F-35 News

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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Re: F-35 News

#2866 Mensagem por Carlos Lima » Qui Jun 04, 2015 9:46 pm

Marechal-do-ar escreveu:Carlos... Não estou convencido de que o peso de 20 tons de um caça grande e carregado vá afetar um navio de 20 mil tons.
Bom Marechal,

Ok, se você não está convencido não há muito o que possa ser feito, mas a título de ilustração o Minas que tinha em torno do 19 mil Tons poderia operar aeronaves tipo o A-4 ou o SEtendard com diversas limitações (para operação minima ele tinha que 'fazer vento' ou ter vento relativo e isso calculado na ponta do lapis para poder operar essas aeronaves naquela pista míuda).

Na Argentina, os A-4 tinham que decolar nas Malvinas e não puderam operar a partir do V. de Maio porque esse não conseguia produzir vento o suficiente para os A-4 decolarem carregados naquela pista pequena.

Aeronaves do tipo V/STOL são mais apropriadas para esse tipo de navio menor.

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Re: F-35 News

#2867 Mensagem por knigh7 » Sex Jun 05, 2015 12:44 am

O Marechal-do-ar está trabalhando com a idéia da catapulta cruzando a pista de pouso ou coincidindo numa parte dela. O NAe de controle de área projetado pela NAVY também era assim. Aliás para operar as aeronaves dela, sendo PAs relativamente pequenos acho que não teria como ser diferente.




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Re: F-35 News

#2868 Mensagem por Marechal-do-ar » Sex Jun 05, 2015 12:54 am

Carlos Lima escreveu: Bom Marechal,

Ok, se você não está convencido não há muito o que possa ser feito, mas a título de ilustração o Minas que tinha em torno do 19 mil Tons poderia operar aeronaves tipo o A-4 ou o SEtendard com diversas limitações (para operação minima ele tinha que 'fazer vento' ou ter vento relativo e isso calculado na ponta do lapis para poder operar essas aeronaves naquela pista míuda).

Na Argentina, os A-4 tinham que decolar nas Malvinas e não puderam operar a partir do V. de Maio porque esse não conseguia produzir vento o suficiente para os A-4 decolarem carregados naquela pista pequena.

Aeronaves do tipo V/STOL são mais apropriadas para esse tipo de navio menor.

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Mas isso não ocorre devido a catapulta desses navios antigos serem limitadas demais e não por causa da tonelagem em si?

E antes que pergunte, não, as catapultas não são necessariamente pequenas demais porque o navio é pequeno, mas porque na época que foram feitas não haviam aviões maiores que isso para se preocuparem, veja que um Nimitz tem 4 catapultas, nenhuma delas ocupa nem metade do comprimento do navio (na realidade só uns 80 metros), a pista de pouso é mais longa mas ainda assim, é menor que o HMS Invincible, por exemplo.
knigh7 escreveu: O Marechal-do-ar está trabalhando com a idéia da catapulta cruzando a pista de pouso ou coincidindo numa parte dela. O NAe de controle de área projetado pela NAVY também era assim. Aliás para operar as aeronaves dela, sendo PAs relativamente pequenos acho que não teria como ser diferente.
Não necessariamente cruzando a pista, mas sim, fazendo certas concessões para que tudo caiba em um navio de dimensões reduzidas.

E não estou sugerindo um navio desses, apenas falando da possibilidade dele.




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Re: F-35 News

#2869 Mensagem por Carlos Lima » Sex Jun 05, 2015 2:27 am

Bom Senhores,

Eu acho muito díficil e com resultados bastante limitados e talvez não justificáveis.

Para operar um navio de pouca tonelagem e com tantos fatores que podem não funcionar na hora necessária, sai muito mais em conta fazer o que Japão, Austrália, Itália, Espanha, (Tailândia) e brevemente Turquia, Coréia do Sul, etc estão fazendo (V/STOL).

As catapultas antigas não eram tão limitadas assim... o problema era dentre outros o tamanho do navio mesmo e os riscos envolvidos não só no pouso, mas também na recuperação de aeronaves.

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Re: F-35 News

#2870 Mensagem por joao fernando » Sex Jun 05, 2015 3:04 pm

Marechal-do-ar escreveu:Um CATOBAR pode ser pequeno, na segunda guerra haviam CATOBARs bem pequeno, o fato de quase não existirem CATOBARs pequeno hoje acredito que não se deve ao tamanho da pista, mas devido a área necessária para uma operação eficiente.
Pq operava avião a hélice. Turbinas é outro papo




Obrigado Lulinha por melar o Gripen-NG
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Re: F-35 News

#2871 Mensagem por Marechal-do-ar » Sex Jun 05, 2015 5:19 pm

http://i233.photobucket.com/albums/ee106/OPEX-Afghanistan/BSAC200v3.jpg
São Rafales no desenho, não?




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Re: F-35 News

#2872 Mensagem por Carlos Lima » Sex Jun 05, 2015 5:37 pm

Marechal-do-ar escreveu:http://i233.photobucket.com/albums/ee106/OPEX-Afghanistan/BSAC200v3.jpg
São Rafales no desenho, não?
Papel sem dúvida aceita tudo! :lol:

Ainda mais com os Vikings/Rafales voando a partir de um PA desses!!

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Re: F-35 News

#2873 Mensagem por Marechal-do-ar » Sex Jun 05, 2015 5:41 pm

Bem Carlos, o projeto existe(iu), a Bazan fez a proposta de dois PA de pequeno porte CATOBAR, se aqueles engenheiros navais disseram que da pra fazer, quem sou eu para dizer que não?

Alias, que eu saiba quem recusou esse PA foram almirantes, os mesmos almirantes que recusam todos os PA pequenos independente de serem CATOBAR, STOBAR ou STOVL, mas que em alguns países os políticos empurraram PAs pequenos goela abaixo.




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Re: F-35 News

#2874 Mensagem por Carlos Lima » Sex Jun 05, 2015 5:45 pm

:D Tá certo Marechal, não acho que o projeto não existiu, eu só acho bem improvável que algo assim leve aeronaves desse calibre e consiga opera-las de maneira satisfatória.

Para tanto é o caso que o que vem acontecendo hoje é que ou países partem para PAs grandes, ou fazem navios com múltiplos propósitos capazes de operar aeronaves V/STOL por conta da evolução das mesmas.

Projetos de PA "pequenos" hoje são projetos e desenhos, mas não é isso o que o povo vem comprando pelo menos por tudo divulgado até agora.

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Re: F-35 News

#2875 Mensagem por Carlos Lima » Dom Jun 14, 2015 6:12 am

Acertei 100% :mrgreen:

Será que você conhece as três versões do F-35... faça o teste:

http://www.codeonemagazine.com/quiz.htm ... f9939262=1

https://scontent-sjc2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/q87/p180x540/11535915_1134963423187628_4709117053521377269_n.jpg?oh=da51e69ac3d3546941c6b8b25bb3eca1&oe=55FE6D66

;)

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Re: F-35 News

#2876 Mensagem por Carlos Lima » Seg Jun 15, 2015 10:51 pm

Vôo do primeiro F-35 "Made in Italy"... Outubro, 2015!

Motor foi acionado a primeira vez em Junho e os italianos esperam produzir 90 aeronaves 'Made in Italy', além é claro de ser o hub de manutenção europeu do F-35.

http://www.defensenews.com/story/defens ... /71037536/

;)
Italy Plans First F-35 Flight in October

ROME — The first F-35 flight outside the US will take place in October when Italy's first F-35 begins test flights after rolling off the country's final assembly line, a Lockheed Martin official said.

After entering service with the Italian Air Force, the aircraft, AL-1, will then fly across the Atlantic in the first quarter of 2016, probably via the UK and Iceland, to Luke Air Force Base in Arizona, where Italian pilots will train, said Debra Palmer, the Lockheed executive leading F-35 work in Italy.

That is the same route that joint strike fighters were due to take to reach the UK from the US last summer to appear at the Farnborough International Air Show. The appearance was canceled when the JSF fleet was grounded due to a fire in the engine of one aircraft.

Details of the pending flights emerged as activity ramped up this month at Italy's final assembly line at Cameri Air Base in northern Italy, which is owned by the Italian Defense Ministry and operated by Finmeccanica unit Alenia Aermacchi and Lockheed Martin.

The facility, the only one of its kind outside the US, was designated last year to also serve as the maintenance, repair, overhaul and upgrade hub for European- and Mediterranean-based JSFs.

In March, the first of Italy's planned 90 JSFs rolled off the line, and this month its engines were turned on for the first time.

"A full engine run can take two to three days but this took one day," Palmer said. "Technicians on site from Pratt and Whitney said this was the cleanest run they had personally seen on an engine."

AL-1 is now undergoing minor planned modifications before it will receive final coatings beginning the week of June 23 in the aircraft final finishes building, a process that will take about six weeks. The work will be undertaken by Alenia Aermacchi with technology transfer oversight provided by Lockheed experts for the initial planes, Palmer said.

"It is important to assure this complex technology is done flawlessly. The Italian MoD has paid for us to oversee the work to this purpose," she said.

Around Aug. 20, the aircraft will move for about two weeks to the acceptance test facility

From the start of September, software will be loaded onto the aircraft, Palmer said, before the first flight takes place in the first or second week of October.

"Lockheed Martin will do three acceptance flights before the customer makes three flights," she said. However, since Italy does not have trained JSF pilots yet, the customer flights will be undertaken by US Air Force test pilots. "It will be that way for a couple of years."

The first two Italian JSF pilots will start training in September in the US. One will stay in the US as an instructor while the second will return to Italy.

After the six test flights, AL-1 will return to the aircraft final finishes building for any touch-ups required at the end of November before official delivery takes place in December.

"Since our contract is with the US government, the plane is officially delivered to them, and then immediately on to the Italian government," Palmer said.

When AL-1 and AL-2 are ready, both will make the trans-Atlantic flight to the US early in 2016. In total, 11 Italian aircraft will go to the US for Italian Air Force and Navy pilot training. Air Force pilots will head for Luke to train on the conventional-takeoff and -landing F35A, and both Italian Navy and Air Force pilots will train at Beaufort Air Force Base in South Carolina with the short-takeoff, vertical-landing (STOVL) variant.

Italy so far has ordered eight F-35As, including three from low-rate initial production run (LRIP) 6, three from LRIP 7 and two from LRIP 8, and has said it will order 38 by 2020.

The ordering of two aircraft from LRIP 8 in the latter half of last year helped stave off an interruption in the flow of aircraft at the line, Palmer said.

"Lockheed Martin anticipates that formal negotiations will start for aircraft from LRIP 9 and 10 shortly, while long lead items have already been ordered," she said. The two lots of two and four aircraft will contain Italy's first STOVL F-35s.

Meanwhile, the first six F-35As are scheduled to be delivered by October 2016, with four more in 2017, four in 2018, seven in 2019 and 13 in 2010. That is far lower than the 24 aircraft a year the line was designed to handle, a drop due to Italy's trimming of its order.

One analyst said Cameri's future as a maintenance hub justified its existence, even if order numbers were down.

"Italy's investment of about €1 billion at Cameri is only justified if we look at the entire life-cycle of the JSF," said Michele Nones, head of the security and defense department at the Istituto Affari Internazionali, a Rome think tank partly funded by the Italian Foreign Ministry. "Strategically, Cameri has made sense. Holland is sending its planes, and there will be in the future about 700 to 800 F-35s in Europe."

In 2019, the line will produce its first Dutch JSFs, the result of an Italian-Dutch deal under which eight of the 13 aircraft produced in 2020 at Cameri will be Dutch.

Meanwhile Italy is planning ahead to Cameri's future as a maintenance, repair, overhaul and upkeep (MRO&U) hub.

"Italy is working with the JSF Joint Program Office [JPO] and Lockheed Martin to assure the facility is fully equipped to assure the sustainment demands of the forecasted fleet in Europe," Palmer said.

While Italy will have a certain amount of autonomy, MRO&U is a JSF program capability controlled by the JPO, she added.

"There will need to be a global pooling of resources," she said. "Equipment like power carts could be needed in an emergency situation somewhere in Europe, and if they are owned by the JPO, this would allow them to be easily shifted to meet operational need because they are directed by the JPO in support of all the countries of the JSF program."
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Re: F-35 News

#2877 Mensagem por Carlos Lima » Sex Jun 19, 2015 2:59 pm

Mais progresso... Integração com a Paveway IV e os F-35 ingleses.

http://www.defense-aerospace.com/articl ... -test.html
F-35B Aces First Release of a UK Paveway IV Bomb

(Source: US Air Force; issued June 18, 2015)

WASHINGTON --- The F-35 Lightning II program made aviation history June 12 as Royal Air Force (RAF) Test Pilot Squadron Leader Andy Edgell released two inert 500-pound dual mode Paveway IV precision-guided bombs from aircraft BF-03 over the Atlantic Test Ranges.

The inaugural weapons separation test of the Paveway IV conducted by the F-35 Lightning II Patuxent River Integrated Test Force (ITF) was a major milestone for the U.K. Royal Navy and RAF F-35 program. The test brought together the multi-role Short Takeoff and Vertical Landing (STOVL) variant of the F-35 fifth generation stealth fighter and the Paveway IV — an advanced weapon that equips the Royal Navy and RAF with a state-of-the-art, all-weather Inertial Navigation- and GPS-guided bombing capability, the first dual mode bomb operational on the F-35 Lightning II.

The inert bombs safely separated from an internal weapons bay within the F-35B, thereby maintaining the stealth characteristics of the aircraft and furthering the collaborative approach of the U.S. and U.K. in the development of the F-35 Lightning II.


An F-35B carried out the first weapons separation test of the UK’s Paveway IV precision-guided bomb on June 12, dropping two inert Paveway IVs as part of a series of UK weapons separation trials this year. (Lockheed Martin video)


The U.K. is the only Level 1 partner with the U.S. on the joint, multinational acquisition to develop and field an affordable, highly common family of next generation strike fighter aircraft for the U.S. Air Force, Navy, Marine Corps, and eight international partners. Its major role in the F-35’s System Design and Demonstration phase is enabling the regeneration of the U.K. Carrier Strike capability, which will result in significant contracts and jobs for U.K. industry as the F-35B Lightning II and Typhoon become the U.K.’s Fast Jet Combat Air Elements of the future. The primary role of the F-35B STOVL aircraft is ground attack with a secondary air-to-air role. The aircraft is powered by a single main engine with a vertically-mounted, shaft-driven lift fan propulsion system.

The F-35 Lightning II Pax River ITF joint team, assigned to the Air Test and Evaluation Squadron (VX) 23 aboard Naval Air Station Patuxent River in Maryland, released two Paveway IV bombs during the flight. Working on the multi-phase testing of the F-35 Block 3F, U.K.-unique Paveway IV are U.S. government, military and contractor personnel, U.K. Ministry of Defence representatives, and U.K. industry partners from BAE Systems, QinetiQ and Raytheon Systems Ltd.

The F-35 Lightning II is a single-seat, single-engine, stealthy strike fighter that incorporates low-observable (stealth) technologies, defensive avionics, advanced sensor fusion, internal and external weapons, and an advanced prognostic maintenance capability to deliver optimum international security via integrated coalition operations.

Partner nations include the U.K., Italy, the Netherlands, Turkey, Canada, Australia, Denmark and Norway — as well as three Foreign Military Sales (FMS) countries — Japan, Israel and South Korea.

The F-35A conventional takeoff and landing (CTOL) variant will be a multi-role, stealthy strike aircraft replacement for the Air Force’s F-16 Falcon and the A-10 Thunderbolt II aircraft, complementing the F-22A Raptor.

The F-35B STOVL variant will be a multi-role stealthy strike aircraft to replace the Marine Corps’ F/A-18C/D Hornet and AV-8B Harrier aircraft. The carrier-suitable variant (CV), the F-35C, will provide the Department of Navy a multi-role, stealthy strike aircraft to complement the F/A-18 E/F Super Hornet.

The Paveway IV is a Raytheon U.K. product, Lockheed Martin is the aircraft contractor and Pratt & Whitney is the engine contractor.

-ends-
Video:

https://www.dvidshub.net/video/410375/i ... YRYXY3bLIU

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Re: F-35 News

#2878 Mensagem por Carlos Lima » Seg Jun 22, 2015 10:45 pm

Foto maneira... F-35B...

http://www.hill.af.mil/shared/media/photodb/photos/2015/06/150618-F-EI321-275.JPG

E mais uma notícia... os F-35B já começaram a fazer testes de decolagem STOL (rampa).

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Re: F-35 News

#2879 Mensagem por Carlos Lima » Seg Jun 22, 2015 11:17 pm

Video da rampinha...



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Re: F-35 News

#2880 Mensagem por Fábio Machado » Seg Jul 06, 2015 1:58 pm

Piloto de testes admite: Caça mais caro do mundo mão é capaz de fazer 'dogfight'

segue matéria
http://www.defesaaereanaval.com.br/pilo ... -dogfight/




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