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Re: Super Tucano News

Enviado: Qua Fev 09, 2011 10:27 am
por kekosam
Nossa... abraços por trás??? The Bourne Supremacy??? Tô fora!

Re: Super Tucano News

Enviado: Qua Fev 09, 2011 10:29 am
por Túlio
Não queria falar mas o Gerson véio tá meio ESTRANHO hoje... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Super Tucano News

Enviado: Qua Fev 09, 2011 10:36 am
por Gerson Victorio
semântica....sempre ela....

existe diferença entre por trás e para trás...tem gente que só aprendeu a fazer de um jeito por isso a dificuldade em entender.. :twisted:

Gerson

Re: Super Tucano News

Enviado: Qua Fev 09, 2011 10:52 am
por Ilya Ehrenburg
sapao escreveu:
Ilya Ehrenburg escreveu: Não permitiram que a aeronave fizesse a sua demonstração com o seu envelope completo de vôo, para não jogar uma sombra sobre o seu concorrente nativo.
Acho que só você entendeu isso Ilya, não vi nada a esse respeito na noticia, até porque SE for selecionado o A-29 será nativo.
Meu caro, batráquio,
Não permitiram que o A-29 fizesse demonstrações com cargas "desbalanceadas", porque o “queridinho” Texan-II não o pode fazê-lo.
Então que pergunto: Como pode um vendedor não apresentar as qualidades do seu produto, para não humilhar o de um concorrente?

Acorda Alice!

Re: Super Tucano News

Enviado: Qua Fev 09, 2011 2:42 pm
por kekosam
Gerson Victorio escreveu:semântica....sempre ela....

existe diferença entre por trás e para trás...tem gente que só aprendeu a fazer de um jeito por isso a dificuldade em entender.. :twisted:

Gerson
Por ou para... tem sempre um traseiro envolvido na história... e eu tô fora...
Por (você encoxando) x Para (você sendo encoxado)!!! Não deixa de ser homossequisuálico de qualquer forma. :shock:

Re: Super Tucano News

Enviado: Qua Fev 09, 2011 11:02 pm
por sapao
Ilya, acho que por desbalanceadas você que dizer assimetricas, correto? Porque desbalanceado é outra coisa, e basicamente so se pode fazer com tanques externos.

Sobre o teste com cargas assimetricas, aonde está escrito isso no noticia, essa é minha duvida?
Se você tiver uma informação para acrescentar de maneira a enriquecer o debate, por favor divida conosco ja que chamar os outros por apelidos pejorativos não é argumento nenhum.

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 15, 2011 4:30 pm
por WalterGaudério
Esse lance do FX2 , do Super Tucano para a USN/USMC, a turbina do KC 390, só vai sair da encruzilhada depois da visita do Obrhama em 19 de mARÇO. E..., faltam apenas 6 semanas...

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 15, 2011 5:15 pm
por lynx
WalterGaudério escreveu:Esse lance do FX2 , do Super Tucano para a USN/USMC, a turbina do KC 390, só vai sair da encruzilhada depois da visita do Obrhama em 19 de mARÇO. E..., faltam apenas 6 semanas...
Será que vai? Humm.... : [005]

Re: Super Tucano News

Enviado: Seg Fev 21, 2011 5:54 pm
por Wingate
EMBRAER inaugura primeira fábrica nos EUA:

http://exame.abril.com.br/negocios/empr ... ca-nos-eua

Wingate

Re: Super Tucano News

Enviado: Seg Fev 21, 2011 8:08 pm
por WalterGaudério
lynx escreveu:
WalterGaudério escreveu:Esse lance do FX2 , do Super Tucano para a USN/USMC, a turbina do KC 390, só vai sair da encruzilhada depois da visita do Obrhama em 19 de mARÇO. E..., faltam apenas 6 semanas...
Será que vai? Humm.... : [005]

Mano velho, "essa mulher" que está aí, acredito eu, que é muuuuiiito chegada mesmo, é numa planilha, e em um "monte" de gráficos. Qdo, alguém da EMBRAER dizer a ela, depois da visita do Obhrama qtos empregos poderão ser criados com fábricas nos EUA, as TOT's deles, os empregos lá em Gavião Peixoto, acho que ela cai de boca de uma vez na proposta gringa.

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 22, 2011 12:12 pm
por prp
Vocês ainda estão nessa de ST pra USN/USMC. Ai meu deus.

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 22, 2011 1:39 pm
por Alcantara
You are in: Home › Aircraft › News Article
DATE:02/02/11
SOURCE:Flight International


Sierra Nevada leads Super Tucano bid for USAF deal
By Stephen Trimble

Embraer has announced it is teaming with Sierra Nevada to build the Super Tucano in Jacksonville, Florida, if the partners can win a US Air Force contract that is scheduled to be awarded in June.

Sierra Nevada's role as the US-based prime contractor in Embraer's bid was revealed after both competitors - also including the Lockheed Martin/Hawker Beechcraft AT-6 - completed flight trials in the evaluation process for the light air support (LAS) contract.

The programme will supply up to 20 aircraft to serve as counter-insurgency trainers and fighters for Afghan pilots. The USAF also plans to buy 15 aircraft to serve as trainers for its own pilots, who could then be assigned to foreign "partners" fighting insurgents or terrorists.

Both competitors think the contract may ultimately be worth more than 35 aircraft, however.


Imagem
©Embraer


In a 31 January briefing, Acir Padilha, vice-president of marketing and sales for Embraer's defence and security unit, predicted that overall sales could rise to 55 aircraft. Derek Hess, Hawker Beechcraft's director for AT-6 programmes, believes the market could be even larger.

The USAF launched the LAS contract in response to an emerging need to train pilots for counter-insurgency missions, which involve supporting friendly troops at close range, escorting convoys and providing armed reconnaissance over a wide area.

It follows the USAF's acquisition of the MC-12 Liberty - a Hawker Beechcraft King Air 350ER modified as a medium-altitude intelligence-gathering platform. The idea for "Project Liberty" came from the US Army's medium-altitude reconnaissance and surveillance system (MARSS), which supplied the King Air to the Iraqi air force.

Sierra Nevada was the army's contractor for the MARSS programme, and has now switched sides by teaming up with Embraer to offer the Super Tucano to the USAF.

The Super Tucano faces tough competition. Hawker Beechcraft is widely perceived as a US-based manufacturer, and is delivering hundreds of unarmed T-6As to the USAF and US Navy under the joint primary aircraft training system contract.

Sierra Nevada notes that USAF officials did not allow it to demonstrate the Super Tucano's ability to manoeuvre aerobatically with an unbalanced weapons load, which it considers to be a key performance advantage over the AT-6.

Meanwhile, Hawker Beechcraft is preparing for the next step in a separate AT-6 demonstration for the Air National Guard funded by the US Congress. The type will soon demonstrate delivering precision weapons for the first time, following tests of its combat sensors performed last October, Hess says.

Embraer touts the Super Tucano's flexibility with precision weapon load-outs as another key advantage, with 133 stores configurations already qualified, Padilha says.

:arrow: http://www.flightglobal.com/articles/20 ... -deal.html

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 22, 2011 1:55 pm
por DELTA22
The Super Tucano faces tough competition. Hawker Beechcraft is widely perceived as a US-based manufacturer, and is delivering hundreds of unarmed T-6As to the USAF and US Navy under the joint primary aircraft training system contract.

Sierra Nevada notes that USAF officials did not allow it to demonstrate the Super Tucano's ability to manoeuvre aerobatically with an unbalanced weapons load, which it considers to be a key performance advantage over the AT-6.

Meanwhile, Hawker Beechcraft is preparing for the next step in a separate AT-6 demonstration for the Air National Guard funded by the US Congress. The type will soon demonstrate delivering precision weapons for the first time, following tests of its combat sensors performed last October, Hess says.
Sierra Nevada ganhar do lobby da Beechcraft? Não é impossível, mas é dificílimo... :?

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 22, 2011 4:05 pm
por irlan
Esse não é aquele avião agrícola não né? :?

Re: Super Tucano News

Enviado: Ter Fev 22, 2011 4:13 pm
por Penguin
irlan escreveu:Esse não é aquele avião agrícola não né? :?
AT-6B:

Imagem