EUA
Moderador: Conselho de Moderação
- Bourne
- Sênior
- Agradeceu: 3 vezes
- Agradeceram: 21 vezes
Re: EUA
Precisa combinar isso com o partido republicano.
Digamos que as prévias valem, mas nem tanto. Por que qualquer um pode votar nas prévias. Na situação extrema os delegados podem decidir e escolher na reunião final. É claro que orientados pelos líderes e financiadores do partido. Por isso que acho que o agraciado com a indicação vai ser Marco Rubio. O único aceitável que sobrou.
O Partido Democrata prevê fazer o mesmo caso algum desafeto maluco psicopata chegue no fim como o indicado. Lá eles tem a figura dos super delegados e tal.
Ou seja, as prévias são importante, mas os escolhidos tem que ser viáveis, aceitos pela aristocracia do partido e financiadores.
Digamos que as prévias valem, mas nem tanto. Por que qualquer um pode votar nas prévias. Na situação extrema os delegados podem decidir e escolher na reunião final. É claro que orientados pelos líderes e financiadores do partido. Por isso que acho que o agraciado com a indicação vai ser Marco Rubio. O único aceitável que sobrou.
O Partido Democrata prevê fazer o mesmo caso algum desafeto maluco psicopata chegue no fim como o indicado. Lá eles tem a figura dos super delegados e tal.
Ou seja, as prévias são importante, mas os escolhidos tem que ser viáveis, aceitos pela aristocracia do partido e financiadores.
- Viktor Reznov
- Sênior
- Agradeceu: 1986 vezes
- Agradeceram: 811 vezes
Amem, irmão.mmatuso escreveu:Trump é favorito na Flórida e Ohio.
Mal espero ele vencer a eleição para firmar uma coalizão com o Bolsonaro e salvar a humanidade do atual destino sombrio.
PS: os Americanos andam tão mal informados acerca do cenário político no país deles que hoje eu vi um cara falando que a Hillary era a única que possui um perfil conservador, dentre os candidatos presidenciais.
PS2: tô chorando de rir aqui
![Imagem](http://i.imgur.com/aC4ULdN.jpg)
I know the weakness, I know the pain. I know the fear you do not name. And the one who comes to find me when my time is through. I know you, yeah I know you.
- P44
- Sênior
- Agradeceu: 2842 vezes
- Agradeceram: 2504 vezes
- Bourne
- Sênior
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Agora é ted cruz ou trump.
Marco Rubio Suspends His Presidential Campaign
.
MIAMI — Senator Marco Rubio of Florida, who ran for president offering his youthful optimism and Cuban-American heritage as the embodiment of a new and more diverse generation of Republican leadership, but ultimately failed to galvanize voters in a much darker mood, said on Tuesday that he was suspending his presidential campaign.
Mr. Rubio made the announcement during a speech at his campaign headquarters in Miami after losing his home state by a large margin to Donald J. Trump.
Mr. Rubio, 44, was felled by many of the same forces that drove other contenders from the race: a deep anger at the Republican leadership, a level of mistrust among the party’s most motivated voters, a field of candidates splitting up the vote, and an inability to stop Mr. Trump from exploiting all those factors.
Presidential Election 2016
Here’s the latest news and analysis of the candidates and issues shaping the presidential race.
Obama Urges Rejection of Violence at Campaign Rallies MAR 15
A King in His Castle: How Donald Trump Lives, From His Longtime Butler MAR 15
What We’re Watching in Florida, Ohio and Other Primaries MAR 15
Today’s Poll Closing Times and Delegate Counts MAR 15
Donald Trump’s Misogyny, Out of the Mouths of Ordinary Women MAR 14
See More »
But Mr. Rubio also notably lacked what both Mr. Trump and Senator Ted Cruz could boast of: victories in a string of early nominating contests. Mr. Rubio carried only Minnesota, along with Puerto Rico and the District of Columbia, sapping his campaign of critical energy and fueling the perception — no matter how hard he tried — that he was incapable of winning the nomination.
He claimed to be the only candidate who could unite the Republican Party, but he could never unite enough voters behind him to persuasively make that case.
And one crucial shortcoming was out of his control: his youth. Many Republicans were simply unwilling to entrust the presidency to a young first-term senator.
Mr. Rubio’s campaign was a cycle of high hopes and dashed expectations. He finished an unexpectedly strong third in the Iowa caucuses, only to be embarrassed in a debate three days before the New Hampshire primary, consigning him to fifth place . He came in second to Mr. Trump in South Carolina, then was to be all but wiped out in the Super Tuesday contests 10 days later.
The two-man race with Mr. Trump that Mr. Rubio and his campaign envisioned never materialized. Mr. Cruz’s early success in Iowa and the persistence of Gov. John Kasich of Ohio, Mr. Rubio and his aides argued, prevented Mr. Rubio from gathering momentum.
Mr. Rubio’s strongly conservative beliefs and upbeat, modest demeanor made him appealing to voters across the Republican spectrum, but more often as a second choice than a first: Candidates more firmly to his right and to his left peeled away support that he needed.
Often described as a Republican Barack Obama, for better or for worse, Mr. Rubio would have broken barriers as the party’s first Latino nominee and was admired for his eloquence. But he also lacked much in the way of legislative accomplishment as a first-term senator.
Mr. Rubio seemed to coast through much of the early campaign season. He never fully committed to winning a state outright, a tactical decision that left him without the kind of victories that propelled Mr. Cruz and Mr. Trump in the first weeks of the primary contests.
Mr. Rubio’s humiliating performance in the New Hampshire debate inflamed doubts about the strength of his candidacy, after Gov. Chris Christie of New Jersey scorchingly turned Mr. Rubio’s talent for delivering memorized lines into a liability.
He rallied in South Carolina, winning the coveted endorsement of Gov. Nikki R. Haley, and placing second on the strength of support from city and suburban dwellers, exit polls showed. Well-to-do voters also said they appreciated him describing his modest upbringing, as the son of a bartender and a maid, as the fulfillment of the American dream. But in Nevada, where Mr. Rubio spent part of his childhood, Mr. Trump ran away with the contest.
In the days leading up to Super Tuesday, when Mr. Rubio began to turn Mr. Trump’s mockery around on him, even making scatological jokes at Mr. Trump’s expense, some Republicans argued that Mr. Rubio had waited too long to go on the attack. And Mr. Rubio’s supporters worried that his assertiveness could either come across as impudence or sully his image, putting to waste months of trying to stay above the fray.
http://www.nytimes.com/2016/03/16/us/po ... &smtyp=cur
- Sterrius
- Sênior
- Agradeceu: 115 vezes
- Agradeceram: 323 vezes
o loco, conservadorismo veio com tudo no partido republicano.
E do outro lado a hillary.
Essas eleições e próximo presidente vão pra historia. Com certeza serão 4 anos cheio de fortes emoções.
E do outro lado a hillary.
Essas eleições e próximo presidente vão pra historia. Com certeza serão 4 anos cheio de fortes emoções.
- P44
- Sênior
Vai ser Trump vs. Hillary
De um lado um alucinado que se chega a presidente nem sabemos o que esperar, do outro a candidata dos lobbies, de wall street e do establishment....
tá bonito.
De um lado um alucinado que se chega a presidente nem sabemos o que esperar, do outro a candidata dos lobbies, de wall street e do establishment....
tá bonito.
*Turn on the news and eat their lies*
- Bolovo
- Sênior
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
Trump presidente dos EUA seria uma coisa tão doida que eu nem sei o que dizer. ![Gargalhada [003]](./images/smilies/003.gif)
Os próprios republicanos estão loucos. O partido de Abraham Lincoln com um um cara desses.
Mas eu acho que dá democratas, apesar da Hillary me dar muito medo.
![Gargalhada [003]](./images/smilies/003.gif)
Os próprios republicanos estão loucos. O partido de Abraham Lincoln com um um cara desses.
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)
- P44
- Sênior
Bolovo escreveu:Trump presidente dos EUA seria uma coisa tão doida que eu nem sei o que dizer.
Tb acho que a hillary ganha do Trump...deverá ser uma presidência estilo obama, nem carne nem peixe...
Em compensação, se o Trump ganhar, pleo menos poderemos ver uma Estrela-da-Morte na vida real
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Sterrius
- Sênior
- Agradeceu: 115 vezes
- Agradeceram: 323 vezes
falaram hoje de manha no jornal nacional que o trump poderá perder por falta de super delegados. Devido a grande oposição a trump no partido.
Ae mesmo com apoio popular poderá acabar dando o TED
Ae mesmo com apoio popular poderá acabar dando o TED
- P44
- Sênior
se assim fôr acho que vai ser um passeio para a Hillary...os manda-chuvas do GOP indo contra a vontade do SEU eleitorado????
http://www.cnbc.com/2016/03/16/we-choos ... icial.html
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
- Bourne
- Sênior
Os dois partidos tem como evitar malucos por meio dos delegados.
Possivelmente, Trump vai ser barrado na convenção nacional do partido republicano que decide os delegados. A justificativa que eles podem arranjar é que não tem maioria, um oportunista que não representa o partido ou deu declarações que vão contra os fundamentos do partido e da constituição norte-america. Ai liberam os delegados para votar nos candidatos que sobraram.
Ainda vai cair na mão do candidato com sobrenome polako. É a única chance. Pelo menos para não passar vergonha. O Rubio largou por que é desgastante e inadequado para um jovem que algumas décadas de carreira política pela frente. Além de poder concorrer ao Senado e se manter em evidência.
Possivelmente, Trump vai ser barrado na convenção nacional do partido republicano que decide os delegados. A justificativa que eles podem arranjar é que não tem maioria, um oportunista que não representa o partido ou deu declarações que vão contra os fundamentos do partido e da constituição norte-america. Ai liberam os delegados para votar nos candidatos que sobraram.
Ainda vai cair na mão do candidato com sobrenome polako. É a única chance. Pelo menos para não passar vergonha. O Rubio largou por que é desgastante e inadequado para um jovem que algumas décadas de carreira política pela frente. Além de poder concorrer ao Senado e se manter em evidência.
- P44
- Sênior
http://www.foxnews.com/politics/2016/03 ... p=obinsite
KKK grand dragon endorses Hillary Clinton for president
Published March 15, 2016
Hillary Clinton is working hard to consolidate support during a tougher-than-expected Democratic primary, but there’s one backer she may wish to back away from: a Ku Klux Klan grand dragon.
“We want Hillary Clinton to win,” Will Quigg, the grand dragon of the KKK’s California chapter, said during an interview with The Telegraph.
Republican frontrunner Donald Trump was recently criticized for a perceived reticence to disavow the endorsement of former KKK leader David Duke. Trump has since clearly disavowed Duke’s vote of confidence. Clinton has yet to be asked about Quigg’s endorsement.
Quigg bases his support on his belief that Clinton is pushing false promises on the campaign trail. Once she gets elected, he contends, her agenda will completely shift.
“Border policies are going to be put in place,” Quigg said. “Our second amendment rights that she’s saying she’s against now, she’s not against. She’s just our choice for the presidency.”
KKK grand dragon endorses Hillary Clinton for president
Published March 15, 2016
Hillary Clinton is working hard to consolidate support during a tougher-than-expected Democratic primary, but there’s one backer she may wish to back away from: a Ku Klux Klan grand dragon.
“We want Hillary Clinton to win,” Will Quigg, the grand dragon of the KKK’s California chapter, said during an interview with The Telegraph.
Republican frontrunner Donald Trump was recently criticized for a perceived reticence to disavow the endorsement of former KKK leader David Duke. Trump has since clearly disavowed Duke’s vote of confidence. Clinton has yet to be asked about Quigg’s endorsement.
Quigg bases his support on his belief that Clinton is pushing false promises on the campaign trail. Once she gets elected, he contends, her agenda will completely shift.
“Border policies are going to be put in place,” Quigg said. “Our second amendment rights that she’s saying she’s against now, she’s not against. She’s just our choice for the presidency.”