Página 3 de 3

Enviado: Sex Set 07, 2007 10:28 am
por P44
mais uma para a colecção :mrgreen:

Imagem

Enviado: Sex Set 07, 2007 10:55 am
por Rui Elias Maltez
Eles é que saberão:

Mas por mim, e dado o futuro, acho que ou a Alemanha e França, através da Eucocopter concebem um projecto de heli gigante, ou então acho que poderia ser preferível de um ponto de vista de segurança comprar o CH-53:

Imagem

É suficientemente grande, embora não me pareça que trouxesse grandes maia valias ao já existente EH-101, e tem capacidade de combate, de acordo cm as suas diversas variantes:

Imagem

H-53
CH-53A Sea Stallion
MH-53A
HH-53B Super Jolly Green Giant
HH-53C Super Jolly Green Giant
CH-53D Sea Stallion
RH-53D Sea Stallion
VH-53D Sea Stallion
CH-53G Transporthubschrauber
HH-53H Super Jolly Green Giant
MH-53J Pave Low III
MH-53M Pave Low IV
MH-53E Sea Dragon
CH-53E Super Stallion
CH-53X Super Stallion
CH-53K Super Stallion


Imagem
The specialized MH-53E mine-sweeper is assigned to U.S. Navy Helicopter Mine Countermeasures (HM) squadrons. Outfitted with enlarged fuel sponsons, the MH-53E provides long-range fleet support, and can tirelessly plumb the world's strategic waterways, detecting every known type of mine.

Sea Dragon is equipped with the latest mine-sweeping systems, and served with distinction in the Persian Gulf, using mechanical, magnetic and acoustic sweep gear and minehunting sonar to clear vital shipping lanes.

The S-80™ helicopter international variant of the MH-53E is in service with the Japan Defense Agency.

Imagem

Sikorsky Heavy Lift Helicopters


Sikorsky H-53 Series heavy lift helicopters combine power and versatility like nothing else in the sky. They are home in searing desert heat, arctic cold, and everything in between.

Flying a range of missions including heavy-lift operations, military transport, search and rescue, vertical replenishment, vertical onboard delivery, airborne mine countermeasures, advanced early warning, minesweeping, humanitarian aid and disaster relief.

Powered by three 4,380 shp General Electric T64-GE-416 engines, the CH-53E SUPER STALLION™ and MH-53E SEA DRAGON™ helicopters can carry 16 tons of supplies, cargo, vehicles, artillery, and troops for 500 nautical miles.

They operate at cruise speeds of 170 knots, and with air-to-air refueling, H-53E Series helicopters have unlimited range.

The all-new CH-53K helicopter, the United States Marine Corps Heavy Lift Replacement Helicopter will continue the H-53 legacy. Replacing the current inventory of CH-53E helicopters, the CH-53K is scheduled to achieve its Initial Operating Capability (IOC) in 2015.

Imagem.

______________________

dados e fotos em:
http://www.globalsecurity.org/military/
http://www.sikorsky.com/

Enviado: Sex Set 07, 2007 11:58 am
por Pedro Gilberto

Enviado: Sex Set 07, 2007 3:33 pm
por Moccelin
Piffer escreveu:Alto lá. O H-53 é maior que o Chinook. O MTOW dele é de 31 toneladas e não 21.

E, normalmente, os helicópteros não conseguem carregar toda a sua carga útil pendurada no gancho. Não sei se é o caso do Mi-26.


A Wikipédia em inglês esta errada então... Eu ví esses dados lá...
Em um outro site, que eu não lembro qual, eu ví que o Halo levanta as 20ton de carga máxima dele no gancho...