Uma curiosidade histórica é que os motores do famoso e pioneiro jato soviético Mig-15 são de origem britânica. Os direitos de fabricação foram comprados da Rolls Royce pela então URSS.Alcantara escreveu:Bem, achei essa informação, de quatro dias atrás.saullo escreveu:Desculpem-me colegas, mas qual armamento o Reino Unido tem fornecido à Rússia ?
Eu não me lembro de nenhum desde alguns milhares de caças na Segunda Guerra Mundial.
Por favor me esclareçam.
Abraços
Authorised dealers
The cross-party Commons Committees on Arms Export Controls said 31 UK licences had been halted or suspended.
But permits covering sniper rifles, night sights, and components for air-to-air missiles, anti-aircraft guns, combat helicopters, depth charges and rocket launchers, remained in force, it said.
(...) A spokesman for the Department for Business, Innovation and Skills said some of the items, including the anti-aircraft guns, were destined for the Brazilian Navy, which would access the equipment at Russian ports.
"This government has never exported missiles or missile parts to the Russian military," he said.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15
Wingate