Fragatas Portuguesas Classe BARTOLOMEU DIAS

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
talharim
Sênior
Sênior
Agradeceram: 212 vezes

Re: Novas FRAGATAS PORTUGUESAS: Classe BARTOLOMEU DIAS

#91 Mensagem por talharim » Qui Ago 28, 2008 12:25 pm

Só para complementar considero um número aceitável para a MP 30 escoltas principais,10 submarinos e 2 ou 3 PAs de ataque.

"I would rather have a German division in front of me than a French

one behind me."

General George S. Patton.
soultrain
Sênior
Sênior

#92 Mensagem por soultrain » Qui Ago 28, 2008 12:41 pm

Talharim,

Só você para me fazer rir nesta altura...Muito bom, eu acrescentaria 4 esquadras de F/A-35 VSTOL e dois esquadrões de SU-34 baseados em terra.

Tinha-mos que invadir espanha, pois não temos gente para tripular isso tudo.

[[]]'s

"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:

NJ
talharim
Sênior
Sênior
Agradeceram: 212 vezes

#93 Mensagem por talharim » Qui Ago 28, 2008 12:45 pm

Eu acho que Portugal tem uma enorme responsabilidade na área de defesa do Atlântico.

Ao lado da Inglaterra deveriam possuir as mais equilibradas forças navais.

"I would rather have a German division in front of me than a French

one behind me."

General George S. Patton.
cabeça de martelo
Sênior
Sênior
Agradeceu: 1207 vezes
Agradeceram: 3031 vezes

#94 Mensagem por cabeça de martelo » Sex Ago 29, 2008 7:26 am

Sabes qual a população da Grã-Bretanha? E a de Portugal?

Para conseguirmos arranjar dinheiro e militares para isso tudo teriamos de acabar com o Exército e a Força Aérea (e mesmo assim...).

"Lá nos confins da Península Ibérica, existe um povo que não governa nem se deixa governar ”, Caio Júlio César, líder Militar Romano".

O insulto é a arma dos fracos...

https://i.postimg.cc/QdsVdRtD/exwqs.jpg
cabeça de martelo
Sênior
Sênior

#95 Mensagem por cabeça de martelo » Sex Ago 29, 2008 7:29 am

talharim escreveu:Eu acho esse número de barcos insuficiente para a MP.

A MP ganharia poder rapidamente com a aquisição de 10 ou 20 OHP do arsenal da USNAVY.

Vá de retro satanás! :shock:

OHP a cair aos bocados? Nãaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Felizmente o governo Português teve a esperteza de adquirir estas fragatas em vez das OHP. São mais recentes, e são mais de acordo com a Marinha de Guerra Portuguesa (custos de manutenção, número de tripulantes, idade de serviço que têm pela frente, etc).

"Lá nos confins da Península Ibérica, existe um povo que não governa nem se deixa governar ”, Caio Júlio César, líder Militar Romano".

P44
Sênior
Sênior
Agradeceu: 2888 vezes
Agradeceram: 2548 vezes

#96 Mensagem por P44 » Sex Ago 29, 2008 8:17 am

20 OHP !!!!!!! mwahahaahahahahahaahahahahahahaha

Imagem

*Turn on the news and eat their lies*
cabeça de martelo
Sênior
Sênior

#97 Mensagem por cabeça de martelo » Sex Ago 29, 2008 1:40 pm

soultrain escreveu:Nada melhor que este artigo da revista da Marinha:

http://www.marinha.pt/extra/revista/ra_ ... ag_17.html

Imagem

[[]]'s

É impressão minha ou as VG são superiores às novas "meninas" Holandesas? Estou a falar como navio puro, ou seja, a velocidade, manobralidade, etc.

soultrain
Sênior
Sênior

#98 Mensagem por soultrain » Sex Ago 29, 2008 2:08 pm

Sim é verdade, as nossas meninas actuais, são bem mais rápidas, têm uma aceleração impressionante e são mais manobráveis. Devem ter qualidades marinheiras melhores tambem, já que me parece terem o centro de gravidade mais baixo, mas isso é só impressão minha, os marujos depois dirão se lá se produz muito "engodo".

[[]]'s

"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:

NJ
LM
Sênior
Sênior
Agradeceu: 505 vezes
Agradeceram: 246 vezes

#99 Mensagem por LM » Sex Ago 29, 2008 3:03 pm

Excelente oportunidade para colocar a questão a quem sabe: qual a diferença entre os radares das VdG e das BD...?! Não são do mesmo fabricante (ie, para quê ter 2 produtos no mesmo segmento...)?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
soultrain
Sênior
Sênior

#100 Mensagem por soultrain » Sex Ago 29, 2008 4:47 pm

O Signaal MW08 3D G Band é um radar multifunção search-and-track feito para ser barato de comprar e manter, era só fabricado para exportação.

Depois da Signaal ser compada pela francesa Thales, o MW08 foi descontinuado, mas recentemente voltou novamente a ser oferecido no seu catálogo, não sei se ainda o mantêm

Band: C/G Range: 50NM maximum

Classes que o usam:

Greece: MEKO-200HN, Super Vita class PCG

Indonesia: Sigma class FFL

Oman: Qahir class FFL

Portugal: MEKO-200PN

Coreia do Sul: KDX I class DDG, KDX II class DDG, LPX program

Turkia: Kilic class PCG

Quanto ao SMART-S 3D, acho um sensor bem mais capaz e mais moderno, é um phased array, no geral uma M é bem mais moderna electrónicamente que uma VG, começando pelos sistemas de combate SEWACO.

Alcances aproximados: 65NM air search (large/high), 45NM air search (small/low), 6NM missile warning, 18NM surface search/navigation, 10NM periscope detection

Quem quiser mais informações:

http://www.radartutorial.eu/19.kartei/karte507.en.html

Manufacturer: Hollandse Signaalapparaten BV, Niederlande, http://www.signaal.nl

SMART-S (Signaal Multibeam Acquisition Radar for Targeting) is an all-weather 3-D target indication and surveillance radar system intended for all types of naval vessels from fast patrol boats upwards. Its prime application is as the main sensor for data handling and weapon system control, and it has a very high performance in the presence of heavy clutter and electronic countermeasures. The equipment has been designed to cope with small high-speed anti-ship missiles with radar cross-sections down to 0.1 m2 and approach speeds of Mach 3+, which can be either sea skimmers or arriving from high angles of 70° or more.

The SMART system operates in F-Band (the traditional of this frequency band name was S-Band, the designator is SMART-S therefore), where it offers an optimum balance between range, clutter rejection and antenna dimensions. It provides automatic detection, track initiation and track maintenance of both air and surface threats, with gapless coverage over a complete hemisphere from the sea surface upwards. It incorporates anti-clutter and electronic counter-countermeasures features such as multiple reception beams with ultra-low sidelobes in elevation and azimuth, a clutter analysis sensor, broadband transmission, pulse repetition frequency and radio frequency agility per burst and a jamming analysis sensor. SMART is designed to track 160 air targets and 40 surface targets simultaneously.

The system comprises an antenna and three main below-decks units. The hydraulically stabilised antenna consists of a single-element wideband transmitting array, and a multi-element stripline receiving array. The ultra-low sidelobe phased array allows the formation of multiple receive beams in elevation. To ensure high sensitivity, preprocessing of the received signals takes place in the antenna unit itself. The output of the 16 antennas is fed to a digital beam forming network in which the 12 independent elevation beams are produced, after which Doppler Fast Fourier Transform processing and automatic tracking is carried out. The transmitter is based on a high power, pulse-to-pulse coherent Travelling Wave Tube. Integral identification friend-or-foe can be provided.

Specifications
frequency: F-Band
pulse repetition time (PRT):
pulse repetition frequency (PRF):
pulsewidth (PW):
receive time:
dead time:
peak power: 145 kilowatts
average power:
displayed range: 55 nautical miles
range resolution: 0.5 nautical miles
beamwidth: 2 degrees
hits per scan:
antenna rotation: 2.22 seconds (27 rpm.)

Editado pela última vez por soultrain em Sex Ago 29, 2008 5:54 pm, em um total de 1 vez.

NJ
soultrain
Sênior
Sênior

#101 Mensagem por soultrain » Sex Ago 29, 2008 5:50 pm

THALES SUCCESSFUL IN ESSM LIVE FIRING TEST

HS Salamis launches ESSM
© Thales
CONTACT
Contact us
15 August 2008
On 2 June the new ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile) control capability on board of the Hellenic Navy's HS Salamis of the Hydra class proved to be successful.

In the Live Firing Test, the Thales STIR fire control system guided the ESSM missile with such accuracy to an IRIS drone at a range of approximately 5 NM, that the missile fully hit the drone. This test demonstrates once again the high level of accuracy provided by Thales systems and the experience Thales possesses with controlling ESSM missiles.

In May 2007 Thales was awarded a contract by the NATO SeaSparrow Project Office to upgrade the SeaSparrow FCS on board of the Hydra class frigates of the Hellenic Navy to an ESSM-capable FCS, and to act as system integrator for this project incl. the re-integration of the modified GMVLS Mk48. The selection of Thales as system integrator was a logical one, as the Hydra class vessels are already equipped with the Thales Combat Information System, one MW08 surveillance radar and two Thales STIR weapon control systems per ship. The Hydra class vessels were commissioned between 1992 and 1998 and consist of four frigates displacing about 3400 tons each.

Following the Live Firing Test on HS Salamis the other three ships of the Hydra Class will be upgraded in 2008 and 2009. The Hellenic Navy is the fourth Navy Thales has supplied with ESSM capabilities. The other three are the Canadian, German and Netherlands Navies

:wink:

NJ
soultrain
Sênior
Sênior

#102 Mensagem por soultrain » Sex Ago 29, 2008 6:14 pm

COUNTERMEASURES

There are two Mk 36 SRBOC (Super Rapid Blooming Offboard Chaff) quad launchers from Sippican Hycor which fire chaff to a range of 4km. An AN/SLQ-25 Nixie towed torpedo decoy, from Argon ST of Newington, Virginia, is fitted which has two towed units that emit acoustic signals from an onboard transmitter.

ARGOSystems APECS II radar detection and jamming system can identify and jam up to 16 threats simultaneously. Detection range is 370km for ships and 93km for aircraft.

SENSORS

Air and surface search is provided by Thales Nederland's SMART-S 3D radar. This operates in the F-band and range is 100km for a 2m² target. Thales Nederland's LW-08 2D long-range search radar is also fitted, which operates in the D-band and has a range of 230km. Two Thales Nederland STIR tracking and illuminating radars provide fire control for the Seasparrow missile and 76mm gun. STIR operates in I and K bands and has a range of 140km. There is also a Thales (formerly Racal 1226) navigation radar.
"The radar detection and jamming system can identify and jam up to 16 threats simultaneously."

The ship is fitted with Thales Underwater Systems (formerly Thomson Marconi Sonar) Anaconda DSBV 61 very low frequency passive towed array sonar mounted on the hull at the bow. Thales Nederland's PHS-36 medium frequency active search and attack sonar is mounted on the hull at the front. The RNlN is planning to upgrade the ASW suite with a low frequency active sonar (LFAS).

http://www.naval-technology.com/projects/karel/

NJ
P44
Sênior
Sênior

#103 Mensagem por P44 » Sáb Ago 30, 2008 7:23 am

"Quanto ao SMART-S 3D, acho um sensor bem mais capaz e mais moderno, é um phased array, no geral uma M é bem mais moderna electrónicamente que uma VG, começando pelos sistemas de combate SEWACO.
"

portanto o SMART das BD é superior ao radar das VdG? É isso?

soultrain
Sênior
Sênior

#104 Mensagem por soultrain » Sáb Ago 30, 2008 7:36 am

Muito superior, na minha opinião, é um salto para a MP.

[[]]'s

NJ
P44
Sênior
Sênior

#105 Mensagem por P44 » Sáb Ago 30, 2008 7:45 am

soultrain escreveu:Muito superior, na minha opinião, é um salto para a MP.

[[]]'s

[009] Eu acho que ambas as classes se complementam bastante bem :wink:

Responder