Marinha da Federação Russa
Moderador: Conselho de Moderação
- P44
- Sênior
- Agradeceu: 2908 vezes
- Agradeceram: 2580 vezes
- FCarvalho
- Sênior
- Agradeceu: 6047 vezes
- Agradeceram: 3405 vezes
Re: Marinha da Federação Russa
cabeça de martelo escreveu:P44 escreveu: mete-o tu que eu num o bi, caragohttp://www.janes.com/article/51452/russ ... percarrier

Os russos andam falando em dispor de até 6 desses. Alguém duvida de que eles consigam?

abs
Carpe Diem
- Bolovo
- Sênior
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
Seis eu acho que é muito. Eu sei que eles querem ter quatro, dois para a Frota do Norte e dois para a Frota do Pacífico, sendo um na ativa e outro na reserva para cada frota, sempre revesando.FCarvalho escreveu:cabeça de martelo escreveu:http://www.janes.com/article/51452/russ ... percarrier
Os russos andam falando em dispor de até 6 desses. Alguém duvida de que eles consigam?![]()
abs
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
-
- Sênior
- Agradeceram: 4 vezes
Se fizerem um, já será o maior feito da história naval Russa, mas do jeiro que as coisas vão acho brabo....
Grande abraço
Grande abraço
- saullo
- Sênior
- Agradeceu: 593 vezes
- Agradeceram: 197 vezes
Tem hora que os projetos e desejos russos me lembram o Brasill.
Fala muito e faz pouco.
Claro que eles estão numa posição infinitamente superior à nossa quanto à posse de ótimos armamentos, mas os planos megalomaníacos são meio exagerados.
Abraços
Fala muito e faz pouco.
Claro que eles estão numa posição infinitamente superior à nossa quanto à posse de ótimos armamentos, mas os planos megalomaníacos são meio exagerados.
Abraços
- FCarvalho
- Sênior
- Agradeceu: 6047 vezes
- Agradeceram: 3405 vezes
Bem, é mais fácil a Russia dispor de 4 Nae's novos até o final da próxima década, do que a MB conseguir um único Nae novo antes do final da primeira metade deste século.
abs.

abs.
Carpe Diem
- Bolovo
- Sênior
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
Mas a "megalomania" tem que fazer parte mesmo... afinal é a Rússia cercada por EUA, OTAN, China, Japão... é praticamente a mesma situação da Guerra Fria, só que com muito menos $$$.saullo escreveu:Tem hora que os projetos e desejos russos me lembram o Brasill.
Fala muito e faz pouco.
Abraços
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
- P44
- Sênior
Vcs a gozarem os russos? A sério? 

*Turn on the news and eat their lies*
- saullo
- Sênior
- Agradeceu: 593 vezes
- Agradeceram: 197 vezes
P44 escreveu:Vcs a gozarem os russos? A sério?
Não é gozação, mas é que eles 'as vezes colocam uns planos meio megalomaníacos, como esse dos 6 PAs, que sinceramente, nem se a Guerra Fria voltasse com força, acho jamais seriam construídos.
Já nós aqui, gozá-los, não...nosso desgoverno se encarrega de nos destruir sem disparar um tiro...porque nem verba temos.

Temos Força Aérea sem caças de verdade e Marinha sem navios de combate, mas temos muuuuuuuitos projetos, olha que coisa mais virtual.
Abraços
- P44
- Sênior
The heavy aircraft-carrying cruiser "Admiral Kuznetsov" stood in the dock 82 Shipyard in Severomorsk.Russia

- P44
- Sênior
Why are Chinese and Russian ships prowling the Mediterranean?
http://foreignpolicy.com/2015/05/15/chi ... ign=buffer

- P44
- Sênior
Russia Terminates Mistral Warship Contract, Opts for Refund
The Moscow Times
May. 26 2015 19:44
Last edited 19:45
Russia is no longer negotiating for the delivery of two French-built Mistral-class warships, and is only interested in receiving compensation for the violated 1.2 billion euro ($1.3 billion) contract for the ships, news agency RBC quoted a top Russian official as saying Tuesday.
"It's now a matter of fact that Russia is not taking them [the Mistral ships], and now there is only one discussion — the amount of money which should be returned to Russia," the deputy chairman of Russia's Military-Industrial Commission, Oleg Bochkarev told RBC.
Russia ordered the ships from France in 2011, but Paris suspended the delivery of the helicopter-carrying assault ships in response to Moscow's role in the Ukraine crisis. Moscow had previously said it must either receive the ships, or compensation.
Citing inside sources, newspaper Kommersant reported two weeks ago that Russia has demanded 1.16 billion euros ($1.2 billion) to cover not only its 893 million euro ($973 million) advance, but additional costs incurred to prepare bases, sailors and helicopters for the ships. France has made a counter-offer of just 785 million euros ($855.5 million), Kommersant reported.
Bochkarev said Russia would construct its own class of amphibious assault ships, but that they would not be copies of the French Mistral class, since Russian naval doctrine takes a different approach to landing troops on foreign beaches. He did not specify how Russian naval tactics differ.
http://www.themoscowtimes.com/news/busi ... 22400.html
The Moscow Times
May. 26 2015 19:44
Last edited 19:45
Russia is no longer negotiating for the delivery of two French-built Mistral-class warships, and is only interested in receiving compensation for the violated 1.2 billion euro ($1.3 billion) contract for the ships, news agency RBC quoted a top Russian official as saying Tuesday.
"It's now a matter of fact that Russia is not taking them [the Mistral ships], and now there is only one discussion — the amount of money which should be returned to Russia," the deputy chairman of Russia's Military-Industrial Commission, Oleg Bochkarev told RBC.
Russia ordered the ships from France in 2011, but Paris suspended the delivery of the helicopter-carrying assault ships in response to Moscow's role in the Ukraine crisis. Moscow had previously said it must either receive the ships, or compensation.
Citing inside sources, newspaper Kommersant reported two weeks ago that Russia has demanded 1.16 billion euros ($1.2 billion) to cover not only its 893 million euro ($973 million) advance, but additional costs incurred to prepare bases, sailors and helicopters for the ships. France has made a counter-offer of just 785 million euros ($855.5 million), Kommersant reported.
Bochkarev said Russia would construct its own class of amphibious assault ships, but that they would not be copies of the French Mistral class, since Russian naval doctrine takes a different approach to landing troops on foreign beaches. He did not specify how Russian naval tactics differ.
http://www.themoscowtimes.com/news/busi ... 22400.html
- cabeça de martelo
- Sênior
- Agradeceu: 1213 vezes
- Agradeceram: 3067 vezes
- P44
- Sênior
Bela imagem que fica para o futuro sr. hollande