Mapinguari escreveu:Olhe a data da foto... São os últimos entregues.
Ei, Pepê! Esse aí foi o primeiro JAS 39 entregue à FA da àfrica do Sul, não o último.[/quote]
Vcs têm razão. A fabricação de UM por ano é para a Força Aérea Da Suécia. Mas o contrato para entrega dos 28 Gripens sul-africanos vai até 2O12, com uma entrega de apenas sete aviões por ano até lá... Não é muito. Se eu fosse o governo sueco, teria mantido a meta de fabricar 250, substituindo os mais antigos por novos da versão C. O que eles fizeram? Entregaram os mais novos da linha de montagem, depois de construírem apenas 204, para a República Tcheca e vão liquidar 70 já construídos. Não é um bom sinal para quem quer comprar o avião. A propósito, o primeiro JAS 39 sul-africano foi entregue em outubro de 2005.
Pepê
Fonte Air Force Technology
The Swedish Air Force has ordered 204 Gripen (including 28 of the two-seater version) for two operational squadrons, with deliveries continuing till 2007. In November 1998, the South African Air Force ordered 28 Gripen multi-role aircraft (19 single-seat and nine dual-seat). Denel Aviation of South Africa will produce part of the centre fuselage. First flight was in November 2005 and deliveries are to begin in 2008. In November 2001, Hungary signed a Memorandum of Understanding for the lease of 14 aircraft - 12 JAS 39A single-seat and two JAS 39B. In February 2003, Sweden and Hungary signed an amendment to the lease contract and both the single seated and the twin seated aircraft will be upgraded to C and D standard. The amendment also says that Hungary will purchase the aircraft after the lease period. Deliveries will begin in 2006.
In June 2004, the Czech Republic signed a leasing agreement with the Swedish Government for 14 new Gripen (12 single-seat JAS 39C and two two-seat JAS 39D) for a period of ten years. The aircraft were delivered between April and August 2005.