Enviado: Sáb Jul 16, 2005 4:21 pm
Onde vocês viram um mig triposto?
Marechal-do-ar escreveu:Que coisa mais bizarra... Sera que eles vão para o combate assim para acabar com o desemprego?
Einsamkeit escreveu:Marechal-do-ar escreveu:Que coisa mais bizarra... Sera que eles vão para o combate assim para acabar com o desemprego?
Deve ser uma Ponte aerea Supersonica, Voos 4x Mais rapidos e mais seguros.
César escreveu:Einsamkeit escreveu:Marechal-do-ar escreveu:Que coisa mais bizarra... Sera que eles vão para o combate assim para acabar com o desemprego?
Deve ser uma Ponte aerea Supersonica, Voos 4x Mais rapidos e mais seguros.
Seguros?
Agora, falando sério, esse avião é muito lindo! Viva o MiG-29!
Abraços
César
Charlie Golf escreveu: República Checa que hoje opera o moderno JAS-39C/D Gripen
kobra escreveu:e só uma coriosidade,esses fulcrums alemães forão oferecidos ao brasil na época do f-xb
P44 escreveu:Ele diz que é totalmente incompativel com os restantes tipos de aviões utilizados pela NATO.
P44 escreveu:kobra escreveu:e só uma coriosidade,esses fulcrums alemães forão oferecidos ao brasil na época do f-xb
E o Brasil Recusou
P44 escreveu:Charlie Golf escreveu: República Checa que hoje opera o moderno JAS-39C/D Gripen
Charlie,
Um colega da empresa em que trabalho é checo, ele foi durante vários anos Major da FA Checa.
Ele teceu as maiores criticas ao GRIPPEN!
Diz que foi a maior bosta que a FA Checa podia ter escolhido...
Ele diz que é totalmente incompativel com os restantes tipos de aviões utilizados pela NATO.
Alguma opinião?
Accordind to the czech media, the aircraft suffered onboard malfunctions just before take-off and also during the delivery flight. The weapon control and navigation system and communication suite installed onboard is reported as not compatible with some of the aircraft´s other systems. This conflits somewhat with the oficial FMV press release, wich quotes one of the pilots, czech air force Lieutenant Colonel Mikulemka, as saying on landing at Caslav: "The flight went very well. The Gripen aircraft was easy to handle and everything functioned perfectly".
Three of the aircraft were however, not accepted upon delivery, although Saab has since comfirmed that they were subsequently accepted, without failures, on April 22 and taht the type as formally accepted into czech air force service in a cerimony on April 26. It also known that due to onboard systems integrations problems, including interference between the ILS receiver and radio tranceiversm czehc Gripens have so far not been cleared to fly in adverse weather conditions.
According to the official statements from the Czech Ministry of Defense, regardless of the dificulties with the on-board systems, they will still take over air defense duties after the czech air force MiG-21s are withdrawn from service in June this year. There are reports however, that full integrations of some of the systems into the existing electronics architecture of the czech air force Gripens "would take several months if not years".