HSV-X1

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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HSV-X1

#1 Mensagem por VICTOR » Sáb Ago 16, 2003 8:14 am

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The Pacific Ocean, Aug. 2, 2002 — An MH-60S Knighthawk multi-mission helicopter from the "Packrats" of Helicopter Combat Support Squadron Three (HC-3), makes an approach to the experimental high-speed vessel Joint Venture (HSV-X1) off southern California. Knighthawk is a newly-designed helicopter for the Navy and uses the Black Hawk airframe to provide a larger cabin area for cargo and passenger transport yet keeping the automatic rotor blade folding system and rapid folding tail pylon for shipboard operations. Originally designed as a civilian car and passenger ferry, Joint Venture, an experimental craft being studied for troop transport, is participating in Fleet Battle Experiment Juliet (FBE-J), part of Millennium Challenge 2002 (MC-02). U. S. Navy photo by Photographer's Mate 2nd Class Frederick McCahan. [020802-N-8894M-001]




Carlos Eduardo

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#2 Mensagem por VICTOR » Qui Nov 20, 2003 10:19 pm

E não é que essa coisa está operacional?! :shock: :shock:
Está sendo citada como "experimental, porém já em testes operacionais, durante o WATC" etc.

Imagem

via http://www.defenselink.mil

At sea with High Speed Vessel Two (HSV 2) Nov. 4, 2003 -- High Speed Vessel Two (HSV 2) Swift is participating in the West African Training Cruise (WATC) 2004, a regularly scheduled exercise, conducted since 1978, consisting of a series of bilateral interactions between the United States and individual African nations. Host nation participants in this year's WATC include Cameroon, Ghana, Gambia, Morocco, Senegal, Sierra Leone and South Africa. U.S. Navy photo. (RELEASED)


From U.S. 6th Fleet Public Affairs

ABOARD HIGH SPEED VESSEL SWIFT (NNS) -- High Speed Vessel (HSV) 2 SWIFT, a wave-piercing aluminum-hulled catamaran, might be a glimpse into the U.S. Navy’s future. Although its use is experimental, it's operational and earning its keep while proving its worth.

The ship can chew up ocean at more than 45 knots per hour and operate in only 12 feet of water.

Ship’s company is a mere 40 Sailors, including Commanding Officer Cmdr. Mark Sakaguchi and Executive Officer Lt. Cmdr. Kevin Morrison.

HSV 2 is the evolutionary offspring of HSV X1 Joint Venture, a two-year consortium conducted by the Army, Marine Corps and Navy. The newest model was accepted from Australian builders in July, brought to Bahrain by Ingleside, Texas’, Blue Crew, and turned over to Little Creek, Va.’s, Gold Crew in mid-October. Following crew certification from the Afloat Training Group, the ship departed the Central Command area of responsibility in late-October. (...)
A cavernous 28,000-square-foot mission deck and vehicle ramp, a 4,000-square-foot flight deck, a boat crane, and turn-on-a-dime maneuverability provide SWIFT with the resources to assume countless mission configurations, including maritime interdiction, mine warfare, littoral access, homeland security, expeditious troop and equipment transport and a host of other possibilities. Some see the ship as a stepping-stone to the littoral combat ship.




Carlos Eduardo

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#3 Mensagem por Slip Junior » Qui Nov 20, 2003 11:37 pm

Victor,

Vc saberia me dizer se esse cataraman possui sistemas de combate? Algum tipo de armamento? Passada essa fase de testes, quais são os planos da USN para esse tipo de navios? Um cataraman porta-aviões seria algo muito interessante de se ver...
Ahh.. e já ia me esquecendo: qual são os maiores beneficios na utilização desse tipo de casco em relação ao tipo de casco atualmente utilizado nos navios de guerra?

Abraços




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#4 Mensagem por Marechal-do-ar » Sex Nov 21, 2003 12:06 am

Slip,
A ultima pergunta posso te responder!!!, quando você tem três cascos se um for destruido por um missel você ainda tem dois pra flutuar, isso teoricamente da mais tempo de combate aos navios, na pratica nunca foi testado...




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#5 Mensagem por VICTOR » Sex Nov 21, 2003 11:29 am

Blz Slip,

Esse projeto faz parte da doutrina "Século XXI" dos EUA, ou seja, flexibilizar e permitir máxima mobilidade e capacidade de reação rápida, em qualquer parte do mundo, guerras costeiras, ameaças de baixa/média intensidade etc.

Vantagens do catamarã (na verdade, um ferry-boat adaptado):
- velocidade 45 kts
- operar em apenas 3 metros (12 pés) de água! (Dois cascos separados produzem um calado bem menor, porém mantendo capacidade oceânica)

Ou seja, o uso dele é para apoio logístico a operações dos Fuzileiros Navais, Forças Especiais e outras Forças de Pronto-Emprego, além de Comando/Controle, Guerra de Minas etc.

Quanto ao armamento, provavelmente quase nada, talvez apenas auto-defesa como os navios de guerra anfíbia etc.

abração




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Re: HSV-X1

#6 Mensagem por Enlil » Sex Nov 20, 2009 2:09 am

Rememorando os 'X' q culminaram no LCS 1 e 2...




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Re: HSV-X1

#7 Mensagem por henriquejr » Sex Nov 20, 2009 12:52 pm

É propulsado por jatos d'agua, como os jetski?????




.
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Re: HSV-X1

#8 Mensagem por Glauber Prestes » Sex Nov 20, 2009 3:41 pm

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http://www.tireoide.org.br/tireoidite-de-hashimoto/
Cuidado com os sintomas.

Você é responsável pelo ambiente e a qualidade do fórum que participa. Faça sua parte.
gral
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Re: HSV-X1

#9 Mensagem por gral » Sáb Nov 21, 2009 9:47 am

henriquejr escreveu:É propulsado por jatos d'agua, como os jetski?????
Sim, hidrojatos acionados por motores diesel.




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