Enviado: Dom Jun 24, 2007 8:41 pm
OS russos querem É vender mais um SU-35BM.
https://defesabrasil.com/forum/
There are good reasons for nuclear propulsion. First it frees up more space for fuel and supplies. Second it is cleaner. Third nuclear power plants, well designed, require fewer crew. Fourth, nuclear plants can run long periods refueling. Fifth, no exhause burble. Given the small carrier the French were going to build, nuclear power made a lot of sense. Submarine powerplants are not a particularly good fit for a large surface ship like de Gaulle. But, that does not make nuclear power a bad idea, just poor execution on the part of the French.
CVF's conventional power plants will take space away from fuel and supplies. That alone will require a larger ship, or reduce its utility. Thus we see that CVF is now estimated to have an ultimate displacement of 75000 tonnes and a lenght of 947 fee. Still the airwing is projected at only 40-50 aircraft. That's a lot of space taken up by the propulsion system.
Koslova escreveu:23/06/2007 - 08h51
Rússia pretende contar com frota de porta-aviões nucleares
Moscou, 23 jun (EFE).- A Rússia planeja contar no futuro com uma frota de porta-aviões movidos a energia nuclear, afirmou hoje o almirante Vladimir Masorin, comandante-em- chefe da Marinha russa.
"Atualmente estamos trabalhando no projeto do futuro porta-aviões com a ajuda dos cientistas e da indústria. Mas já está claro que se tratará de um porta-aviões nuclear, com um deslocamento de cerca de 50 mil toneladas", disse Masorin à agência de notícias "Interfax".
O almirante informou que o porta-aviões nuclear deverá servir de base a cerca de 30 aviões e helicópteros de combate.
"Não vamos construir, como faz a Marinha dos Estados Unidos, gigantes para até 130 aviões", ressaltou.
Masorin disse que o único porta-aviões russo, o Almirante Nikolai Kuznetsov, continuará em serviço pelo menos até 2015. Ele entrou em serviço em meados dos anos 80, tem 304,5 metros de comprimento e 58 mil toneladas de deslocamento, com capacidade para 39 aviões e helicópteros.
http://noticias. uol.com.br/ ultnot/efe/ 2007/06/23/ ult1808u95589. jhtm
P44 escreveu::twisted: Basta derrubar o Yuchenko e pôr lá o Yukanovicth que esse problema fica resolvido, Oh Camarada
Sintra escreveu:P44 escreveu::twisted: Basta derrubar o Yuchenko e pôr lá o Yukanovicth que esse problema fica resolvido, Oh Camarada
É uma possibilidade...
For those who asks why so few planes. The Russia's military industry has its particular features, a lot of corporations - weapon producers - aspire to lobby their arms systems into every large project where it's just possible to integrate it. Exactly because of this reason the Kirov class cruisers became so monstrous and huge, though they began from standard tonnage 10-12 thousand. Project had been changed several times and finally it increased almost up to 25k, because all influential Soviet industrial groups wished to put their products into the cruiser. I suppose Masorin cares to protect the project from excess influences - for the time being. But I suppose the project will increase inevitably up to 45-50 aircrafts at least, the discussions on the theme will appear of course. Nevertheless the price of modern aircrafts is too high, when one piece costs more than 40 million dollars, and next generation will be much more expensive, this is the natural limit for number of planes.
P44 escreveu:Sintra escreveu:P44 escreveu::twisted: Basta derrubar o Yuchenko e pôr lá o Yukanovicth que esse problema fica resolvido, Oh Camarada
É uma possibilidade...
os interesses "$$$$" jogam-se no tabuleiro politico...mais a mais naquela região....
Einsamkeit escreveu:P44 escreveu:Sintra escreveu:P44 escreveu::twisted: Basta derrubar o Yuchenko e pôr lá o Yukanovicth que esse problema fica resolvido, Oh Camarada
É uma possibilidade...
os interesses "$$$$" jogam-se no tabuleiro politico...mais a mais naquela região....
Em Sao Petesburgo nem em Sebastopol nao existem estaleiros para navios desse porte?
dron_pizdec escreveu:Os novos PA da Marinha da Federacao Russa podem ser construidos no estaleiro Sevmash, em Severnodvinsk.
o problema dos russos é sua mão de obra especial, o que tem de russo em estaleiro ISRAELENSE, NORUEGUÊS e ATÉ AMERICANO.