Claro, iria sair um pouco mais caro do que comprar direto, mas enfim, quem quer ser tratado como gente grande deveria ao menos tentar se portar como.
abs.
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Re: Xian Y-20
China to promote Y-20 transport and J-31 fighter aircraft at Zhuhai Airshow
Gabriel Dominguez, London - IHS Jane's Defence Weekly
14 September 2016
China is to promote its Y-20 heavy transport and fifth-generation J-31 fighter aircraft at the 11th China International Aviation and Aerospace Exhibition, which is set to open on 1 November in the southern port city of Zhuhai, Guangdong Province, according to Xinhua news agency.
The state-owned Aviation Industry Corporation of China (AVIC) will prominently display the two aircraft, which are built by AVIC subsidiaries, at the six-day aerospace trade show, said the media outlet.
The first two Y-20 aircraft were delivered in June to the People's Liberation Army Air Force (PLAAF) after nearly a decade of design, development and test flights. Built by the Xian Aircraft Corporation, the Y-20 reportedly has a maximum take-off weight of 200 tonnes and is designed to carry cargo and people over long distances and in difficult weather conditions.
The transport aircraft made its maiden flight in January 2013 and debuted in November 2014 at the 10th China International Aviation and Aerospace Exhibition (also known as the Zhuhai Airshow).
The J-31 fighter, which is manufactured by the Shenyang Aircraft Corporation, is the second stealth-enhanced fighter that China has indigenously developed after the Chengdu J-20. Its maiden test flight was reportedly completed in October 2012.
http://www.janes.com/article/63649/chin ... ai-airshow
Gabriel Dominguez, London - IHS Jane's Defence Weekly
14 September 2016
China is to promote its Y-20 heavy transport and fifth-generation J-31 fighter aircraft at the 11th China International Aviation and Aerospace Exhibition, which is set to open on 1 November in the southern port city of Zhuhai, Guangdong Province, according to Xinhua news agency.
The state-owned Aviation Industry Corporation of China (AVIC) will prominently display the two aircraft, which are built by AVIC subsidiaries, at the six-day aerospace trade show, said the media outlet.
The first two Y-20 aircraft were delivered in June to the People's Liberation Army Air Force (PLAAF) after nearly a decade of design, development and test flights. Built by the Xian Aircraft Corporation, the Y-20 reportedly has a maximum take-off weight of 200 tonnes and is designed to carry cargo and people over long distances and in difficult weather conditions.
The transport aircraft made its maiden flight in January 2013 and debuted in November 2014 at the 10th China International Aviation and Aerospace Exhibition (also known as the Zhuhai Airshow).
The J-31 fighter, which is manufactured by the Shenyang Aircraft Corporation, is the second stealth-enhanced fighter that China has indigenously developed after the Chengdu J-20. Its maiden test flight was reportedly completed in October 2012.
http://www.janes.com/article/63649/chin ... ai-airshow
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Re: Xian Y-20
Dois tipos de aviões que precisamos por aqui. Um já em desenvolvimento, e o outro entrando em produção.
Quando pararmos de achar que só dá pára comprar coisas da Europa ou dos USA, talvez comecemos a ter ffaa's melhor equipadas sem precisar abaixar as calças toda vez para isso.
abs.
Quando pararmos de achar que só dá pára comprar coisas da Europa ou dos USA, talvez comecemos a ter ffaa's melhor equipadas sem precisar abaixar as calças toda vez para isso.
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Re: Xian Y-20
Como é que está o inglês de vocês?
Sri Lanka order first Xian Y-20 “3D printing technology” aircraft
https://3dprintingindustry.com/news/sri ... ft-100221/
abs.
Sri Lanka order first Xian Y-20 “3D printing technology” aircraft
https://3dprintingindustry.com/news/sri ... ft-100221/
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