Página 389 de 776

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Dom Mai 30, 2010 12:38 am
por Bourne
Bolovo escreveu:
O cara se baseou num Xavante para fazer a pintura de um Rafale. Tem que MATAR um cara desses.
Nãaaaoooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!! É um sinal de que o Rafale logo será anunciado como vencedor do FX e o contrato assinado, sem frescuras, mas é necessária uma data propicia. Acredito que 12 de junho seria ideal.

Aliás, olhem o Mirage da USAF.

Imagem

Ou os Rafales
Imagem

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 5:10 pm
por Alitson
O 1o não seria um M4000 com CFTs???

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 6:42 pm
por Bolovo
É mesmo, um Mirage 4000 com CFT.

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 6:59 pm
por soultrain
Acho que os EUA avaliaram um Mirage para compra, já não me lembro qual...

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 7:30 pm
por Alitson
Não foi os Emirados?????

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 7:33 pm
por AlbertoRJ
O Mirage 4000 seria um caça da classe do F-15 e os EUA já tinham um.

[]'s

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 8:09 pm
por Matheus
Toda vez que olho o título deste tópico me dá um ataque de riso....

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 8:11 pm
por AlbertoRJ
Matheus escreveu:Toda vez que olho o título deste tópico me dá um ataque de riso....

O título é meu. Obrigado pelo bom humor. :lol:
Quando NÂO der Rafale eu mudo.

P.S.: Apesar que considero que o Rafale nunca foi da FAB mesmo... :oops: .

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 02, 2010 8:14 pm
por soultrain
Alitson escreveu:Não foi os Emirados?????
Se calhar estou a confundir com o FIAT G.91 "gina"!?

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qui Jun 03, 2010 1:17 am
por Skyway
Me lembro de já ter visto uma foto de um Mirage com as insígnias da USAF...mas não lembro, acho que foi o III.

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qui Jun 03, 2010 1:25 am
por Enlil
Esse debate me fez lembrar deste F-15, post do Bolovo no XYZ, há alguns meses:

http://img38.imageshack.us/img38/8679/26754776.jpg

McDonnell Douglas F-15B Eagle (McDonnell Douglas) [Test flight - France-AF] (prototype)

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qui Jun 03, 2010 2:12 am
por czarccc
Skyway escreveu:Me lembro de já ter visto uma foto de um Mirage com as insígnias da USAF...mas não lembro, acho que foi o III.
Tem isso aqui na wikipedia:
The Mirage IIIW was a lightweight fighter version, proposed for a US competition, with Dassault partnered with Boeing. The aircraft would have been produced by Boeing, but it lost to the Northrop F-5 Freedom Fighter.
Mas não achei nenhuma foto. Essa versão chegou a ser construida (um protótipo que seja)?

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qui Jun 03, 2010 2:49 am
por Enlil
Não teve nenhum protótipo, ficou apenas na proposta:

Mirage IIIW: Versão proposta em parceria com a Boeing para a USAF. Perdeu a concorrência para o Northrop F-5A.

http://www.alide.com.br/artigos/desp-mirage/index1.htm

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qui Jun 03, 2010 3:00 am
por Enlil
O W é de "Wichita", Kansas, fábrica da Boeing.

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB

Enviado: Qua Jun 09, 2010 7:35 pm
por soultrain
Quote:
Ueli Maurer wants to stagger the purchase of fighter
Le Temps , June 6


In a new report submitted in June the Federal Council, the Head of the Department of Defense propose the purchase of a first tranche of a dozen aircraft
[...]

This purchase by tranches could be decisive as regards of the choice of the aircraft. The supplier should be able to secure new supplies and steady development over several decades. By opting for a phased acquisition beyond 2020 "it's no longer the replacement of the Tiger that is anticipated but well and truly the F/A-18 , it will take place around 2025, one said in parliament.


The gradual renewal of the Swiss fleet would automatically exclude a new assessment, so a U.S. offer.

But other models could not meet the collateral requirements beyond fifteen years. "With this installment purchase program, the Swedish Gripen is the one which offers the lowest long-term guarantees," said one aviation expert by emphasizing its less advanced technology. What strongly deny the Swedes. They ensure that their country has opted for the Gripen as the main component of its air force, so the future is assured. Furthermore, Switzerland would have access to technologies of the new generation that had not been submitted in April 2009

In any case, the final answer will come off only after the political return in September or October. But Ueli Maurer can already count on the support of the President of the Confederation and Minister of Economy, Doris Leuthard. In February, she had already proposed a purchase by tranche. Manufacturers of machinery and equipment, Swissmem, had exercised upon her a powerful lobby, making it sparkle 2.2 billion in business compensatory and technological spillovers.

Leuthard even spoke, last winter, about "an economic recovery plan" with this acquisition. Ueli Maurer, who met with the Defence Ministers of the three countries in line to provide future aircraft, was impressed by the possibilities of acquiring new technologies. We know that the Swiss Air Force, at least the pilots, bend to the Dassault Rafale, which, besides the possibility to use French airspace, promises to associate the Swiss to future developments.


But is buying new jets justified to only give a boost to the economy? The transaction remains expensive despite the salami considered by Ueli Maurer. The bill of 2.2 billion francs for 22 jets, long discussed, consisted in reality that the acquisition of "naked" aircraft , without armament, missile-related devices, pilot training, the cost of maintenance, etc..
[...]
Finance Minister Hans-Rudolf Merz, had put the replacement of Tiger on the list of abandoned projects as part of its savings program. We must ensure that the replacement F-5E will not be on the back of the troops, still poorly equipped. The parliament, but the army officers, are far from convinced that the 33 F/A-18 are not sufficient to provide air policing tasks. "we don't need more planes , but we need more collaborative arrangements with neighboring Austria, and German or French" said National Assembly member Eric Voruz (PS / VD), a member of the Policy Commission security. In fact, the shift from Ueli Maurer today betrays its weakness against his party, the UDC, and the rest of the Federal Council, the National Councillor J. Green Josef Lang

http://letemps.ch