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- FCarvalho
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Re: NOTÍCIAS
Um investimento de pouco mais de meio bilhão de dólares por ano. E nem isso se dispõe.
Depois o pessoal reclama quando lá fora o pessoal fala que aqui só tem putaria e carnaval.
Parece mesmo que é só isso que rende.
abs
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Re: NOTÍCIAS
Achei interessante o número para defesa cibernética, quais são os projetos na área? Já tem tópico sobre esse tema no fórum?
- EDSON
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Re: NOTÍCIAS
Na Russia o IBAMA opera canhões.
Roshydromet* will receive 68 towed howitzer D-30
In accordance with the decree of the Government of the Russian Federation No. 2461-r, signed on November 8, 2017, the Ministry of Defense of the Russian Federation must forward to Roshydromet 68 122-mm D-30 towed howitzers to ensure the operation of the anti-avalanche service. Also, 68 individual and 8 group sets of spare tools and accessories for them, and 4,500 high-explosive artillery shell shots of OF-462, must be transferred.
Financial provision of costs associated with the implementation of the order will be implemented within the budgetary allocations provided by Roshydromet in the federal budget for the implementation of the state program "Environmental Protection" for 2012-2020. "
The addition of bmpd. Up to now, 100-mm CS-19 anti-aircraft guns and BS-3 field guns, as well as mortars of calibres 120, 160 and 240 mm, were used to equip the Roshydromet anti-avalanche service, and one 152-mm 2A36 "Hyacinth-B" cannon is used in Kamchatka. , and D-30 howitzers were absent.
*Roshydromet is a federal executive body under the jurisdiction of the Ministry of Natural Resources and Ecology of the Russian Federation.
- jumentodonordeste
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Re: NOTÍCIAS
É muito usado mesmo em países com essa condição climática.EDSON escreveu:Na Russia o IBAMA opera canhões.
Roshydromet* will receive 68 towed howitzer D-30
In accordance with the decree of the Government of the Russian Federation No. 2461-r, signed on November 8, 2017, the Ministry of Defense of the Russian Federation must forward to Roshydromet 68 122-mm D-30 towed howitzers to ensure the operation of the anti-avalanche service. Also, 68 individual and 8 group sets of spare tools and accessories for them, and 4,500 high-explosive artillery shell shots of OF-462, must be transferred.
Financial provision of costs associated with the implementation of the order will be implemented within the budgetary allocations provided by Roshydromet in the federal budget for the implementation of the state program "Environmental Protection" for 2012-2020. "
The addition of bmpd. Up to now, 100-mm CS-19 anti-aircraft guns and BS-3 field guns, as well as mortars of calibres 120, 160 and 240 mm, were used to equip the Roshydromet anti-avalanche service, and one 152-mm 2A36 "Hyacinth-B" cannon is used in Kamchatka. , and D-30 howitzers were absent.
*Roshydromet is a federal executive body under the jurisdiction of the Ministry of Natural Resources and Ecology of the Russian Federation.
Nos EUA o serviço florestal usa exatamente para isso, uma variedade enorme de canhões.
Tem até parque estadual lá que possui Howitzers para essa finalidade. Tem estados que usam uns M60 para isso.
Canadá também faz o mesmo.
É um trabalho bem importante.
- FCarvalho
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Re: NOTÍCIAS
IACIT apresenta sistemas exclusivos na Expodefensa
Bloqueador de drones, Radar Over The Horizon (OTH) e sistema DME 0200 são as tecnologias que serão levadas ao mercado da América Latina
Com forte atuação na área de desenvolvimento e inovação, a IACIT estará presente na Expodefensa, apresentando tecnologias exclusivas ao mercado da América Latina. A empresa integra o estande da ABIMDE (Associação Brasileira das Indústrias de Materiais de Defesa e Segurança) durante o evento sediado na capital da Colômbia, de 4 a 6 de dezembro e mostrará as soluções em bloqueio de drones, o Radar OTH (Over the Horizon) e o sistema de navegação aérea DME 0200.
Desenvolvida para atender a uma demanda do Exército Brasileiro, a IACIT é a única empresa brasileira a contar com a solução DRONEBlocker, que protege contra a ameaça de drones não autorizados. O sistema foi utilizado com enorme sucesso pelo EB durante os Jogos Olímpicos Rio 2016 e hoje já está em países como Argentina, Panamá, Colômbia e Peru. O bloqueador de drones também vem sendo utilizado por empresas nacionais para garantir a segurança de complexos industriais e até mesmo para evitar a invasão de privacidade de eventos particulares, como casamentos de celebridades.
Com tecnologia 100% nacional, o DRONEBlocker conta com sensores para detecção, identificação e rastreio, além de radares e câmeras capazes de detectar e identificar as ameaças. A solução possui também um sistema de Comando, Controle e Inteligência (C2I), que permite a centralização da operação, configuração e gerenciamento de todo o sistema remotamente. Ao ser acionado, o DRONEBlocker interfere na frequência de atuação dos drones não autorizados, forçando-os a pousar.
O sistema de bloqueio de drones não foi o único desenvolvido pela IACIT. A empresa também conta com soluções para o bloqueio de comunicação celular e por rádio. O COMBlocker é ideal para a criação de salas seguras, por exemplo, realizando o bloqueio do sinal em áreas específicas, sem afetar a vizinhança. Para isso, o sistema conta com antenas específicas que operam de acordo com a potência e frequência ajustadas.
Para a proteção de comboios e tropas há ainda o RCIEDBlocker, que opera contra explosivos acionados remotamente por dispositivos eletrônicos (RCIED). O sistema da IACIT bloqueia ou interfere na comunicação dos sistemas que farão o acionamento dos explosivos, como rádios, celulares e controles remotos, mesmo aqueles operados por bluetooth ou por redes wireless.
Além do Horizonte
A IACIT também apresentará na Colômbia o primeiro Radar Além do Horizonte ou “Over The Horizon” (OTH) já desenvolvido no Brasil. Em operação no Rio Grande do Sul desde o final de 2016, o sistema exclusivo foi desenvolvido em parceria com a Israel Aerospace Industries (IAI) e contou com apoio da Marinha do Brasil, que cedeu a área na costa sul do país.
A tecnologia nacional adota o conceito de “surface wave” (onda de superfície) para a detecção de alvos, tornando-o um sistema exclusivo e diferenciado. O conceito “surface-wave” garante rastreabilidade de uma área maior, já que os sensores fazem uma “varredura” seguindo a curvatura da Terra, sendo mais eficiente que os radares convencionais que têm o alcance limitado pela linha de visada direta. Operando na faixa de HF, o Radar é capaz de monitoração além do horizonte de centenas de quilômetros no ambiente marítimo. O radar emprega tecnologia “phased array” e um sistema específico de técnicas de eliminação de interferências o qual proporciona uma confiável e persistente cobertura de ampla área marítima em todo o tempo, independente das condições meteorológicas ou condição do mar (sea state).
DME 0200
Na área de navegação aérea, a IACIT levará o DME 0200, outro sistema cuja tecnologia é exclusiva da empresa, que já tem três equipamentos instalados e operando em aeroportos do Brasil. O DME 0200 é o primeiro a ser integrado no sistema de navegação DME/DME em implantação pelo Departamento de Controle do Espaço Aéreo (DECEA), cujo objetivo é implantar a Navegação Baseada em Performance “PBN” (Performance Based Navigation). A navegação DME/DME se utiliza do princípio da triangulação para determinar a posição de uma aeronave, com um nível de acuracidade aceitável para que se ofereça PBN numa área terminal (TMA).
O DME 0200 da IACIT foi desenvolvido com emprego de tecnologia digital de última geração, tendo sido projetado e construído de forma compacta e grande eficiência energética, com potencial para atender as demandas do mercado nacional e internacional. Além disso, o sistema da IACIT possui certificação em conformidade com o Anexo 10 da ICAO, emitido pelo Instituto de Controle do Espaço Aéreo (ICEA), vinculado ao DECEA.
A IACIT foi contratada pela Força Aérea Brasileira para a implantação de trinta e seis sistemas DME no Brasil nos próximos três anos.
Fuente: meu email.
Bloqueador de drones, Radar Over The Horizon (OTH) e sistema DME 0200 são as tecnologias que serão levadas ao mercado da América Latina
Com forte atuação na área de desenvolvimento e inovação, a IACIT estará presente na Expodefensa, apresentando tecnologias exclusivas ao mercado da América Latina. A empresa integra o estande da ABIMDE (Associação Brasileira das Indústrias de Materiais de Defesa e Segurança) durante o evento sediado na capital da Colômbia, de 4 a 6 de dezembro e mostrará as soluções em bloqueio de drones, o Radar OTH (Over the Horizon) e o sistema de navegação aérea DME 0200.
Desenvolvida para atender a uma demanda do Exército Brasileiro, a IACIT é a única empresa brasileira a contar com a solução DRONEBlocker, que protege contra a ameaça de drones não autorizados. O sistema foi utilizado com enorme sucesso pelo EB durante os Jogos Olímpicos Rio 2016 e hoje já está em países como Argentina, Panamá, Colômbia e Peru. O bloqueador de drones também vem sendo utilizado por empresas nacionais para garantir a segurança de complexos industriais e até mesmo para evitar a invasão de privacidade de eventos particulares, como casamentos de celebridades.
Com tecnologia 100% nacional, o DRONEBlocker conta com sensores para detecção, identificação e rastreio, além de radares e câmeras capazes de detectar e identificar as ameaças. A solução possui também um sistema de Comando, Controle e Inteligência (C2I), que permite a centralização da operação, configuração e gerenciamento de todo o sistema remotamente. Ao ser acionado, o DRONEBlocker interfere na frequência de atuação dos drones não autorizados, forçando-os a pousar.
O sistema de bloqueio de drones não foi o único desenvolvido pela IACIT. A empresa também conta com soluções para o bloqueio de comunicação celular e por rádio. O COMBlocker é ideal para a criação de salas seguras, por exemplo, realizando o bloqueio do sinal em áreas específicas, sem afetar a vizinhança. Para isso, o sistema conta com antenas específicas que operam de acordo com a potência e frequência ajustadas.
Para a proteção de comboios e tropas há ainda o RCIEDBlocker, que opera contra explosivos acionados remotamente por dispositivos eletrônicos (RCIED). O sistema da IACIT bloqueia ou interfere na comunicação dos sistemas que farão o acionamento dos explosivos, como rádios, celulares e controles remotos, mesmo aqueles operados por bluetooth ou por redes wireless.
Além do Horizonte
A IACIT também apresentará na Colômbia o primeiro Radar Além do Horizonte ou “Over The Horizon” (OTH) já desenvolvido no Brasil. Em operação no Rio Grande do Sul desde o final de 2016, o sistema exclusivo foi desenvolvido em parceria com a Israel Aerospace Industries (IAI) e contou com apoio da Marinha do Brasil, que cedeu a área na costa sul do país.
A tecnologia nacional adota o conceito de “surface wave” (onda de superfície) para a detecção de alvos, tornando-o um sistema exclusivo e diferenciado. O conceito “surface-wave” garante rastreabilidade de uma área maior, já que os sensores fazem uma “varredura” seguindo a curvatura da Terra, sendo mais eficiente que os radares convencionais que têm o alcance limitado pela linha de visada direta. Operando na faixa de HF, o Radar é capaz de monitoração além do horizonte de centenas de quilômetros no ambiente marítimo. O radar emprega tecnologia “phased array” e um sistema específico de técnicas de eliminação de interferências o qual proporciona uma confiável e persistente cobertura de ampla área marítima em todo o tempo, independente das condições meteorológicas ou condição do mar (sea state).
DME 0200
Na área de navegação aérea, a IACIT levará o DME 0200, outro sistema cuja tecnologia é exclusiva da empresa, que já tem três equipamentos instalados e operando em aeroportos do Brasil. O DME 0200 é o primeiro a ser integrado no sistema de navegação DME/DME em implantação pelo Departamento de Controle do Espaço Aéreo (DECEA), cujo objetivo é implantar a Navegação Baseada em Performance “PBN” (Performance Based Navigation). A navegação DME/DME se utiliza do princípio da triangulação para determinar a posição de uma aeronave, com um nível de acuracidade aceitável para que se ofereça PBN numa área terminal (TMA).
O DME 0200 da IACIT foi desenvolvido com emprego de tecnologia digital de última geração, tendo sido projetado e construído de forma compacta e grande eficiência energética, com potencial para atender as demandas do mercado nacional e internacional. Além disso, o sistema da IACIT possui certificação em conformidade com o Anexo 10 da ICAO, emitido pelo Instituto de Controle do Espaço Aéreo (ICEA), vinculado ao DECEA.
A IACIT foi contratada pela Força Aérea Brasileira para a implantação de trinta e seis sistemas DME no Brasil nos próximos três anos.
Fuente: meu email.
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P. Sullivan (Margin Call, 2011)
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Re: NOTÍCIAS
Parece que nem tudo está perdido. Ainda tem gente acreditando nesse puteiro à beira mar chamado Brasil.
abs.
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Re: NOTÍCIAS
Navalha afiada: Governo corta R$ 592 milhões do orçamento do Exército
A força armada preservou áreas de ensino e operações no contingenciamento equivalentes a 23%. As demais foram afetadas profundamente
https://www.metropoles.com/brasil/naval ... o-exercito
A coisa está ficando cada vez mais difíceis...
abs.
A força armada preservou áreas de ensino e operações no contingenciamento equivalentes a 23%. As demais foram afetadas profundamente
https://www.metropoles.com/brasil/naval ... o-exercito
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Re: NOTÍCIAS
French-German EM Railgun Project Unveiled at DGA Innovation Event
A French-German electromagnetic (EM) railgun project was unveiled during the 2017 "DGA Innovations" event hosted by the French defense procurement agency (DGA). Launched by the ISL (French-German Research Institute of Saint-Louis) in 1987, the project was mostly kept under cover until now.
Electromagnetic (EM) Railgun scale model showcased by ISL during the DGA Innovations 2017 event.
A full scale EM railgun prototype dubbed "Pegasus" was built in 1997 at ISL facility in Eastern France, close to the German border. At the 2017 DGA innovation event, ISL was showcasing for the first time a fully function, truck-mounted EM railgun and was even demonstrating the firing of 5x5mm projectiles, live during the show. The tiny projectiles have muzzle velocity of 120 meters per seconds.
The 10 MJ PEGASUS is being used to advance the launcher and armature technology towards a reliable half-scale long range artillery system. Recent results include the successful launch of in-house developed launch packages (mass range is kg) for hypervelocity (> 2500 m/s) projectile acceleration. The ISL launch technology sets worldwide accepted standards with regard to the efficiency of the conversion of electric energy into kinetic energy (> 35%). ISL’s railgun facilities are unique in Europe.
The military applications for this technology are many:
- Long range artillery (in excess of 200 Km)
- Anti-surface (naval)
- Increased penetration thanks to high impact speed
- Anti air and anti missile defense (including against hypersonic threats)
- Simultaneous impacts thanks via rate of fire and velocity control
- No powder (no prytechnic risks)
The fully functioning scale model canon can launch 5x5 mm projectiles at a speed of 120 meters per second.
This new technology brings the capability to fire high speed projectiles (Mach 9 speed / 3 Km per second) while increasing the range five-fold with a better impact efficiency. Ultimately, the technology should be able to replace cruise missiles at a fraction of the cost.
ISL is working on ultra compact power supplies capable to deliver 1 GW in form factor 10 times smaller. To achieve this, ISL is working with a number of new technologies such as magnetic power supplies, ultra rapid switches and supraconductors: Below -200°C, some materials have no resistance to power. They may conduct electricty without any loss.
Industry partners in the project include: Naval Group, ISL, Nexter Systems, Nexter Munitions and MBDA. A Naval Group concept ship (scale model) fitted with EM Railguns is set to be unveiled at Euronaval 2018. DGA and ISL believe that the first pratical application for the technology would indeed be in the naval field.
https://www.armyrecognition.com/decembe ... event.html
A French-German electromagnetic (EM) railgun project was unveiled during the 2017 "DGA Innovations" event hosted by the French defense procurement agency (DGA). Launched by the ISL (French-German Research Institute of Saint-Louis) in 1987, the project was mostly kept under cover until now.
Electromagnetic (EM) Railgun scale model showcased by ISL during the DGA Innovations 2017 event.
A full scale EM railgun prototype dubbed "Pegasus" was built in 1997 at ISL facility in Eastern France, close to the German border. At the 2017 DGA innovation event, ISL was showcasing for the first time a fully function, truck-mounted EM railgun and was even demonstrating the firing of 5x5mm projectiles, live during the show. The tiny projectiles have muzzle velocity of 120 meters per seconds.
The 10 MJ PEGASUS is being used to advance the launcher and armature technology towards a reliable half-scale long range artillery system. Recent results include the successful launch of in-house developed launch packages (mass range is kg) for hypervelocity (> 2500 m/s) projectile acceleration. The ISL launch technology sets worldwide accepted standards with regard to the efficiency of the conversion of electric energy into kinetic energy (> 35%). ISL’s railgun facilities are unique in Europe.
The military applications for this technology are many:
- Long range artillery (in excess of 200 Km)
- Anti-surface (naval)
- Increased penetration thanks to high impact speed
- Anti air and anti missile defense (including against hypersonic threats)
- Simultaneous impacts thanks via rate of fire and velocity control
- No powder (no prytechnic risks)
The fully functioning scale model canon can launch 5x5 mm projectiles at a speed of 120 meters per second.
This new technology brings the capability to fire high speed projectiles (Mach 9 speed / 3 Km per second) while increasing the range five-fold with a better impact efficiency. Ultimately, the technology should be able to replace cruise missiles at a fraction of the cost.
ISL is working on ultra compact power supplies capable to deliver 1 GW in form factor 10 times smaller. To achieve this, ISL is working with a number of new technologies such as magnetic power supplies, ultra rapid switches and supraconductors: Below -200°C, some materials have no resistance to power. They may conduct electricty without any loss.
Industry partners in the project include: Naval Group, ISL, Nexter Systems, Nexter Munitions and MBDA. A Naval Group concept ship (scale model) fitted with EM Railguns is set to be unveiled at Euronaval 2018. DGA and ISL believe that the first pratical application for the technology would indeed be in the naval field.
https://www.armyrecognition.com/decembe ... event.html
- GIL
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Re: NOTÍCIAS
Esqueçeu das drogas, o mais rentavel de tudo.FCarvalho escreveu:Um investimento de pouco mais de meio bilhão de dólares por ano. E nem isso se dispõe.
Depois o pessoal reclama quando lá fora o pessoal fala que aqui só tem putaria e carnaval.
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Re: NOTÍCIAS
De Latakia , é relatado que o sistema de mísseis "Pantsir" interceptou vários foguetes MLRS "Grad". emitido a partir do norte de Latakia em Hmeimimu.
- FCarvalho
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Re: NOTÍCIAS
É... o negócio parece ser bom mesmo. Tá pegando até foguete do país de origem.
abs.
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- Fábio Machado
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Re: NOTÍCIAS
The New Mangusta Is Called AgustaWestland AH-249
The Italian army’s future scout and escort helicopter was unveiled during the Combat Helicopters 2017 conference in Krakow, Poland.
Last year, the mysterious AgustaWestland AW249 was unveiled almost by accident last year by Leonardo's then-CEO, Mauro Moretti. Since then, months of silence, with no official or unofficial news.
Well, the AW249 is no longer mysterious. It exists and will soon be real, as the new-generation military helicopter that, with the new designation AH-249A, will replace the Italian army’s AH-129D (AW129) Mangusta.
AH-249A: SUCCESSOR TO MANGUSTA
The new design, first reported by Defense24.pl, was unveiled at the Combat Helicopters 2017 conference in Krakow, Poland, along with a series of new details on the program. The Scout and Escort helicopter will be fitted with the same powerpack as the AW149 military utility helicopter and will have a maximum take-off weight of between 7-8 tonnes (depending on the version) that will position the new helicopter Italian military slightly above the Airbus Helicopters Tiger (6 tonnes) and just below the Bell AH-1Z Viper (8 tonnes), but far from the flying AH-64E Apache, Mi-28 and Ka-52 flying gunships. (In other words, it will be over 50% larger than the A-129 Mangusta currently in service—Ed.)
Among the main goals of the Mangusta's evolution is the ability to operate at a performance level comparable to the NH90 and CH-47F helicopters currently supplied to the Italian army’s aviation command, something that the AH-129D could no longer guarantee, especially in terms of range.
AH-249A: PERFORMANCE AND STEALTH CAPABILITIES
Greater emphasis was put on performance in extreme conditions. The operating temperature range of the new AH-249A will vary from -40 degrees C to +50 degrees C, and the helicopter will be equipped with components that can protect against dust, sand, snow and corrosion in maritime environments.
Among other details that are still little known is the radar signature. The new Mangusta will certainly not be a stealth aircraft, but as it will be used with scout and reconnaissance missions it will have to be fitted with signature management systems and some ways to reduce its radar cross-section. To this end, the AH-249 will be equipped with infrared signature reduction devices (in particular, for turbine exhaust gases) and a system of active electronic countermeasures and software systems against hacking.
It is also worth mentioning the new helicopter will have the ability to interact with UAVs, both in terms of information exchange and in the management of drones currently in use in the Italian Armed Forces.
fonte: http://www.defense-aerospace.com/articl ... opter.html
The Italian army’s future scout and escort helicopter was unveiled during the Combat Helicopters 2017 conference in Krakow, Poland.
Last year, the mysterious AgustaWestland AW249 was unveiled almost by accident last year by Leonardo's then-CEO, Mauro Moretti. Since then, months of silence, with no official or unofficial news.
Well, the AW249 is no longer mysterious. It exists and will soon be real, as the new-generation military helicopter that, with the new designation AH-249A, will replace the Italian army’s AH-129D (AW129) Mangusta.
AH-249A: SUCCESSOR TO MANGUSTA
The new design, first reported by Defense24.pl, was unveiled at the Combat Helicopters 2017 conference in Krakow, Poland, along with a series of new details on the program. The Scout and Escort helicopter will be fitted with the same powerpack as the AW149 military utility helicopter and will have a maximum take-off weight of between 7-8 tonnes (depending on the version) that will position the new helicopter Italian military slightly above the Airbus Helicopters Tiger (6 tonnes) and just below the Bell AH-1Z Viper (8 tonnes), but far from the flying AH-64E Apache, Mi-28 and Ka-52 flying gunships. (In other words, it will be over 50% larger than the A-129 Mangusta currently in service—Ed.)
Among the main goals of the Mangusta's evolution is the ability to operate at a performance level comparable to the NH90 and CH-47F helicopters currently supplied to the Italian army’s aviation command, something that the AH-129D could no longer guarantee, especially in terms of range.
AH-249A: PERFORMANCE AND STEALTH CAPABILITIES
Greater emphasis was put on performance in extreme conditions. The operating temperature range of the new AH-249A will vary from -40 degrees C to +50 degrees C, and the helicopter will be equipped with components that can protect against dust, sand, snow and corrosion in maritime environments.
Among other details that are still little known is the radar signature. The new Mangusta will certainly not be a stealth aircraft, but as it will be used with scout and reconnaissance missions it will have to be fitted with signature management systems and some ways to reduce its radar cross-section. To this end, the AH-249 will be equipped with infrared signature reduction devices (in particular, for turbine exhaust gases) and a system of active electronic countermeasures and software systems against hacking.
It is also worth mentioning the new helicopter will have the ability to interact with UAVs, both in terms of information exchange and in the management of drones currently in use in the Italian Armed Forces.
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- Frederico Vitor
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Re: NOTÍCIAS
Com certeza esse 'new Mangusta' levantará interesses do EB.Fábio Machado escreveu:The New Mangusta Is Called AgustaWestland AH-249
The Italian army’s future scout and escort helicopter was unveiled during the Combat Helicopters 2017 conference in Krakow, Poland.
Last year, the mysterious AgustaWestland AW249 was unveiled almost by accident last year by Leonardo's then-CEO, Mauro Moretti. Since then, months of silence, with no official or unofficial news.
Well, the AW249 is no longer mysterious. It exists and will soon be real, as the new-generation military helicopter that, with the new designation AH-249A, will replace the Italian army’s AH-129D (AW129) Mangusta.
AH-249A: SUCCESSOR TO MANGUSTA
The new design, first reported by Defense24.pl, was unveiled at the Combat Helicopters 2017 conference in Krakow, Poland, along with a series of new details on the program. The Scout and Escort helicopter will be fitted with the same powerpack as the AW149 military utility helicopter and will have a maximum take-off weight of between 7-8 tonnes (depending on the version) that will position the new helicopter Italian military slightly above the Airbus Helicopters Tiger (6 tonnes) and just below the Bell AH-1Z Viper (8 tonnes), but far from the flying AH-64E Apache, Mi-28 and Ka-52 flying gunships. (In other words, it will be over 50% larger than the A-129 Mangusta currently in service—Ed.)
Among the main goals of the Mangusta's evolution is the ability to operate at a performance level comparable to the NH90 and CH-47F helicopters currently supplied to the Italian army’s aviation command, something that the AH-129D could no longer guarantee, especially in terms of range.
AH-249A: PERFORMANCE AND STEALTH CAPABILITIES
Greater emphasis was put on performance in extreme conditions. The operating temperature range of the new AH-249A will vary from -40 degrees C to +50 degrees C, and the helicopter will be equipped with components that can protect against dust, sand, snow and corrosion in maritime environments.
Among other details that are still little known is the radar signature. The new Mangusta will certainly not be a stealth aircraft, but as it will be used with scout and reconnaissance missions it will have to be fitted with signature management systems and some ways to reduce its radar cross-section. To this end, the AH-249 will be equipped with infrared signature reduction devices (in particular, for turbine exhaust gases) and a system of active electronic countermeasures and software systems against hacking.
It is also worth mentioning the new helicopter will have the ability to interact with UAVs, both in terms of information exchange and in the management of drones currently in use in the Italian Armed Forces.
fonte: http://www.defense-aerospace.com/articl ... opter.html