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Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 7:48 pm
por Immortal Horgh
Bolovo escreveu:O AN124 eu acho que está fora. A briga deve estar entre o C17 e o IL76. Talvez o AN70, mas duvido muito. Gosto muito do C17, para mim é de longe o melhor avião da classe, o mais moderno, o mais novo, o mais polivalente e também o mais caro. Daí a minha escolha se decai sobre o IL76 (tem uma versão com turbinas e eletronica ocidental eu acho, para a FAB seria uma mão na roda), que custa 1/3 do americano, segundo os dados do Horgh. Mas qualquer um dos dois estaria de bom tamanho, são excelentes.
Bom, tem que ver se ao longo dos anos o custo inicial menor, não se torna maior o investimento. Só como observação, o custo do A-400M está estimado em US$ 120 milhões, mas ele não se enquadraria na mesma categoria dos outros 2. Essa versão que você citou, Bolovo, é a MF.
[ ]s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 7:58 pm
por faterra
Antonov An-124 Ruslan
The Antonov An-124 Ruslan (NATO reporting name: Condor) was the largest airplane in production until the Antonov An-225 was built. During development it was known as the An-400 and An-40 in the West, and it flew for the first time in 1982. Civil certification was issued by the CIS Interstate Aviation Committee on 30 december 1992. Over forty are currently in service (26 civilian models with airlines and 10 firm orders as of august 2006) and 20 were in commercial use in 1998 in Russia, Ukraine, the United Arab Emirates and Libya.
Role: transport aircraft
First flight: 26 december 1982
Introduced: 1986
Primary users: Russian AF + Volga-Dnepr Airlines + Ukranian Air Force + Antonov Airlines
Number built: 56
Unit cost: US$ 50-80 million
Variants: Antonov An-225
General characteristics
Crew: 6
Capacity: 88 passengers
Payload> 150,000 kg (330,000 lb)
Length: 68,96 m (226 ft 3 in)
Wingspan: 73,3 m (240 ft 5 in)
Height: 20,78 m (68 ft 2 in)
Wing area: 628 m2 (6,760 sq ft)
Empty weight: 175,000 kg (385,000 lb)
Loaded weight: 405,000 kg (892,000 lb)
Useful load: 230,000 kg (508,000 lb)
Max takeoff weight: 405,000 kg (893,000 lb)
Powerplant: 4 x Ivchenko Progress D-18T turbofans, 229, 5 kN (51,600 lbf) each
Performance
Maximum speed: 865 km/h (467 kN (537 mph))
Cruise speed: 800-850 km/h (430 kN (490 mph))
Range: 5,400 km (2,900 nm, 3,360 mi (5,410 km))
Service celling: 12,000 m (35,000 ft)
Wing loading: 365 kg/m2 (74,7 lb/sq ft)
Thrust/weight: 0,41
Fonte (inclusive as fotos): Wikipedia
UFA!!! CONSEGUI!!!
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:04 pm
por faterra
Immortal Horgh escreveu:Dieneces escreveu:Alguém poderia estabelecer uma relação de preço entre os principais concorrentes no mercado?
IL-76 em torno dos US$ 70 milhões
C-17 em torno dos US$ 220 milhões
Dados de 2007 do Defense Industry Daily.[ ]s
An-124 = US$ 50-80 million (acho que este valor não é muito santo não, eu o tirei do Wikipedia - semelhante ao do Il-76???)
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:08 pm
por PRick
Eu diria que o mais realista é o IL-76MD, porém vamos precisar de um avião revo, se o 707 deixar o serviço, o IL-76 dá um bom Revo ou seria caro demais? Melhor adaptar um widebody usado?
[]´s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:25 pm
por Bolovo
O IL76 não faz REVO. Quem faz é o IL-78 MIDAS.
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:32 pm
por PRick
Bolovo escreveu:O IL76 não faz REVO. Quem faz é o IL-78 MIDAS.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
A plataforma é a mesma, isso é o que interessa, o resto são algumas modificações, os custos de um quadrireatorXum widebody moderno bimotor, isso é que interessa saber. Vale a pena padronizar a futura frota ou não?
[]´s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:34 pm
por Bolovo
Nesse caso, acho que sim. Não sei se o MIDAS também leva carga ou só é reabastecedor.
![Imagem](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Il-78MKI.jpeg/800px-Il-78MKI.jpeg)
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:39 pm
por PRick
Bolovo escreveu:Nesse caso, acho que sim. Não sei se o MIDAS também leva carga ou só é reabastecedor.
Será que não existe um kit, como no C-130, para transformar o IL-76MD em revo, mesmo que sejam apenas 02 estações ao invés das 03.
[]´s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:42 pm
por faterra
The Ilyushin Il-78 (NATO reporting name Midas) is a four-engined aerial refueling tanker based on the Il-76
The Il-76 tanker was conceived as long ago as 1968, but the transferable fuel load for the initial version was only 10 tonnes, which was insufficient, and development was shelved. When the higher performance Il-76 became available, the tanker project was re-started, as the Il-78, in 1982. In addition to the increased fuel load of the late model Il-76, the Il-78 has two, removeable, 18,230 litre fuel tanks installed in the freight hold, giving a transferable load of 85,720 kg(188,584 lb) with hold tanks and 57,720 kg(126,984 lb) without hold tanks. Controlled from the Gunners cockpit, which is stripped of military equipment, three aircraft may refuel in flight, simultaneously, from the UPAZ-1A (Il-78) / UPAZ-1M (Il-78M) refuelling pods fitted to the outer wings and rear fuselage. In addition four aircraft can also be refuelled on the ground using conventional refuelling hoses extending from the freight hold. Due to the high weights after take-off, which, in an emergency, would mean landing at weights well in excess of maximum allowable landing weight, the Il-78 has a fuel jettison system, with jettison ports at the wingtips.
Soon after the Il-78 passed acceptance tests, in 1984, Ilyushin were instructed to design and produce an upgraded version to be known as Il-78M. The Il-78M is a dedicated tanker and cannot be converted back to the transport role easily. Adding a third freight hold tank increases the transferrable fuel to 105,720kg(233,070lb),and the Maximum Take-Off Weight (MTOW) to 210,000 kg,which required the wing torsion box to be strengthened. Fitted with the improved UPAZ-1M refuelling pods, the maximum fuel flow was increased to 2,340 litres/min (514.8 Imp gal/min). Because the Il-78M is not "convertible" all cargo handling equipment is removed and cargo doors deleted, saving approximately 5,000kg in structural weight.
Early versions of the Il-78 have the fuselage pod mounted on a short horizontal pylon, but the Il-78M has the fuselage pod suspended from an identical pylon to the wing pods, attached to a short stub wing, this modification was carried out to isolate the pod from turbulence generated by the fuselage, with the added benefit of commonality with the wing pod/pylon combination. Il-78's were produced with Aeroflot colours and civilian registrations, but production Il-78M's received military markings, registration and colour scheme.
The majority of the twenty Il-78 aircraft on the strength of the Ukrainian Air Force have been permanently converted to pure transports by removal of freight hold tanks and refuelling equipment.
Variants
Il-78 - The Il-78 was the original production version with two removable fuselage tanks, giving a maximum transferable load of 85.72 tonnes(188,540 lb).
Il-78T - Alternative designation for Il-78 due to retention of all cargo handling equipment and convertible freight hold.
Il-78M - The Il-78M entered service in 1987 as a dedicated tanker equipped with three permanent fuselage tanks, a higher gross weight of 210 tons, and no cargo door or cargo handling equipment, the cargo ramp is retained but non-functional. The total fuel capacity of the Il-78M is 138 tonnes(303,600 lb), of which 105.7 tonnes(232,540 lb) is transferable.[1]
Il-78ME - Export version of Il-78M
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 8:46 pm
por soultrain
Dizem que o C-17 foi a desgraça da McDonnell Douglas.
Se A FAB quer comprar, bem podia juntar mais uns tostões e ir buscar um esquadrão de F-22
[[]]'s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 9:13 pm
por A-29
Carlos Mathias escreveu:Um transporte militar típico faz tudo que um civil faz, mas a recíproca não é verdadeira.
Estou totalmente de acordo.
No entanto, um cargueiro civil faz 95% do que um militar faz, por um custo muito inferior.
Países ricos com frotas de transportes bem estruturadas podem se dar ao luxo de ter cargueiros caros e beberrões para fazer esses 5% com maestria.
Países como o Brasil deveriam botar ordem na casa antes, racionalizando o feijão com arroz para depois gastar recursos com o filé.
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 9:21 pm
por soultrain
A-29,
Concordo, mas a FAB deve quere-los para algo com pistas "menos preparadas", para o resto pode-se alugar aviação civil.
[[]]'s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 9:32 pm
por bruno mt
PRick escreveu:Eu diria que o mais realista é o IL-76MD, porém vamos precisar de um avião revo, se o 707 deixar o serviço, o IL-76 dá um bom Revo ou seria caro demais? Melhor adaptar um widebody usado?
[]´s
já não estava certo o C-390 como o futuro REVO Brasileiro??
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 9:54 pm
por AlbertoRJ
Um avião civil não pode transportar um blindado montado, por exemplo. Não que eu saiba.
Penso que também devemos analisar essa possível compra tendo como base o que está definido na END acerca da alta mobilidade para o EB no território nacional.
[]'s
Re: FAB Heavy LIFT
Enviado: Seg Jan 19, 2009 9:58 pm
por Immortal Horgh
faterra escreveu:Immortal Horgh escreveu:
IL-76 em torno dos US$ 70 milhões
C-17 em torno dos US$ 220 milhões
Dados de 2007 do Defense Industry Daily.[ ]s
An-124 = US$ 50-80 million (acho que este valor não é muito santo não, eu o tirei do Wikipedia - semelhante ao do Il-76???)
O Defense Industry Daily estima o valor em torno de US$ 80~120 milhões.
[ ]s