Russian amphibious plane given all clear for takeoff in Brazil
A Russian-made light amphibious multi-purpose plane, the Be-103, has been granted an airworthiness certificate in Brazil on Tuesday.
The certificate issued by the Brazilian Defense Ministry authorizes sales of the Russian aircraft in Brazil, said Fernando Monteiro, a local representative of the Beriyev TANTK engineering company.
He said Russia planned to sell about 20 amphibious planes in Brazil.
Sergei Drobyshev, the deputy director general of the KnAAPO aviation plant, a subsidiary of the Sukhoi aviation holding, said Brazil was the second country to certify Be-103 after the United States did so in 2003. The U.S. has already received three planes.
The expert said the Brazilian certificate opened the way for the Be-103 to other foreign markets, including beyond Latin America.
China and Canada are considering giving the relevant certificates to the Be-103, and Russia has also applied for a European certificate.
The Be-103 is designed for many purposes, but primarily to carry cargo and passenger (up to five people), provide urgent medical aid, and assist in firefighting, and the environmental control of bodies of water.
Beriev Be-103 é certificado para operar no Brasil
Moderador: Conselho de Moderação
- Jet Crash®
- Sênior
- Contato:
Beriev Be-103 é certificado para operar no Brasil
Jet Crash®
- Slip Junior
- Sênior
- Agradeceram: 1 vez
- Jet Crash®
- Sênior
- Contato:
Slip Junior escreveu:Pode ser uma opção extremamente interessante para a região amazônica em áreas remotas em que não há campos de pouso ainda. Mas que o bichinho é feio de dar dó, isso é!
Abraços
Bate na bota. Como ousas proferir uma heresia destas. Comprar uma aeronave russa? Vou mandar queimá-lo na fogueira .
Jet Crash®
- Slip Junior
- Sênior
Jet, eu não tenho receio algum de defender produtos russos de concepção pós-era soviética, principalmente quando estes são destinados ao mercado civil e praticamente sem paralelo em qualquer outra parte do mundo.
O Be-200 também é outra aeronave anfibia muito legal e que seria bastante útil para o combate de incêndios em todo território nacional.
No entanto, o meu sonho de consumo é um avião anfibio não-russo (por favor, não me queimem na fogueira por esse motivo também!) e atende pelo nome SeaWind.
Abraços
O Be-200 também é outra aeronave anfibia muito legal e que seria bastante útil para o combate de incêndios em todo território nacional.
No entanto, o meu sonho de consumo é um avião anfibio não-russo (por favor, não me queimem na fogueira por esse motivo também!) e atende pelo nome SeaWind.
Abraços
- MAJOR FRAGUAS
- Sênior
- Agradeceu: 88 vezes
- Agradeceram: 26 vezes
- Slip Junior
- Sênior
- FinkenHeinle
- Sênior
- Agradeceu: 6 vezes
- Agradeceram: 19 vezes
- Contato:
Slip Junior escreveu:Carvão?! Calma ai: isto é uma fogueira ou um churrasco?! Bom, em todo caso, vou trazer minha cervejinha pra prevenir...
Abraços
Não se preocupem...
Assador gaudério, do verdadeiro Currasco às Pampas, vocês já tem!!!
Atte.
André R. Finken Heinle
"If the battle for civilization comes down to the wimps versus the barbarians, the barbarians are going to win."
Thomas Sowell
André R. Finken Heinle
"If the battle for civilization comes down to the wimps versus the barbarians, the barbarians are going to win."
Thomas Sowell
- Slip Junior
- Sênior
FinkenHeinle escreveu:Assador gaudério, do verdadeiro Currasco às Pampas, vocês já tem!!!
Que história é essa de 'currasco'?! Não conheço nada sobre como é esse evento (só podia ser coisa de gaúcho! ) mas de qualquer modo acho melhor prevenir e ficar sóbrio nesse caso, pois vocês sabem: 'de bêbado, não tem dono...'!
Abraços