tatamovitch escreveu:1o RCC em nada a dever aos videos acima!
https://www.facebook.com/exercito/video ... 712516352/
tanques e blindados
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Re: tanques e blindados
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Re: tanques e blindados
Esse é o nosso Brasil...JL escreveu:É Carvalho.FCarvalho escreveu:O problema JL é que no Brasil tudo nasce de cabeça para baixo. Ao invés de ir do micro para o macro, queremos começar sempre pelo inverso. Aí já viu.
abs.
Sabe e tem gente que acredita, não se espante, pois eu já ouvi de colegas dizendo que o Brasil tem submarino nuclear operando, tem o melhor carro de combate do mundo o Osório operando no Exército e outras coisas.
abs,
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Re: tanques e blindados
China's large tank manufacturing plant
Editado pela última vez por cabeça de martelo em Sáb Nov 05, 2016 2:47 pm, em um total de 1 vez.
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Re: tanques e blindados
Programa de extensão de vida do Challenger 2, alguma da tecnologia é importado do Ajax.
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Re: tanques e blindados
Eu confiaria mais num tanque leve (antigamente acho que uma viatura de 35 ton, era chamada de "média") desse tipo para apoiar as brigadas mecanizadas do Exército do que em carros blindados do tipo "Centauro". Claro, supondo que estas máquinas chinesas sejam mecanicamente confiáveis.Fábio Machado escreveu:Zhuhai 2016: Norinco unveils VT5 light tank
It is estimated to weigh about 35t.
Such a tank in this weight class is ideal for operations in mountainous areas such as Tibet, which is where most ZTQ tanks have been seen to date.
____________________________________________________
PS: Sei que é difícil o EB se interessar por um tanque chinês, mas não da para negar que esse VT5 está bem dentro do que o eles gostam. Se fosse ocidental, não duvido nada que esse tanque não seria pelo menos considerado como uma opção.
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Re: tanques e blindados
Isso só tem um jeito de saber: fazendo um test drive.Clermont escreveu:Claro, supondo que estas máquinas chinesas sejam mecanicamente confiáveis.
Mas acho que nem isso interessa aos nossos ocidentalizados militares.
Aliás, penso que isso de uma versão CC-SL derivada da nova VBTP-SL equipada quiçá com a mesma torre dos VBR-SL poderia ser algo a se pensar para o apoio da infantaria mecaniza.
Pensar não dói, não é mesmo?
abs.
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Re: tanques e blindados
O Ministério da Defesa da Índia aprovou a compra na Rússia 464 tanques T-90ms
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Re: tanques e blindados
Só isso?EDSON escreveu:O Ministério da Defesa da Índia aprovou a compra na Rússia 464 tanques T-90ms
abs.
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Re: tanques e blindados
Caros,FCarvalho escreveu:Aliás, penso que isso de uma versão CC-SL derivada da nova VBTP-SL equipada quiçá com a mesma torre dos VBR-SL poderia ser algo a se pensar para o apoio da infantaria mecaniza.Clermont escreveu:Claro, supondo que estas máquinas chinesas sejam mecanicamente confiáveis.
abs.
Não acredito e não faz sentido. O RCC-SR das Bda Inf Mec possuem como missão apoiar com fogo os Btl Inf Mec, e para acompanhar estes ultimos nos deslocamentos eh necessário a mesma plataforma , a saber SR (sobre rodas).
Esta eh uma grande discussão e recomendo a leitura do documento disponível no link abaixo, "As Forças Blindadas do Exército Brasileiro - Atualização, Modificação e Modernização: uma proposta" de 2010 de autoria do então Major de Cavalaria JORGE FRANCISCO DE SOUZA JUNIOR.
Este eh um tema realmente polemico e sempre vem a tona quando se discute a estrutura das Bda C Mec. Notar que a localização das quatro Bda C Mec são na fronteira, onde serão empregadas, implicando em um menor deslocamento até o TO.
Existem varios documentos/artigos que apresentam esta mesma discussão e ponderações. Cito este, pois eh o único que conheço em português.
http://www.ecsbdefesa.com.br/defesa/fts/FBEBP.pdf
Item 2.7. VBC SOBRE LAGARTA VERSUS VBC SOBRE RODA.
As VBC sobre rodas possuem grande mobilidade estratégica, em virtude do seu pouco peso relativo, desse modo, elas podem ser aerotransportadas, e, também, baixo custo de ciclo de vida. Por outro lado, essas viaturas possuem pouca mobilidade tática, através campo (off-road), e baixa proteção e letalidade, uma vez que possuem fraca blindagem e armamentos de baixo calibre.
As viaturas blindadas sobre lagartas, por seu turno, possuem muito boa mobilidade através campo, conseguindo se deslocar para qualquer parte da zona de operações com rapidez (mobilidade tática), bem como possuem em equilíbrio mobilidade, poder de fogo e proteção, que lhes proporciona grande ação de choque. No entanto, possuem baixa mobilidade estratégica e alto custo de ciclo de vida.
Operacionalmente, as VBC sobre rodas são mais indicadas para conflitos de baixa intensidade e/ou de Garantia da Lei e da Ordem. As VBC sobre lagartas, distintamente, são mais indicadas para conflitos de média à alta intensidade. No Brasil, não só pelo ambiente operacional, mas também pelas hipóteses de emprego e pelas necessidades operacionais, é viável e necessária a utilização tantos das VBC sobre rodas quanto das VBC sobre lagartas.
Em virtude da grande malha viária, pela necessidade de operar em GlO e pela necessidade de projetar poder militar a grandes distâncias em curto espaço de tempo, cresce a necessidade de se ter viaturas blindadas sobre rodas.
Por outro lado, é imprescindível ter VBC sobre lagartas como forças de ação de choque, para emprego em conflitos de média e alta intensidade, deslocando-se dentro do teatro de operações através campo com grande velocidade, além de ser um forte meio de dissuasão, importante para a manutenção da soberania nacional.
Abs,
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Re: tanques e blindados
Acredito que o T-90 seja talvez o melhor custo x beneficio da atualidade se tratando de um CC novo. Uma compra que eu aguardo a tempos é a do Peru para contrapor os Leopard 2 chilenos. Além disso, um CC moderno desses no nosso continente seria a desculpa perfeita para uma modernização das forças terrestres de praticamente todos os países.FCarvalho escreveu:Só isso?EDSON escreveu:O Ministério da Defesa da Índia aprovou a compra na Rússia 464 tanques T-90ms
abs.
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Re: tanques e blindados
Eu tentei ser irôico, mas concordo totalmente com voce.Bolovo escreveu:Acredito que o T-90 seja talvez o melhor custo x beneficio da atualidade se tratando de um CC novo. Uma compra que eu aguardo a tempos é a do Peru para contrapor os Leopard 2 chilenos. Além disso, um CC moderno desses no nosso continente seria a desculpa perfeita para uma modernização das forças terrestres de praticamente todos os países.FCarvalho escreveu: Só isso?
abs.
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Re: tanques e blindados
Estou a gostar bastante deste projecto Turco!
KAPLAN NGAFV
The vehicle architecture contains protection systems against mines, rocket propelled grenades and kinetic energy threats. In addition up to date electronic subsystems are also integrated together with high performance power pack, heavy duty suspension and tracks which enables the vehicle to carry heavy loads such as 105 mm gun systems.
KAPLAN is a new generation armored fighting vehicle that has the ability to move together with main battle tanks, has a 22-25 Hp/ton power-to-weight ratio, which takes into account the weight of the communication system and the automatic transmission.
KAPLAN has a low silhouette, and with its twin 6 road wheeled tracks, has the ability operate in hot/cold weather conditions at high speed not only on asphalt and stabilized highways, but also in soft soil, muddy and rough terrains. The advanced suspension system, tracks has been designed to reduce vibration and increase road holding. Access to the vehicle is gained through a personnel door on the ramp or the hydraulic ramp located at the rear of the vehicle. On the top, there is a wide hatch for personnel and another hatch that has been specifically designed to maximize the driver’s field of view. The maintenance and repair of the power pack are performed via the cabin access hatch and hatches that are at the front of the vehicle. The two fuel tanks are located at the rear for balance and are fully-armored and isolated from the vehicle to ensure the security of personnel.
KAPLAN is one of the very few vehicles that have amphibious characteristics. Thanks to the two water propulsion systems located at the rear of the vehicle, KAPLAN can perform in deep and water current rate. It can perform pivot turns in the water and even move backwards. In addition to this, it allows the driver to enter the water without any preparation.
The hull of KAPLAN is manufactured and integrated using a ballistic welding technique. The hull is water resistant together with the hatches and lids are water-proofed via seals. While the power pack cabin and the expanded driver area are located in front of the vehicle, the gunner and the commander areas are located in the middle of the vehicle. The personnel carrier version can carry 8 troops in the rear, and the turreted version can carry 6 dismounts.
Survivability systems such as, reduced thermal signature, laser warning system and sniper detection and CBRN protection systems are also applied the vehicle.
There are also laser-protected glass periscopes that allows the driver to see outside with wide angle of view which provides, high situational awareness. Integrated night vision systems is standard in all variants.
The vehicles structural design enables to improve complete family of vehicles consist of different variants.
Misson Specific Features
Multi-mission capable vehicles
Mechanized / Armored infantry
Reconnaissance
Special operations
Independent infantry operations
Full spectrum conflicts
http://www.fnss.com.tr/content/docs/kaplan-ngafv.pdf
hhttp://www.fnss.com.tr/en/product/kaplan-20-ngafv
KAPLAN NGAFV
The vehicle architecture contains protection systems against mines, rocket propelled grenades and kinetic energy threats. In addition up to date electronic subsystems are also integrated together with high performance power pack, heavy duty suspension and tracks which enables the vehicle to carry heavy loads such as 105 mm gun systems.
KAPLAN is a new generation armored fighting vehicle that has the ability to move together with main battle tanks, has a 22-25 Hp/ton power-to-weight ratio, which takes into account the weight of the communication system and the automatic transmission.
KAPLAN has a low silhouette, and with its twin 6 road wheeled tracks, has the ability operate in hot/cold weather conditions at high speed not only on asphalt and stabilized highways, but also in soft soil, muddy and rough terrains. The advanced suspension system, tracks has been designed to reduce vibration and increase road holding. Access to the vehicle is gained through a personnel door on the ramp or the hydraulic ramp located at the rear of the vehicle. On the top, there is a wide hatch for personnel and another hatch that has been specifically designed to maximize the driver’s field of view. The maintenance and repair of the power pack are performed via the cabin access hatch and hatches that are at the front of the vehicle. The two fuel tanks are located at the rear for balance and are fully-armored and isolated from the vehicle to ensure the security of personnel.
KAPLAN is one of the very few vehicles that have amphibious characteristics. Thanks to the two water propulsion systems located at the rear of the vehicle, KAPLAN can perform in deep and water current rate. It can perform pivot turns in the water and even move backwards. In addition to this, it allows the driver to enter the water without any preparation.
The hull of KAPLAN is manufactured and integrated using a ballistic welding technique. The hull is water resistant together with the hatches and lids are water-proofed via seals. While the power pack cabin and the expanded driver area are located in front of the vehicle, the gunner and the commander areas are located in the middle of the vehicle. The personnel carrier version can carry 8 troops in the rear, and the turreted version can carry 6 dismounts.
Survivability systems such as, reduced thermal signature, laser warning system and sniper detection and CBRN protection systems are also applied the vehicle.
There are also laser-protected glass periscopes that allows the driver to see outside with wide angle of view which provides, high situational awareness. Integrated night vision systems is standard in all variants.
The vehicles structural design enables to improve complete family of vehicles consist of different variants.
Misson Specific Features
Multi-mission capable vehicles
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Re: tanques e blindados
Isso aí é um M113 xunado.cabeça de martelo escreveu:Estou a gostar bastante deste projecto Turco!
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KAPLAN is a new generation armored fighting vehicle that has the ability to move together with main battle tanks, has a 22-25 Hp/ton power-to-weight ratio, which takes into account the weight of the communication system and the automatic transmission.
KAPLAN has a low silhouette, and with its twin 6 road wheeled tracks, has the ability operate in hot/cold weather conditions at high speed not only on asphalt and stabilized highways, but also in soft soil, muddy and rough terrains. The advanced suspension system, tracks has been designed to reduce vibration and increase road holding. Access to the vehicle is gained through a personnel door on the ramp or the hydraulic ramp located at the rear of the vehicle. On the top, there is a wide hatch for personnel and another hatch that has been specifically designed to maximize the driver’s field of view. The maintenance and repair of the power pack are performed via the cabin access hatch and hatches that are at the front of the vehicle. The two fuel tanks are located at the rear for balance and are fully-armored and isolated from the vehicle to ensure the security of personnel.
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