MMRCA - FX Indiano

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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Penguin
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Re: MMRCA - FX Indiano

#331 Mensagem por Penguin » Qui Dez 24, 2009 5:46 pm

Carlos Mathias escreveu:Mas agora vem cá, hein? Por 40 milhas eu pegava uns MIG-29SM2. 8-]
Mas eles devem realmente adorar seus M-2000.
O que acontece na FAB que aqui é uma tragédia (como dizem aqui no fórum), e mundo afora todos amam seus M-2000?
Todos são burros e a FAb é esperta?
Meu pai me ensinou isso: "quando todos estão errados e só você é o certo, cuidado, cabe uma auto análise!".

Mas e esse pacote Israelense comtempla o quê?
Derby. Se compara ao MICA?
EL/M-2032. Melhor que um RDY-2?
EXOCET B-III, SCALP-EG E TAURUS KEPD. Israel tem algo prá por no lugar?

Precisava saber antes o que cada pacote inclui realmente.
É só aguardar o que os indianos irão selecionar:

1) Pacote da Dassault por USD 40mi/unidade ou um reduzido por USD 30mi/unidade
2) Pacote de Israel por USD 19mi/unidade
3) Deixar os Mirage 2000 como estão, aposenta-los e substitui-los por unidades adicionais do MMRCA

São essa as opções postas pela midia indiana. A ver...

[]s

OBS.: Onde está esse amor? Será o mesmo de Taiwan e dos EAU?




Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
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Re: MMRCA - FX Indiano

#332 Mensagem por Carlos Mathias » Qui Dez 24, 2009 5:51 pm

Tanto está lá que querem o up grade.
Onde está este amor pelo F-18, que a Malásia vai abandonar em favor dos SU-30MKM????? :roll:

Taiwan, aquela colônia americana encostada na China?
EAU? Quem?




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Re: MMRCA - FX Indiano

#333 Mensagem por Penguin » Qui Dez 24, 2009 5:54 pm

Carlos Mathias escreveu:Tanto está lá que querem o up grade.
Onde está este amor pelo F-18, que a Malásia vai abandonar em favor dos SU-30MKM????? :roll:

Taiwan, aquela colônia americana encostada na China?
EAU? Quem?
Obvio que devem querer. Eu tb iria querer. Mas não por USD 40 milhões a unidade.
Melhor comprar Su-30MKI adicionais ou até mesmo MMRCA adicionais.

[]s




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Carlos Mathias

Re: MMRCA - FX Indiano

#334 Mensagem por Carlos Mathias » Qui Dez 24, 2009 5:56 pm

HOJE É NATAL!!!!!! :D

Santiago, escapou uma alma do purgatório! [051]




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Re: MMRCA - FX Indiano

#335 Mensagem por Penguin » Qui Dez 24, 2009 6:00 pm

Carlos Mathias escreveu:HOJE É NATAL!!!!!! :D

Santiago, escapou uma alma do purgatório! [051]
Melhor custo-beneficio....ehhh termo interessante!

Feliz Natal a todos!

[]s




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Carlos Mathias

Re: MMRCA - FX Indiano

#336 Mensagem por Carlos Mathias » Qui Dez 24, 2009 6:02 pm

Agora já era, depois daquela dos 327 milhas, você condenou uma alma a arder no mármore. :lol:




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Re: MMRCA - FX Indiano

#337 Mensagem por Bourne » Qui Dez 24, 2009 8:27 pm

Santiago escreveu:
Carlos Mathias escreveu:HOJE É NATAL!!!!!! :D

Santiago, escapou uma alma do purgatório! [051]
Melhor custo-beneficio....ehhh termo interessante!

Feliz Natal a todos!

[]s
Vocês concordaram?

Eu também. :mrgreen: [000]

Festejemos o NATAL.




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Re: MMRCA - FX Indiano

#338 Mensagem por knigh7 » Seg Dez 28, 2009 12:45 am

AlbertoRJ escreveu:
knigh7 escreveu:Não sei, Alberto.
Pesquisando:

As negociações para a modernização continuam.
Os franceses agora propõem que parte dos equipamentos eletrônicos seja produzida na própria Índia (com tecnologia francesa) ou diminuição da complexidade do upgrade para redução do custo. A IAF quer um upgrade full.

Existe também uma proposta israelense com custo 40% menor mas parece que os indianos querem mesmo fechar com os franceses, a barganha continua.

A modernização é bem complexa e envolve:

- Troca dos computadores de bordo.
- Novo radar.
- Nova suite de guerra eletrônica.
- Troca do barramento de dados.
- Novos aviônicos digitais.
- Renovação estrutural incluindo aumento na capacidae de combustível interno.
- Armamento.
- Simulador de missão.


[]'s

P.S.: Eu diria: quer upgrade barato? Faça com israel.
Olá, Alberto!

Interessante essas informações que vc nos trouxe.
Esses itens de modernização dos M2000, que eu destaquei acima, foram oferecidos pelos franceses, é isso?
É bem amplo. Acho então que não é tão caro, para tudo o que se pretende fazer.


Vc tem os links, ou local de onde tirou, para eu me aprofundar mais?

Abraços
....
P. S.: Feliz Natal (atrasado, estava em viagem) a TODOS DO DB!!!




Carlos Mathias

Re: MMRCA - FX Indiano

#339 Mensagem por Carlos Mathias » Seg Dez 28, 2009 1:00 am

Acho que aqui mesmo tem isso Knight7, se não me falhe a memória véia de guerra... :|




AlbertoRJ
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Re: MMRCA - FX Indiano

#340 Mensagem por AlbertoRJ » Dom Jan 10, 2010 3:29 pm

knigh7 escreveu:
AlbertoRJ escreveu: Pesquisando:

As negociações para a modernização continuam.
Os franceses agora propõem que parte dos equipamentos eletrônicos seja produzida na própria Índia (com tecnologia francesa) ou diminuição da complexidade do upgrade para redução do custo. A IAF quer um upgrade full.

Existe também uma proposta israelense com custo 40% menor mas parece que os indianos querem mesmo fechar com os franceses, a barganha continua.

A modernização é bem complexa e envolve:

- Troca dos computadores de bordo.
- Novo radar.
- Nova suite de guerra eletrônica.
- Troca do barramento de dados.
- Novos aviônicos digitais.
- Renovação estrutural incluindo aumento na capacidae de combustível interno.
- Armamento.
- Simulador de missão.


[]'s

P.S.: Eu diria: quer upgrade barato? Faça com israel.
Olá, Alberto!

Interessante essas informações que vc nos trouxe.
Esses itens de modernização dos M2000, que eu destaquei acima, foram oferecidos pelos franceses, é isso?
É bem amplo. Acho então que não é tão caro, para tudo o que se pretende fazer.


Vc tem os links, ou local de onde tirou, para eu me aprofundar mais?

Abraços
....
P. S.: Feliz Natal (atrasado, estava em viagem) a TODOS DO DB!!!
Manuel, boa tarde.

Desculpe a demora em responder.
Existem vários links, quase todos estão aqui no fórum, mas eu não os guardei e aqui é complicado de pesquisar.

No entanto, fiz nova pesquisa, conforme lhe adiantei por MP:

http://www.defenseindustrydaily.com/ind ... ext-02891/
http://ceoworld.biz/ceo/2009/12/11/indi ... with-india
http://www.expressindia.com/latest-news ... ia/382595/

Acho que essas matérias só não mencionam a revitalização estrutural das aeronaves, mas que será feita.

Um grande abraço.




Alberto -
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Re: MMRCA - FX Indiano

#341 Mensagem por knigh7 » Dom Jan 10, 2010 3:36 pm

AlbertoRJ escreveu:
knigh7 escreveu: Olá, Alberto!

Interessante essas informações que vc nos trouxe.
Esses itens de modernização dos M2000, que eu destaquei acima, foram oferecidos pelos franceses, é isso?
É bem amplo. Acho então que não é tão caro, para tudo o que se pretende fazer.


Vc tem os links, ou local de onde tirou, para eu me aprofundar mais?

Abraços
....
P. S.: Feliz Natal (atrasado, estava em viagem) a TODOS DO DB!!!
Manuel, boa tarde.

Desculpe a demora em responder.
Existem vários links, quase todos estão aqui no fórum, mas eu não os guardei e aqui é complicado de pesquisar.

No entanto, fiz nova pesquisa, conforme lhe adiantei por MP:

http://www.defenseindustrydaily.com/ind ... ext-02891/
http://ceoworld.biz/ceo/2009/12/11/indi ... with-india
http://www.expressindia.com/latest-news ... ia/382595/

Acho que essas matérias só não mencionam a revitalização estrutural das aeronaves, mas que será feita.

Um grande abraço.

Valeu, Alberto! [009]




WalterGaudério
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Re: MMRCA - FX Indiano

#342 Mensagem por WalterGaudério » Dom Jan 10, 2010 3:39 pm

Santiago escreveu:
Carlos Mathias escreveu:Mas agora vem cá, hein? Por 40 milhas eu pegava uns MIG-29SM2. 8-]
Mas eles devem realmente adorar seus M-2000.
O que acontece na FAB que aqui é uma tragédia (como dizem aqui no fórum), e mundo afora todos amam seus M-2000?
Todos são burros e a FAb é esperta?
Meu pai me ensinou isso: "quando todos estão errados e só você é o certo, cuidado, cabe uma auto análise!".

Mas e esse pacote Israelense comtempla o quê?
Derby. Se compara ao MICA?
EL/M-2032. Melhor que um RDY-2?
EXOCET B-III, SCALP-EG E TAURUS KEPD. Israel tem algo prá por no lugar?

Precisava saber antes o que cada pacote inclui realmente.
É só aguardar o que os indianos irão selecionar:

1) Pacote da Dassault por USD 40mi/unidade ou um reduzido por USD 30mi/unidade
2) Pacote de Israel por USD 19mi/unidade
3) Deixar os Mirage 2000 como estão, aposenta-los e substitui-los por unidades adicionais do MMRCA

São essa as opções postas pela midia indiana. A ver...

[]s

OBS.: Onde está esse amor? Será o mesmo de Taiwan e dos EAU?
CM na área de mísseis anti navio os Israelenses tem o Gabriel, e o Popeye, este último eu não jogaria fora e daria uma boa estudada nele.




Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...

Armam-se homens com as melhores armas.
Armam-se Submarinos com os melhores homens.


Os sábios PENSAM
Os Inteligentes COPIAM
Os Idiotas PLANTAM e os
Os Imbecis FINANCIAM...
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Plinio Jr
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Re: MMRCA - FX Indiano

#343 Mensagem por Plinio Jr » Seg Jan 11, 2010 11:51 am

Carlos Mathias escreveu:
Mas eles devem realmente adorar seus M-2000.
O que acontece na FAB que aqui é uma tragédia (como dizem aqui no fórum), e mundo afora todos amam seus M-2000?
Todos são burros e a FAb é esperta?
Meu pai me ensinou isso: "quando todos estão errados e só você é o certo, cuidado, cabe uma auto análise!".
É bom lembrar que a grande maioria dos usuários de Mirage 2000 os operam, pelo menos, há 02 décadas e nós operamos os nossos há 04 anos e os nossos estão no osso, não existem Mirage 2000s em boas condições disponíveis no mercado ..... vendo tudo isto...talvez seja compreensível a postura da FAB quanto ao Mirage 2000. :idea:




¨Os políticos e as fraldas devem ser mudados frequentemente e pela mesma razão ¨- Eça de Queiroz
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Junker
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Re: MMRCA - FX Indiano

#344 Mensagem por Junker » Ter Mar 16, 2010 8:08 pm

MMRCA to be political decision: Eurofighter
Tuesday, March 16, 2010
By Saurabh Joshi


Imagem
A Luftwaffe Eurofighter Typhoon at Aero India in Bangalore last year.

With the almost year-long trials for the 126 Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA) tender of the Indian Air Force (IAF) expected to end by May, StratPost caught up with Dr. Matthias Schmidlin, the head of the Eurofighter Typhoon campaign in India, who said it was unlikely the trials would end with a single aircraft having a clear lead while recognizing the final result of the MMRCA contest would be a political decision.

“It is my belief that there will be definitely more than one vendor when there is the opening of the commercial envelope. I believe we are in a good position and so I anticipate that we will be going up to the end of this campaign,” he says, adding, “The final decision at the end of the day will be political. We all know that. This is, at the moment, the largest defense contract around the globe. And it will be the largest fighter, combat campaign for the next decade to come. So clearly, this is very strategic for all the vendors in the campaign.”

Acknowledging the contestants would have to satisfy the technical and commercial evaluations before getting to a point where they can be decided upon politically, saying, “Every vendor needs to go through the compliant bid up to that point.”

Schmidlin also thinks the Eurofighter has the advantage of the political inheritance it carries from Europe. “Once we are at this last and final stage: the political element, I’m convinced that the German government is fully committed behind this campaign,” he says.

He goes on to expand the list, saying, “Its also about Italy, Great Britain and Spain.” And notwithstanding the competition offered by the French Dassault’s Rafale in the MMRCA contest, Schmidlin also refers to the French ownership share of weapons supplier MBDA and EADS to submit, “At the end of the day we are certainly a French company to a certain extent as well. So one would get not just four, but five governments supporting this campaign.”

He asserts the advantages this political lineage provides in terms of the relative absence of conditions for sale of the aircraft that may be imposed on India. “It’s not enough to have the best kit in town if you have limitations to use it or if you have limitations for upgrading it. We are less bound than any or at least some of the contenders on end use monitoring and so forth, so what we’re offering is not only support for the self-reliance of the Indian aerospace and defense industry but also on the respective usage of the weapon kit at the end of the day,” says Schmidlin.

He also points out that the Eurofighter Typhoon has done well in various exercises with other contenders in the MMRCA contest, some of whom it has replaced in other air forces, saying, “It’s not a surprise because it was designed to replace a significant number of variants; some of them are in this campaign (MMRCA), (some) in the four nations, and some of the export customers are looking to do the same.”

Elaborating, Schimdlin says, “It replaces a lot of aircraft from different countries. F-18, Mirage, Tornado, MiG-29… Germany had MiG-29s. One Eurofighter is replacing all these Russian, American, French, British aircraft – it’s designed to replace a multitude of different aircraft from different manufacturers in different countries.” He also says there is an easy learning curve for moving to the Eurofighter Typhoon from other aircraft that are replaced. “There has been no big issue at all in moving from a competing aircraft even in this campaign (MMRCA) to the Typhoon in some nations or where we have exported the aircraft. Its really an aircraft that’s very easy to engage,” he says.

And while the Eurofighter Typhoon still has a final phase of trials in which to show this off to the IAF in trials next month in Europe, Schmidlin is not worried on that count. “The Eurofighter Typhoon is an aircraft which is highly agile, multi-role and swing-role. It’s designed to deliver high performance operation and is tailor-made to the Indian requirements, really, to operate in these conditions,” he says, adding, “It has been deployed to much tougher conditions. We won in Saudi Arabia, where there were very stringent trials conducted in hot and sandy conditions. In terms also of cold and hard conditions, we have sold the aircraft to Austria. Very difficult terrain out there with very narrow valleys, very short runways, which require massive performance at high altitudes.”

Offering transfer of technology, licensed manufacture and offsets, Schmidlin points out, “The Eurofighter is the youngest aircraft in this race, with loads of potential for future upgrades and enhancements and we’ve offered India to be part of this undertaking.”

The cost of such an undertaking, the MMRCA, could remain unclear for the near future. Curiously, while both the technical and commercial proposals were delivered by April 28, 2008, with the former being opened at 1500 hours that day, the commercial proposals were ‘locked away and sealed’ to be valid for ‘up to 24 months’, Schmidlin confirms.

And although it is clear that the evaluation is unlikely to be at a stage where the commercial bids are in a position to be opened by the expiry deadline on April 28 this year, Schmidlin finds himself at somewhat of a loss about their status after that date. “According to the DPP (Defense Procurement Procedure), there is a requirement for having valid commercial proposal, and so far – I have to be honest – I don’t know, we have not been officially approached in this regard.”

According to industry sources this eventuality has not been entirely unforeseen and there is a likelihood the vendors will be required to either resubmit their commercial bids or extend their validity. Trade speculation regards this as an opportunity for vendors to adjust their commercial proposals on the basis of their perception of performance in the user trials.
http://www.stratpost.com/mmrca-to-be-po ... urofighter




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soultrain
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Re: MMRCA - FX Indiano

#345 Mensagem por soultrain » Ter Mar 16, 2010 8:16 pm

India, France to finalise upgrade of Mirage jets in Rs 10,000 cr project
Rajat Pandit, TNN, Feb 23, 2010, 02.17am IST

Register@indiatimes

Tags:IAF combat fleet|IAF chief Air Chief Marshal P V Naik
NEW DELHI: India and France are now finally close to inking the around Rs 10,000 crore project to upgrade the Mirage-2000 fighter jets in the IAF combat fleet after protracted negotiations.

The first four to six IAF Mirages will be upgraded in France, while the rest 50 will equipped with new avionics, weapon and sensor suites to enhance their combat edge by Hindustan Aeronautics Ltd in India under transfer of technology in the project.

"It (the project finalisation) should happen shortly,'' IAF chief Air Chief Marshal P V Naik told TOI on Monday. This will be the second such big programme with the upgrade of 63 MiG-29s already underway under a $964 million contract inked with Russia in March 2008.

It will also be the second big defence deal to be inked with France after the ongoing Rs 18,798 crore project to construct six Scorpene submarines at Mazagon Docks, which incidentally is running two years behind schedule amid huge cost escalation.

"The scope of Mirage upgrade will be much larger than the MiG-29 one...it will be more high-end. It will cost half of the fighter's worth. After the upgrade, the Mirages will serve us for another 15-20 years,'' said another officer.

The multi-role fighters will be `souped-up' with new avionics, radars, mission computers, glass cockpits, helmet-mounted displays, electronic warfare suites, jam-proof communication with data links, weapon delivery and precision-targeting systems, including the all-weather, fire-and-forget MICA (interception and aerial combat missiles) systems.

"A French team will be coming again in early-March to finalise the details. The CNC (contract negotiation committee) should conclude in another two months. The Cabinet Committee on Security's approval will then be sought,'' he added.

The inking of the deal could be well be timed with French President Nicolas Sarkozy's proposed visit to India later in the year. The project has been hanging fire for the last few years because the package offered by French companies Dassault Aviation (aircraft manufacturer), Thales (weapons systems integrator) and MBDA (missile supplier) was around 30% higher than what India was ready to pay.

Having first inducted 40 Mirages in the mid-1980s, India had procured over 20 more in later years. With the Mirages successfully conducting `targeted bombings' during the 1999 Kargil conflict, IAF had some years ago even pitched for the advanced Mirage-2000-Vs for its gigantic $10.4-billion project for 126 new medium multi-role combat aircraft (MMRCA).

But even as France shut down its Mirage assembly line, the defence ministry also told IAF to go in for `a global tender' for the MMRCA project. Now, the French Rafale is competing with American F/A-18 `Super Hornet' (Boeing) and F-16 `Falcon' (Lockheed Martin), Russian MiG-35 (United Aircraft Corporation), Swedish Gripen (Saab) and Eurofighter Typhoon (consortium of British, German, Spanish and Italian companies) in the hotly-contested MMRCA race.

Faced with a depleting number of fighter squadrons (each has 16 to 18 jets), down to just 32 from a `sanctioned strength' of 39.5, IAF is going for a mix of upgrades and new inductions like Sukhoi-30MKIs to maintain its combat readiness.
http://timesofindia.indiatimes.com/indi ... 604361.cms





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
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