Página 1880 de 2048

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Qui Mai 14, 2015 9:08 pm
por Wingate
kirk escreveu:
Matheus escreveu:Ditador norte-coreano executa ministro que dormiu durante evento

O ministro foi morto com artilharia antiaérea em uma academia militar de Pyongyang, capital do país. :shock: :shock: :shock:


http://www.correio24horas.com.br/detalh ... te-evento/
Esse líder coreano é um loco ! :shock:
Na Coréia do Norte vigora hoje o seguinte provérbio latino:

"Bobeatus sum, enrabatus est..."

Wingate :shock:

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Qui Mai 14, 2015 9:11 pm
por kirk
Wingate escreveu:
kirk escreveu: Esse líder coreano é um loco ! :shock:
Na Coréia do Norte vigora hoje o seguinte provérbio latino:

"Bobeatus sum, enrabatus est..."

Wingate :shock:
[003] [003] [003]

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Sáb Mai 16, 2015 3:47 pm
por Carlos Lima
USAF deixando claro a missão dela na Europa Oriental...

http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2015/05/TSP-Infographic.jpg

[]s
CB_Lima

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Sáb Mai 16, 2015 4:07 pm
por mmatuso
Em uma palavra: deter o avanço da URSS

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Sáb Mai 16, 2015 5:51 pm
por FCarvalho
Não entendi bulhufas... :roll:

abs

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Dom Mai 17, 2015 11:04 am
por Skyway
Carlos Lima escreveu:USAF deixando claro a missão dela na Europa Oriental...

http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2015/05/TSP-Infographic.jpg

[]s
CB_Lima
Acho que está deixando claro é a utilidade do A-10. :lol:

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Ter Mai 19, 2015 2:38 am
por Bolovo
A Polônia está fazendo os testes do EC725 numa célula destinada a Marinha do Brasil... mas esses helicópteros não eram horríveis? Não estou entendendo, alguém me explica.

"Airbus Helicopters provided a H225M destined for the Brazilian navy for the evaluation efforts."

Imagem

http://www.flightglobal.com/news/articl ... al-412409/

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Ter Mai 19, 2015 1:11 pm
por Lirolfuti
O BUFF pode vir ao Brasil
Imagem
A Força Aérea Brasileira (FAB) convidou a Força Aérea Americana (USAF) para no próximo mês de outubro trazer ao Brasil dois bombardeiros estratégicos B-52 Stratofortress, comumente chamado de BUFF (sigla de Big Ugly Fat Fucker) pelos pilotos americanos.
Imagem
A FAB divulgou na semana passada, através de seu canal no Instagram, que em breve vai divulgar detalhes para quem quer ver de perto uma dessas aeronaves. A vinda dos bombardeiros ainda não foi confirmada pela USAF, mas as negociações estão bastante adiantadas, devendo ocorrer dentro dos próximos 30 dias.

Se tudo der certo, as aeronaves participarão do evento Portões Abertos, a ser realizado na Base Aérea de Brasília, no mês de outubro de 2015.

Será uma excelente oportunidade para vermos de perto um dos maiores ícones da aviação militar mundial.
http://www.cavok.com.br/blog/o-buff-pode-vir-ao-brasil/

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Ter Mai 19, 2015 1:19 pm
por Carlos Lima
Quem puder conferir... vale muito a pena!! É uma aeronave extremamente interessante! :D

Solta uma fumaceira danada, mas é fantástica! :D

[]s
CB_Lima

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Ter Mai 19, 2015 1:56 pm
por mmatuso
Emocionei aqui.

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Ter Mai 19, 2015 11:05 pm
por juarez castro
Bolovo escreveu:A Polônia está fazendo os testes do EC725 numa célula destinada a Marinha do Brasil... mas esses helicópteros não eram horríveis? Não estou entendendo, alguém me explica.

"Airbus Helicopters provided a H225M destined for the Brazilian navy for the evaluation efforts."

Imagem

http://www.flightglobal.com/news/articl ... al-412409/
Eles não eram, eles são uma bosta, só que como o governo Polonês resolveu dividir as maçãs dando a AA para o tio SAM e os helis para os eurobambis, o troço caiu no colo do "restrito", era ele, ou o pior o masterbomba do NH 90, ou seja, entre um ruim e um péssimo talvez fiquem com o ruim.
Quero ver na pairado num ASW ou num resgate, com a luz âmbar acendendo a temperatura indo para a casa do chapéu...

Grande abraço

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Qua Mai 20, 2015 12:23 am
por Luís Henrique
juarez castro escreveu:
Bolovo escreveu:A Polônia está fazendo os testes do EC725 numa célula destinada a Marinha do Brasil... mas esses helicópteros não eram horríveis? Não estou entendendo, alguém me explica.

"Airbus Helicopters provided a H225M destined for the Brazilian navy for the evaluation efforts."

Imagem

http://www.flightglobal.com/news/articl ... al-412409/
Eles não eram, eles são uma bosta, só que como o governo Polonês resolveu dividir as maçãs dando a AA para o tio SAM e os helis para os eurobambis, o troço caiu no colo do "restrito", era ele, ou o pior o masterbomba do NH 90, ou seja, entre um ruim e um péssimo talvez fiquem com o ruim.
Quero ver na pairado num ASW ou num resgate, com a luz âmbar acendendo a temperatura indo para a casa do chapéu...

Grande abraço
[082] [082] [082] [082] [082] [082]

Juarez, você não deixa barato.

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Qua Mai 20, 2015 4:36 am
por Carlos Lima
Não sei se o ST é compatível com essas exigências (mach 0.65)?

http://www.flightglobal.com/news/articl ... st-412545/
Sweden launches future military pilot training contest

By: Craig Hoyle

Sweden has initiated a process to replace its air force’s fleet of Saab 105 (SK 60) jet trainers with a new Military Flying Training System (MFTS), planned for introduction by the end of this decade.

In a request for information (RFI) published by the nation’s Defence Materiel Administration (FMV) on 29 April, Stockholm asks for responses from potential suppliers of a basic and advanced training capability to remain in use until at least 2040.

“The Swedish air force wishes to secure a long-term training design in which development risk is contained to an acceptable low level, and capability is cost-effectively weighted against procurement and support costs,” the FMV says. “Logistic support can be fully outsourced if showed to be cost effective,” it adds.

The FMV describes the air force’s current Saab 105s as “equipped with basic instrumentation, basic systems and flight characteristics, which results in a need to use the operational conversion unit to train information and systems management skills, reducing training effectiveness and not allowing optimal downloading.”

An operational fleet of around 50 of the aircraft log approximately 5,500h per year, the service says.

The proposed MFTS model is intended to deliver up to 8,000 flying hours per year for student pilots in as many sorties, plus 3,000h of instruction using full mission simulators. However, the FMV is also asking respondents to consider potential future increases of between 10% and 30% as part of their calculations.

The air force and FMV will be responsible for providing military instructor pilots under the MFTS arrangement, while industry could be tasked with sourcing personnel for ground-based training and maintenance.

In its outline, the FMV says it “does not favour a two-aircraft solution before a one-aircraft solution”.

Basic trainer characteristics should include the ability to operate above 20,000ft, and to maintain 230kt (425km/h) in level flight at 15,000ft. Performance required for the advanced flying training and fighter lead-in training phases are for Mach 0.65 at an operational ceiling of over 25,000ft, and a speed of 300kt at 1,000ft.

“The advanced trainer should have, in both seats, tactical displays inspired by and representative of fourth/fifth-generation fighter aircraft,” it adds, along with embedded training capability including simulated radar and weapons use.

Responses to the RFI are due to be submitted no later than 1 July, with details to include suggested aircraft numbers, along with acquisition and life-cycle cost estimates for the entire system.

A contract award for the deal could be placed in late 2016 or early 2017, with initial operating capability anticipated in 2018 or 2019 for instructor pilots. Full operational capability should follow in early 2020, the FMV says.
[]s
CB_Lima

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Qua Mai 20, 2015 4:42 am
por Carlos Lima
O pessoal no Oriente Médio não está para brincadeira... agora é Israel indo às compras!!! :shock: :shock:

http://www.dsca.mil/major-arms-sales/is ... -munitions
Media/Public Contact:

pm-cpa@state.gov
WASHINGTON, May 19, 2015 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Israel for Joint Direct Attack Munition Tail Kits, munitions, and associated equipment, parts and logistical support for an estimated cost of $1.879 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on May 18, 2015.

The Government of Israel has requested a possible sale of 14,500 KMU-556C/B Joint Direct Attack Munitions (JDAM) tail kits consisting of 10,000 for Mk-84; 500 for Mk-83; and,4,000 for Mk-82; 3,500 Mk-82 bombs; 4,500 Mk-83 bombs; 50 BLU-113 bombs; 4,100 GBU-39 Small Diameter bombs; 1,500 Mk-83 Paveway kits; 700 BLU-109 Paveway kits; 3,000 AGM-114K/R Hellfire Missiles, 250 AIM-120C Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles; and 500 DSU-38A/B Detector Laser Illuminated Target kits for JDAMs. The total estimated cost $1.879 billion.

The United States is committed to the security of Israel, and it is vital to U.S. national interests to assist Israel to develop and maintain a strong and ready self-defense capability. This proposed sale is consistent with those objectives.

The proposed sale of this equipment will provide Israel the ability to support its self-defense needs. These munitions will enable Israel to maintain operational capability of its existing systems and will enhance Israel’s interoperability with the United States. Israel, which already has these munitions in its inventory, will have no difficulty absorbing the additional munitions into its armed forces.

The proposed sale of these munitions will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractors will be The Boeing Company in St. Charles, Missouri; Lockheed-Martin Company in Archbald, Pennsylvania; General Dynamics in Garland, Texas; Elwood National Forge Co. in Irvine, Pennsylvania; and Raytheon Missile Systems in Tucson, Arizona. There are no known offset agreements in connection with this proposed sale.

Implementation of this proposed sale will require travel of U.S. Government or contractor representatives to Israel on a temporary basis for program technical support and management oversight.

There is no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this sale.

This notice of a potential sale is required by law and does not mean the sale has been concluded.

All questions regarding this proposed Foreign Military Sale should be directed to the State Department's Bureau of Political Military Affairs, Office of Congressional and Public Affairs, pm-cpa@state.gov.

-30-

Re: NOTÍCIAS

Enviado: Qua Mai 20, 2015 7:59 am
por juarez castro
juarez castro escreveu:
Bolovo escreveu:A Polônia está fazendo os testes do EC725 numa célula destinada a Marinha do Brasil... mas esses helicópteros não eram horríveis? Não estou entendendo, alguém me explica.

"Airbus Helicopters provided a H225M destined for the Brazilian navy for the evaluation efforts."

Imagem

http://www.flightglobal.com/news/articl ... al-412409/
Eles não eram, eles são uma bosta, só que como o governo Polonês resolveu dividir as maçãs dando a AA para o tio SAM e os helis para os eurobambis, o troço caiu no colo do "restrito", era ele, ou o pior o masterbomba do NH 90, ou seja, entre um ruim e um péssimo talvez fiquem com o ruim.
Quero ver na pairado num ASW ou num resgate, com a luz âmbar acendendo a temperatura indo para a casa do chapéu...

Grande abraço
Senhores, eu peço desculpas todos pois fiz uma afirmação tácita quando expressão correta deveria ser:

Ele não eram, euacho que eles são uma bosta...

Não posso e não devo fazer uma afirmação tácita e sim externar minha opiniãopessoal

Grande abraço