Marinha dos EUA

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

Moderador: Conselho de Moderação

Mensagem
Autor
Avatar do usuário
Suetham
Sênior
Sênior
Mensagens: 9868
Registrado em: Ter Abr 12, 2022 9:10 am
Agradeceu: 306 vezes
Agradeceram: 652 vezes

Re: Marinha dos EUA

#961 Mensagem por Suetham » Dom Ago 04, 2024 12:09 pm

According to the US Navy vice admiral Carl Chebi, who serves as the Commander of NAVAIR, F-35C maintaining a readiness rate of over 90% when deployed aboard aircraft carriers.



US Naval shipyard update: Exclusive imagery from March and February of the year for the #HII and #GDBIW shipyards: In #HII: 5 Arleigh Burkes (DDG-128/129/131/133/135) under various stages of construction and 2 Zumwalts (DDG-1000/1002) undergoing upgrades.
https://breakingdefense.com/2024/06/and ... avys-sm-6/
Anduril wins solid rocket motor test, development contract for Navy’s SM-6
It's a key win for a company still working its way into the solid rocket motor industry.
https://www.marinecorpstimes.com/news/y ... n-planned/
Marines Corps’ landing ship taking longer, costing more than planned

https://www.twz.com/air/aim-174-super-h ... -in-hawaii
AIM-174 Super Hornet-Launched Variant Of SM-6 Missile Breaks Cover In Hawaii (Updated)
After years in the shadows, what is likely the longest-range air-to-air missile ever fielded by the Navy comes into full view.
https://www.yahoo.com/news/huge-manta-r ... 16495.html
Huge Manta Ray Underwater Drone Looks Like A Docked Star Wars Spaceship

https://aviationweek.com/defense-space/ ... d-ioc-late
U.S. Navy Eyes Next-Generation Jammer's Mid-Band IOC In Late FY24

https://insidedefense.com/daily-news/mq ... llion-unit
MQ-4C costs rise by 117%, final version estimated at $618 million per unit

The Navy's MQ-4C unmanned aircraft program has experienced substantial increases in acquisition unit costs with the newest version of the aircraft estimated to cost $618 million per unit, according to the Government Accountability Office and a Navy spokesperson. In its latest weapon systems assessment , GAO found the unit cost for each Triton increased by about 79% in fiscal base year 2024 dollars -- from $286 million to $513 million due to a production cut from 70 aircraft to 27...
https://www.twz.com/air/mq-25-stingray- ... fect-sense
MQ-25 Stingray Tanker Drone Armed With Stealthy Anti-Ship Missiles Makes Perfect Sense
Arming MQ-25s with standoff weapons fits with the Navy's future air wing vision and would provide unique capabilities suited to a Pacific fight.
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... mechanism/
U.S. Navy Tests Underway VLS Reloading Mechanism
The U.S. Navy's Transferrable Rearming Mechanism (TRAM), a system capable of reloading missile cells while underway, successfully completed its first ground-based test last week.
https://www.twz.com/sea/navy-destroyer- ... c-wargames
Navy Destroyer Modified With Naval Strike Missiles Sailing In RIMPAC Wargames
Stealthy Naval Strike Missiles in place of Harpoon anti-ship missiles could give older Arleigh Burke destroyers a valuable capability boost.
https://nationalsecurityjournal.org/con ... -disaster/
Constellation-Class Frigate: The U.S. Navy’s Next Self-Created Disaster?




Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#962 Mensagem por akivrx78 » Dom Ago 25, 2024 3:38 pm

Imagem

Imagem




Sealion II visto em Okinawa.




Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#963 Mensagem por akivrx78 » Qui Ago 29, 2024 11:05 am

O radar mais recente da Marinha dos EUA será Made in Japan!
SaMPA Industries e RTX concordam em fornecer componentes de radar

28/08 (quarta-feira) entrega às 15h42

Parceria com os principais fabricantes do Japão
Imagem
Jack H. Lucas da Marinha dos EUA, o primeiro destróier equipado com o SPY-6 (Imagem: Marinha dos EUA).

Em 22 de agosto de 2024, a principal empresa americana relacionada à defesa RTX (anteriormente Raytheon Technologies) anunciou que havia firmado um acordo com a Sampa Industries, uma empresa japonesa relacionada à defesa, para desenvolver o radar naval para a Marinha dos EUA, Anunciamos que assinamos um contrato para fabricar os componentes do SPY-6(V).

Imagem
Esta é a aparência da linha de produção do SPY-6 (imagem)

O SPY-6 é um radar de última geração baseado em navios, com alcance e precisão de detecção significativamente melhorados em comparação com radares convencionais. Ao combinar pequenos módulos em forma de caixa, eles podem funcionar como um grande radar. Por esse motivo, o SPY-6 tem flexibilidade para ser instalado em uma variedade de navios, incluindo o mais recente navio Aegis, o contratorpedeiro da classe Arleigh Burke, Flight III, bem como navios de assalto anfíbio, navios de transporte, porta-aviões e fragatas.

Por outro lado, a Sampa Industries, que se revelou estar a fabricando os componentes deste SPY-6, é uma empresa fundada em 1946 por oficiais técnicos do antigo Instituto de Investigação Técnica Naval e do arsenal naval. Até agora, prestamos serviços de manutenção de equipamentos para a Força de Autodefesa Marítima do Japão, fabricamos antenas e equipamentos de comunicação e prestamos serviços de engenharia de sistemas.

Relativamente ao SPY-6, já foi decidido que a Mitsubishi Electric participará também na fabricação de componentes, prevendo-se a participação sucessiva de empresas japonesas na cadeia de fornecimento deste radar para futuramente ser utilizada nos navios Aegis a serem introduzido pela Força de Autodefesa Marítima do Japão.
Todos os olhos estão voltados para como isso afetará a seleção do radar.

https://news.yahoo.co.jp/articles/a790e ... fd828515f5
Imagem
Imagem
https://www.sampa.co.jp/index.html

Nunca tinha ouvido :roll: falar desta empresa, o HP da empresa parece dos anos 90.
https://pbs.twimg.com/media/F5gRQj7b0AAJMg7?format=jpg&name=large
https://www.mod.go.jp/j/policy/hyouka/s ... honbun.pdf
https://www.mod.go.jp/j/press/news/2024/01/25a.pdf
Radar em desenvolvimento banda S e X, previsto para ficar pronto em 2031/32 se ficar pronto a tempo vai ser utilizado na próxima classe de escolta 13DDX.
O custo unitário de produção em massa é estimado em aproximadamente 48,1 bilhões de ienes, e o custo do ciclo de vida é estimado em aproximadamente 529,2 bilhões de ienes.
Isto tem cara de oferecer um produto para desencorajar o desenvolvimento de um concorrente. este novo radar que estão desenvolvendo para futuras escoltas se pretende ter 70 a 75% do alcance do SPY-6 mas custando menos da metade do preço.




Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#964 Mensagem por akivrx78 » Sáb Out 05, 2024 7:48 am

Defeitos descobertos em dois novos submarinos da classe Virginia da Marinha dos EUA

Por Boyko Nikolov em 5 de outubro de 2024

A Marinha dos EUA recentemente sinalizou preocupações sobre soldas abaixo do padrão em dois de seus mais novos submarinos da classe Virginia, o Hyman G. Rickover e o New Jersey. Da mesma forma, a Marinha encontrou problemas de soldagem no porta-aviões George Washington após sua recente reforma. Felizmente, a Marinha esclareceu que esses defeitos de solda não comprometem a segurança ou as capacidades operacionais dos navios.

Defeitos descobertos em dois novos submarinos da classe Virginia da Marinha dos EUA

Em uma correspondência com o Comitê de Serviços Armados da Câmara, o Secretário da Marinha Carlos Del Toro revelou que os problemas de soldagem afetaram navios como o George Washington e os submarinos recém-construídos Hyman G. Rickover e New Jersey. O problema decorre de soldadores que não seguem adequadamente os procedimentos de soldagem estabelecidos. No entanto, Del Toro garantiu que especialistas navais confirmaram que as soldas não ameaçavam sistemas críticos, garantindo a segurança das embarcações. Ele soube da situação em 24 de setembro, e as investigações estão em andamento sobre soldas em 23 outros navios em construção ou manutenção.

A HII, empresa controladora da Newport News Shipbuilding, reconheceu na semana passada que certos soldadores ignoraram protocolos de soldagem específicos ao trabalhar nesses navios militares, mas enfatizou que não houve "intenção maliciosa" por trás de suas ações. A HII declarou que eles imediatamente informaram seus clientes e reguladores e estão colaborando com a Marinha para resolver o problema. O Departamento de Justiça está investigando, com o Secretário da Marinha Del Toro expressando sua prontidão para cooperar totalmente enquanto a Marinha explora todas as vias legais. Enquanto isso, o Congresso permanece vigilante, buscando informações detalhadas sobre a amplitude deste problema.

O novo submarino Arizona da América abriga segredos que o inimigo não gostará
Crédito da foto: Ashley Cowan / Marinha dos EUA
Esta semana, talvez por coincidência, o Departamento de Defesa concedeu um contrato substancial à General Dynamics Electric Boat Corp. Avaliado em quase US$ 244 milhões, este contrato é designado para o fornecimento de peças de reposição e material especializado para submarinos da classe Virginia.

Soldas abaixo do padrão descobertas recentemente em alguns submarinos, embora não comprometam sistemas críticos, geraram discussões importantes sobre a integridade e funcionalidade de longo prazo dessas embarcações. Especialistas navais nos garantiram que a integridade e a capacidade de missão desses submarinos permanecem inalteradas. As avaliações técnicas do Naval Sea Systems Command [NAVSEA] confirmaram que não há risco imediato para as tripulações ou operações submarinas.

No entanto, olhando para o futuro, esses defeitos apresentam um risco potencial de acelerar o desgaste ou levar a fraquezas estruturais. Mesmo soldas não essenciais podem comprometer a estabilidade geral do casco ao longo do tempo, especialmente quando submetidas a alta pressão e condições subaquáticas extremas. Se não forem resolvidos, esses problemas podem aumentar os custos de manutenção e exigir reparos mais cedo. A Marinha está tomando medidas proativas inspecionando outros 23 navios para garantir que esses defeitos não afetem a funcionalidade e a durabilidade de longo prazo da frota.

Primeiro submarino de ataque nuclear construído por tripulação mista dos EUA começa os testes - classe Virginia, Nova Jersey

Os submarinos da classe Virginia são a pedra angular da frota da Marinha dos EUA, celebrados por sua tecnologia de ponta e adaptabilidade. Com um deslocamento próximo a 7.800 toneladas e se estendendo por cerca de 115 metros de comprimento, esses submarinos ostentam notável flexibilidade e capacidades furtivas. Eles funcionam em um reator que não precisa de reabastecimento durante toda a vida útil da embarcação, garantindo-lhes um alcance ilimitado. Capazes de uma velocidade máxima subaquática de cerca de 25 nós, eles mergulham a profundidades que excedem 240 metros. Armados com torpedos e mísseis de cruzeiro Tomahawk, os submarinos da classe Virginia são adeptos de lançar ataques poderosos em alvos terrestres e marítimos.

O aparato de defesa dos EUA se apoia fortemente nos submarinos da classe Virginia por suas capacidades furtivas e diversas de missão nos oceanos do mundo. Seu design permite operações em águas profundas e rasas, tornando-os valiosos em vários contextos militares. Esses submarinos são instrumentais em reconhecimento, guerra eletrônica e operações anfíbias de forças especiais. Sua importância estratégica é ressaltada por sua capacidade de afirmar a influência americana em regiões críticas como o Oceano Pacífico e o Ártico, onde os desafios geopolíticos estão aumentando.

Os submarinos da classe Virginia são jogadores versáteis, executando diversas missões, desde engajamentos tradicionais contra embarcações inimigas até papéis contemporâneos como guerra cibernética e coleta de inteligência subaquática. Eles também são essenciais no suporte a operações especiais

https://bulgarianmilitary.com/2024/10/0 ... navy-subs/




Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#965 Mensagem por akivrx78 » Qua Out 16, 2024 2:02 pm







Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#966 Mensagem por akivrx78 » Seg Out 21, 2024 3:18 pm





Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#967 Mensagem por akivrx78 » Ter Out 22, 2024 7:48 pm





Avatar do usuário
akivrx78
Sênior
Sênior
Mensagens: 6669
Registrado em: Dom Fev 08, 2009 8:16 am
Agradeceu: 118 vezes
Agradeceram: 360 vezes

Re: Marinha dos EUA

#968 Mensagem por akivrx78 » Qui Nov 14, 2024 12:23 am





Avatar do usuário
cabeça de martelo
Sênior
Sênior
Mensagens: 40098
Registrado em: Sex Out 21, 2005 10:45 am
Localização: Portugal
Agradeceu: 1178 vezes
Agradeceram: 2952 vezes

Re: Marinha dos EUA

#969 Mensagem por cabeça de martelo » Ter Dez 10, 2024 1:46 pm





"Lá nos confins da Península Ibérica, existe um povo que não governa nem se deixa governar ”, Caio Júlio César, líder Militar Romano".

O insulto é a arma dos fracos...

https://i.postimg.cc/QdsVdRtD/exwqs.jpg
Avatar do usuário
Suetham
Sênior
Sênior
Mensagens: 9868
Registrado em: Ter Abr 12, 2022 9:10 am
Agradeceu: 306 vezes
Agradeceram: 652 vezes

Re: Marinha dos EUA

#970 Mensagem por Suetham » Dom Dez 29, 2024 10:48 am

https://rina.org.uk/publications/warshi ... n-frigate/
Unstable design has stalled construction and compromised schedule for US Navy’s next-generation frigate



https://www.realcleardefense.com/articl ... 50924.html
Preserving Peace Through Naval Power

https://www.defensenews.com/news/your-n ... behind-it/
Navy warship production in worst state in 25 years. What’s behind it?

https://www.businessinsider.com/navy-se ... fic-2024-8
Navy SEALs dropped in on a nuclear-powered submarine in the Pacific, drilling for a higher-end fight

https://www.reuters.com/world/us-navys- ... 024-08-14/
U.S. Navy's newest air-to-air missile could tilt balance in South China Sea

https://noticiasobreguerra.blogspot.com ... -pode.html
Novo Míssil Ar-Ar dos EUA Pode Redefinir Poder Militar no Mar da China Meridional

https://www.realcleardefense.com/articl ... 52811.html
A Navy in Extremis


https://www.twz.com/sea/starlink-now-be ... y-warships
Starlink Now Being Deployed On U.S. Navy Warships
Starlink is part of the Navy's ambitious SEA2 program that aims to provide high-bandwidth resilient global connectivity for U.S. warships that will have major operational and morale benefits.

https://news.usni.org/2024/08/22/navy-c ... wer-issues
Navy Could Sideline 17 Support Ships Due to Manpower Issues


https://www.twz.com/sea/everything-we-j ... -submarine
Everything We Just Learned About The Ghost Shark Uncrewed Submarine
Anduril has laid out big plans for the Ghost Shark, one of which is now in the U.S., especially when it comes to proving out new payloads.

https://www.construction-physics.com/p/ ... uild-ships
Why Can't the U.S. Build Ships?
...
Another worrying indicator is shipbuilding capacity. Commercial shipbuilding in the U.S. is virtually nonexistent: in 2022, the U.S. had just five large oceangoing commercial ships on order, compared to China’s 1,794 and South Korea’s 734. The U.S. Navy estimates that China’s shipbuilding capacity is 232 times our own. It costs twice as much to four times as much to build a ship in the U.S. as it does elsewhere. The commercial shipbuilders that do exist only survive thanks to protectionist laws like the Jones Act, which serve to prop up an industry which is uncompetitive internationally. As a result, the U.S. annually imports over 4 trillion dollars worth of goods, 40% of which are delivered by ship (more than by any other mode of transportation), but those ships are overwhelmingly built elsewhere.
...
To find a competitive American shipbuilding industry, you need to go back prior to the Civil War, to the era of wooden ship construction. The period from 1840 to 1860 is considered the golden age of American shipbuilding. Thanks to an enormous abundance of wood, and a long tradition of wooden shipbuilding, the U.S. built some of the fastest ships in the world in the form of packet ships and their descendants, clipper ships. When gold was discovered in California in 1848, most of it was brought back east via clipper ship. U.S. shipbuilding was commercially competitive enough that on the eve of the Civil War, roughly 2/3rds of America’s foreign trade was carried on U.S. ships.
...
But American shipbuilders were reluctant to transition to building steamships. They were experts in wooden ships, a technology that was still improving, and building a steam-powered metal ship required a totally different set of skills (more akin to what was needed to build a locomotive). Additionally, Britain had what seemed like an insurmountable lead given its proficiency in ironmaking and steam engine construction, a lead U.S. shipbuilders were reluctant to challenge. Thus, despite being the birthplace of the river steamboat, the US lagged behind in the construction of ocean-going steamships. Construction of sail-powered schooners used for coastal trade in the U.S. didn’t peak until the early 20th century, and in 1905 73% of the US’s ships engaged in foreign trade were sail-powered, compared to less than 20% of Britain’s.
...
And as with WW1, this exercise in rapid shipbuilding came at a cost. While American shipbuilding efficiency greatly improved during the war (man-hours per Liberty Ship fell from 1.1 million to just 486,000 on average), this was still far less efficient than the British, who could build a liberty-type ship with just 336,000 man-hours. Only a handful of the most productive U.S. yards could match British productivity.

Once again, the U.S. emerged from the conflict with an enormous merchant marine. While after WW1 it had amassed 22% of global shipping tonnage, the enormous scale of the WW2 shipbuilding machine meant that when the war ended the U.S. had 60% of the world’s shipping tonnage.
...
But the large block construction techniques the U.S. developed to build ships quickly didn’t die. Instead, they were brought to Japan by Elmer Hann, a former superintendent at a Kaiser shipyard during the war, now employed by Daniel Ludwig’s National Bulk Carriers. Ludwig wanted to build tankers of unprecedented size, which brought him to the Japanese shipyards at Kure, which had built the enormous battleship Yamato and emerged from the war largely intact. Hann brought his experience with large-block construction, and the Japanese quickly adopted and improved on the techniques, combining them with detailed assembly drawings used in aircraft manufacturing, group technology, and statistical process control methods introduced to Japan by Edwards Deming. Along with support from the Japanese government, large block construction technology allowed Japanese shipbuilding to rapidly improve, and by the end of the 1950s Japan had overtaken Britain as the largest shipbuilder in the world.
...
In the 1970s, there was a major attempt to reverse this decline in US shipping and shipbuilding, with the Merchant Marine Act of 1970. The act authorized funds for constructing more than 300 ships over a 10-year period, and extended the 1936 subsidies to encompass more types of ships. To try and incentivize shipbuilders to make their operations more competitive and efficient, subsidies were planned to gradually be reduced over time, from 50% of the cost of a ship down to 33%. The 1970 Act also led to the creation of the National Shipbuilding Research Program, which studied ways to reduce ship costs and construction times.

The result was “the largest peacetime shipbuilding program in U.S. history.” Shipbuilders spent more than a billion dollars modernizing their yards and making capital improvements. Japanese shipbuilding practices were studied, and Japanese shipbuilding firms were engaged to help bring their techniques back to the U.S. A large number of commercial ships were built: some of them, like the recently-invented Liquified Natural Gas carriers, without any subsidies at all. For a brief time, the U.S. was the second largest commercial shipbuilder in the world behind Japan.
...
In the 1990s, following the end of the Cold War and reduction in defense spending, a new government financing program for shipbuilders inspired some naval shipbuilders to try and enter the commercial game. When Newport News (a builder of aircraft carriers and nuclear submarines) tried to build several tankers for Greek shipowner Eletson, discrepancies during construction were so severe that Eletson canceled its contract; eventually, half of the ships were completed at twice the original estimate. Another naval shipbuilder, Ingalls, tried to build two cruise ships during this period, but soon they were so far behind schedule and so over budget that the unfinished hulls had to be towed to Germany to completed, requiring a special Jones Act waiver to allow them to serve U.S. ports once they were finished.
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... -contract/
Hanwha Ocean becomes first South Korean shipyard to secure U.S. Navy MRO contract
Hanwha Ocean enters the U.S. Navy ship MRO market, positioning itself as a leader in the South Korean maritime defense sector. Expansion into global defense market expected following the acquisition of Philly Shipyard and recent MRO contract win.




https://www.twz.com/air/f-a-18-super-ho ... ssile-load
F/A-18 Super Hornet Appears With Unprecedented Heavy Air-To-Air Missile Load
This is the first time we have seen four AIM-174B very long-range air-to-air missiles on a Super Hornet, along with pods and other missiles.

Plano de Navegação da Marinha dos EUA por Franchetti

O plano de navegação visa atingir dois objetivos estratégicos: preparar-se para uma potencial guerra com a China até 2027 e melhorar o longo vantagem de prazo da Marinha dos EUA.

🔻Sete metas foram definidas:
• treinamento de forças, eliminando atrasos na manutenção de navios, submarinos e aeronaves;
• ampliar sistemas robóticos e autônomos para integrar rapidamente mais plataformas;
• criação de centros de comando no interesse da Marinha dos EUA para alcançar a vitória da frota americana num campo de batalha distribuído;
• aumentar o número de jogadores em campo;
• garantir a qualidade do serviço;
• preparação para operações de combate. A batalha acontecerá em ambientes reais e virtuais;
• restauração de importantes infraestruturas que permitem a projeção de operações de combate a partir da costa
https://www.navy.mil/Press-Office/News- ... e/3909919/
https://www.navy.mil/Leadership/Chief-o ... PLAN-2024/
https://www.navy.mil/Portals/1/CNO/NAVP ... 2qXA%3d%3d


https://news.usni.org/2024/09/26/doj-no ... ipbuilding
DoJ Notified of Suspected Faulty Welds on Subs, Aircraft Carriers at Newport News Shipbuilding

https://www.msn.com/en-us/news/world/us ... r-AA1qVFvz
US Navy's new submarines are 'in crisis' as costs balloon by $17 billion, lawmaker says

https://www.business-standard.com/amp/w ... 131_1.html
Project 33: US Navy unveils plan to counter China's military aggression
US Navy is shifting its focus towards maximising efficiency and leveraging cutting-edge technologies


https://www.twz.com/news-features/navy- ... first-time
Navy Just Reloaded A Vertical Launch System For The First Time While Underway At Sea
Having the ability to replenish surface combatants' vertical launch system cells while underway is seen as critical to sustaining a fight in the Pacific.

Marinha dos EUA desenvolveu um novo sistema de guindaste para acelerar o processo de carregamento de mísseis em seus navios, resolvendo o problema de esgotamento de munição em conflitos potenciais - Wall Street Journal

Segundo o WSJ, os engenheiros da Marinha desenvolveram um protótipo chamado Transferrable Reload At -Sea Method (TRAM) que encurta o processo de recarga de mísseis de dois meses para vários dias . Espera-se que o sistema melhore a prontidão de combate dos navios da Marinha em cenários como um potencial conflito com a China no Estreito de Taiwan.

O TRAM opera sobre trilhos acima dos lançadores verticais de mísseis do navio e usa garras mecânicas para carregar contêineres de mísseis. Os mísseis são transportados do navio de abastecimento por meio de teleférico, com o TRAM sincronizando seus movimentos com os do navio.
https://www.wsj.com/politics/national-s ... s-58d0ece9
Why the U.S. Military Has to Hitch a Ride on Commercial Ships
Pentagon’s limited capacity to support a potential China conflict forces planners to tap private cargo companies




Avatar do usuário
Suetham
Sênior
Sênior
Mensagens: 9868
Registrado em: Ter Abr 12, 2022 9:10 am
Agradeceu: 306 vezes
Agradeceram: 652 vezes

Re: Marinha dos EUA

#971 Mensagem por Suetham » Dom Jan 12, 2025 8:24 am

https://www.twz.com/news-features/cost- ... ballooning
Cost Of Navy’s Newest Arleigh Burke Destroyers Is Ballooning

A wide array of chronic cost overruns and industrial capacity factors could torpedo the Navy’s goal of fielding a 390-ship force by 2054.

https://www.cbo.gov/system/files/2025-0 ... ilding.pdf
An Analysis of the Navy’s 2025 Shipbuilding Plan




Avatar do usuário
Suetham
Sênior
Sênior
Mensagens: 9868
Registrado em: Ter Abr 12, 2022 9:10 am
Agradeceu: 306 vezes
Agradeceram: 652 vezes

Re: Marinha dos EUA

#972 Mensagem por Suetham » Qua Jan 15, 2025 10:27 am

https://breakingdefense.com/2025/01/nav ... ess-goals/
Navy’s SWO Boss says big changes are needed to meet CNO’s readiness goals

“We can’t continue to do things the way we have been. We can’t just work harder or try harder at the processes that we have so far,” Vice Adm. Brendan McLane told reporters.

https://insidedefense.com/daily-news/na ... ap-despite
Navy to buy over 1,000 anti-ship Maritime Strike Tomahawks, wants missiles ASAP despite development issues




Avatar do usuário
Suetham
Sênior
Sênior
Mensagens: 9868
Registrado em: Ter Abr 12, 2022 9:10 am
Agradeceu: 306 vezes
Agradeceram: 652 vezes

Re: Marinha dos EUA

#973 Mensagem por Suetham » Qui Jan 16, 2025 8:45 am

https://www.navalnews.com/event-news/sn ... rendering/
DDG(X): US Navy’s Next Gen Destroyer Loses Main Gun In Latest Rendering

The PMS 460 DDG(X) Program Office showcased a new rendering during a celebration of outgoing program manager Captain Matt Schroeder. The new rendering could give insight into recent design changes to DDG(X).
Imagem
Imagem




Avatar do usuário
Suetham
Sênior
Sênior
Mensagens: 9868
Registrado em: Ter Abr 12, 2022 9:10 am
Agradeceu: 306 vezes
Agradeceram: 652 vezes

Re: Marinha dos EUA

#974 Mensagem por Suetham » Qui Jan 16, 2025 9:15 pm

https://news.usni.org/2025/01/15/first- ... to-westpac
First Zumwalt to Wrap Missile Tube Install This Year, Michael Monsoor to Deploy to WESTPAC

https://www.twz.com/sea/first-look-at-s ... -launchers
First Look At Stealth Destroyer’s Hypersonic Missile Launchers

USS Zumwalt will pack a dozen long-range hypersonic missiles, but one of its Advanced Gun Systems still remains after the refit.
Imagem
Imagem
Imagem




Responder