Marinha da Austrália

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
soultrain
Sênior
Sênior
Mensagens: 12154
Registrado em: Dom Jun 19, 2005 7:39 pm
Localização: Almada- Portugal

Re: Marinha da Austrália

#196 Mensagem por soultrain » Qui Ago 06, 2009 4:28 pm

Por acaso é um bom termo de comparação com o negócio do Brasil com a França, comparando os dois o do Brasil até ficou muito barato.

A informação que tenho, é que os defeitos encontrados foram em peças soldadas na Suécia.

[[]]'s





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
HIGGINS

Re: Marinha da Austrália

#197 Mensagem por HIGGINS » Sex Ago 07, 2009 12:28 am

Bolovo escreveu:Higgins, que o classe Collins passou por muitos problemas, ninguém nega, mas lhe falta leitura sobre os submarinos suecos. Já leu sobre o Gotland? Foi o primeiro submarino do mundo com AIP, foi lá para os EUA e até hoje o USS Ronald Reagan está procurando ele e isso já faz uns 5 anos...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gotland_class_submarine
Enganar um PA com nome de véio gagá não é nada de anormal.
Fizemos isso uma dezena de vezes com nossos IKL's...
Faríamos até com nossos Oberons, caso ainda os tivéssemos!

Subs chineses vivem emergindo no meio da frota do pacífico. Parece esporte.
Por fim: durante 30 anos os russos fotografavam a frota americana, usando para isso os velhos Whiskey...
Será que era de propósito? Huahuahua!




Avatar do usuário
Bolovo
Sênior
Sênior
Mensagens: 28560
Registrado em: Ter Jul 12, 2005 11:31 pm
Agradeceu: 547 vezes
Agradeceram: 442 vezes

Re: Marinha da Austrália

#198 Mensagem por Bolovo » Sex Ago 07, 2009 3:43 am

e...? Não entendi. O que tem a ver com os Gotland ou que seja? Então todo submarino é uma merda?




"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Avatar do usuário
Rui Elias Maltez
Sênior
Sênior
Mensagens: 13951
Registrado em: Ter Nov 16, 2004 1:38 pm
Localização: Sintra, Portugal
Agradeceram: 1 vez
Contato:

Re: Marinha da Austrália

#199 Mensagem por Rui Elias Maltez » Sex Ago 07, 2009 6:35 am

Penso que não foi isso que se disse.




Imagem
HIGGINS

Re: Marinha da Austrália

#200 Mensagem por HIGGINS » Dom Ago 09, 2009 3:18 pm

Bolovo escreveu:e...? Não entendi. O que tem a ver com os Gotland ou que seja? Então todo submarino é uma merda?
Eu disse, em tom jocoso, que ancorar um argumento com a façanha de ter um PA americano como alvo de um sub - não é nada demais. Meios flutuantes são alvos. "Perifoto" de PA é o que mais se tem por aí.

Ora, os Gotland quase mataram uma penca de Australianos, devido às soldagens inadequadas e você não crê que os mesmos não sejam outra coisa, que não uma porcaria?

Fico imaginando se o produto fosse russo...


[003] [003] [003] [003] [003] [003] [003] [003] [003] [003] [003] [003]

Preste atenção: produto sueco de exportação chama-se ... Suecas!

:mrgreen:




WalterGaudério
Sênior
Sênior
Mensagens: 13539
Registrado em: Sáb Jun 18, 2005 10:26 pm
Agradeceu: 56 vezes
Agradeceram: 201 vezes

Re: Marinha da Austrália

#201 Mensagem por WalterGaudério » Dom Ago 09, 2009 5:34 pm

HIGGINS escreveu:
Bolovo escreveu:Higgins, que o classe Collins passou por muitos problemas, ninguém nega, mas lhe falta leitura sobre os submarinos suecos. Já leu sobre o Gotland? Foi o primeiro submarino do mundo com AIP, foi lá para os EUA e até hoje o USS Ronald Reagan está procurando ele e isso já faz uns 5 anos...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gotland_class_submarine
Enganar um PA com nome de véio gagá não é nada de anormal.
Fizemos isso uma dezena de vezes com nossos IKL's...
Faríamos até com nossos Oberons, caso ainda os tivéssemos!!
Fazíamos mesmo. Sou testemunha não ocular, mas auricular, desses fatos dos anos oitenta. [035] [035] [080] [080] [072] [072]




Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...

Armam-se homens com as melhores armas.
Armam-se Submarinos com os melhores homens.


Os sábios PENSAM
Os Inteligentes COPIAM
Os Idiotas PLANTAM e os
Os Imbecis FINANCIAM...
Asteróide
Intermediário
Intermediário
Mensagens: 338
Registrado em: Dom Nov 30, 2008 8:06 pm
Localização: Niterói - RJ / BRASIL

Re: Marinha da Austrália

#202 Mensagem por Asteróide » Dom Ago 09, 2009 7:04 pm

Amigos gostaria muito de saber a respeito dos 2 navios da classe Juan Carlos I que a marinha australiana comprou da Navantia, e lá na Austrália serão a classe Canberra, alguém sabe se já começou a construção de algum deles, e se sim, a quantas anda.




Viva os paises Lusofonos!

Pátria amada BRASIL!
Avatar do usuário
old
Sênior
Sênior
Mensagens: 1482
Registrado em: Seg Nov 14, 2005 7:55 am
Localização: Barcelona, Spain.
Agradeceu: 3 vezes
Agradeceram: 41 vezes

Re: Marinha da Austrália

#203 Mensagem por old » Ter Ago 11, 2009 4:53 am

Leonardo Besteiro escreveu:Amigos gostaria muito de saber a respeito dos 2 navios da classe Juan Carlos I que a marinha australiana comprou da Navantia, e lá na Austrália serão a classe Canberra, alguém sabe se já começou a construção de algum deles, e se sim, a quantas anda.
Su construccion aun no ha comenzado

Se estan ultimando los trabajos antes de entregar el JCI, despues comenzara la fabricacion del resto.

El Camberra y Adelaide seran entregados entre 2012 y 2014 aprox.




Avatar do usuário
manuel.liste
Sênior
Sênior
Mensagens: 4056
Registrado em: Seg Set 12, 2005 11:25 am
Localização: Vigo - Espanha
Agradeceu: 7 vezes
Agradeceram: 8 vezes

Re: Marinha da Austrália

#204 Mensagem por manuel.liste » Ter Ago 11, 2009 6:08 am

Su construcción en grada no ha comenzado, pero creo que el primer corte de chapa tuvo lugar hace meses




Asteróide
Intermediário
Intermediário
Mensagens: 338
Registrado em: Dom Nov 30, 2008 8:06 pm
Localização: Niterói - RJ / BRASIL

Re: Marinha da Austrália

#205 Mensagem por Asteróide » Qua Ago 12, 2009 10:07 pm

Obrigado pela informação caros amigos. Alguém saberia dizer qual projeto é melhor e mais barato, o Mistral ou o BPE Juan Carlos I




Viva os paises Lusofonos!

Pátria amada BRASIL!
Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55649
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2871 vezes
Agradeceram: 2532 vezes

Re: Marinha da Austrália

#206 Mensagem por P44 » Qua Set 02, 2009 2:00 pm

From Sydney Morning Herald:
Scare stops submarine maintenance
September 2, 2009 - 10:54PM
Maintenance work on Australia's submarine fleet has been suspended following a contamination scare.
Workers from Australian defence maintenance firm ASC raised concerns about the levels of cadmium, a substance used to coat electrical components to minimise corrosion.

Four of Australia's six Collins class submarines are being tested, with results being assessed on HMAS Dechaineux, Collins, Rankin and Sheean.
The two remaining submarines will be tested later.
Defence says ASC production staff have been redeployed until tests results are known.
"The fleet has not been recalled to harbour," it said in a statement.
"However, precautions are been taken in accordance with existing Defence policy and procedures for the control and management of cadmium."

From ABC News:
Contamination scare grounds Navy submarines

By National security correspondent Matt Brown
Posted 2 hours 19 minutes ago
Updated 1 hour 55 minutes ago

Australia's submarine fleet has been all but grounded because of a contamination scare.
The Navy has banned maintenance on the Collins class submarines, warning workers they could be contaminated by the heavy metal, cadmium, which is used to coat electrical fittings.
Four of the Navy's fleet of six subs are being tested.

The Navy says just two are "operational' and they will be tested as soon as possible.
Delays in maintenance threaten the navy's goal of always having two subs ready for action.
Maintenance workers at the Australian Submarine Corporation raised the alarm when they were asked to put signs in the subs to identify the parts.
They were built into the subs as part of a weapons upgrade using standard US navy equipment




*Turn on the news and eat their lies*
Avatar do usuário
old
Sênior
Sênior
Mensagens: 1482
Registrado em: Seg Nov 14, 2005 7:55 am
Localização: Barcelona, Spain.
Agradeceu: 3 vezes
Agradeceram: 41 vezes

Re: Marinha da Austrália

#207 Mensagem por old » Qui Set 03, 2009 6:20 am

Leonardo Besteiro escreveu:Obrigado pela informação caros amigos. Alguém saberia dizer qual projeto é melhor e mais barato, o Mistral ou o BPE Juan Carlos I
El contrato para Australia salia:

2 BPE 1.700 Mill $ aprox
2 Mistral 1.200 Mill$ aprox




Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55649
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2871 vezes
Agradeceram: 2532 vezes

Re: Marinha da Austrália

#208 Mensagem por P44 » Qui Set 03, 2009 6:25 am

atenção que existem várias versões do Mistral....
Mistral is a shortened BPC-250 (by 15 meters, for cost reasons).

The other official designs are BPC-140 (13,500 tons), BPC-160 (16,700 tons) and BPC-250 (24,500 tons).




*Turn on the news and eat their lies*
Avatar do usuário
manuel.liste
Sênior
Sênior
Mensagens: 4056
Registrado em: Seg Set 12, 2005 11:25 am
Localização: Vigo - Espanha
Agradeceu: 7 vezes
Agradeceram: 8 vezes

Re: Marinha da Austrália

#209 Mensagem por manuel.liste » Qua Set 23, 2009 4:24 am

http://www.infodefensa.com/esp/noticias ... ustraliano
23/09/2009 (Infodefensa.com) Ferrol - Navantia procede hoy a la puesta de quilla del primero de los dos buques LHD contratados por Australia en su factoría de Fene-Ferrol, en un acto que será presidido por el Jefe de Estado Mayor de la Royal Australian Navy, almirante Russ Crane.
:D




Avatar do usuário
P44
Sênior
Sênior
Mensagens: 55649
Registrado em: Ter Dez 07, 2004 6:34 am
Localização: O raio que vos parta
Agradeceu: 2871 vezes
Agradeceram: 2532 vezes

Re: Marinha da Austrália

#210 Mensagem por P44 » Sex Set 25, 2009 8:54 am

Amphibious Ships Official Keel Laying Ceremony


(Source: Australian Department of Defence; issued September 24, 2009)



Greg Combet, Minister for Defence Personnel, Materiel and Science, today announced that the official keel laying of Australia’s first Amphibious Ship (LHD 01) took place overnight at Navantia’s shipbuilding yard in Ferrol, Spain.

“Under Project JP2048 Phase 4A/B the Commonwealth is acquiring two new Landing Helicopter Dock (LHD) amphibious ships to provide sustainment support for our deployed forces,” said Mr Combet.

BAE Systems Australia Defence is the prime contractor for this $3.3 billion project. The Spanish shipbuilder Navantia is subcontracted to BAE as the design authority and is required to construct and fit out the hulls of two large Amphibious Ships for the Australian Defence Force (ADF).

“The project is on schedule with the ceremony for the keel laying of the hull for LHD 01 occurring exactly one year to the day from first steel being cut. I am also advised that the whole of ship design reviews are nearing completion,” said Mr Combet.

“After completion of the hulls for the Amphibious Ships they will be transported to Australia. The superstructures will then be constructed, fitted out and integrated with the hulls at BAE Systems’ Williamstown dockyard.”

“The combat system is to be provided by Saab Systems Australia, which will also integrate the combat management system; and the communications system will be supplied by L-3 Communications.”

The next milestone will be the launch of LHD 01 in Spain in March 2011 and then the arrival of it at Williamstown dockyard in 2012 with LHD 02 arriving in 2014.

“As outlined in the Government’s White Paper, these ships will be able to carry a substantial quantity of equipment, stores and personnel. In terms of humanitarian assistance and disaster relief operations, they will most likely be the best means available to provide assistance in our region,” said Mr Combet. (ends)



Navantia Lays Keel for the First LHD for Australia


(Source: Navantia; issued September 23, 2009)



Navantia has laid on 23th. September the keel for the LHD “Canberra” at the Ferrol shipyard. It is the first of the series of two that Australia contracted with Navantia in 2007.

The ceremony has been presided by the Chief of the Australian Navy, Admiral Russ Crane and by Aurelio Martínez, CEO of Navantia. Amongst other relevant attendants we must highlight the Deputy Premier of South Australia, Hon. Kevin Foley, the Australian Ambassador to Spain and members of the Spanish Navy.

This milestone consisted of the erection in slipway 3 of the 4 blocks of the keel (numbers 320, 322, 323 y 328) out of a total of 104 blocks. This ship was started exactly 12 months ago, and after this milestone, the ship will be launched in 18 months and it is expected to be commissioned to BAE Systems (Tenix in 2007). The second ship will be started in 2010 and will have the same sequence.

The design of these ships is based in the LHD “Juan Carlos I”, currently under construction for the Spanish Navy, and was selected over the French company Armaris offer, because it completely fitted the Royal Australian Navy requirements.

The contract reaches 1,411.6 million euros, being 915 million euros for Navantia, that includes the design and construction of the ships, as well as some equipment as engines and platform control system, that will be provided by Navantia. Both contracts mean a very important milestone for Navantia, as its biggest export operation in the history, reaching 1,200 million euros and will make of Navantia the reference naval designer and shipbuilder in the world.

Main characteristics:
- Length overall: 230.82 m
- Breadth maximum: 32 m
- Height flight deck: 27.50 m
- Full load displacement: 27,831 t
- Full load speed: 20.5 kn
- Range (@15 knots): 8,000 nautical miles
- Crew: 243 + 36 additional
- Embarked forces: 978 + 146 additional
- Hangar: 990 m2
- Flight deck: 4,750 m2
- Light cargo garage: 1,880 m2
- Heavy cargo garage: 1,410 m2

-ends-




*Turn on the news and eat their lies*
Responder