Fotos e Fotos

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55310
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2765 vezes
Agradeceram: 2446 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6721 Mensagem por P44 » Qui Ago 27, 2009 5:11 pm

Antunes escreveu:(...)
Uma coisa que realmente me aborrece e incomoda é a verdade do estereótipo frequentemente associado aos americanos. É a falta total de respeito a tudo e a todos, que não seja "star 'n' stripes" com tamanha falta de noção e com a maturidade de uma criança.

Eles tem muito o que aprender ainda. Só espero que eles aprendam mesmo... Um exemplo é essa coisa extremamente ridícula (não sei palavra melhor) de recusar produtos da Escócia. Por que o governo escoceses resolveu ter clemencia e libertar o acusado pela bomba terrorista que derrubou o avião da Pan Am. Qual o sentido de punir a população por uma ação do governo? A mesma coisa quando a França se opôs a invasão do Iraque, que atropelou a ONU e qualquer um que tentou ser racional naquele momento. Até as famosas e "french fries" viraram "freedom fries", ninguém queria vinhos ou queijos franceses, nada de "french mustard". Que babaquice, muito infantil. O que eles ganharam prejudicando a população de outros países... nada, foi só para acariciar o EGO mesmo, que de tão grande mal cabe nesse planeta.

No mais concordo com os comentários do prezado Nukualofa77. Sei que na guerra existem sentimentos fortes, mas não temos que aturar eles descontarem o 11/09 no resto do mundo, especialmente naqueles que não foram responsáveis e que não tem como se defender. A coisa mais covarde é abusar de um inimigo e seus valores depois que já se rendeu, bem típico deles mesmo.

assino por baixo.




Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
kekosam
Sênior
Sênior
Mensagens: 2500
Registrado em: Sex Out 03, 2008 10:17 am
Localização: Cuiabá-MT
Agradeceu: 24 vezes
Agradeceram: 34 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6722 Mensagem por kekosam » Qui Ago 27, 2009 6:09 pm

Cada vez mais, não gosto de americanos...

Vamos montar uma célula da Al Kaeda aqui?? :mrgreen:
Garanto que teremos alguns M2000 pra jogar em prédios lá... :twisted:




Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
Avatar do usuário
R.A.Barros
Sênior
Sênior
Mensagens: 2248
Registrado em: Seg Ago 20, 2007 2:53 pm
Localização: Ponta Porã - MS
Agradeceu: 1 vez
Agradeceram: 2 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6723 Mensagem por R.A.Barros » Qui Ago 27, 2009 6:15 pm

glauberprestes escreveu:
Pablo Maica escreveu:Imagina um bando de milico sem ter nada pra fazer no meio do deserto, num tédio total, com uns Abrams dando sopa e varias carcaças de aviões... no que isso pode terminar? :mrgreen:


Um abraço e t+ :D
vai no youtube, e digita "bored in iraq"...
kkkkkkkkk





VALENTE , GUERREIRO E AUDAZ;
NÃO RECUAMOS JAMAIS;
CONTE COMIGO BRASIL , BRASIL !
SEJA NA GUERRA OU NA PAZ.
PARA-SAR
binfa
Sênior
Sênior
Mensagens: 3584
Registrado em: Dom Jul 31, 2005 7:34 am
Localização: Rio Claro/SP
Agradeceu: 7 vezes
Agradeceram: 98 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6724 Mensagem por binfa » Qui Ago 27, 2009 11:35 pm

MAKS-2009
http://farm3.static.flickr.com/2635/3861089735_32c286887c_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2549/3854075482_6f728d52b3_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2474/3849902680_780451f6d0_o.jpg

http://farm4.static.flickr.com/3523/3861858938_10dcb7e565_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2489/3861086285_b4583682ca_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2619/3861057615_a5c174d1e4_o.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2628/3856568537_4c2a4971a1_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2445/3855608392_3429199e6b_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2556/3854818535_7a46430afe_b.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2427/3854073618_498a85b651_o.jpg




att, binfa
DOE VIDA, DOE MEDULA!
REgistro Nacional de DOadores de MEdula nº 1.256.762
UMA VIDA SEM DESAFIOS NÃO VALE A PENA SER VIVIDA. Sócrates
Depoimento ABRALE :arrow: http://www.abrale.org.br/apoio_paciente ... php?id=771
Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceu: 7 vezes
Agradeceram: 28 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6725 Mensagem por Enlil » Sex Ago 28, 2009 12:27 am

Lindão:

http://img525.imageshack.us/img525/6149/51973204.jpg

Kamov Ka-60 (Russia-AF, Aug-09) [MAKS]




Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55310
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2765 vezes
Agradeceram: 2446 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6726 Mensagem por P44 » Sex Ago 28, 2009 8:16 am





Triste sina ter nascido português 👎
Avatar do usuário
Glauber Prestes
Moderador
Moderador
Mensagens: 8406
Registrado em: Sex Abr 06, 2007 11:30 am
Agradeceu: 413 vezes
Agradeceram: 259 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6727 Mensagem por Glauber Prestes » Sex Ago 28, 2009 2:34 pm

Só eu tenho sonhos com alguma coisa semelhante a isso???
http://farm3.static.flickr.com/2427/3854073618_498a85b651_o.jpg


Coisa mais bonita esse helo!!! Tamanho semelhante a quem???
http://img525.imageshack.us/img525/6149/51973204.jpg




http://www.tireoide.org.br/tireoidite-de-hashimoto/
Cuidado com os sintomas.

Você é responsável pelo ambiente e a qualidade do fórum que participa. Faça sua parte.
Avatar do usuário
kekosam
Sênior
Sênior
Mensagens: 2500
Registrado em: Sex Out 03, 2008 10:17 am
Localização: Cuiabá-MT
Agradeceu: 24 vezes
Agradeceram: 34 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6728 Mensagem por kekosam » Sex Ago 28, 2009 3:57 pm

Glauber, eu tenho pesadelos com isto... lembrando que sonho em ser piloto... :mrgreen:




Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
felipexion
Sênior
Sênior
Mensagens: 3548
Registrado em: Sex Ago 17, 2007 11:06 am
Localização: Bahia!
Agradeceu: 74 vezes
Agradeceram: 87 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6729 Mensagem por felipexion » Sex Ago 28, 2009 4:05 pm

http://s45.radikal.ru/i109/0809/48/ffd44ad3ecaf.jpg

http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=19192&d=1220639401

Se fosse um monturbina da vida??




[centralizar]Mazel Tov![/centralizar]
raphavidottoo
Intermediário
Intermediário
Mensagens: 137
Registrado em: Sex Nov 16, 2007 9:17 pm

Re: Fotos e Fotos

#6730 Mensagem por raphavidottoo » Sex Ago 28, 2009 4:54 pm

felipexion escreveu:http://s45.radikal.ru/i109/0809/48/ffd44ad3ecaf.jpg

http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=19192&d=1220639401

Se fosse um monturbina da vida??
Aí teria que se saber se o motor poderia continuar fornecendo propulsão, mesmo que todo estourado, afinal, seria questão de se manter voando ou ter que cortar o motor e ejetar ou realizar um pouso forçado. Mas de qualquer forma, nesse caso, pelo fato de ser bimotor, sem duvida houve maior segurança durante a emergência.




Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceu: 7 vezes
Agradeceram: 28 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6731 Mensagem por Enlil » Sex Ago 28, 2009 5:34 pm

glauberprestes escreveu:Só eu tenho sonhos com alguma coisa semelhante a isso???
http://farm3.static.flickr.com/2427/3854073618_498a85b651_o.jpg


Coisa mais bonita esse helo!!! Tamanho semelhante a quem???
http://img525.imageshack.us/img525/6149/51973204.jpg
KA-60 Kasatka

Total number (active): 7
Inventory:
AF: Ka-60, 7, 2006: accepted for delivery in army.

Number and type of the engines 2 RD-600 turbo-shafts
Engine power, h.p. 1,300
TO weight (maximum), kg 6,500
Flight speed, km/h 300
Ceiling, m 2100/5400
Practical flight range with internal fuel, km 700
Number of equipped troopers, persons 14
Crew 1..2

The Kamov company has set out to test a new Kamov Ka-60 multirole army aviation helicopter designed for accomplishing various combat missions.
The helicopter can carry a rifle squad with full combat gear in its passenger cabin which features a volume of 9.8 m3. Two sliding doors (one on each side of the cargo cabin) measuring 1,250 x 1,300 mm make it possible to perform embarkation/debarkation of nine troopers within 5 to 6 seconds.

In the ambulance version, the Ka-60 helicopter can carry six stretchers with wounded persons and three medical attendants, as well as up to 14 sitting patients.

The maximum internal load-carrying capacity is 2,000 kg.

The maximum takeoff weight is 6,500 kg.

In the search and rescue version, the helicopter is equipped with a searchlight and a LPG-300 hoist with a load-carrying capacity of 300 kg that is able to lift two persons or cargo. For operations over water areas, the helicopter is equipped with inflatable ballonnets.

The Ka-60 may be used in other capacities when provided with special equipment and weapons. A civilian version, designated Ka-62, is being developed on the basis of the Ka-60 helicopter.

The helicopter’s performance, reliability and power-to-weight ratio has been considerably improved in comparison with its counterparts due to an updated aerodynamic configuration of the airframe.This helicopter also includes retractable landing gear and two RD-600 engines. The helicopter can fly in a wide range of contrasting temperatures, at altitudes of up to 6,000 m and high cruising speeds to a range of 600 km.

The engines, specially created for the Ka-60 by the Rybinsk Motors company, develop a takeoff power of 1,300 hp each and are the most up-to-date Russian engines. The modular design features and promising technological/design solutions ensure a high fuel efficiency and maintainability of the engines. The digital two-channel automatic control system provided with the backup hydromechanical channel and developed monitoring and diagnostics system, considerably increases the operating reliability of the power source.

Should one engine stop during the takeoff or during regular flight, output to the other engine increases automatically (without pilot’s intervention) thus enabling the flight to continue.

The helicopter is not susceptible to ice and high dust content. The main rotor blades are provided with an electrical anti-icing system, while the engine inlet devices are also equipped with a hot-air anti-icing system. The engine inlet duct is furnished with a dust-protection device. The leading edges of the main rotor blades are provided with an erosion-resistant coating.

If required, the engine and the main-rotor gearbox can operate in emergency power conditions exceeding the takeoff power by 20 to 25 percent. Its gearboxes can operate without oil for an appreciable length of time.

The control system rods and drive shafts have been proven to continue functioning when pierced by the 7.62mm and 12.7mm bullets. The main-rotor blades, made of composite materials, retain their survivability when hit by a 23mm projectile. Its main systems and units are duplicated; the main and backup systems are arranged on different sides of the airframe to prevent their being damaged by one projectile. The self-sealing fuel tanks are provided with an explosion-proof system.

In the pilot’s cabin two sets of controls enable the crew to fly the helicopter from either of the two seats. This makes it ideal for the initial training of pilots, as well as for improving one’s flying technique.

In case of an emergency landing while flying on low altitudes, the safety of the crew and passengers is ensured by an additional (emergency) stroke of the landing gear shock struts, and by the energy-absorbing seats for the crew and passengers. The strong fuselage and heavily secured units exclude injuries to the crew and passengers possibly caused by the airframe and equipment during crash impact. The design of the personnel compartments allows for injury-free impacts.

The helicopter’s standard equipment includes navigational facilities, flight control equipment and data display systems. Provision is made in the fuselage nose section for the installation of a radar and a night vision system. Its maintainability, up-to-date diagnostics methods, and ease of servicing make it possible to sustain the required level of combat readiness. Its high operating qualities have been achieved due to a wide use of composite materials, the employment of maintenance-free bearings, and a system-oriented arrangement of equipment in maintenance zones. An automated onboard monitoring system along with the powerplant control unit, make it possible to promptly detect problems and represent the required information via the onboard or ground-based display system.

One of the Russian helicopter manufacturing plants has set out to begin serial production of the Ka-60. For our customer convenience, the Kamov company is committed to provide helicopter sales, a guarantee of continuous after-sales servicing, logistic support, training of flight personnel and technical staff, as well as training facilities, etc. Having a wide experience in the development of various-class and various-purpose helicopters, the Russian certificate for the development and production, as well as the foreign certificate for production of aviation materiel, the Kamov company is ready, together with cooperating production plants, to offer high-quality services for users of the unique Kamov helicopters.

http://warfare.ru/?lang=&catid=260&linkid=1633




Avatar do usuário
Pablo Maica
Sênior
Sênior
Mensagens: 8988
Registrado em: Seg Dez 01, 2003 4:55 pm
Localização: Santa Maria Rio Grande Do Sul
Agradeceu: 308 vezes
Agradeceram: 550 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6732 Mensagem por Pablo Maica » Sex Ago 28, 2009 5:41 pm

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/6/5/1562561.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/6/5/1243567.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/5/1/1127158.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/2/1/1123129.jpg


Um abraço e t+ :D




Avatar do usuário
Glauber Prestes
Moderador
Moderador
Mensagens: 8406
Registrado em: Sex Abr 06, 2007 11:30 am
Agradeceu: 413 vezes
Agradeceram: 259 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6733 Mensagem por Glauber Prestes » Sex Ago 28, 2009 6:25 pm

Então o KA-60 é da mesma classe do BH???




http://www.tireoide.org.br/tireoidite-de-hashimoto/
Cuidado com os sintomas.

Você é responsável pelo ambiente e a qualidade do fórum que participa. Faça sua parte.
Avatar do usuário
Pablo Maica
Sênior
Sênior
Mensagens: 8988
Registrado em: Seg Dez 01, 2003 4:55 pm
Localização: Santa Maria Rio Grande Do Sul
Agradeceu: 308 vezes
Agradeceram: 550 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6734 Mensagem por Pablo Maica » Sex Ago 28, 2009 6:34 pm

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/4/1/1270147.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/2/1/1270123.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/3/9/1265931.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/4/6/1270648.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/5/4/1264454.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/5/4/1264458.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/7/6/1085671.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/0/5/1263505.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/2/2/1256226.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/3/7/1260730.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/1/6/1254618.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/9/9/1254992.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/8/6/1248688.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/2/7/1253727.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/9/5/1234594.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/9/9/1229999.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/1/3/0070316.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/7/7/1225771.jpg


Um abraço e t+ :D




Enlil
Sênior
Sênior
Mensagens: 8577
Registrado em: Seg Ago 18, 2008 1:23 am
Agradeceu: 7 vezes
Agradeceram: 28 vezes

Re: Fotos e Fotos

#6735 Mensagem por Enlil » Sex Ago 28, 2009 6:34 pm

Pelo peso não. Ele seria mais equivalente ao Lynx, Panther ou o S-76...




Responder