PAK FA - VOOU!!!
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Ontem saiu algumas noticias em fóruns russos de que o novo motor ja vem nos primeiros exemplares. Bem veremos então e notar a capacidade deste motor em relação aos concorrentes.
A principal vantagem do novo motor é que o Su-57 vai pular de uma relação empuxo/peso de 1.02 para 1.15~1.2. O F-22 é de 1.08 e o F-35 é de 0.87.
A principal vantagem do novo motor é que o Su-57 vai pular de uma relação empuxo/peso de 1.02 para 1.15~1.2. O F-22 é de 1.08 e o F-35 é de 0.87.
Editado pela última vez por EDSON em Sáb Ago 22, 2020 2:31 pm, em um total de 1 vez.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Meio difícil isso heim. Até porque apenas um protótipo tem voado com o novo motor, e mesmo assim, com o original ao lado. Nenhum protótipo foi fabricado originalmente com este novo motor. E daí com isso ja irem direto para uma produção em série com o novo.. meio pretensioso isso. Mas vai saber, né...EDSON escreveu: ↑Sáb Ago 22, 2020 12:56 pm Ontem saiu algumas noticias em fóruns russos de que o novo motor ja vem nos primeiros exemplares. Bem veremos então e notar a capacidade deste nmotor em relação aos concorrentes.
A principal vantagem do novo motor é que o Su-57 vai pular de uma relação empuxo/peso de 1.02 para 1.15~1.2. O F-22 é de 1.08 e o F-35 é de 0.87.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Fiquei curioso agora. Com a China lançando a sua versão bilplace do J-20, quanto tempo os russos irão levar para colocar a sua do Su-57 para voar?
A família Flanker oferece larga experiência à Sukhoi para vislumbrar essa possibilidade.
Mas como sempre a questão de fundo, e principal, é $$.
abs
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Re: PAK FA - VOOU!!!
É possível que leve uns 5 anos ou mais, e isso só vai acontecer se a Índia quiser comprar, porque a Força Aérea Russa não tem interesse em operar versões biplace do Su-57, e também a economia Russa vai de mal a pior por causa das sanções punitivas contra a intervenção e fomento da Guerra Civil da Ucrânia.FCarvalho escreveu: ↑Ter Ago 25, 2020 11:50 pm Fiquei curioso agora. Com a China lançando a sua versão bilplace do J-20, quanto tempo os russos irão levar para colocar a sua do Su-57 para voar?
A família Flanker oferece larga experiência à Sukhoi para vislumbrar essa possibilidade.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
As últimas unidades do primeiro lote de 76 devem ser entregues somente em 2028. Isso é tempo mais que suficiente para os indianos pensarem o que querem da vida, e também, se vão ou não cair dentro no projeto de um modelo biplace.
Considerando o histórico de relação entre os dois países, as chances são boas.
abs
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Re: PAK FA - VOOU!!!
O que tem de mais moderno no mundo hoje, é monoplace, tanto F-35 quanto F-22, apostam alto em IA, pelo visto a Rússia foi pelo mesmo caminho, vamos com a China vai lidar com isso, já que ela é hoje um dos líderes nessa tecnologia.
Não temais ímpias falanges,
Que apresentam face hostil,
Vossos peitos, vossos braços,
São muralhas do Brasil!
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Os chineses estão voando agora com um protótipo biplace do J-20. Pelo jeito eles não se contentaram com apenas um piloto no cockpit.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Medição de RCS do Su-57... O que mediram ao certo, nunca foi revelado... Postando apenas porque muitos dizem que eles são "despreocupados" com a furtividade deste caça.
O fato é que mediram. Ciência havia. E o que fizeram ou deixaram de fazer, bordas serrilhadas, sensor e bocais arrendondados... Provavelmente é um cálculo de custo/benefício, já que devem saber o que estão fazendo.
O fato é que mediram. Ciência havia. E o que fizeram ou deixaram de fazer, bordas serrilhadas, sensor e bocais arrendondados... Provavelmente é um cálculo de custo/benefício, já que devem saber o que estão fazendo.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Nah, os russos nunca sabem o que estão a fazer
Triste sina ter nascido português
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Ninguém pode dizer que os russos não estão correndo atrás do prejuízo de anos sem desenvolver novas tecnologias, até o advento do Putin no poder.
Fato é que mesmo não tendo a mesma capacidades de antes, os russos ainda tem muito a apresentar em termos tecnológicos nos próximos anos.
Se o Gripen não tivesse levado os dois F-X da FAB, com certeza se eu fosse do alto cmdo da aeronáutica escolheria a dupla o Su-35/Su-57 para nós, com parafuso ao contrário e tudo o mais.
E iria gostar muito de ver a cara dos primos ricos - e de muita gente por aqui, porque não dizer - tentando melar com esse negócio.
abs
Fato é que mesmo não tendo a mesma capacidades de antes, os russos ainda tem muito a apresentar em termos tecnológicos nos próximos anos.
Se o Gripen não tivesse levado os dois F-X da FAB, com certeza se eu fosse do alto cmdo da aeronáutica escolheria a dupla o Su-35/Su-57 para nós, com parafuso ao contrário e tudo o mais.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Retificando agora pelo que entendi os motores termina seus testes em 2025.EDSON escreveu: ↑Sáb Ago 22, 2020 12:56 pm Ontem saiu algumas noticias em fóruns russos de que o novo motor ja vem nos primeiros exemplares. Bem veremos então e notar a capacidade deste motor em relação aos concorrentes.
A principal vantagem do novo motor é que o Su-57 vai pular de uma relação empuxo/peso de 1.02 para 1.15~1.2. O F-22 é de 1.08 e o F-35 é de 0.87.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Creio que os caças que sejam comprados após os 76 iniciais já devem vir com o novo motor. Segundo os MD russo esses entregas terminam em 2028. Mas as coisas podem de mudar de figura de uma hora para outra como já é de praxe com eles.
Vamos ver. Até o final desta década o ocidente, e até os chineses não vão ficar parados olhando os russos introduzirem um motor melhor que o deles.
Será uma ótima corrida tecnológica.
abs
Vamos ver. Até o final desta década o ocidente, e até os chineses não vão ficar parados olhando os russos introduzirem um motor melhor que o deles.
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Re: PAK FA - VOOU!!!
The T-50, also known as the Su-57, is the most modern, but also the most classified Russian 5th generation airplane.
Any information about it that gets in the hands of the media is an event, if not a sensation.
The viewers of Combat Approved will see one of these very events. We’ll dedicate 3 whole episodes to this amazing fighter. And these are not just films about a plane: this is the first encyclopedia about PAK FA – prospective aeronautical complex of front-line air forces – in the history of TV. To create it, the journalists spent 2 years.
During that, Combat Approved has visited all the plants and Design Bureaus that take part in development of the Su-57: from Moscow and Saint Petersburg to Komsomolsk-on-Amur.
For the first time, they’ve shown the journalists how they apply the stealth coating, how the composite polymer material looks like, which they make the plane of, and how they test this material. In addition: for the first time in history, they gave the journalists the right to install the cameras right into the hull of the Su-57.
That means that the viewers of Combat Approved will see truly spectacular footage of the new fighter’s flight, including the one in the most extreme modes.
- cabeça de martelo
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Re: PAK FA - VOOU!!!
Russian Su-57 Fails To Get Second-Gen Engine; Yet To Become A ‘True Competitor’ To US’ F-35
Younis Dar
After a long wait, Russia’s Su-57 fifth-generation fighter aircraft may finally be available for the country’s air force, if the government sources quoted by TASS are to be believed.
According to the report, the first serial-produced Su-57 fighter will be delivered to the Defense Ministry in December this year.
"The Defense Ministry will get the first serial-produced Su-57 with the operational first-stage engine on the single military output day in December this year and four more such planes in 2021,” the Russian news agency quoted the government source as saying.
The Russian government had signed a contract in 2019 for acquiring 76 Su-57s till 2028, and the government claims it will ‘definitely’ be fulfilled on time. The deliveries of Su-57 fighters with the second-stage engine are set to begin in 2022, the source added.
The development of the jet’s second-generation engine has reportedly been a challenge for the Russian defense companies. The current prototypes are powered by older engines, though originally designed to incorporate the second-generation Izdeliye 30 engine.
The RAND Corporation quoted a former Sukhoi engineer, who claims the 76 operational models that the Russian Federation Air Force is expected to receive during the 2020s will not have the intended second-generation engine, which contradicts the Russian aircraft maker’s claim of outfitting the batch with the new engines.
It remains unclear when the second-generation engines will be ready for powering the Su-57 fighter jets.
The Su-57 is armed with side-facing active electronically scanned array (AESA) X-band radars below the cockpit on the aircraft’s ‘cheeks.’ This coupled with another nose-mounted X-band N036 Byelka (Squirrel) AESA radar greatly enhances the fighter’s sensor field of view, thereby the situational awareness for the Su-57 pilot.
he dedicated cheek arrays compensate for the lack of advanced stealth for Su-57s since they can reduce its detectability using extreme beaming tactics, especially at long ranges, while still actively guiding its missiles to its target.
The jet made its first flight ten years ago and has been in development since 2002, yet the much anticipated and advertised hasn’t been inducted into the Russian military.
The development challenges and crashes have continued to delay the jet’s initial operational capability (IOC) until the mid-2020s at the earliest. Because of repeated development delays, including the December 2019 crash of the first Su-57 aircraft during a test flight, the head of the Sukhoi Aviation, which develops the Su-57, had to resign earlier this year.
The Russian A&D industries are also lagging behind in the development of advanced avionics, which has led to repeated delays in the induction of fifth-generation fighter aircraft. This is blamed on unsuccessful attempts at capitalizing on the post-Cold War revolution in information technology by the Russian Federation’s A&D industries.
The situation has been made worse by the US sanctions, including the separation of Ukrainian A&D industries from Russia.
India had entered into a joint development program of Su-57 fighter with Russia but had to later withdraw, citing delays in development, especially the development of second-generation engines, in which the country had been repeatedly failing.
The country has been aggressively pitching the fifth-generation aircraft with a number of countries with only a few successes.
The US military analysts are unconvinced on whether the 76 Su-57 jets to be produced by 2028 will contain the second-generation engine at all. There seems to be no indication of whether the Russians have surmounted the technology barrier to create a true competitor to the American F-35.
Su-57 is built as a multirole fighter designed to destroy all types of air, ground and naval targets and the jet 57 combines the functions of an attack plane and a fighter jet while the fighter’s aerodynamic configuration ensures the low level of radar and infrared signature.
The jet will carry hypersonic missiles, and while the Russians claim they have tested the fifth-generation fighter jet successfully in combat conditions in Syria, they have provided no evidence of it yet.
https://eurasiantimes.com/russian-su-57 ... f-35-jets/
Younis Dar
After a long wait, Russia’s Su-57 fifth-generation fighter aircraft may finally be available for the country’s air force, if the government sources quoted by TASS are to be believed.
According to the report, the first serial-produced Su-57 fighter will be delivered to the Defense Ministry in December this year.
"The Defense Ministry will get the first serial-produced Su-57 with the operational first-stage engine on the single military output day in December this year and four more such planes in 2021,” the Russian news agency quoted the government source as saying.
The Russian government had signed a contract in 2019 for acquiring 76 Su-57s till 2028, and the government claims it will ‘definitely’ be fulfilled on time. The deliveries of Su-57 fighters with the second-stage engine are set to begin in 2022, the source added.
The development of the jet’s second-generation engine has reportedly been a challenge for the Russian defense companies. The current prototypes are powered by older engines, though originally designed to incorporate the second-generation Izdeliye 30 engine.
The RAND Corporation quoted a former Sukhoi engineer, who claims the 76 operational models that the Russian Federation Air Force is expected to receive during the 2020s will not have the intended second-generation engine, which contradicts the Russian aircraft maker’s claim of outfitting the batch with the new engines.
It remains unclear when the second-generation engines will be ready for powering the Su-57 fighter jets.
The Su-57 is armed with side-facing active electronically scanned array (AESA) X-band radars below the cockpit on the aircraft’s ‘cheeks.’ This coupled with another nose-mounted X-band N036 Byelka (Squirrel) AESA radar greatly enhances the fighter’s sensor field of view, thereby the situational awareness for the Su-57 pilot.
he dedicated cheek arrays compensate for the lack of advanced stealth for Su-57s since they can reduce its detectability using extreme beaming tactics, especially at long ranges, while still actively guiding its missiles to its target.
The jet made its first flight ten years ago and has been in development since 2002, yet the much anticipated and advertised hasn’t been inducted into the Russian military.
The development challenges and crashes have continued to delay the jet’s initial operational capability (IOC) until the mid-2020s at the earliest. Because of repeated development delays, including the December 2019 crash of the first Su-57 aircraft during a test flight, the head of the Sukhoi Aviation, which develops the Su-57, had to resign earlier this year.
The Russian A&D industries are also lagging behind in the development of advanced avionics, which has led to repeated delays in the induction of fifth-generation fighter aircraft. This is blamed on unsuccessful attempts at capitalizing on the post-Cold War revolution in information technology by the Russian Federation’s A&D industries.
The situation has been made worse by the US sanctions, including the separation of Ukrainian A&D industries from Russia.
India had entered into a joint development program of Su-57 fighter with Russia but had to later withdraw, citing delays in development, especially the development of second-generation engines, in which the country had been repeatedly failing.
The country has been aggressively pitching the fifth-generation aircraft with a number of countries with only a few successes.
The US military analysts are unconvinced on whether the 76 Su-57 jets to be produced by 2028 will contain the second-generation engine at all. There seems to be no indication of whether the Russians have surmounted the technology barrier to create a true competitor to the American F-35.
Su-57 is built as a multirole fighter designed to destroy all types of air, ground and naval targets and the jet 57 combines the functions of an attack plane and a fighter jet while the fighter’s aerodynamic configuration ensures the low level of radar and infrared signature.
The jet will carry hypersonic missiles, and while the Russians claim they have tested the fifth-generation fighter jet successfully in combat conditions in Syria, they have provided no evidence of it yet.
https://eurasiantimes.com/russian-su-57 ... f-35-jets/