NOTÍCIAS

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
talharim
Sênior
Sênior
Mensagens: 9831
Registrado em: Sex Mai 07, 2004 11:40 pm
Localização: Santos-SP
Agradeceram: 212 vezes

#301 Mensagem por talharim » Qua Out 12, 2005 3:13 pm

Só para constar que na Força Aérea Chinesa estará entrando em breve em operação seu treinador supersônico.

L-15 ADVANCED LEAD-IN FIGHTER-TRAINER

Hongdu Aviation Industry Group (HAIG) unveiled a full-scale mock-up of its L-15 advanced lead-in trainer (LIFT) in the 2004 Zhuhai Airshow. The aircraft, designed by HAIG under the technical assistance from Russian Yokovlev OKB, is being developed as a counter to the Guizhou Aircraft Industry Co. (GAIC)’s JL-9 Mountain Eagle in the competition for the contract of the PLAAF’s next generation advanced trainer.

Hongdu claimed that the two-engine, two-seat L-15 advanced trainer aircraft will feature many advanced technologies and designs such as digital quadruple fly-by-wire (FBW), glass cockpit, and hands-on-throttle-and-stick (HOTAS) flight control. The aerodynamic performance of the aircraft is enhanced by its large leading edge extensions (LEX) design, which gives a maximum angle of attack of 30°, a feature very useful to simulate the manoeuvres of advanced fourth-generation fighters such as J-10 and J-11.

With the L-15, student pilots will be able to complete mission flight training and advanced combat training for the fourth generation fighters such as J-10 and J-11, as well as complete all basic jet flight training courses. The aircraft also has six (four under-wing and two wingtip) pylons to carry various air-to-air and air-to-ground weapons. If necessary, it can serve for lightweight attack role with little, if any, modification.

Hongdu is actively marketing the aircraft to both domestic and foreign potential customers. The aircraft is expected to make its first flight in 2005. Should the aircraft be chosen by the PLAAF, the first operational variant will become available as early as 2008~2010.

SPECIFICATIONS

Crew: 2
Weight: Normal take-off 6,500kg; max take-off 9,500kg
Max Speed: Mach 1.4
Range: Combat radius over 550km
Service Ceiling: 16,000m
Max Climb Rate: 150m/s
G Limit: +8/-3

http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/l15.asp


Imagem

Imagem

Imagem

Imagem




Avatar do usuário
FinkenHeinle
Sênior
Sênior
Mensagens: 11930
Registrado em: Qua Jan 28, 2004 4:07 am
Localização: Criciúma/SC
Agradeceu: 6 vezes
Agradeceram: 19 vezes
Contato:

#302 Mensagem por FinkenHeinle » Qua Out 12, 2005 5:42 pm

Esse L-15 é um aviãozinho bonito demais!


Mas, basicamente, é um T-50 Biturbinado! É ou não é?!

Pela linha de projeto e desing, eles tem muita semelhança! Mas o L-15 é mais bonito que o T-50, na minha opinião, o que é raro acontecer com aeronaves Chinesas!




Atte.
André R. Finken Heinle

"If the battle for civilization comes down to the wimps versus the barbarians, the barbarians are going to win."
Thomas Sowell
Avatar do usuário
Degan
Sênior
Sênior
Mensagens: 4995
Registrado em: Sáb Jun 18, 2005 7:02 pm
Localização: Buin, Chile

#303 Mensagem por Degan » Qua Out 12, 2005 7:04 pm

Entiendo que es una versión China del YAK-130.

China ya reconoció la ayuda de la empresa rusa.

Saludos cordiales,




Chile, fértil provincia y señalada, de la región antártica famosa, que no ha sido por rey jamás regida, ni sus tierras y dominios sometida!!!.
Avatar do usuário
Guilten
Intermediário
Intermediário
Mensagens: 188
Registrado em: Qui Abr 29, 2004 3:51 pm
Localização: Rio de Janeiro

T50

#304 Mensagem por Guilten » Qua Out 12, 2005 7:08 pm

Degan escreveu:Entiendo que es una versión China del YAK-130.

China ya reconoció la ayuda de la empresa rusa.

Saludos cordiales,


Perfeito!!!!! Sem o que adicionar à sua colocação....




Avatar do usuário
Guilten
Intermediário
Intermediário
Mensagens: 188
Registrado em: Qui Abr 29, 2004 3:51 pm
Localização: Rio de Janeiro

T50

#305 Mensagem por Guilten » Qua Out 12, 2005 7:09 pm

Degan escreveu:Entiendo que es una versión China del YAK-130.



Perfeito!!!!! Sem o que adicionar à sua colocação....




Avatar do usuário
eu sou eu
Sênior
Sênior
Mensagens: 881
Registrado em: Ter Jul 05, 2005 2:18 pm
Localização: JANDIRA SP BRASIL
Agradeceu: 1 vez

#306 Mensagem por eu sou eu » Qua Out 12, 2005 8:08 pm

18h20
Chávez expulsa religiosos americanos da Venezuela




Últimas de Mundo
» México se declara livre da gripe aviária
» EUA ignoraram alerta da CIA sobre conflitos internos no Iraque
» Reforma do edifício da ONU em NY custará mais de US$ 1 bilhão
» Igreja Católica revela mais abusos sexuais de sacerdotes



Busca
Saiba mais na Internet sobre:
Educação Direitos humanos Geografia Governo História Saúde Trânsito Turismo
Faça sua pesquisa na Internet:






O presidente da Venezuela, Hugo Chávez, afirmou hoje que irá expulsar da Venezuela as chamadas "Novas Tribos", formadas principalmente por grupos evangélicos dos Estados Unidos instalados em zonas indígenas. "Pedimos que as Novas Tribos saiam da Venezuela. Não queremos tirá-los à força. Daremos a eles um prazo para que recolham suas coisas e vão embora. É uma decisão irrevogável. Não me importo com a reação que possa vir dos centros do poder imperial", afirmou Chávez.
Chávez disse que agentes da CIA (Agência Central de Inteligência) vem atuando disfarçados de missionários, e fornecendo "informações importantes" sobre estas zonas e a bacia do Orinoco. A ordem de expulsão, disse Chávez, será assinada dentro de pouco tempo, quando o ministro do Interior, Jesse Chacón, apresentar o relatório definitivo sobre o caso.

O anúncio foi feito durante um ato comemorativo do "Dia da Resistência Indígena" realizado em Barranco Yopal, 500 quilômetros ao sul de Caracas. Chávez afirmou ainda que tomou a decisão de expulsar os missionários americanos depois ter acesso a relatórios e vídeos de origem militar sobre a maneira como as Novas Tribos exercem seu trabalho.


EFE

Deviamos fazer o mesmo com certas ONG :?: :?: :?: :?: :?: , na Amazonia




Sniper
Sênior
Sênior
Mensagens: 9654
Registrado em: Dom Fev 15, 2004 9:28 pm
Localização: Contagem - MG
Agradeceu: 1 vez
Agradeceram: 7 vezes
Contato:

#307 Mensagem por Sniper » Qua Out 12, 2005 8:43 pm

Chávez disse que agentes da CIA (Agência Central de Inteligência) vem atuando disfarçados de missionários, e fornecendo "informações importantes" sobre estas zonas e a bacia do Orinoco.


Esse cara chega a ser ridículo :!: :D :twisted: :shock:

Só ganha a antipatia da comunidade internacional... 8-]




Imagem
Avatar do usuário
Alitson
Sênior
Sênior
Mensagens: 4327
Registrado em: Dom Abr 04, 2004 9:35 pm
Agradeceu: 12 vezes
Agradeceram: 20 vezes

#308 Mensagem por Alitson » Qua Out 12, 2005 9:47 pm

FinkenHeinle escreveu:Esse L-15 é um aviãozinho bonito demais!


Mas, basicamente, é um T-50 Biturbinado! É ou não é?!

Pela linha de projeto e desing, eles tem muita semelhança! Mas o L-15 é mais bonito que o T-50, na minha opinião, o que é raro acontecer com aeronaves Chinesas!



Fala a verdade o J-10 também é o BICHO!!!!!!!!!!!!!!!




A&K M249 MK.I
G&P M4 CARBINE V5
G&P M4A1
G&P M16A3+M203
ARES SCAR-L
KING ARMS M4CQB
STARK ARMS G-18C GBB
CYMA G-18C AEP
Avatar do usuário
FinkenHeinle
Sênior
Sênior
Mensagens: 11930
Registrado em: Qua Jan 28, 2004 4:07 am
Localização: Criciúma/SC
Agradeceu: 6 vezes
Agradeceram: 19 vezes
Contato:

#309 Mensagem por FinkenHeinle » Qui Out 13, 2005 12:16 am

Alitson escreveu:
FinkenHeinle escreveu:Esse L-15 é um aviãozinho bonito demais!


Mas, basicamente, é um T-50 Biturbinado! É ou não é?!

Pela linha de projeto e desing, eles tem muita semelhança! Mas o L-15 é mais bonito que o T-50, na minha opinião, o que é raro acontecer com aeronaves Chinesas!



Fala a verdade o J-10 também é o BICHO!!!!!!!!!!!!!!!

Tu achas?!


Eu acho ele muito simplesinho, feinho demais!




Atte.
André R. Finken Heinle

"If the battle for civilization comes down to the wimps versus the barbarians, the barbarians are going to win."
Thomas Sowell
CFB
Sênior
Sênior
Mensagens: 2326
Registrado em: Dom Mai 15, 2005 11:21 pm
Localização: Vila Velha - Es

#310 Mensagem por CFB » Qui Out 13, 2005 12:31 am

talharim escreveu:Só para constar que na Força Aérea Chinesa estará entrando em breve em operação seu treinador supersônico.

L-15 ADVANCED LEAD-IN FIGHTER-TRAINER

Hongdu Aviation Industry Group (HAIG) unveiled a full-scale mock-up of its L-15 advanced lead-in trainer (LIFT) in the 2004 Zhuhai Airshow. The aircraft, designed by HAIG under the technical assistance from Russian Yokovlev OKB, is being developed as a counter to the Guizhou Aircraft Industry Co. (GAIC)’s JL-9 Mountain Eagle in the competition for the contract of the PLAAF’s next generation advanced trainer.

Hongdu claimed that the two-engine, two-seat L-15 advanced trainer aircraft will feature many advanced technologies and designs such as digital quadruple fly-by-wire (FBW), glass cockpit, and hands-on-throttle-and-stick (HOTAS) flight control. The aerodynamic performance of the aircraft is enhanced by its large leading edge extensions (LEX) design, which gives a maximum angle of attack of 30°, a feature very useful to simulate the manoeuvres of advanced fourth-generation fighters such as J-10 and J-11.

With the L-15, student pilots will be able to complete mission flight training and advanced combat training for the fourth generation fighters such as J-10 and J-11, as well as complete all basic jet flight training courses. The aircraft also has six (four under-wing and two wingtip) pylons to carry various air-to-air and air-to-ground weapons. If necessary, it can serve for lightweight attack role with little, if any, modification.

Hongdu is actively marketing the aircraft to both domestic and foreign potential customers. The aircraft is expected to make its first flight in 2005. Should the aircraft be chosen by the PLAAF, the first operational variant will become available as early as 2008~2010.

SPECIFICATIONS

Crew: 2
Weight: Normal take-off 6,500kg; max take-off 9,500kg
Max Speed: Mach 1.4
Range: Combat radius over 550km
Service Ceiling: 16,000m
Max Climb Rate: 150m/s
G Limit: +8/-3

http://www.sinodefence.com/airforce/trainer/l15.asp


Imagem

Imagem

Imagem

Imagem


Sobre a China eu so quero saber uma coisa quando eles vao invadir Taiwan, prmin nauma melhor hora :twisted:
:twisted: :twisted:




Apesar de todos os problemas, ainda confio no Brasil
Avatar do usuário
talharim
Sênior
Sênior
Mensagens: 9831
Registrado em: Sex Mai 07, 2004 11:40 pm
Localização: Santos-SP
Agradeceram: 212 vezes

#311 Mensagem por talharim » Ter Out 18, 2005 6:13 pm

Colômbia adquire + 2 BlackHawks :

UH-60L MEDEVAC
Imagem

Two UH-60L MEDEVAC Black Hawk Helicopters for Colombia
US Defense Security Cooperation Agency
Mon, 17 Oct 2005, 08:41

On 14 October 2005, the Defense Security Cooperation Agency notified Congress of a possible Foreign Military Sale to Colombia of two UH-60L MEDEVAC Black Hawk helicopters as well as associated equipment and services. The total value, if all options are exercised, could be as high as $43 million.

The Government of Colombia has requested a possible sale of two UH-60L MEDEVAC Black Hawk helicopters with T700-GE-701C or 401C engines, spare and repair parts, communications and support equipment, publications and technical data, personnel training and training equipment, contractor engineering and technical support services and other related elements of logistics support. The estimated cost is $43 million.

This proposed sale will contribute to the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a friendly country that has been, and continues to be, an important force in the war on drugs.

The proposed helicopter sale will be of critical value in the establishment of the Colombian Army Search and Rescue/MEDEVAC Program. Colombia has no transportation for search, rescue, or evacuating injured personnel from the battlefield. Current personnel losses in the field can be directly attributed to the lack of helicopters for search and rescue. These helicopters will help greatly in preventing loss of life now being felt because their injured personnel cannot be moved rapidly from the battlefield. Colombia, which already has UH-60 model helicopters in its inventory, will have no difficulty absorbing the MEDEVAC helicopters.

The proposed sale of this equipment and support will not affect the basic military balance in the region.

The prime contractor will be Sikorsky Aircraft Corporation of Stratford, Connecticut. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Colombia.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law; it does not mean that the sale has been concluded




Avatar do usuário
talharim
Sênior
Sênior
Mensagens: 9831
Registrado em: Sex Mai 07, 2004 11:40 pm
Localização: Santos-SP
Agradeceram: 212 vezes

#312 Mensagem por talharim » Ter Out 18, 2005 6:21 pm

Primeiro MH-60R quase pronto para ser entregue a USNAVY :

Imagem

First "New Production" MH-60R Helicopter Arrives
Lockheed Martin
Thu, 13 Oct 2005, 09:39

OWEGO, NY: The first “new production” MH-60R helicopter to be purchased by the U.S. Navy has arrived at Lockheed Martin in Owego. Over the next five months, engineers and technicians will transform the aircraft into the most advanced anti-submarine and surface-ship attack helicopter ever built for the U.S. Navy.

“The mission systems we will install aboard this and subsequent MH-60R aircraft are of an order-of-magnitude more advanced than the airborne sensors and electronics we integrated for the Navy in the 1980s,” said Jeff Bantle, vice president and general manager of Multi-Mission Solutions for Lockheed Martin Systems Integration – Owego. “We and our partners at Sikorsky and the Navy have worked as an integrated team to develop this aircraft into a sophisticated weapons system that will help protect the U.S. fleet well into the 21st century.”

The MH-60R aircraft was flown from Stratford, CT, where it was built and initially flight tested by Sikorsky Aircraft Corporation.

The Navy is expected to order as many as 254 MH-60R aircraft through 2015, with up to 30 aircraft passing through Lockheed Martin’s systems integration facility at Owego in peak production years. The multi-mission MH-60R will gradually replace two Navy helicopters flying today — the SH-60B and the SH-60F aircraft — by combining both helicopter missions onto a single platform.

The principal mission systems to be installed aboard the new aircraft include a multimode radar to identify and track boats or ships, a dipping sonar and acoustics to find submarines more easily, and warning systems to alert the crew to any threats against the aircraft. The new systems will give the crew greater awareness of their surroundings when they fly the helicopter hundreds of miles from its host ship, and also will reduce pilot and operator workload by automating many functions, such as mission planning, that currently are performed manually.

During the past two years, the Navy has put MH-60R test aircraft through thousands of hours of systems flight testing, both at sea and over land. Final operational test results are to be announced later this year. Contracts to build 13 MH-60R helicopters have been authorized to date. Full rate production contracts from the Navy are expected in spring 2006.

Lockheed Martin is the systems integrator for the MH-60R and provides the Common Cockpit avionics suite, which is common to all MH-60R and MH-60S helicopters. Sikorsky Aircraft Corporation designs and manufactures the MH-60R and MH-60S aircraft and is responsible for the mechanical and electrical modifications on the airframe.

Headquartered in Bethesda, Md., Lockheed Martin employs about 135,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture and integration of advanced technology systems, products and services. The corporation reported 2004 sales of $35.5 billion.


Isso quer dizer que até 2015 + de 200 helis SH-60B e SH-60F Seahawks estarão disponíveis para a venda para aliados EUA ao redor do mundo.

SE o Lula não meter o Brasil numa guerra com a Venezuela contra os EUA e SE for vontade da MB adquirir um heli usado então pode ser uma boa opção.




Avatar do usuário
Alitson
Sênior
Sênior
Mensagens: 4327
Registrado em: Dom Abr 04, 2004 9:35 pm
Agradeceu: 12 vezes
Agradeceram: 20 vezes

#313 Mensagem por Alitson » Ter Out 18, 2005 6:54 pm

talharim escreveu:Isso quer dizer que até 2015 + de 200 helis SH-60B e SH-60F Seahawks estarão disponíveis para a venda para aliados EUA ao redor do mundo.

SE o Lula não meter o Brasil numa guerra com a Venezuela contra os EUA e SE for vontade da MB adquirir um heli usado então pode ser uma boa opção.


Acredito que antes dele fazer esta besteira ele perde a eleição ou nós temos um golpe patrociando pelos americanos como o primeiro em 64!!!!!!!!!!!!!!!




A&K M249 MK.I
G&P M4 CARBINE V5
G&P M4A1
G&P M16A3+M203
ARES SCAR-L
KING ARMS M4CQB
STARK ARMS G-18C GBB
CYMA G-18C AEP
Avatar do usuário
FinkenHeinle
Sênior
Sênior
Mensagens: 11930
Registrado em: Qua Jan 28, 2004 4:07 am
Localização: Criciúma/SC
Agradeceu: 6 vezes
Agradeceram: 19 vezes
Contato:

#314 Mensagem por FinkenHeinle » Ter Out 18, 2005 11:39 pm

talharim escreveu:Isso quer dizer que até 2015 + de 200 helis SH-60B e SH-60F Seahawks estarão disponíveis para a venda para aliados EUA ao redor do mundo.

Eu acredito que o Brasil poderá beneficiar-se dessa oferta para complementar sua frota de helicópteros com ótimos vetores!




Atte.
André R. Finken Heinle

"If the battle for civilization comes down to the wimps versus the barbarians, the barbarians are going to win."
Thomas Sowell
juarez castro
Sênior
Sênior
Mensagens: 3632
Registrado em: Seg Jun 27, 2005 9:16 pm
Agradeceram: 4 vezes

#315 Mensagem por juarez castro » Qua Out 19, 2005 5:07 pm

FinkenHeinle escreveu:
talharim escreveu:Isso quer dizer que até 2015 + de 200 helis SH-60B e SH-60F Seahawks estarão disponíveis para a venda para aliados EUA ao redor do mundo.

Eu acredito que o Brasil poderá beneficiar-se dessa oferta para complementar sua frota de helicópteros com ótimos vetores!

Finken, boa tarde, isto já está mais quente do que a gente pensa, a MB está com conversa bem adiantada com a USN., mas para variar tem loby forte agindo.

Grande abraço




Responder