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Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 12:26 pm
por pafuncio
Nada de combustível. Equipamento valvulado. Transferência de tecnologia russa, após a queda do Muro.
Acompanha um barbeador movido à lenha.
salu2, alexandre.
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 12:40 pm
por Anderson TR
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 12:48 pm
por Wolfgang
Impossível ser só o IRST. Esse aí não é o Growler?
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 12:57 pm
por Anderson TR
Brincadeiras à parte, mas eu creio que isso aew deva ser um, tanque de combustível com um IRST integrado....

would modify an external fuel tank to fit the F/A-18E/F with a centerline-mounted IRST. Lockheed Martin would provide the critical optics.Credit: BOEING CONCEPTS>
Boeing opted for a podded solution to save money. "Originally, we considered integrating the IRST into the aircraft fuselage, on the upper nose, or on the gunbay doors, but these solutions required significant structural, electrical and cooling system modifications and, in both cases, called for relocating existing antennas," says Chris D. Wedewer, Boeing's F/A-18E/F IRST program manager. "We also investigated the possibility of putting an IRST pod on the right fuselage station, opposite the fuselage-mounted Raytheon [Advanced Targeting Forward-Looking Infrared] targeting pod, but this option came with too many operational limitations in terms of field of view," in particular when weapons are being carried, he adds.
Those limitations drove the decision to place the sensor on the centerline weapon station, traditionally the spot for the fuel tank. Since a fuel tank has already been cleared for that station, using such a device to house the IRST was seen as the next logical step. The IRST will also function as a fuel tank, with a part of a pod still able to accommodate 330 gal., Wedewer notes.
um remendão básico!!!!

Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:01 pm
por Penguin
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:01 pm
por soultrain
Isso é que é gambiarra, então o fantástico espaço interno reservado para crescimento?...
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:03 pm
por pafuncio
soultrain escreveu:Isso é que é gambiarra, então o fantástico espaço interno reservado para crescimento?...
Pqp, esse seria justamente o meu próximo post !!!
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:06 pm
por Bolovo
Não é possível não existir algum outro lugar para instalar o IRST? Pow, a USN é a pioneira no uso de IRST nos EUA. O F-8 Crusader tinha, o F-14 Tomcat também... conhecimento os caras tem.

Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:11 pm
por Skyway
Leva combustível, bagagem do piloto, bibelôs das viagens internacionais, equipamento de vigilância baseado numa câmera Tekpix dividida em 120 prestações com leves juros ao dia.....Ah!!! E ainda faz café e serve de máquina de cachorro quente quando pousado em feiras aeronáuticas pelo mundo.
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:16 pm
por PRick
Esse é o problema básico de se ter baseado o F-18E, num projeto de terceira geração do F-18.
Por isso o apelido carinhoso de caça frankestine

, toda a seção dianteira da fuselagem é do F-18C, assim, o canhão é colocado no bico do caça, limitando qualquer modificação maior, o canhão M-61 fica localizado acima do radar, com todos os incovenientes de vibração, fumaça, etc... No seu disparo, além de não deixar espaço para nenhuma outro sensor. Quer dizer projeto novo que carrega as limitações de um projeto já antigo. Ao que parece se conseguiu o pior dos mundos, não se fez algo consistentemente superior, e herdou-se muitas das limitações do projeto anterior.
Lembre-se nem o projeto do F-15 e F-16 possuem mais canhões no bico do caça. Projeto que se mostraram mais flexíveis ao crescimento que os F-18, porém, nunca tiveram uma versão naval.
[]´s
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 1:37 pm
por Oziris
Que troço feio, deve aumentar pra caramba o rcs.
[]'s
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 2:09 pm
por soultrain
RCS, arrasto aerodinamico, prestações mais baixas, consumo, menos espaço para combustivel no próprio tanque, mais vulnerabilidade, menos segurança, etc. etc.
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 2:39 pm
por PRick
soultrain escreveu:RCS, arrasto aerodinamico, prestações mais baixas, consumo, menos espaço para combustivel no próprio tanque, mais vulnerabilidade, menos segurança, etc. etc.
E mais um coisa, ele não deve ser computado no custo fly away do caça, quer dizer mais custos adicionais separados no pacote.
[]´s
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 2:46 pm
por Penguin
O que diz o ácido ELP no seu Blog:
http://worldwidewarpigs.blogspot.com/20 ... upers.html
Friday, March 13, 2009
Drop Tank IRST Tests Well For Supers
The idea a few years ago of sticking an infra-red detector into the nose of a drop tank and putting it on the centerline of a Super Hornet for passive air-to-air detection and target aquisition was a penny pinching "low risk" approach.
It looks like it will work.
The Super Hornet can be out run by just about every fighter designed since the 1960's, however the
flying safety built into the design along with the amazing avionics (including avionics fusion) of the Block II, will mean this aircraft will be a strong player and a safe alternate to risky designs like the F-35. Here is the press release by Boeing on the cobbled together drop tank/infra-red (IRST).
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Boeing F/A-18E/F Super Hornet Program Completes Infrared Search and Track System Tests[/size]
Thursday, Mar 12, 2009
ST. LOUIS, March 11, 2009 -- The Boeing F/A-18E/F Super Hornet Infrared Search and Track (IRST) program has successfully completed a series of risk-reduction flight tests that demonstrated the compatibility and effectiveness of the IRST system on the Super Hornet strike fighter.
IRST is a passive, long-range sensor system that searches for and detects IR emissions within its field of view. It can track several targets simultaneously and provide an effective air-to-air targeting capability, even when facing advanced threats equipped with radar-jamming technology.
Boeing, Lockheed Martin Missiles and Fire Control, and General Electric developed a prototype IRST sensor that was installed in the front section of a modified 480-gallon fuel tank. The U.S. Navy conducted six flight tests at Naval Air Station Patuxent River, Md., and four at Naval Air Weapons Station China Lake, Calif.
Chris Wedewer, F/A-18E/F IRST program manager for Boeing, said the flight tests allow for low-risk entry into the development phase of the program. "Boeing and Lockheed Martin successfully demonstrated transfer alignment, long-range target detection, and the ability to operate in a fuel tank," Wedewer said. "Boeing also demonstrated integration of the IRST into the F/A-18E/F's multisource integration algorithms, allowing for the fusion of IRST tracking data with data from other sensors."
Wedewer added that the demonstration ensures effective and efficient progress as the IRST program moves into development and production.
IRST is part of the Navy's F/A-18E/F Block II Super Hornet Flight Plan, which is a series of planned capability enhancements that ensures the Super Hornet will continue to outdistance known and emerging threats over the coming decades.
The Block II F/A-18E/F Super Hornet is a multirole aircraft able to perform virtually every mission in the tactical spectrum, including air superiority, day/night strike with precision-guided weapons, fighter escort, close air support, suppression of enemy air defenses, maritime strike, reconnaissance, forward air control and tanker missions. Equipped with the APG-79 Active Electronically Scanned Array radar, the F/A-18E/F seamlessly conducts simultaneous air and ground missions.
Re: Super Hornet News
Enviado: Sex Mar 13, 2009 3:00 pm
por gaitero
E Pior, em caso de combate se necessário o Rafale e o gripen liberam o Tanque externo e vão pra luta. E o F-18?? Libera o IRST???