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Enviado: Dom Out 28, 2007 12:53 am
por alex
SE NÃO estamos sonhando, qual versão da Fremm seria a do Brasil?
A Italiana ou a francesa? se frncesa Aster 15 ou 30?
Ainda assim só acredito na assinatura do contrato....

Enviado: Dom Out 28, 2007 5:15 am
por Lord Nauta
Degan escreveu:Interesante y racional:

a) Reconocimiento de lo poco costo/eficiente que es construir localmente torpedos.
b) Modernización de los A-4....para servir hasta el 2020... :shock:
c) 7ª prioridad para modernizar el A-12... :shock:
d) 3 "fragatas" de 5.800 toneladas... :shock: :shock: :shock:

Construir una serie limitada (3) de fragatas de ultra alta tecnología y capacidad (¿F-100?), para escoltar un NAE sin modernizar y con A-4... :?

e) Parece que también la MB ha sufrido la prepotencia de Alemania y sus submarinos...

Saludos,



Sr Degan

Acho que o Sr não entendeu os numeros.Serão construidas a partir de 2011 três navios escolta de 6.000 ton de uma serie inicial de 8 unidades(previstasno PRM) . Este total de 8 devera ser obtido até por volta de 2020. Com este primeiro lote construido podera haver navios adicionais.

Sds

Lord Nauta

Enviado: Dom Out 28, 2007 5:17 am
por Lord Nauta
Degan escreveu:Interesante y racional:

a) Reconocimiento de lo poco costo/eficiente que es construir localmente torpedos.
b) Modernización de los A-4....para servir hasta el 2020... :shock:
c) 7ª prioridad para modernizar el A-12... :shock:
d) 3 "fragatas" de 5.800 toneladas... :shock: :shock: :shock:

Construir una serie limitada (3) de fragatas de ultra alta tecnología y capacidad (¿F-100?), para escoltar un NAE sin modernizar y con A-4... :?

e) Parece que también la MB ha sufrido la prepotencia de Alemania y sus submarinos...

Saludos,



Sr Degan

Acho que o Sr não entendeu os numeros.Serão construidas a partir de 2011 três navios escolta de 6.000 ton de uma serie inicial de 8 unidades(previstasno PRM) . Este total de 8 devera ser obtido até por volta de 2020. Com este primeiro lote construido podera haver navios adicionais.

Sds

Lord Nauta

Enviado: Dom Out 28, 2007 5:17 am
por Lord Nauta
Degan escreveu:Interesante y racional:

a) Reconocimiento de lo poco costo/eficiente que es construir localmente torpedos.
b) Modernización de los A-4....para servir hasta el 2020... :shock:
c) 7ª prioridad para modernizar el A-12... :shock:
d) 3 "fragatas" de 5.800 toneladas... :shock: :shock: :shock:

Construir una serie limitada (3) de fragatas de ultra alta tecnología y capacidad (¿F-100?), para escoltar un NAE sin modernizar y con A-4... :?

e) Parece que también la MB ha sufrido la prepotencia de Alemania y sus submarinos...

Saludos,



Sr Degan

Acho que o Sr não entendeu os numeros.Serão construidas a partir de 2011 três navios escolta de 6.000 ton de uma serie inicial de 8 unidades(previstasno PRM) . Este total de 8 devera ser obtido até por volta de 2020. Com este primeiro lote construido podera haver navios adicionais.

Sds

Lord Nauta

Enviado: Dom Out 28, 2007 9:11 am
por rcolistete
Lord Nauta escreveu:
Degan escreveu:Interesante y racional:

a) Reconocimiento de lo poco costo/eficiente que es construir localmente torpedos.
b) Modernización de los A-4....para servir hasta el 2020... :shock:
c) 7ª prioridad para modernizar el A-12... :shock:
d) 3 "fragatas" de 5.800 toneladas... :shock: :shock: :shock:

Construir una serie limitada (3) de fragatas de ultra alta tecnología y capacidad (¿F-100?), para escoltar un NAE sin modernizar y con A-4... :?

e) Parece que también la MB ha sufrido la prepotencia de Alemania y sus submarinos...

Saludos,



Sr Degan

Acho que o Sr não entendeu os numeros.Serão construidas a partir de 2011 três navios escolta de 6.000 ton de uma serie inicial de 8 unidades(previstasno PRM) . Este total de 8 devera ser obtido até por volta de 2020. Com este primeiro lote construido podera haver navios adicionais.

Sds

Lord Nauta


Caro "Lord Nauta",

Mas com a desativação futura das fragatas e corvetas atuais, quem as substituirá ? Somente essas fragatas de 5.800 ton. ? Ou teremos outra classe de fragata mais leve/corveta complementando e dando mais quantidade ?

Entendo que 8 fragatas de 5.800 ton. substituirão as 6 fragatas classe Niterói e as 3 fragatas Type 22 (classe Greenhalgh). E que as 4 corvetas atuais ficarão na ativa até aproximadamente 2020-25, e V-34 Barroso até 2033-38, por aí.

Pô, sobre o MK-48 MOD 6AT ADCAP, ninguém comemorou que é a última versão desse torpedo, certo ?

[]s, Roberto

Enviado: Dom Out 28, 2007 10:16 am
por Brasileiro
rcolistete,

Sobre os outros navios, eu acho que vão haver compras de navios usados, como os Type-22 lote 3 e outros que aparecerão ao longo da próxima década.
Nada mal chegar a 2020 com 8 fragatas poderosas, a Barroso e mais outros 4 navios usados.


abraços]

Enviado: Dom Out 28, 2007 10:19 am
por marcolima
.

Pô, sobre o MK-48 MOD 6AT ADCAP, ninguém comemorou que é a última versão desse torpedo, certo ?

[]s, Roberto


MK-48 Torpedo
Torpedoes are self-propelled guided projectiles that operate underwater and are designed to detonate on contact or in proximity to a target. They may be launched from submarines, surface ships, helicopters and fixed-wing aircraft. The three major torpedoes in the Navy inventory are the Mark 48 heavyweight torpedo, the Mark 46 lightweight and the Mark 50 advanced lightweight.

The MK-48 is designed to combat fast, deep-diving nuclear submarines and high performance surface ships. It is carried by all Navy submarines. The improved version, MK-48 ADCAP, is carried by attack submarines, the Ohio class ballistic missile submarines and will be carried by the Seawolf class attack submarines. The MK-48 replaced both the MK-37 and MK-14 torpedoes. The MK-48 has been operational in the US Navy since 1972. MK-48 ADCAP became operational in 1988 and was approved for full production in 1989. The SSN 714 Norfolk fired the first ADCAP torpedo on 23 July 1988, sinking the FORREST SHERMAN class destroyer DD 938 Jonas K. Ingram

MK-48 and MK-48 ADCAP torpedoes can operate with or without wire guidance and use active and/or passive homing. When launched they execute programmed target search, acquisition and attack procedures. Both can conduct multiple reattacks if they miss the target.

A highly capable weapon, the MK 48 can be used against surface ships or submarines, and has been test fired under the Arctic ice pack and in other arduous conditions. The ADCAP version, in comparison with earlier MK 48 torpedoes, has improved target acquisition range, reduced vulnerability to enemy countermeasures, reduced shipboard constraints such as warmup and reactivation time, and enhanced effectiveness against surface ships. The MK 48 is propelled by a piston engine with twin, contra-rotating propellers in a pump jet or shrouded configuration. The engine uses a liquid monopropellant fuel, and the torpedo has a conventional, high-explosive warhead. The MK 48 has a sophisticated guidance system permitting a variety of attack options. As the torpedo leaves the submarine's launch tube a thin wire spins out, electronically linking the submarine and torpedo. This enables an operator in the submarine, with access to the submarine's sensitive sonar systems, initially to guide the torpedo toward the target. This helps the torpedo avoid decoys and jamming devices that might be deployed by the target. The wire is severed and the torpedo's high-powered active/passive sonar guides the torpedo during the final attack.

The MK 48 Mod 5 ADCAP torpedo is an improvement to the MK 48 submarine launched torpedo. It is a heavyweight acoustic homing torpedo with sophisticated sonar and a fuzed warhead. The ADCAP enhancement includes all digital guidance and control systems, digital fuzing systems, and pro-pulsion improvements which add speed, depth, and range capability. The Navy will produce about 1046 MODS ADCAPs, replacing an equivalent number of baseline (Mod 5) ADCAPs, and maintaining the total inventory of ADCAP torpedoes at 1046.

One of the major advantages of using readily available technology to develop an updated weapon using the current torpedo body and off the shelf systems resulted in significant savings and reduction in the development time for the ADCAP torpedo. In addition, by using currently installed systems in place for operating and maintaing the MK-48 torpedo very little additional cost is incurred in new facilities for maintenance and repair.

The Navy developed two hardware modifications to ADCAP, called the G&C (Guidance and Control) MOD and the TPU (Torpedo Propulsion Upgrade) MOD. The G&C MOD replaces the obsoles-cent guidance and control set with current technology, improves the acoustic receiver, and adds additional memory and improves processor throughput to handle the expanded software demands anticipated for near term upgrades. The TPU MOD improves the propulsion unit as discussed in the classified version of the FY96 Annual Report. Both modifications were combined into one torpedo, the MK 48 Mod 6 (MODS ADCAP).

Software Block Upgrade III (BU III) is intended to provide a near-term improvement for use in the baseline G&C for improved performance in some key scenarios.

Software Block Upgrade IV is intended to provide a mid-term upgrade for use in the MODS G&C for improved performance in key scenarios as discussed in the classified version of this report. It will use advanced sonar and signal processing algorithms.

One engineering change planned for the MODS ADCAP, the Common Torpedo Development Vehicle (COT-DV), is planned for fleet introduction in the FY01 time frame. COT-DV is a common processor to be used on all advanced U.S. torpedoes, that will use COTS hardware and be significantly more capable than the current MODS G&C. It will initially use BU IV software.

Another hardware upgrade, Common Broadband Advanced Sonar System (CBASS), is planned for IOC in FY04. Additional information about CBASS is contained in the classified version of this report.

The ADCAP torpedo OPEVAL was completed in August 1988, and the B-LRIP report was sent to Congress in December 1988. ADCAP was reported to be operationally effective against certain threats, but not operationally effective against other threats at that time. The system was reported operationally suitable. The Navy subsequently authorized full-rate production, but Congress constrained procurement because of the concerns identified in test reporting. Modifications were implemented by the Navy to improve performance in certain scenarios, upgrade fuzing systems, and improve reliability. These modifications were considered effective. In 1994 a second software upgrade was introduced to improve performance and reliability.

The MODS ADCAP (MK 48 Mod 6), when properly employed, is more effective than the ADCAP torpedo (MK 48 Mod 5). Unfortunately, production MOD 6 ADCAPs have shown a significant vulnerability, differing from the test units. This production problem is typical of problems seen in the initial phases of LRIP. The program office is investigating. DOT&E will continue to follow this.

Performance in some environments of both ADCAP and MODS ADCAP, against certain targets employing advanced tactics and equipment, still needs to be improved. Shortfalls are discussed in the classified version of this report. The program office is aggressively working to upgrade these modes.

The MK 48 ADCAP torpedo R&D program focuses on two specific areas through FY99: Guidance and Control (G&C) software block upgrades and wideband sonar capability. The Chief of Naval Operations continues to stress shallow water (less than 600 feet) as a critical operating area to counter third world diesel electric submarines. Torpedo testing in shallow water has demonstrated that in-service ADCAP has less than full capability in this difficult environment. However, this testing, in conjunction with laboratory simulation efforts, has shown that significant performance improvements can be made by implementing changes to weapon tactics and software algorithms. Development, implementation and testing of these changes is being accomplished under the ADCAP G&C software block upgrade program.

The focus of the MK 48 ADCAP torpedo R&D program for FY99 and out has shifted from being primarily concentrated on Software Block Upgrade efforts to a coordinated hardware/software upgrade for countering evolving threats and maintaining robust performance. Countermeasure (CM) sophistication and availability on the open market directly affects ADCAP kill proficiency and its ability to counter rapidly evolving threats. The Common Broadband Advanced Sonar System (CBASS) program will develop and field a wideband sonar capable of identifying CMs and discriminating them from the target. CBASS received an ACAT III designation on 17 April 1997, with full rate production scheduled to begin in FY04.

The introduction of phased prototyping in FY01 will provide a more rapid technology transition path for incremental torpedo improvements and upgrades (including the development and test of New Technology Concepts from the R&D community (6.2) and contractor Independent Research and Development (IR&D)). This approach will incorporate accelerated in-water testing of the new concepts allowing early Fleet input into future ADCAP upgrades and help to provide the foundation for Next Generation Torpedoes. These efforts will continue torpedo development investment at a lower cost and shorter term than traditional torpedo development programs.

A followon version of the Mark 48 Mod 6 guidance and control hardware, called the Advanced Common Torpedo Guidance and Control Box (ACOT-GCB), will be introduced in FY05 in order to replace obsolete components. ACOT-GCB parts will be incorporated into the next-generation torpedo, the Mark 48 Mod 7 Common Broadband Advanced Sonar System (CBASS), planned to start testing in FY05. The CBASS torpedo is being developed as part of a cooperative program between the United States and Australia. Several software builds are currently under oversight. Block III upgrade is the final tactical software upgrade to the Mark 48 Mod 5. Block IV extends Block III capabilities and applies them to the Mark 48 Mod 6 weapon. The more sophisticated CBASS software follows the Block IV. In lieu of future Block upgrades, the program plans to employ a series of advanced processor builds (APBs) to both the Mod 6 and CBASS weapons as a more flexible means of introducing software changes. APB testing will begin in FY04. For future software development, DOT&E supports the flexibility of the APB approach, but insists upon complete and rigorous testing of all upgrades.


[]smarco[/quote]

Enviado: Dom Out 28, 2007 10:52 am
por Matheus
Degan escreveu:Interesante y racional:

a) Reconocimiento de lo poco costo/eficiente que es construir localmente torpedos.
b) Modernización de los A-4....para servir hasta el 2020... :shock:
c) 7ª prioridad para modernizar el A-12... :shock:
d) 3 "fragatas" de 5.800 toneladas... :shock: :shock: :shock:

Construir una serie limitada (3) de fragatas de ultra alta tecnología y capacidad (¿F-100?), para escoltar un NAE sin modernizar y con A-4... :?

e) Parece que también la MB ha sufrido la prepotencia de Alemania y sus submarinos...

Saludos,


Os A-4 modernizados com um míssil tipo um Python 5 podem mandar para os infernos qualquer coisa que voe de marinhas do hemisfério sul.

Enviado: Dom Out 28, 2007 11:08 am
por Marino
Há coisas que merecem ser aclaradas.
1) As prioridades - se houver dinheiro, todas serão "atacadas" ao mesmo tempo. Se não houver, a primeira e assim por diante. Parece que não está havendo problema, pois SP já está em fase de modernização, que se estenderá para que o mesmo não fique imobilizado mais tempo.
2) Torpedos - prestem atenção que não são somente os torpedos, mas sonares, sistemas de direção de tiro, etc. É todo o SISTEMA que está sendo modernizado, com o que há de melhor na USN. E por um preço MUITO menor que a extorção alemã.
3) Os subs serão contratados a parte, com este gasto não recaindo no PRM. Não contem com o $$$ dos subs nos recursos já aprovados.
4) Muito bem colocado por Lord Nauta: não é uma série limitada de fragatas, mas as primeiras que substituirão TODOS os escoltas a seu tempo. Por isso a modernização das T-22 e Corvetas.
5) Estão todos fixados no hardware, não lendo o mais importante. Isto tem que ser deduzido, não posso falar.

Enviado: Dom Out 28, 2007 12:03 pm
por Degan
Acho que o Sr não entendeu os numeros.Serão construidas a partir de 2011 três navios escolta de 6.000 ton de uma serie inicial de 8 unidades(previstasno PRM) . Este total de 8 devera ser obtido até por volta de 2020. Com este primeiro lote construido podera haver navios adicionais.


Ok...8 navíos de 6.000 toneladas, eso es mucho más lógico.
¿Serían construidos en distintas versiones?
Me imagino que para esas fechas serían el total de navíos de aguas azules de la MB...???

Os A-4 modernizados com um míssil tipo um Python 5 podem mandar para os infernos qualquer coisa que voe de marinhas do hemisfério sul.


Siempre que antes vea y luego alcance a esas “cualquier cosa que vuele”...

¿Qué modernizaciones se harán en las Type 22-1...???.

Enviado: Dom Out 28, 2007 2:28 pm
por rcolistete
Marino escreveu:Há coisas que merecem ser aclaradas.
1) As prioridades - se houver dinheiro, todas serão "atacadas" ao mesmo tempo. Se não houver, a primeira e assim por diante. Parece que não está havendo problema, pois SP já está em fase de modernização, que se estenderá para que o mesmo não fique imobilizado mais tempo.
2) Torpedos - prestem atenção que não são somente os torpedos, mas sonares, sistemas de direção de tiro, etc. É todo o SISTEMA que está sendo modernizado, com o que há de melhor na USN. E por um preço MUITO menor que a extorção alemã.
3) Os subs serão contratados a parte, com este gasto não recaindo no PRM. Não contem com o $$$ dos subs nos recursos já aprovados.
4) Muito bem colocado por Lord Nauta: não é uma série limitada de fragatas, mas as primeiras que substituirão TODOS os escoltas a seu tempo. Por isso a modernização das T-22 e Corvetas.
5) Estão todos fixados no hardware, não lendo o mais importante. Isto tem que ser deduzido, não posso falar.


Olá Marino,

Interpretação minha :

2) Os EUA estão disponibilizando sistemas avançados para a MB, o que pode influenciar na construção das fragatas de 5.800 ton e aquisição dos sistemas das mesmas : AEGIS, mísseis AAe, anti-navio, etc;

3) Os R$ 5,8 bilhões (US$3,00 bi) do PRM para o período 2008-2014, como não incluem gastos com submarinos, permitirão aquisições expressivas. Por exemplo, as 3 fragatas poderão ser "caras", contendo sistemas de armas inéditos para a MB;

4) não ficou claro se haverá somente essa classe de fragata de 5.800 ton. ou mais outra a ser futuramente construída.

5) ???

[]s, Roberto

Enviado: Dom Out 28, 2007 2:33 pm
por Marino
Ainda está frio, para o que realmente importa. 8-]
Muita coisa foi dita, recados claros foram passados.
Vamos ver.

Enviado: Dom Out 28, 2007 2:35 pm
por PRick
rcolistete escreveu:
Marino escreveu:Há coisas que merecem ser aclaradas.
1) As prioridades - se houver dinheiro, todas serão "atacadas" ao mesmo tempo. Se não houver, a primeira e assim por diante. Parece que não está havendo problema, pois SP já está em fase de modernização, que se estenderá para que o mesmo não fique imobilizado mais tempo.
2) Torpedos - prestem atenção que não são somente os torpedos, mas sonares, sistemas de direção de tiro, etc. É todo o SISTEMA que está sendo modernizado, com o que há de melhor na USN. E por um preço MUITO menor que a extorção alemã.
3) Os subs serão contratados a parte, com este gasto não recaindo no PRM. Não contem com o $$$ dos subs nos recursos já aprovados.
4) Muito bem colocado por Lord Nauta: não é uma série limitada de fragatas, mas as primeiras que substituirão TODOS os escoltas a seu tempo. Por isso a modernização das T-22 e Corvetas.
5) Estão todos fixados no hardware, não lendo o mais importante. Isto tem que ser deduzido, não posso falar.


Olá Marino,

Interpretação minha :

2) Os EUA estão disponibilizando sistemas avançados para a MB, o que pode influenciar na construção das fragatas de 5.800 ton e aquisição dos sistemas das mesmas : AEGIS, mísseis AAe, anti-navio, etc;

3) Os R$ 5,8 bilhões (US$3,00 bi) do PRM para o período 2008-2014, como não incluem gastos com submarinos, permitirão aquisições expressivas. Por exemplo, as 3 fragatas poderão ser "caras", contendo sistemas de armas inéditos para a MB;

4) não ficou claro se haverá somente essa classe de fragata de 5.800 ton. ou mais outra a ser futuramente construída.

5) ???

[]s, Roberto


Acho que ficou bem claro, está deverá a FFG a ser construída, somente, ela, acho que outros cascos com deslocamento de FFG´s, só por compra de ocasião.

Também concordo com a nacionalidade dos sistemas, parte deles podem vir dos EUA, inclusive aproveitando o Dólar desvalorizado, mas algumas coisa terá que ser da THALES, mesmo porque não creio que os EUA liberem os AEGYS, da forma que a MB quer. :wink:

[ ]´s

Enviado: Dom Out 28, 2007 4:47 pm
por Luís Henrique
Fragatas de 6.000 toneladas. Ótimo.

Sei que não querem ou não sabem qual fragata.

Mas poderiam dar uma idéia dos sistemas...

teremos missil antiaéreo de longo alcance?

quantos misseis antinavio? estrangeiro ou nacional...???

Enviado: Dom Out 28, 2007 5:48 pm
por dron_pizdec
O que eu gostaria ver na MB sao 4 CT Type 45 e 8 fragatas Fremm! Fortes abracos :wink: