Re: NOTÍCIAS DO RAFALE DA FAB
Enviado: Qua Fev 24, 2010 12:00 am
Esses 2000-9 poderiam ir para a FAA, caso ela não fosse a Força Aerea ARGENTINA...
Ter comprado 12 Mirages tampão, já foi uma "merde" !Luís Henrique escreveu:Na verdade são 63.Wolfgang escreveu:Porra, 32 -9 é coisa de gente grande aqui na AL.
30 novos de fábrica e 33 modernizados ao padrão -9.
Mapinguari escreveu:Na verdade, são mais de 60, pois existem os modelos anteriores, elevados ao padrão -9.Wolfgang escreveu:Porra, 32 -9 é coisa de gente grande aqui na AL.
Mas não vejo essa oferta com bons olhos não. Periga não sair nada de Rafale e a FAB ficar na ridícula situação de, quase dez anos depois, aceitar de segunda-mão os caças que ela não quis aceitar no F-X1.
Prefiro não ver a FAB voando Gripen NG e vê-la com o Rafale (como eu disse antes, o segundo em minha preferência), do que vê-la com Mirage 2000. Mesmo que seja o -9.
the Mirage-2000-9 is the most advance variant of the Mirage-2000, even Dassault's website says so.
Also the UAE has 63 Mirage in service. all are 2000-9 standard, 30 are new builds and 33 are upgraded models delivered in 1988, they're not that old. The deliveries of the new builds only ended in 2005. That makes it 63 Mirages with 60 in operation.
The dash 9 has special air-to-ground targeting device included in its ECM suite (once described as better than the Rafale's). This suite isn't the usual ICMS (mkII or III), it is called "IMEWS" and is based on the ICMS Mk3 delivered to Greece but with the addition of a low band jammer.
Its system core architecture is the same MDPU as in the Rafale, a kind of core technology Dassault claim to be shared only by F-22 and F-35, yet another difference with other Mirage 2000-5.
Dash 9 is the first export Mirage 2000 to carry the Mica IR.
It uses the RDY-2 which range is 15 percent greater than the usual RDY, and also adds special modes such as Doppler Beam Sharpening and Synthetic Aperture Radar.
I consider it is a real "mini-Rafale", since its avionics are nearly the same
Mirage 2000-9 (2000-5 Mk II)
After a protracted competition, Abu Dhabi
ordered 30 new Mirage 2000s in December
1997, requiring delivery to take place
between late 1998 and late 2001. All 33
remaining Mirage 2000EADs, RADs and
two-seat DADs will also be modified to this
standard, originally named 2000-9 but
rechristened Mirage 2000-5 Mk II in 1999.
The $3.4 billion deal was not finalised until
November 1998, with an attendant slippage
in delivery dates.
The -9 was specifically developed to
satisfy Abu Dhabi's requirement for a longrange
attack aircraft, which could also carry
six MICA missiles. Synthetic aperture and
beam-sharpening modes have been added
to the radar, now designated RDY7. Other
new equipment includes an air-to-ground
datalink, Thomson-CSF Detexis integrated
EW suite, LCD colour displays plus provision
for a laser-designation pod or Thomson
Optronics Nahar navigation FLIP.
The GEC-Marconi Hakim PGM-4 powered
stand-off bomb was originally considered as
the most likely air-to-ground weapon for the
2000-9, but in November 1998 it was
announced that they would be armed with
the MATRA/BAe Dynamics Black Shaheen,
a development of the SCALP EG/Storm
Shadow being developed for the RAF and
Armée de l'Air. Despite US objections that it
contravened international missile control
agreements (due to its long range), the
Black Shaheen/MICA deal has now been
finalised between the UK and the UAE, and
is expected to be worth around $2.1 billion.
Apesar de gostar dos 2000-9, um verdadeiro matador, creio que o seu tempo passou, pelo menos para o Brasil. Essa deveria ter sido a solução para 10 anos atrás e hoje, quem sabe, estaríamos pensando ou participando de um projeto 5ªG. E ainda com esse gap temos sempre (até quando meu Deus...?) o risco de ficar somente com eles. Creio também que sem eles e aguardando impacientemente os Rafales as pressões sobre a entrega serão mais fortes, não havendo zona de conforto para os franceses.cb_lima escreveu:Bem ociosa sim... meninos eu vi...
E quanto ao "-9" ... lindo mesmo... vi um desses bem de perto quando estava fazendo o meu "tour" ... uma pena que as 4 fotos que tirei foram devidamente "censuradas" ...
Honestamente apesar de lindao, nao gostaria de um desses na FAB nao... chega de 2 mao!!!!
[]s
CB_Lima
melhor resposta, M-2000-9 nem o país de origem vai usar mais imagina a manutenção da bagaça "tampão" disfarçado de aquisição.kirk escreveu:Ter comprado 12 Mirages tampão, já foi uma "merde" !Luís Henrique escreveu: Na verdade são 63.
30 novos de fábrica e 33 modernizados ao padrão -9.
Comprar 32 é uma baita cagada !
AGORA "63" ... não tem preço ...
Gente, vocês não querem isso né ?
Sds
kirk
é que nem Gripen NG....M-2000-9 nem o país de origem vai usar
P44 escreveu:é que nem Gripen NG....M-2000-9 nem o país de origem vai usar