Re: A MB não brinca em serviço (Parte 5674)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Enviado: Sex Jul 04, 2008 12:41 pm
É ciclone, este não foi um mau negócio, o SP é que foi um excelente.
[[]]'s
[[]]'s
https://defesabrasil.com/forum/
The Ministry of Defence is offering for sale on a Government-to-Government basis the Landing Ship Logistic Ex-RFA Sir Bedivere, which has been decommissioned from Royal Fleet Auxiliary service. A potential customer has been identified and negotiations are currently ongoing. The DSA is confident of securing a sale. However, a contract for any work package is dependent on signing an agreement with the end user. The package is to include reactivation work which will restore the ship to Lloyds Register Class 1 certification. This will include a comprehensive hull survey and preservation package that will obviate the need for the ship to re-dock for four years and the embodiment of the potential customer's requirements to include an updated radar and communication fit and accommodation modifications. This work will be undertaken with the benefit of a ship's crew. The reactivation contractor is expected to design and deliver through OEM or other training organisation appropriate equipment, operating and safety training. The reactivation contractor is also expected to be responsible for all project management and commissioning activities. Accommodation for the DSA Project Manager and his team may also be required.
O São Paulo custou menos do que US$ 12 milhões. O valor do contrato foi fechado em francos (60 milhões, acho).cicloneprojekt escreveu:Enfim, quase o dobro do preço do Nae São Paulo A-12(US$12mi)soultrain escreveu:preparação e entrega à MB; Valor: R$ 31.536.800,00
EDITADO
Porra, só de poderem levar praticamente um batalhão de FN já faz com que valham a pena!faterra escreveu: Austin Class Amphibious Transport Dock
Unit cost: US$235-419 million
Power plant: Two boilers, two steam turbines, two shafts, 24,000 shaft horsepower (17.9MW)
Length: 171 m (570 ft)
Beam: 25.2 m (84 ft)
Displacement: Over 17,000 tons full load
Speed: 21 knots (24.2 mph, 38.7 km/h)
Aircraft: Up to six CH-46 Sea Knight helicopters
Ship's company: 24 officers, 396 enlisted, 900 marines
Armament: 2 x 25 mm Mk 38 guns; two Phalanx CIWS; and eight .50-calibre machine guns.
O Austin sem d´puvida. Já existe uma "escola americana" na MB em termos de navios anfíbios, e além do mais. para quem tem operativos navios já com 50 anos de serviço, qq embarcação que possa oferecer mais uns 10/15 anos sem dar muito custo operacional é bem vinda.Battleaxe escreveu:Pois é, "cantaram" em fóruns que a MB iria comprar o HMS Albion da RN. Tá certo que ele é mais moderno, mas só leva 400 FN contra os 900 acima citados.
A diferença é abissal, mas, um navio é mais novo do que o outro. Supondo que estes rumores sejam corretos.
E AGORA JOSÉ? Qual seria a melhor opção?
Um antigo que leva mais FN , ou um mais novo que leva menos FN?
O que acham os senhores? Estamos apenas especulando e não há nada de real neste exercício fictício.
OK senhores? Antes que eu comece a receber MPs me perguntando se é verdade!
............E tbm um alvo prioritário para o inimigoAlém do que 900 homens configura um GDB(Grupo de Desembarque de (valor) Batalhão) completo prqticamente.