
Abs!
Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação
India, Embraer In Talks For Commercial Jet
Feb 22, 2011
By Graham Warwick
Sao Jose dos Campos
India is hopeful of cooperating with Embraer on development of a 90- to 100-seat regional airliner, says a government official at the Feb. 20 unveiling in Brazil of the first EMB-145 airborne early warning and control (AEW&C) platform for India.
The contract to provide three EMB-145 AEW&C testbeds lays a foundation for cooperation between India and Embraer on commercial aircraft and other programs, says VK Saraswat, director general of the Bangalaru-based Defense Research and Development Organization (DRDO).
Saraswat says the Indian government has sanctioned the development of a 90- to 100-seat regional transport and talks have taken place with Embraer. He also notes the potential for cooperation with Brazil on India’s planned fifth-generation Advanced Medium Combat Aircraft, but Embraer says no discussion have taken place on that program.
India’s National Aerospace Laboratory is studying both a 70- to 90-seat regional turboprop and a 90- to 100-seat jet, and the so-called “high powered committee on national civil aircraft development” is to submit a feasibility report to the government by March-April.
Embraer, meanwhile, is studying options in response to the all-new Bombardier CSeries and re-engined Airbus A320NEO, ranging from engine and other upgrades for its 70- to 110-seat E-170/190 family to development of a larger, all-new aircraft.
In addition to the three EMB-145 AW&C platforms, Embraer has delivered Legacy VIP transports to the Indian air force and is the preferred bidder for a nine-aircraft contract to supply additional Legacys for electronic intelligence and target towing.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... annel=comm
Se isso acontecer, me parece um bom e promissor caminho.DELTA22 escreveu:India, Embraer In Talks For Commercial Jet
Feb 22, 2011
By Graham Warwick
Sao Jose dos Campos
India is hopeful of cooperating with Embraer on development of a 90- to 100-seat regional airliner, says a government official at the Feb. 20 unveiling in Brazil of the first EMB-145 airborne early warning and control (AEW&C) platform for India.
The contract to provide three EMB-145 AEW&C testbeds lays a foundation for cooperation between India and Embraer on commercial aircraft and other programs, says VK Saraswat, director general of the Bangalaru-based Defense Research and Development Organization (DRDO).
Saraswat says the Indian government has sanctioned the development of a 90- to 100-seat regional transport and talks have taken place with Embraer. He also notes the potential for cooperation with Brazil on India’s planned fifth-generation Advanced Medium Combat Aircraft, but Embraer says no discussion have taken place on that program.
India’s National Aerospace Laboratory is studying both a 70- to 90-seat regional turboprop and a 90- to 100-seat jet, and the so-called “high powered committee on national civil aircraft development” is to submit a feasibility report to the government by March-April.
Embraer, meanwhile, is studying options in response to the all-new Bombardier CSeries and re-engined Airbus A320NEO, ranging from engine and other upgrades for its 70- to 110-seat E-170/190 family to development of a larger, all-new aircraft.
In addition to the three EMB-145 AW&C platforms, Embraer has delivered Legacy VIP transports to the Indian air force and is the preferred bidder for a nine-aircraft contract to supply additional Legacys for electronic intelligence and target towing.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... annel=comm
Os indianos estão começando o desenvolvimento desse projeto (MCA). Mas é coisa para o pós-2020-2025.DELTA22 escreveu:Sei lá... Eu nem destaquei essa parte porque achei meio difícil de isso vir a ocorrer, já que os indianos estão ligados ao T-50 até a medula e a Embraer não está (a meu ver) muito preocupada em construir jatos de combate...
[]'s.
DELTA22 escreveu:Sei lá... Eu nem destaquei essa parte porque achei meio difícil de isso vir a ocorrer, já que os indianos estão ligados ao T-50 até a medula e a Embraer não está (a meu ver) muito preocupada em construir jatos de combate...
[]'s.
João,joao fernando escreveu:Tirando o fator vinagre do dia, onde se le FAB entenda Embraer
Já li que não se podia colocar sonda Revo nos ERJ, e voilá, apareceu a sonda revo.
E não duvido, que um ERJ-190 não possa receber um bomb-bay pressurizado, para o lugar dos P-3 Br
A instalação de um bomb-bay em aviões como o EMB-190 é perfeitamente possível, seguindo-se a mesma receita utilizada para a instalação do bomb-bay nos próprios P-3, derivados que são do projeto do Electra, que não o possuía.sapao escreveu:João,
os engenheiros aqui podem esclarecer melhor, mas não tem nem comparação a colocação de uma sonda externa a aeronave, coisa que o Brasil ja tinha feito com o AT-26, com a colocação de um bomb-bay que modifica TODA a estrutura da aeronave e que no Brasil so se conhecia da epoca do B-29 ou por fotos.
Em engenharia nada é impossivel, basta termos mentes capazes, tempo e vontade (leia-se dinheiro) para realizar.
Não vi ninguem dizendo que não era possivel, e sim que não era a melhor opção a epoca da compra.
O MCA visa substituir os três primeiros e complementar o vencedor do MRCA; talvez em um segundo momento até substituí-lo. O substituto dos MiGs-21 é o LCA Tejas.FCarvalho escreveu:DELTA22 escreveu:Sei lá... Eu nem destaquei essa parte porque achei meio difícil de isso vir a ocorrer, já que os indianos estão ligados ao T-50 até a medula e a Embraer não está (a meu ver) muito preocupada em construir jatos de combate...
[]'s.
O MCA nada tem a ver com o programa do T-50, a não ser o fato de ter a prestenção de ser um caça de 5a geração genuinamente indiano.
A parceria com os russo visa Tot's e a produção de um substituto para os Su-30MKI, além do uso do conhecimento ganho para o desenvolvimento do MCA.
O projeto do MCA visa substituir Mig-29, M2000, Mig-27 e Mig-21 da extensa frota indiana.
São programas complementares.
O desinteresse da Embraer é justificável pelo simples fato de que a FAB - seu principal cliente - não quer saber de caça de 5a geração antes de 2031. Então, temos mais vinte anos de FX pela frente.
Até lá quem sabe a FAB arruma alguma outra coisa para fazer... além de esperar.
abs
O problema sempre foi $ mesmo.joao fernando escreveu:Tirando o fator vinagre do dia, onde se le FAB entenda Embraer
Já li que não se podia colocar sonda Revo nos ERJ, e voilá, apareceu a sonda revo.
E não duvido, que um ERJ-190 não possa receber um bomb-bay pressurizado, para o lugar dos P-3 Br