Que solução interessante.Tikuna escreveu:Bruno Falcão escreveu: Estou curioso para descobrir onde ficam estes pylons para os torpedos no ATR. Pensei nas asas mas a largura da asa aparenta não ter a área o suficiente para um torpedo e os flaps acabam interferindo também.
NOTÍCIAS
Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação
-
- Avançado
- Mensagens: 351
- Registrado em: Sáb Jun 11, 2005 1:55 pm
- Localização: Manaus - Amazonas
- Agradeceram: 3 vezes
Re: NOTÍCIAS
- denilson
- Sênior
- Mensagens: 1426
- Registrado em: Qui Ago 13, 2009 9:10 pm
- Agradeceu: 316 vezes
- Agradeceram: 137 vezes
Re: NOTÍCIAS
Não sei, essa gambiarra pode fazer "sombra" para o radar...Bruno Falcão escreveu:Que solução interessante.Tikuna escreveu:
- malmeida
- Avançado
- Mensagens: 381
- Registrado em: Sex Mai 29, 2009 5:41 pm
- Localização: São Paulo, Brasil
- Agradeceu: 9 vezes
- Agradeceram: 12 vezes
Re: NOTÍCIAS
Não sei se essa "sombra" realmente existe pois a abertura do radar nem deve chegar a este ponto. Além do mais, só faria realmente alguma diferença se o ATR estivesse voando muito baixo, que não deve ser o perfil deste tipo de operação. Lembre-se que o objetivo é varrer o mar e não o céu.denilson escreveu:Não sei, essa gambiarra pode fazer "sombra" para o radar...Bruno Falcão escreveu: Que solução interessante.
MAlmeida
MAlmeida
- Brasileiro
- Sênior
- Mensagens: 9414
- Registrado em: Sáb Mai 03, 2003 8:19 pm
- Agradeceu: 238 vezes
- Agradeceram: 544 vezes
Re: NOTÍCIAS
Bom, então contando com o C-295 Persuader, este é mais um modelo de aeronave de patrulha anti-submarino da Airbus. Aliás, o ATR-72 e C-295 utilizam o mesmo motor.
No caso do Persuader, instalaram os pilones embaixo das asas, a uns bons metros do chão, enquanto que este mais recente, preferiu-se instalar na barriga e mais perto do chão.
Considerando que ambas possuiriam facilidades em termos de manutenção no país, acredito que seriam um excelente complemento para o P-3BR, em substituição dos P-95 que não estão sendo modernizados.
abraços
No caso do Persuader, instalaram os pilones embaixo das asas, a uns bons metros do chão, enquanto que este mais recente, preferiu-se instalar na barriga e mais perto do chão.
Considerando que ambas possuiriam facilidades em termos de manutenção no país, acredito que seriam um excelente complemento para o P-3BR, em substituição dos P-95 que não estão sendo modernizados.
abraços
----------------
amor fati
amor fati
- akivrx78
- Sênior
- Mensagens: 6596
- Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
- Agradeceu: 117 vezes
- Agradeceram: 352 vezes
Re: NOTÍCIAS
Lockheed wins $10 billion U.S. defense contract to support the C-130J program
Aug 21, 2016
Photo: Reuters/Gonzalo Fuentes
Lockheed Martin Corp has been awarded a $10 billion contract to support the C-130J aircraft production program, the Pentagon said on Friday. That was reported by by Eric Beech at reuters.com.
This is a cumulative ceiling to cover all future delivery orders within scope of this contract.
Contractor will support the C-130J production program. Work is expected to be complete by Aug. 18, 2026, the US department of defense said in a statement Friday.
The C-130J Super Hercules is the world’s most advanced tactical airlifter. Designed and developed with mission flexibility in mind, the C-130J has a unique mix of agility and performance to complete any mission, anytime, anywhere.
The C-130J airframe has proven it’s reliable, efficient and highly operational in harsh environments and combat theaters like Iraq and Afghanistan. This rugged aircraft is often the first aircraft “in,” touching down on austere landing zones before any other transport to provide humanitarian relief after natural disasters. Among its missions, the C-130J also counts capabilities as diverse as special ops, aerial refueling, close air support, search and rescue and personal recovery.
The focus on flexibility and multi-role, multi-mission capabilities can be traced back to the original C-130A, which was designed in response to a need for U.S. forces to tactically resupply troops on the front lines.
Aug 21, 2016
Photo: Reuters/Gonzalo Fuentes
Lockheed Martin Corp has been awarded a $10 billion contract to support the C-130J aircraft production program, the Pentagon said on Friday. That was reported by by Eric Beech at reuters.com.
This is a cumulative ceiling to cover all future delivery orders within scope of this contract.
Contractor will support the C-130J production program. Work is expected to be complete by Aug. 18, 2026, the US department of defense said in a statement Friday.
The C-130J Super Hercules is the world’s most advanced tactical airlifter. Designed and developed with mission flexibility in mind, the C-130J has a unique mix of agility and performance to complete any mission, anytime, anywhere.
The C-130J airframe has proven it’s reliable, efficient and highly operational in harsh environments and combat theaters like Iraq and Afghanistan. This rugged aircraft is often the first aircraft “in,” touching down on austere landing zones before any other transport to provide humanitarian relief after natural disasters. Among its missions, the C-130J also counts capabilities as diverse as special ops, aerial refueling, close air support, search and rescue and personal recovery.
The focus on flexibility and multi-role, multi-mission capabilities can be traced back to the original C-130A, which was designed in response to a need for U.S. forces to tactically resupply troops on the front lines.
- akivrx78
- Sênior
- Mensagens: 6596
- Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
- Agradeceu: 117 vezes
- Agradeceram: 352 vezes
Re: NOTÍCIAS
First OH-58D Kiowa Warrior helicopters spotted in Tunisia
Aug 21, 2016
The first OH-58D Kiowa Warrior helicopters spotted in Tunisia. That was reported by Hammer Head.
Tunisia will use the helicopters to guard its borders from the extremist terrorists, according to the Department of Defense.
Earlier, the State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Tunisia for OH-58D Kiowa Warrior Aircraft equipment, training, and support. The estimated cost is $100.8 million.
Tunisia has been approved to receive twenty-four (24) OH-58D Kiowa Warrior Helicopters via the Excess Defense Articles (EDA) Program under a separate notification. That separate notification included only the OH-58D airframes, thus this transmittal includes all the major components and customer-unique requirements requested to supplement the EDA grant transfer.
The OH-58D Kiowa Warrior helicopters along with the parts, systems, and support enumerated in this notification will improve Tunisia’s capability to conduct border security and combat operations against terrorists, including Al-Qaida in the Islamic Maghreb (AQIM), Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) in Libya, and Ansar al-Sharia, Tunisia (AAS-T). These helicopters will further modernize the Tunisian armed forces and increase its interoperability with U.S. forces and other coalition partners. Tunisia will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.
Croatia and Tunisia are the first nations to receive OH-58D Kiowa Warrior armed scout helicopters retired by the U.S. Army.
Aug 21, 2016
The first OH-58D Kiowa Warrior helicopters spotted in Tunisia. That was reported by Hammer Head.
Tunisia will use the helicopters to guard its borders from the extremist terrorists, according to the Department of Defense.
Earlier, the State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Tunisia for OH-58D Kiowa Warrior Aircraft equipment, training, and support. The estimated cost is $100.8 million.
Tunisia has been approved to receive twenty-four (24) OH-58D Kiowa Warrior Helicopters via the Excess Defense Articles (EDA) Program under a separate notification. That separate notification included only the OH-58D airframes, thus this transmittal includes all the major components and customer-unique requirements requested to supplement the EDA grant transfer.
The OH-58D Kiowa Warrior helicopters along with the parts, systems, and support enumerated in this notification will improve Tunisia’s capability to conduct border security and combat operations against terrorists, including Al-Qaida in the Islamic Maghreb (AQIM), Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) in Libya, and Ansar al-Sharia, Tunisia (AAS-T). These helicopters will further modernize the Tunisian armed forces and increase its interoperability with U.S. forces and other coalition partners. Tunisia will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.
Croatia and Tunisia are the first nations to receive OH-58D Kiowa Warrior armed scout helicopters retired by the U.S. Army.
-
- Sênior
- Mensagens: 6661
- Registrado em: Qui Jul 09, 2009 3:27 am
- Agradeceu: 391 vezes
- Agradeceram: 245 vezes
Re: NOTÍCIAS
Boeing dá pequena mostra do seu treinador T-X
Com vídeos :
http://www.aereo.jor.br/2016/08/23/boei ... nador-t-x/
Com vídeos :
http://www.aereo.jor.br/2016/08/23/boei ... nador-t-x/
[] kirk
Os Estados não se defendem exigindo explicações, pedidos de desculpas ou com discursos na ONU.
“Quando encontrar um espadachim, saque da espada: não recite poemas para quem não é poeta”
Os Estados não se defendem exigindo explicações, pedidos de desculpas ou com discursos na ONU.
“Quando encontrar um espadachim, saque da espada: não recite poemas para quem não é poeta”
- cabeça de martelo
- Sênior
- Mensagens: 39617
- Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
- Localização: Portugal
- Agradeceu: 1146 vezes
- Agradeceram: 2870 vezes
Re: NOTÍCIAS
US Aircraft Almost Crashes into Sea By Falling From Aircraft Carrier As Landing Cable Snaps
- P44
- Sênior
- Mensagens: 55317
- Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
- Localização: O raio que vos parta
- Agradeceu: 2766 vezes
- Agradeceram: 2446 vezes
Re: NOTÍCIAS
Uruguayan Air Force eyeing China's Hongdu L-15
Santiago Rivas, Buenos Aires - IHS Jane's Defence Weekly
30 August 2016
The Uruguayan Air Force, worried about the current state of its combat fleet, sent a group of officers to China to analyzs the Hongdu L-15 advanced trainer for a possible purchase, air force sources told IHS Jane's .
The aircraft was offered by the Chinese government as a replacement for Uruguay's A-37 Dragonfly (Cessna 318E) aircraft, which are currently grounded after one was lost during a crash on 12 August. The Uruguayan officers' trip to China was planned before the crash, but the incident led to increased government interest in replacing the A-37Bs.
Uruguay is interested in buying 8-12 aircraft, with support and training, to serve in the Escuadrón No 2 of the Brigada Aérea No 2 at Durazno Air Base.
http://www.janes.com/article/63294/urug ... ongdu-l-15
Santiago Rivas, Buenos Aires - IHS Jane's Defence Weekly
30 August 2016
The Uruguayan Air Force, worried about the current state of its combat fleet, sent a group of officers to China to analyzs the Hongdu L-15 advanced trainer for a possible purchase, air force sources told IHS Jane's .
The aircraft was offered by the Chinese government as a replacement for Uruguay's A-37 Dragonfly (Cessna 318E) aircraft, which are currently grounded after one was lost during a crash on 12 August. The Uruguayan officers' trip to China was planned before the crash, but the incident led to increased government interest in replacing the A-37Bs.
Uruguay is interested in buying 8-12 aircraft, with support and training, to serve in the Escuadrón No 2 of the Brigada Aérea No 2 at Durazno Air Base.
http://www.janes.com/article/63294/urug ... ongdu-l-15
Triste sina ter nascido português
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 38049
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5756 vezes
- Agradeceram: 3277 vezes
- Bolovo
- Sênior
- Mensagens: 28560
- Registrado em: Ter Jul 12, 2005 11:31 pm
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
Re: NOTÍCIAS
Entrou em operação esses dias na Força Aérea Chinesa. Há encomendas de Venezuela (24) e Zâmbia (6).FCarvalho escreveu:O L-15 já foi adotado na China ou em algum outro país?
abs.
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 38049
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5756 vezes
- Agradeceram: 3277 vezes
Re: NOTÍCIAS
Ok, obrigado Bolovo.
Em se tratando de China, dinheiro talvez não seja problema para os Uruguaios.
Mas é estranho ver que a FAU poderá utilizar jatos Lift daqui uns anos e a FAB ainda tentando saber se o ST é ou não um treinador Lift.
A ver.
abs.
Em se tratando de China, dinheiro talvez não seja problema para os Uruguaios.
Mas é estranho ver que a FAU poderá utilizar jatos Lift daqui uns anos e a FAB ainda tentando saber se o ST é ou não um treinador Lift.
A ver.
abs.
Carpe Diem
- Bolovo
- Sênior
- Mensagens: 28560
- Registrado em: Ter Jul 12, 2005 11:31 pm
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
Re: NOTÍCIAS
Olha FCarvalho, eu sou da opinião que o Brasil deveria se fazer valer de sua influência e tentar vender uma meia dúzia de Super Tucanos para o Uruguai. Não gosto muito quando esses fabricantes de fora, como os chineses e os coreanos, chegam aqui e emplacam seus concorrentes bem na nossa frente, como foi o caso dos KT-1 no Peru. E para acompanhar os novos treinadores, alguns F-5 modernizados usados, que podem ser tanto os Tigre III chilenos como os Mike brasileiros. E muito talvez uma carta de intenção de dois KC-390 para um futuro próximo, para substituir os dois velhos C-130B uruguaios.FCarvalho escreveu:Ok, obrigado Bolovo.
Em se tratando de China, dinheiro talvez não seja problema para os Uruguaios.
Mas é estranho ver que a FAU poderá utilizar jatos Lift daqui uns anos e a FAB ainda tentando saber se o ST é ou não um treinador Lift.
A ver.
abs.
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
- FCarvalho
- Sênior
- Mensagens: 38049
- Registrado em: Sex Mai 02, 2003 6:55 pm
- Localização: Manaus
- Agradeceu: 5756 vezes
- Agradeceram: 3277 vezes
Re: NOTÍCIAS
Concordo com você Bolovo. Mas, infelizmente, ao menos em nível de influência comercial-industrial por aqui, nós estamos bem abaixo do que um dia já fomos. Ou pensávamos ser.
Sem uma política externa coerente e integrada com a indústria nacional e o setor de defesa, fica realmente muito difícil nós emplacarmos nossos produtos até mesmo nos países vizinhos.
Espero honestamente que o MRE e o MD possam se entender quanto a esta questão assim que toda essa confusão política passar. A BID irá precisar, e muito, visto que o mercado interno já deu claras mostras de sua inapentência e falta de compromisso.
abs.
Sem uma política externa coerente e integrada com a indústria nacional e o setor de defesa, fica realmente muito difícil nós emplacarmos nossos produtos até mesmo nos países vizinhos.
Espero honestamente que o MRE e o MD possam se entender quanto a esta questão assim que toda essa confusão política passar. A BID irá precisar, e muito, visto que o mercado interno já deu claras mostras de sua inapentência e falta de compromisso.
abs.
Carpe Diem