Fotos & Videos
Moderador: Conselho de Moderação
- FCarvalho
- Sênior
- Agradeceu: 5733 vezes
- Agradeceram: 3272 vezes
Re: Fotos & Videos
Homenagem a TRANSBRASIL, que tantas saudades deixou a mim, e a outros tantos que sempre gostaram da simpatia das tripulações, da simplicidade e esmero do atendimento e do orgulho daquela gente que gostava do que fazia, porque fazia com prazer...
abs.
abs.
Carpe Diem
- Cougar_PH
- Sênior
- Agradeceu: 1 vez
- Agradeceram: 34 vezes
- Contato:
1º ATR 72-600 da Passaredo em Natal.
Mas fotos em:
http://forum.contatoradar.com.br/index. ... ntry898003
Mas fotos em:
http://forum.contatoradar.com.br/index. ... ntry898003
EDITADO POR PAISANO!!!
- Andre Correa
- Sênior
- Agradeceu: 890 vezes
- Agradeceram: 241 vezes
- Contato:
Shuttle Launch on Launch IMAX Camera Footage HD
Footage from the 255ft level of the Fixed Service Structure (FSS), looking down to the trench of the MLP Deck during launch.
Audaces Fortuna Iuvat
- Andre Correa
- Sênior
- Contato:
- Andre Correa
- Sênior
- Contato:
- kekosam
- Sênior
- Agradeceu: 24 vezes
- Agradeceram: 34 vezes
Poucas vezes eu vi uma camuflagem funcionar tão bem...Andre Correa escreveu:Aero L-39 Albatros
Assinatura? Estou vendo com meu advogado...
- rodrigo
- Sênior
- Agradeceu: 221 vezes
- Agradeceram: 424 vezes
An-26. Congolese refuelling
"O correr da vida embrulha tudo,
a vida é assim: esquenta e esfria,
aperta e daí afrouxa,
sossega e depois desinquieta.
O que ela quer da gente é coragem."
João Guimarães Rosa
aperta e daí afrouxa,
João Guimarães Rosa
- cabeça de martelo
- Sênior
- Agradeceu: 1137 vezes
- Agradeceram: 2858 vezes
http://www.youtube.com/watch?v=Ki_Af_o9Q9s&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=N9hXqzkH7YA&hd=1
http://www.youtube.com/watch?v=N9hXqzkH7YA&hd=1
- rodrigo
- Sênior
- Agradeceu: 221 vezes
- Agradeceram: 424 vezes
Falha estrutural, salvo pelo paraquedas:
"O correr da vida embrulha tudo,
aperta e daí afrouxa,
João Guimarães Rosa
aperta e daí afrouxa,
João Guimarães Rosa
- cabeça de martelo
- Sênior
- Agradeceu: 1137 vezes
- Agradeceram: 2858 vezes
Project Orion [nuclear propulsion] (1958)
Project Orion was a study of a spacecraft intended to be directly propelled by a series of explosions of atomic bombs behind the craft (Nuclear pulse propulsion).
Early versions of this vehicle were proposed to have taken off from the ground with significant associated nuclear fallout; later versions were presented for use only in space.
Nuclear Propulsion in Space (1968)
Project NERVA was an acronym for Nuclear Engine for Rocket Vehicle Application, a joint program of the U.S. Atomic Energy Commission and NASA managed by the Space Nuclear Propulsion Office (SNPO) at the Nuclear Rocket Development Station in Jackass Flats, Nevada U.S.A.
Between 1959 and 1972, the Space Nuclear Propulsion Office oversaw 23 reactor tests,
both the program and the office ended at the end of 1972.
Project Orion was a study of a spacecraft intended to be directly propelled by a series of explosions of atomic bombs behind the craft (Nuclear pulse propulsion).
Early versions of this vehicle were proposed to have taken off from the ground with significant associated nuclear fallout; later versions were presented for use only in space.
Nuclear Propulsion in Space (1968)
Project NERVA was an acronym for Nuclear Engine for Rocket Vehicle Application, a joint program of the U.S. Atomic Energy Commission and NASA managed by the Space Nuclear Propulsion Office (SNPO) at the Nuclear Rocket Development Station in Jackass Flats, Nevada U.S.A.
Between 1959 and 1972, the Space Nuclear Propulsion Office oversaw 23 reactor tests,
both the program and the office ended at the end of 1972.
- cassiosemasas
- Sênior
- Agradeceu: 87 vezes
- Agradeceram: 86 vezes
- Léo Brito
- Avançado
- Agradeceu: 6 vezes
- Agradeceram: 8 vezes
Henrique, tu é militar... Na dúvida, vai pro GAM da PMRN.henriquejr escreveu: Amigo, obrigado pela força! Vou baixar esse material que você disponibilizou no link e dar uma lida. O problema são os altos valores envolvendo a formação, infelizmente hoje eu não tenho condições de bancar algo desse tipo, mas vou dar uma lida no material e sabe no futuro as coisas não melhoram e eu possa realizar este sonho! Pode ter certeza que isso seria a minha realização profissional, fazer algo que eu sempre admirei e ainda viver disso!!! É, sem dúvidas, um sonho!!!
Agradeço a todos pelo apoio!!!!
Eu estou com 24 anos, ano passado cheguei a matricular-me em uma escola, mas tive de suspender. As finanças baixaram e não poderia assusmir compromissos. Ano que vem, vou com tudo!
"Falsa é a idéia de utilidade que sacrifica mil reais vantagens (...) As leis que proibem o porte de armas são leis de tal natureza. Elas desarmam somente aqueles que não estão nem dispostos a cometer crimes."(Cesare Beccaria)
- henriquejr
- Sênior
- Agradeceu: 384 vezes
- Agradeceram: 432 vezes
Quase segui este caminho, Léo. Cheguei a ter um oficio com minha transferência para o GPAe mas terminei desistindo de me apresentar na referida unidade depois que fiquei sabendo de umas coisas que atualmente tem ocorrido por lá. Quem sabe no futuro, quando algumas coisas mudarem.Léo Brito escreveu:Henrique, tu é militar... Na dúvida, vai pro GAM da PMRN.henriquejr escreveu: Amigo, obrigado pela força! Vou baixar esse material que você disponibilizou no link e dar uma lida. O problema são os altos valores envolvendo a formação, infelizmente hoje eu não tenho condições de bancar algo desse tipo, mas vou dar uma lida no material e sabe no futuro as coisas não melhoram e eu possa realizar este sonho! Pode ter certeza que isso seria a minha realização profissional, fazer algo que eu sempre admirei e ainda viver disso!!! É, sem dúvidas, um sonho!!!
Agradeço a todos pelo apoio!!!!
Eu estou com 24 anos, ano passado cheguei a matricular-me em uma escola, mas tive de suspender. As finanças baixaram e não poderia assusmir compromissos. Ano que vem, vou com tudo!
.
- Bolovo
- Sênior
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
O austriaco está pra pular e quebrar o recorde de salto...
http://www.redbullstratos.com/live/
VAI PULAR!
http://www.redbullstratos.com/live/
VAI PULAR!
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
- Boss
- Sênior
- Agradeceu: 103 vezes
- Agradeceram: 356 vezes
Angling Saturn
The Cassini spacecraft takes an angled view toward Saturn, showing the southern reaches of the planet with the rings on a dramatic diagonal.
North on Saturn is up and rotated 16 degrees to the left. This view looks toward the southern, unilluminated side of the rings from about 14 degrees below the ringplane. The rings cast wide shadows on the planet's southern hemisphere.
The moon Enceladus (313 miles, or 504 kilometers across) appears as a small, bright speck in the lower left of the image.
The image was taken with the Cassini spacecraft wide-angle camera on June 15, 2012 using a spectral filter sensitive to wavelengths of near-infrared light centered at 752 nanometers. The view was obtained at a distance of approximately 1.8 million miles (2.9 million kilometers) from Saturn and at a Sun-Saturn-spacecraft, or phase, angle of 72 degrees. Image scale is 11 miles (17 kilometers) per pixel.
The Cassini-Huygens mission is a cooperative project of NASA, the European Space Agency and the Italian Space Agency. The Jet Propulsion Laboratory, a division of the California Institute of Technology in Pasadena, manages the mission for NASA's Science Mission Directorate, Washington, D.C. The Cassini orbiter and its two onboard cameras were designed, developed and assembled at JPL. The imaging operations center is based at the Space Science Institute in Boulder, Colo.
Image credit: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute
Enormous Saturn
Compared to the gas giant, the two moons shown on either side of Saturn seem particularly small in this Cassini spacecraft view.
Tethys (660 miles, or 1,062 kilometers across) is on the right of the image, below the rings. Smaller Enceladus (313 miles, or 504 kilometers across) is on the left of the view, below the rings. Pandora (50 miles, or 81 kilometers across) is also present in this view but is barely visible. It appears as a small grey speck above the rings on the extreme left edge of the image. Pandora has been slightly brightened by a factor 1.2 relative to the rest of the image. This view looks toward the northern, sunlit side of the rings from just above the ringplane.
The image was taken with the Cassini spacecraft wide-angle camera on Dec. 7, 2011 using a spectral filter sensitive to wavelengths of near-infrared light centered at 752 nanometers. The view was obtained at a distance of approximately 1.3 million miles (2.1 million kilometers) from Saturn. Image scale is about 77 miles (124 kilometers) per pixel.
The Cassini-Huygens mission is a cooperative project of NASA, the European Space Agency and the Italian Space Agency. The Jet Propulsion Laboratory, a division of the California Institute of Technology in Pasadena, manages the mission for NASA's Science Mission Directorate, Washington, D.C. The Cassini orbiter and its two onboard cameras were designed, developed and assembled at JPL. The imaging operations center is based at the Space Science Institute in Boulder, Colo.
For more information about the Cassini-Huygens mission visit http://www.nasa.gov/cassini and http://saturn.jpl.nasa.gov . The Cassini imaging team homepage is at http://ciclops.org
Image credit: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute
REPÚBLICA FEDERATIVA DO BRASIL