Eu achava que fragatas chegando aos 6.000t+ eram um exagero, mas vendo várias marinhas seguindo esse conceito eu tô começando a pensar que vai virar padrão.India's GRSE lays keel of its third Project 17A Frigate
by Xavier Vavasseur | 15 Mar 2021
Garden Reach Shipbuilders and Engineers Limited (GRSE) laid the keel of the third Project 17A frigate for the Indian Navy. A keel laying ceremony took place on 5 March 2021 at the shipyard in Kolkata.
This will be the third and final Project 17A frigate built by GRSE. For the record, the first-in-class ship, Nilgiri , was launched in September 2019 by Mazagon Dock Limited (MDL). The first Project 17A frigate built by GRSE, Himgiri, was launched in December 2020. Seven vessels of the class are planned. Four will be built by MDL and three by GRSE. MDL laid the keel of two more Project 17A ships: One in May 2019 and another one in September 2020. GRSE laid the keel of its second frigate of the class in January 2020. MDL still has to lay the keel of one last ship.
According to official data, 80 percent of the Project 17A frigates construction is done with Indian-made materials and equipment. More than 2000 local firms are involved in the supply chain.
Project 17A is the largest surface combatant ever built by GRSE. It is also the first combat platform GRSE builds equipped with a gas turbine. For this reason, the company had to expand the infrastructure of the Kolkata shipyard and modernize production.
About Project 17A / Nilgiri-class frigate
The Nilgiri-class frigate or Project 17A is a follow-on of the Project 17 Shivalik-class frigate for the Indian Navy. The frigates are built with extensive use of low-observability technologies, including new radar-absorbing coatings, composite materials and “faceted” shape superstructures.
The ship will be fitted with a 127mm main gun, two 30 mm AK-630M anti-aircraft artillery systems, two torpedo tubes, launchers for eight BrahMos supersonic cruise missiles and 32 Barak-8 surface to air missiles. Its main radar will be the MF-STAR by IAI.
Project 17A frigates main characteristics:
- Displacement: 6,670 tons
- Length: 149 meters
- Width: 17,8 meters
- Draft: 5,22 meters
- Speed: 28 knots
- Range: 5,500 nautical miles
- Crew: 226 sailors
Artigo: https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... a-frigate/
Marinha Indiana
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Re: Marinha Indiana
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Re: Marinha Indiana
Se existe concurso pra navio mais FEIO do mundo já temos um finalista!
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Re: Marinha Indiana
Pois, mas ali só tem coisa boa!
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Um destes mete a Marinha Portuguesa e Brasileira no fundo do mar.
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Editado pela última vez por cabeça de martelo em Qua Mai 05, 2021 1:12 pm, em um total de 1 vez.
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Re: Marinha Indiana
Existe um certo "modismo" histórico que as marinhas acabam por seguir e que define um padrão de navios de tempos em tempos que acabam por se tornar referência para a grande maioria. É o caso agora das fragatas de 6000 mil ton que já vem desde uns 20 anos anos.
No momento, passada esta fase, o que parece se iniciar agora é a volta de navios da classe de 'cruzadores', por assim dizer, onde a tonelagem passa das 7 mil ton a vontade. Navios cujo deslocamento alcançará facilmente as 9, 10 11 mil toneladas.
Quanto à marinha indiana, é um paradoxo. Um país que beira os limiares das tecnologias mais avançadas e também da pobreza e miséria humanas dá-se o luxo de produzir seus próprios SSNB. Bem, que pode, pode.
Quanto ao navio em si, bem, realmente hoje um único deste põe ao fundo não só a MB e MP como de lambuja leva a vizinhança junto.
Com seis deles, seríamos a maior potência naval ao sul do equador. E já estava de bom tamanho.
Mas como nem tudo neste mundo são flores, as Tamandaré vão quebrar um galho até arrumarmos coisa melhor um dia quem sabe.
Até lá, rezamos e esperamos que nada aconteça.
No momento, passada esta fase, o que parece se iniciar agora é a volta de navios da classe de 'cruzadores', por assim dizer, onde a tonelagem passa das 7 mil ton a vontade. Navios cujo deslocamento alcançará facilmente as 9, 10 11 mil toneladas.
Quanto à marinha indiana, é um paradoxo. Um país que beira os limiares das tecnologias mais avançadas e também da pobreza e miséria humanas dá-se o luxo de produzir seus próprios SSNB. Bem, que pode, pode.
Quanto ao navio em si, bem, realmente hoje um único deste põe ao fundo não só a MB e MP como de lambuja leva a vizinhança junto.
Com seis deles, seríamos a maior potência naval ao sul do equador. E já estava de bom tamanho.
Mas como nem tudo neste mundo são flores, as Tamandaré vão quebrar um galho até arrumarmos coisa melhor um dia quem sabe.
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Re: Marinha Indiana
cabeça de martelo escreveu: ↑Qua Mai 05, 2021 11:04 am Pois, mas ali só tem coisa boa!
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Um destes mete a Marinha Portuguesa e Brasileira no fundo do mar.
Que nada, é a primeira aeronave de reconhecimento dar de cara com essa COISA BISONHA e todo mundo dá no pé pro mais longe que puder; nem os subs conseguem afundar o bicharoco porque os torpedos vão ficar com medo, e os mísseis antinavio vão errar pior que o MANSUP na Missilex.
Se existisse um país dosciganos SUECOS por certo escolheriam essa monstruosidade para a sua Marinha, é só ver os carros deles...
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Re: Marinha Indiana
Caramba eu até gosto bastante desses designs modernos. Com exceção de alguns feios como o Zumwalt, Visby e LCS Independence. Adoro também as FREMMs italianas, as F-100 e a grande maioria dos navios novos Type 26/45 da Royal Navy. Adoro o design dos Kolkata, eles são até novos, mas tem um ar de rusticidade bem bacana.
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Re: Marinha Indiana
NaScImEnTToBR escreveu: ↑Qua Mai 05, 2021 1:34 pmCaramba eu até gosto bastante desses designs modernos. Com exceção de alguns feios como o Zumwalt, Visby e LCS Independence. Adoro também as FREMMs italianas, as F-100 e a grande maioria dos navios novos Type 26/45 da Royal Navy. Adoro o design dos Kolkata, eles são até novos, mas tem um ar de rusticidade bem bacana.
HEREGE!
A Visby é uma Sueca toda lindinha e o Zumwalt é o meu xodó (só tinham que tirar aqueles 155, nem precisa); já o Independence, PQP, parece coisa de Klingon...
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Re: Marinha Indiana
Once fully implemented, the Project-75(I) submarine program would complement the Indian Navy existing fleets of submarines (Credit: Indian Navy)
Indian MoD Issues A Request For Proposal For The Construction Of Six P-75(I) Submarines
As a major initiative towards ‘Make in India’, Ministry of Defence (MoD) has issued Request of Proposal (RFP) for the first acquisition programme under the Strategic Partnership Model for construction of six AIP fitted Conventional Submarines named Project 75 (India) [P-75(I)] for the Indian Navy, on July 20, 2021.
Martin Manaranche 20 Jul 2021
Indian Ministry of Defence press release
The RFP was issued to shortlisted Strategic Partners (SPs) or Indian Applicant Companies for the project viz, M/s Mazagaon Dock Shipbuilders Limited (MDL) and M/s Larsen & Tubro (L&T). The project cost is over Rs 40,000 crore.
Project-75(I) envisages indigenous construction of six modern conventional submarines (including associated shore support, Engineering Support Package, training and spares package) with contemporary equipment, weapons & sensors including Fuel-Cell based AIP (Air Independent Propulsion Plant), advanced torpedoes, modern missiles and state of the art countermeasure systems. This would provide a major boost to the indigenous design and construction capability of submarines in India, in addition to bringing in the latest submarine design and technologies as part of the project.
Post receipt of responses to the Expression of Interest (EoI), shortlisting of potential Strategic Partners (SPs) and Foreign OEMs was undertaken. The shortlisted SPs to whom the RFP has been issued would be collaborating with any of the shortlisted Foreign OEMs viz, M/s Naval Group-France, M/s TKMS-Germany, M/s JSC ROE-Russia, M/s Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co Ltd-South Korea and M/s Navantia-Spain. These five foreign firms are the world leaders in the field of conventional submarine design, construction and all other related technologies. The foreign OEMs will be the technology partner in the SP Model. Foreign OEMs will enable SP for construction of submarines, achieving high levels of indigenization, and ToT for various technologies. These OEMs would enable setting up of dedicated manufacturing lines for these submarines in India by providing ToT for submarine design and other technologies and make India the global hub for submarine design and production.
The project would not only aid in boosting the core submarine/ship building industry but would also greatly enhance manufacturing/industrial sector, especially the MSME by development of an industrial eco-system for manufacture of associated spares/systems/equipment related to submarines. In order to achieve these objectives, the RFP has key features like mandatory level of indigenous manufacture of platforms, ToT for design/ manufacture/ maintenance of submarines and a few critical equipment and systems, setting up of an eco-system in India for such indigenisation and incentivisation for other key technologies, etc.
The overall aim would be to progressively build indigenous capabilities in the public/private sector to design, develop and manufacture complex weapon systems for the future needs of the Armed Forces. This will be an important step towards meeting broader national objectives, encouraging self reliance and aligning the defence sector with the ‘Make in India’ initiative of the Government.
-End-
https://www.navalnews.com/naval-news/20 ... ubmarines/
Triste sina ter nascido português
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