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CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
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- pewdiepie
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Bem mais simples adaptar um ATGM nas REMAX
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- gabriel219
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Não será, duvido muito que abandonem esse programa horrendo, mas espero que eu esteja errado.
O Cel. Jauro já nos falou que foi estudado seriamente o VBR Guarani com canhão 90 mm na época, quase fizeram um protótipo e declinaram, imagino pela experiência Belga com o canhão Mk8, pois foi bem na época. Bastavam aproveitar os estudos daquele tempo, pois é basicamente um VBTP Guarani com silhueta baixa, duvido que custasse mais do que R$ 9 milhões a viatura completa, que é o estimado pra o "New Gambiarra" ai - sendo que cada protótipo está custando quase R$ 37 milhões.
Um VBTP Guarani custa R$ 5.5 milhões e uma torre, talvez a TORC, deve ir pros seus R$ 4 milhões.
Um novo VBR Guarani, com silhueta um pouco mais alta do que a proposta antiga, para poder ser anfíbio com flutuadores, torre 30 mm + Msl AC e capacidade de transporte limitada para 4 tropas - operadores de drones FPVs/reconhecedores - já é uma solução um milhão de vezes superior a do EE-9M, aliás até melhor do que muitos VBRs por ai, bateria de frente com o Jaguar.
@pewdiepie, até acho a ideia da Remax com ATGM interessante, mas penso ser boa pro Guaicuru e pro Guarani, com um míssil 84 mm ou 120 mm, porém canhão 30 mm - ou acima - vem se mostrando crucial em operações de reconhecimento, especialmente na Ucrânia, onde acabam achando muito alvo de oportunidade e também é uma boa arma para eliminar drones. O BTR-82A está sendo muito utilizado nessa função, até deixaram de lado os BRDMs, mesmo os modernizados.
O Cel. Jauro já nos falou que foi estudado seriamente o VBR Guarani com canhão 90 mm na época, quase fizeram um protótipo e declinaram, imagino pela experiência Belga com o canhão Mk8, pois foi bem na época. Bastavam aproveitar os estudos daquele tempo, pois é basicamente um VBTP Guarani com silhueta baixa, duvido que custasse mais do que R$ 9 milhões a viatura completa, que é o estimado pra o "New Gambiarra" ai - sendo que cada protótipo está custando quase R$ 37 milhões.
Um VBTP Guarani custa R$ 5.5 milhões e uma torre, talvez a TORC, deve ir pros seus R$ 4 milhões.
Um novo VBR Guarani, com silhueta um pouco mais alta do que a proposta antiga, para poder ser anfíbio com flutuadores, torre 30 mm + Msl AC e capacidade de transporte limitada para 4 tropas - operadores de drones FPVs/reconhecedores - já é uma solução um milhão de vezes superior a do EE-9M, aliás até melhor do que muitos VBRs por ai, bateria de frente com o Jaguar.
@pewdiepie, até acho a ideia da Remax com ATGM interessante, mas penso ser boa pro Guaicuru e pro Guarani, com um míssil 84 mm ou 120 mm, porém canhão 30 mm - ou acima - vem se mostrando crucial em operações de reconhecimento, especialmente na Ucrânia, onde acabam achando muito alvo de oportunidade e também é uma boa arma para eliminar drones. O BTR-82A está sendo muito utilizado nessa função, até deixaram de lado os BRDMs, mesmo os modernizados.
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- FCarvalho
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Apenas a Remax 4 está homologada para receber e operar misseis AC. A Remax 3 atualmente em uso só opera com metralhadoras.
O exército ainda não comprou a versão 4, pois ainda está sendo homologada.
Ademais, se pode usar mísseis AC, bem que poderia usar, também, misseis ar-ar tipo Manpad.
O exército ainda não comprou a versão 4, pois ainda está sendo homologada.
Ademais, se pode usar mísseis AC, bem que poderia usar, também, misseis ar-ar tipo Manpad.
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- Viktor Reznov
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
27 minutos de vídeo? MILAGRE, IRMÃOS!!!! O Caiafa finalmente aprendeu a fazer vídeos mais curtos. É pra grorificar de pé, Igreja!!!
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- gabriel219
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Ainda assim, alguém resume? Tenho dificuldades pessoais ao ouvir o Caiafa.
- jumentodonordeste
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
The video provides exclusive information and images of the first prototype of the Cascavel NG, a modernized armored reconnaissance vehicle developed in collaboration with the Brazilian defense industry and the army's manufacturing system.gabriel219 escreveu: ↑Sáb Dez 02, 2023 9:19 pm Ainda assim, alguém resume? Tenho dificuldades pessoais ao ouvir o Caiafa.
The industrial process is divided between the army's manufacturing system, with a budget of 74.6 million reais, and the consortium Força Terrestre, which includes AKR, Universal, and Opto.
The modernization includes the addition of optronic systems for the gunner, driver, and commander, featuring displays, cameras, thermal imaging, laser rangefinder, and optical sight.
The program involves upgrades to the automotive platform, including air conditioning, new brakes, and a more powerful engine. The MWM engine has six cylinders, 225 horsepower, 32% more torque, and 45% more power.
The transmission system includes an Alisson SP 3000 automatic gearbox, and the operation is automated with controls on the panel in the tower.
The program also includes the addition of a missile launch platform with Spike LR2 missiles, providing the Cascavel NG with anti-tank capabilities.
The modernization plan includes homogenization and standardization of communication systems, allowing the Cascavel NG to communicate with other military vehicles like the Guarani and Centauro 2.
The modernization project timeline involves prototype evaluation until July 2024, followed by a pilot batch of seven vehicles from July 2024 to December 2025. Full-scale production is planned from October 2026 to September 2031, delivering a total of 89 modernized vehicles.
The video emphasizes the historical significance of the Cascavel, originally designed during World War II, and highlights its continued relevance in the Brazilian Army's defense strategy.
The web page provides exclusive information and official images of the first prototype of the Cascavel NG, a military vehicle.
The video on the page includes a presentation discussing the history of the Cascavel and its participation in military exercises.
The Cascavel NG is highlighted as a significant vehicle in the army, and the presentation emphasizes that the video will reveal the interior of the first prototype.
Detailed images are shown, describing the interior features of the Cascavel NG prototype, including the positions of the gunner and commander, the control systems, and the display screens.
The video emphasizes the effective modernization of the Cascavel NG, showcasing the integration of various systems without compromising the vehicle's structure.
Criticisms about the aesthetics, specifically regarding the size of the optronic boxes, are addressed. The explanation focuses on the engineering challenges of retrofitting a vehicle designed without provisions for modern technologies.
The use of a protected box with transparent armor is presented as a practical solution to integrate advanced systems into the Cascavel NG without altering its structural design.
The speaker defends the project's engineering choices, emphasizing their viability from an industrial, commercial, and functional perspective.
Overall, the presentation aims to provide a detailed and insightful look into the modernization and capabilities of the Cascavel NG military vehicle.
Pedi pra IA fazer um resumo
- pewdiepie
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Tem como você disponibilizar o nome dessa IA? Vlw!jumentodonordeste escreveu: ↑Dom Dez 03, 2023 7:30 pmThe video provides exclusive information and images of the first prototype of the Cascavel NG, a modernized armored reconnaissance vehicle developed in collaboration with the Brazilian defense industry and the army's manufacturing system.gabriel219 escreveu: ↑Sáb Dez 02, 2023 9:19 pm Ainda assim, alguém resume? Tenho dificuldades pessoais ao ouvir o Caiafa.
The industrial process is divided between the army's manufacturing system, with a budget of 74.6 million reais, and the consortium Força Terrestre, which includes AKR, Universal, and Opto.
The modernization includes the addition of optronic systems for the gunner, driver, and commander, featuring displays, cameras, thermal imaging, laser rangefinder, and optical sight.
The program involves upgrades to the automotive platform, including air conditioning, new brakes, and a more powerful engine. The MWM engine has six cylinders, 225 horsepower, 32% more torque, and 45% more power.
The transmission system includes an Alisson SP 3000 automatic gearbox, and the operation is automated with controls on the panel in the tower.
The program also includes the addition of a missile launch platform with Spike LR2 missiles, providing the Cascavel NG with anti-tank capabilities.
The modernization plan includes homogenization and standardization of communication systems, allowing the Cascavel NG to communicate with other military vehicles like the Guarani and Centauro 2.
The modernization project timeline involves prototype evaluation until July 2024, followed by a pilot batch of seven vehicles from July 2024 to December 2025. Full-scale production is planned from October 2026 to September 2031, delivering a total of 89 modernized vehicles.
The video emphasizes the historical significance of the Cascavel, originally designed during World War II, and highlights its continued relevance in the Brazilian Army's defense strategy.
The web page provides exclusive information and official images of the first prototype of the Cascavel NG, a military vehicle.
The video on the page includes a presentation discussing the history of the Cascavel and its participation in military exercises.
The Cascavel NG is highlighted as a significant vehicle in the army, and the presentation emphasizes that the video will reveal the interior of the first prototype.
Detailed images are shown, describing the interior features of the Cascavel NG prototype, including the positions of the gunner and commander, the control systems, and the display screens.
The video emphasizes the effective modernization of the Cascavel NG, showcasing the integration of various systems without compromising the vehicle's structure.
Criticisms about the aesthetics, specifically regarding the size of the optronic boxes, are addressed. The explanation focuses on the engineering challenges of retrofitting a vehicle designed without provisions for modern technologies.
The use of a protected box with transparent armor is presented as a practical solution to integrate advanced systems into the Cascavel NG without altering its structural design.
The speaker defends the project's engineering choices, emphasizing their viability from an industrial, commercial, and functional perspective.
Overall, the presentation aims to provide a detailed and insightful look into the modernization and capabilities of the Cascavel NG military vehicle.
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- Viktor Reznov
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Ele não falou nada que a gente não saiba e ainda teve a pachorra de defender a decisão daqueles optrônicos enormes em cima do canhão e da torre.gabriel219 escreveu: ↑Sáb Dez 02, 2023 9:19 pm Ainda assim, alguém resume? Tenho dificuldades pessoais ao ouvir o Caiafa.
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- gabriel219
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Viktor e Jumento, muito obrigado, salvaram 25 minutos da minha vida.
Eu ainda fico fazendo os cálculos pra entender como que dois protótipos custaram quase 3x mais que o desenvolvimento do Guarani e seu LED, proporcionalmente.
Eu ainda fico fazendo os cálculos pra entender como que dois protótipos custaram quase 3x mais que o desenvolvimento do Guarani e seu LED, proporcionalmente.
- jumentodonordeste
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Open Harpa Artificial Intelligence chrome extension.
Creio que usa o ChatGPT 3.5 para responder seus comandos.
É uma extensão para o Chrome. Bem útil.
- knigh7
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Da apresentação do General Soares, chefe do EME, no encontro da IAV (International Armoured Vehicles) em Londres, dia 25 janeiro (deste ano):
- knigh7
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- FCarvalho
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- Viktor Reznov
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Re: CASCAVEL EE 9U MODERNIZADO
Kkkkkk, meu Deus, olha o tamanho dessas optrônicas, até um cego com uma carabina 22 consegue desabilitar essas optrônicas a uns 300 m de distância.
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