Official inauguration of the U.S.-funded King Abdullah Special Operations Training Centre in Amman May 19, 2009. The centre aims to be a regional base for urban warfare training.
The KASOTC is a 500 acre state-of-the-art training center that is the world's first and largest special forces training facility of its kind, specializing in counterterrorism and internal security missions. This world-class training complex is located northeast of Amman, Jordan, and provides an environment for U.S. allied forces to improve their skills through realistic training scenarios and combined exercises on common ground where they can learn from each other's real life operational experience.
The instrumented KASOTC MOUT site developed by General Dynamics replicates a real-life urban environment and supports four simultaneous training operations. The site includes 56 training buildings and a mock A300 aircraft fuselage; a centralized and integrated Range Operations Center to monitor and control all audio, video, special effects and target technology; networked day/night thermal cameras with 360-degree coverage to capture exercises for After Action Review; sound-effect speakers that project hundreds of realistic sounds, including shouts, animal noises and gunfire; integrated targetry; and special effects, such as rooftop explosion with debris, a concussion wave cannon, an automatic weapons simulator, simulated smells, a fog generator and an improvised explosive device (IED) kit.
Queria lembrar que esse complexo é o unico no mundo por as suas estruturas e tecnologia nela empregado....
Umas instalações fantásticas. Por acaso o Exército Português quer fechar as velhas instalações do CTOE e fazer um novo complexo (também ele na região de Lamego) com tudo o que uma unidade desta natureza precisa. Há coisas que aparecem aí que no CTOE nunca haverá. O avião para o treino anti-terrorista está a mais, falta uma zona para treinar montanhismo, operações anfibias, etc.
Países e unidades diferentes, necessidades diferentes.
Uh... Se faria... Mas eu acho que nós termos um centro desses "à disposição" de toda a AL é impossível, não falaram que estão fazendo uso político da MB por causa daquela história de a marinha Chinesa treinar no São Paulo? Imaginem então o uso de um Centro de Treinamento similar a esse!
Nossa "Brigada FE" é novinha, e pra falar a verdade eu nem sei como são as atuais instalações de lá, quem sabe um dia não chegue a esse nível (dentro da nossas necessidades, obviamente)... Diga-se de passagem, com os FFEE estando a nível Brigada, e sendo eles uma das forças mais dependentes de helicópteros (junto com a Aeromóvel por motivos óbvios), já não seria a hora de termos pelo menos uma CiaAvEx estacionada permanentemente em Goiânia??? Nem precisa ser um Night Stalkers da vida, mas pelo menos ter uns helicópteros direto por lá.