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Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Dom Mai 04, 2008 11:50 am
por Cougar_PH
skyway

desespero pq, eu não tenho nda contra a turbina spey, tenho contra o ferro velho do amx... os outros é que tem alguma coisa contra a chámine que a spey faz...

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

e o bucanner é lindo... não acho, mas com certeza as passagens baixas dele de 1 mt de altura aí sim. é perfeita em alta velocidade e quando abre aquele freio de cauda que o bicho chega dar uma parada é mais lindo ainda...

hehehhhhh!!!!!!!!!!!!!!1


:twisted: :twisted: :twisted:

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Dom Mai 04, 2008 11:54 am
por Cougar_PH
e o que achei mais interessante na mapple flag é que vc pode combinar os vôos reais com os virtuais, quando não tem condições de colocar todos os pilotos... uns fazem o vôo virtualmente enquantos os outros vão para o ar, assim aumentando o trabalho de equipe e o relacionamento entre as equipes...

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Dom Mai 04, 2008 1:40 pm
por Skyway
Gosto é que nem bunda né? Cada um tem a sua e faz o que quiser com ela....hehehehehehe

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 2:09 pm
por Glauber Prestes
Skyway escreveu:Gosto é que nem bunda né? Cada um tem a sua e faz o que quiser com ela....hehehehehehe
Seu tarado.

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 4:23 pm
por Skyway
glauberprestes escreveu:
Skyway escreveu:Gosto é que nem bunda né? Cada um tem a sua e faz o que quiser com ela....hehehehehehe
Seu tarado.
EEEuuu??!!! :shock: :shock:

Que isso, sou um santo! :twisted: ops....[051]

Mas quem sabe desse assunto aí é o Tulitcho.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 5:51 pm
por Sintra
born escreveu:Não estou confundindo, o F-4 é esquisito. A traseira dele é muito estranha.

Feio mesmo é o britânico Lightning, esse vence de longe qualquer um. Até o F-4 fica bonito comparado com ele. :lol: :lol: :lol:

Vocês não devem concordar comigo, mas acho o B-2 Spirit tão originial, que fica lindo
Estás a gozar comigo! :shock:

Feio, FEIO é isto:
Imagem
Tentem lá adivinhar porque é que os oficiais da USAF que fizeram a avaliação do programa JSF batizaram este avião como o X-32 "MONICA" :mrgreen: (pensem em charutos e Presidente dos EUA :mrgreen: )

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 5:53 pm
por Tigershark
Sintra escreveu:
born escreveu:Não estou confundindo, o F-4 é esquisito. A traseira dele é muito estranha.

Feio mesmo é o britânico Lightning, esse vence de longe qualquer um. Até o F-4 fica bonito comparado com ele. :lol: :lol: :lol:

Vocês não devem concordar comigo, mas acho o B-2 Spirit tão originial, que fica lindo
Tentem lá adivinhar porque é que os oficiais da USAF que fizeram a avaliação do programa JSF batizaram este avião como o X-32 "MONICA" :mrgreen: (pensem em charutos e Presidente dos EUA :mrgreen: )
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Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 6:21 pm
por Glauber Prestes
Skyway escreveu:
glauberprestes escreveu: Seu tarado.
EEEuuu??!!! :shock: :shock:

Que isso, sou um santo! :twisted: ops....[051]

Mas quem sabe desse assunto aí é o Tulitcho.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hummm... Vô Túlio??? Mas ele não tem mais idade pra isso :twisted: !

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 6:49 pm
por Anderson TR
Só sacanagem!!! :lol: :lol: ...tivesse uns feinhos desses mais modernos na FAB...era lindo lindo!!!!

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 7:15 pm
por Skyway
Sério...essa baleia aí é feia pra cacete...

Re: Agora no Discovery: Operação Mapple Flag.

Enviado: Seg Mai 05, 2008 9:05 pm
por faterra
MAPLE FLAG

Exercise MAPLE FLAG is normally a six-week international air combat exercise held annually at 4 Wing Cold Lake, Alberta. MAPLE FLAG 41 however, is temporarily reduced to four weeks. The exercise, which will be taking place from May 5 to 30 2008, provides Canadian and allied aircrew with realistic training in a modern simulated air combat environment, and emphasizes air operations involving large package coalition forces.
More than 3,000 military personnel are expected to participate in Exercise MAPLE FLAG 41.
Period 1: 5 -16 May, 2008
Period 2: 19-30 May, 2008

Media Days

Media Days will take place every Thursday for registered, accredited media.
To register, download the accreditation form (PDF 196KB) and follow the enclosed instructions.
The Maple Flag 41 Open House will take place Saturday, 24 May, 2008

Maple Flag 41 "Blue Air" Allied Forces

The following forces will participate in this year 's air combat exercise as "Blue Air". They deploy and provide conventional ground attack, air superiority, SEAD (suppression of enemy air defence), tactical resupply, reconnaissance, air-to-air refuelling, and AWACS (airborne early warning and control):
Canadian Forces
German Air Force
French Air Force
Republic of Singapore Air Force
NATO AWACS (airborne early warning and control contingent)
Royal Netherlands Air Force
Royal New Zealand Air Force
United States Navy
United States Air Force
Maple Flag 41 "Red Air" Opposing Forces
The following forces will participate in this year's coalition exercise as "Red Air". They deploy providing air and ground threats:
64th AGRS (United States Air Force aggressor squadron)
Top Aces
Mission
Exercise MAPLE FLAG provides important training for Canadian and allied fighter aircrews, as well as transport, electronic warfare, air refueling, air defence, and airborne early warning and control assets from many different nations.
During the exercise’s three two-week periods, international participants engage in a simulated, 10-day air campaign. Using the vast, unrestricted airspace and more than 640 targets of the Cold Lake Air Weapons Range (CLAWR), participants engage in daily missions that involve confronting and dealing with air- and ground-based threats.
The exercise promotes initiative and self-discipline in the air, and provides the opportunity for developing tactical and leadership skills. Working together to plan air combat missions and flying these missions in concert with aircraft from other nations fosters and strengthens the professional bonds forged between allied nations.

History

Exercise MAPLE FLAG is a Canadian variation of the United States Air Force RED FLAG Exercise, held several times a year at Nellis Air Force Base, Nevada. Both exercises were developed in response to a Vietnam War finding that 90 percent of aircraft losses took place during the first ten combat missions. Aircrew who survived these critical first ten missions were more likely to survive the remainder of their combat tour.
In order to enhance survivability and improve performance of aircrew, Exercise RED FLAG was created in 1975. Canadians first participated in RED FLAG in 1977 and a year later, the Canadian Commander of Air Command invited the United States Air Force to hold a northern RED FLAG in Cold Lake. The four-week exercise, named MAPLE FLAG, was a great success and was held by 4 Wing Cold Lake bi-annually thereafter until 1987.
Since 1987, exercise has been held during one six-week period each spring. MAPLE FLAG continues to be an internationally renowned exercise that provides training for large coalition operations in a structured, academic environment.

The Cold Lake Air Weapons Range (CLAWR)

Exercise participants make use of the Cold Lake Air Weapons Range (CLAWR) during MAPLE FLAG. The CLAWR covers 1.17 million hectares (11,600 square km), and is the only tactical bombing range in Canada. Vast, unrestricted airspace with no civilian air traffic and more than 640 targets make it an attractive training area for allied air forces.
Large varieties of target types are located throughout the CLAWR, making it a dynamic and realistic training environment. These targets are built to resemble tanks, missile launchers, radar sites, industrial sites, command and control centres, and various types of vehicles and aircraft. Among the 100 target complexes within the CLAWR are the seven mock airfields. These airfield targets simulate complete aerodromes, and include runways, ramps, taxiways and dispersal areas. Buildings and ¾-scale airframes and vehicles also add to the realism and training efficacy of these mock aerodromes.

Fonte: http://www.airforce.forces.gc.ca/4wing/ ... bout_e.asp