NOTÍCIAS DO RAFALE

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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Túlio
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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8896 Mensagem por Túlio » Qua Ago 17, 2011 11:16 pm

Bueno, de minha parte só queria SABER mesmo...




“Look at these people. Wandering around with absolutely no idea what's about to happen.”

P. Sullivan (Margin Call, 2011)
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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8897 Mensagem por Penguin » Qua Ago 17, 2011 11:27 pm

Túlio escreveu:Não sei, pelo que entendi os Rafales podem unir seus SPECTREs em data-link, deve dar trabalho, mesmo a um GROWLER...

De qualquer modo, Rafale ou SH para mim está más do que bueno, a vizinhança vai se borrar toda... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
O que impede os demais de unir seus sensores via data link? Aliás, isso já ocorre.
O que impede diversos Growler de se "linkar"?!

O fato é que mesmo com boa vontade e malabarismos psuedo-ideológicos, não se pode compara 2t com 250kg.

Se pode sim, comparar Spectre com IDECM, com Preatorian e com EWS-39:

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Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8898 Mensagem por AlbertoRJ » Qua Ago 17, 2011 11:33 pm

Penguin escreveu:
Túlio escreveu:Não sei, pelo que entendi os Rafales podem unir seus SPECTREs em data-link, deve dar trabalho, mesmo a um GROWLER...

De qualquer modo, Rafale ou SH para mim está más do que bueno, a vizinhança vai se borrar toda... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
O que impede os demais de unir seus sensores via data link? Aliás, isso já ocorre.
O que impede diversos Growler de se "linkar"?!

O fato é que mesmo com boa vontade e malabarismos psuedo-ideológicos, não se pode compara 2t com 250kg.

Se pode sim, comparar Spectre com IDECM, com Preatorian e com EWS-39:

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Aí é que está! Foi o que falei sobre filosofia de emprego. O Growler não é empregado em esquadrilhas de Growlers.

Agora, se todas essas suites são iguais eu não sei. Só sei que tem uns que só entram no TO depois da chuva de Tomahawks e na companhia de avião tipo Growler..

[]'s




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ue

#8899 Mensagem por Penguin » Qua Ago 17, 2011 11:46 pm

AlbertoRJ escreveu:
Penguin escreveu: O que impede os demais de unir seus sensores via data link? Aliás, isso já ocorre.
O que impede diversos Growler de se "linkar"?!

O fato é que mesmo com boa vontade e malabarismos psuedo-ideológicos, não se pode compara 2t com 250kg.

Se pode sim, comparar Spectre com IDECM, com Preatorian e com EWS-39:

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Aí é que está! Foi o que falei sobre filosofia de emprego. O Growler não é empregado em esquadrilhas de Growlers.

Agora, se todas essas suites são iguais eu não sei. Só sei que tem uns que só entram no TO depois da chuva de Tomahaws e na companhia de avião tipo Growler...

[]'s
Iguais não se pode dizer. Mas possuem pesos similares, logo não devem diferir muito, considerendo que os países citado possuem níveis tecnológicos similares. A menos que algum descobriu alguma mágica que iguale 250kg a 2t.

Quem disse que mais mais de um Growler não podem ser empregados em uma missão?! Que disse que Typhoon, F/A-18E, Gripen e A-29 não se comunicam via datalink?!

Relatos detalhados publicados na RFA não dizem isso.
Os Rafale atacaram primeiramente em Bengazi no litoral.
Atques em profundidade, só depois do terreno limpo pelos "especialistas".

[]s




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Re: ue

#8900 Mensagem por AlbertoRJ » Qua Ago 17, 2011 11:49 pm

Penguin escreveu:
AlbertoRJ escreveu: Aí é que está! Foi o que falei sobre filosofia de emprego. O Growler não é empregado em esquadrilhas de Growlers.

Agora, se todas essas suites são iguais eu não sei. Só sei que tem uns que só entram no TO depois da chuva de Tomahaws e na companhia de avião tipo Growler...

[]'s
Iguais não se pode dizer. Mas possuem pesos similares, logo não devem diferir muito, considerendo que os países citado possuem níveis tecnológicos similares. A menos que algum descobriu alguma mágica que iguale 250kg a 2t.

Que disse que mais mais de um Growler não podem ser empregados em uma missãu?! Que disse que Typhoon, F/A-18E, Gripen e A-29 não se comunicam via datalink?!

Relatos detalhados publicados na RFA não dizem isso.
Os Rafale atacaram primeiramente em Bengazi no litoral.
Atques em profundidade, só depois do terreno limpo pelos "especialistas".

[]s
Nesse mesmo tópico diz ONDE e COMO os Rafales entraram na Líbia destacando que foi antes de todos e da chuva de Tomahawks.
E vou passar a comparar essas coisas pelo peso agora...

[]'s




Editado pela última vez por AlbertoRJ em Qua Ago 17, 2011 11:51 pm, em um total de 1 vez.
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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8901 Mensagem por Carlos Mathias » Qua Ago 17, 2011 11:50 pm

AN-225 é campeão, acabou! :mrgreen:




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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8902 Mensagem por AlbertoRJ » Qua Ago 17, 2011 11:59 pm

Santiago, acredito que você já leu esse artigo mas não custa repetir um trecho:

(...)
Back Off

Of course, the United States today is just about the only country that can afford scores of dedicated electronic- attack aircraft and the cast of thousands of highly trained experts who support them. "The US has specialized EW aircraft that cover an area and so take some of the burden off the strike aircraft in terms of self- protection." said Dov Granot, business development manager for the Elisra Group (Bene Beraq, Israel). The Israeli Air Force favors a system where select aircraft in a strike package are equipped with escort- jamming pods. "Israel's philosophy is that an aircraft needs to be able to protect itself from start to finish, from take-off through landing."

Jean-Philippe Gourion, deputy director of strategic planning for Thales Airborne Systems (Paris, France), said Thales is working on an escort-jamming concept in which dedicated platforms and crews would be replaced by a combination of integrated systems featuring a solid-state, phased-array jammer with very high transmitted power and real-time multi-beam steering. This would be fitted in an automatic pod carried by a multirole fighter for the stand-in/escort jamming mission. Since 1993, Thales has been developing its Carbone offensive jammer demonstrator under contract to the French military procurement agency. According to Gourion, the Carbone is significantly more powerful than existing or upgraded offensive-jamming pods. Carbone also draws on Thales' digital receivers and real-time geolocation algorithms, such as those implemented in the Spectra EW system for the Rafale aircraft.

A fighter aircraft carrying a pod-mounted phased-array jammer would have the ability to loiter at the periphery of the threat area, but not necessarily in line with the flight path of the strikers. Once the strike package is about to enter the threat area the electronic attack aircraft is alerted by datalink to commence jamming through the secondary or scattered lobes of the threat emitters. Thus, the enemy would remain unaware of the direction of the strike package's arrival. Gourion pointed out that there would be some burden during the mission-planning phase to ensure that timing, waypoints, and jamming duration are synchronized. "In fact, if your mission planning is excellent, then you are not obliged to use a datalink or otherwise transmit between the strikers and jammer aircraft," he said.

Another benefit of this approach to stand-in/escort jamming is that the electronic-attack aircraft does not have the same demands on its self-protection jammers, thus eliminating the potential for interference. In fact, Gourion questioned the wisdom of even attempting to operate electronic-attack and self- protection systems on the same aircraft at the same time. "Frankly speaking, I don't think that it would be a very good idea to use stand-in jamming tactics other than those that attack side or scattered lobes at some distance," he said. "If the electronic-attack aircraft is loitering at very low altitude somewhere in a relatively safe place quite close to the danger zone, then you can decide at a given instant to pop up and begin your jamming job."
(...)
I Will Be Your Escort - The operational concept of escort and stand-in jamming is about to change.
http://www.mputtre.com/id16.html




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Re: ue

#8903 Mensagem por Penguin » Qui Ago 18, 2011 12:01 am

AlbertoRJ escreveu:[ quote="Penguin"]
AlbertoRJ escreveu: Aí é que está! Foi o que falei sobre filosofia de emprego. O Growler não é empregado em esquadrilhas de Growlers.

Agora, se todas essas suites são iguais eu não sei. Só sei que tem uns que só entram no TO depois da chuva de Tomahaws e na companhia de avião tipo Growler...

[]'s
Iguais não se pode dizer. Mas possuem pesos similares, logo não devem diferir muito, considerendo que os países citado possuem níveis tecnológicos similares. A menos que algum descobriu alguma mágica que iguale 250kg a 2t.

Que disse que mais mais de um Growler não podem ser empregados em uma missãu?! Que disse que Typhoon, F/A-18E, Gripen e A-29 não se comunicam via datalink?!

Relatos detalhados publicados na RFA não dizem isso.
Os Rafale atacaram primeiramente em Bengazi no litoral.
Atques em profundidade, só depois do terreno limpo pelos "especialistas".

[]s
Nesse mesmo tópico diz ONDE e COMO os Rafales entraram na Líbia destacando que foi antes de todos e da chuva de Tomahawks.
E vou passar a comparar essas coisas pelo peso agora...

[]'s[/quote]

------------------------------------------------------

Seguindo essa lógica tecno-religiosa-ideológica, daqui a pouco um radar de 50kg será equivalente a um de 500kg.
Mánemfudendo!




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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8904 Mensagem por AlbertoRJ » Qui Ago 18, 2011 12:05 am

Acredito que basta colocar um pouco de chumbo e a equivalência será obtida.

Eu estou falando sobre doutrina, concepção e qualidade e você mensura as coisas pelo peso...

[]'s




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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8905 Mensagem por AlbertoRJ » Qui Ago 18, 2011 12:29 am

Só para complementar, a Líbia é um país desértico onde os principais recursos e cidades estão perto da costa e Bengazhi é a segunda maior cidade além de ser o foco dos combates na ocasião.

Coastal Coverage

Libya's S-75 and S-125 sites are concentrated primarily along the western and eastern coastlines. While the S-200 batteries are situated to provide barrier air defense of the nation's coastline, the S-75 and S-125 sites are positioned to provide point defense of assigned areas. From west to east, these sites are arrayed around Ibn Nafa airbase, Tripoli, Misratah, Benghazi, Bombah, and Adam. While contiguous coverage of the coastal region is not provided by these sites, each location is defended by no fewer than three batteries. Ibn Nafa and Bombah are defended by one S-75 and two S-125 batteries, Misratah is defended by one S-75 and three S-125 batteries, and Benghazi and Adam are defended by two S-75 and two S-125 batteries.

Bengazhi:

http://2.bp.blogspot.com/_0HCJq6B1wZA/S-oqNVy4MhI/AAAAAAAACeo/7MOGpjqIkRw/s1600/LYBSAMNETBENGHAZI.jpg

(...)


Inland Coverage

Sabha is the only inland city within Libya to have any strategic SAM defenses. Much of the Libyan interior is sparsely populated, as are the regions it borders. What then makes Sabha stand out as a location requiring SAM defenses? First, Sabha is believed to have been associated with the defunct Libyan nuclear weapons program. Second, Sabha was home to Libyan rocket development in the early 1980s, when the OTRAG rocket was tested from the Seba Oasis launch facility. There remains a significant military presence in the area, which is likely the ultimate reason for the presence of strategic SAM assets and related support facilities.

The Libyan SAM Network
http://geimint.blogspot.com/2010/05/lib ... twork.html

[]'s




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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8906 Mensagem por Penguin » Qui Ago 18, 2011 12:32 am

AlbertoRJ escreveu:Santiago, acredito que você já leu esse artigo mas não custa repetir um trecho:

(...)
Back Off

Of course, the United States today is just about the only country that can afford scores of dedicated electronic- attack aircraft and the cast of thousands of highly trained experts who support them. "The US has specialized EW aircraft that cover an area and so take some of the burden off the strike aircraft in terms of self- protection." said Dov Granot, business development manager for the Elisra Group (Bene Beraq, Israel). The Israeli Air Force favors a system where select aircraft in a strike package are equipped with escort- jamming pods. "Israel's philosophy is that an aircraft needs to be able to protect itself from start to finish, from take-off through landing."

Jean-Philippe Gourion, deputy director of strategic planning for Thales Airborne Systems (Paris, France), said Thales is working on an escort-jamming concept in which dedicated platforms and crews would be replaced by a combination of integrated systems featuring a solid-state, phased-array jammer with very high transmitted power and real-time multi-beam steering. This would be fitted in an automatic pod carried by a multirole fighter for the stand-in/escort jamming mission. Since 1993, Thales has been developing its Carbone offensive jammer demonstrator under contract to the French military procurement agency. According to Gourion, the Carbone is significantly more powerful than existing or upgraded offensive-jamming pods. Carbone also draws on Thales' digital receivers and real-time geolocation algorithms, such as those implemented in the Spectra EW system for the Rafale aircraft.

A fighter aircraft carrying a pod-mounted phased-array jammer would have the ability to loiter at the periphery of the threat area, but not necessarily in line with the flight path of the strikers. Once the strike package is about to enter the threat area the electronic attack aircraft is alerted by datalink to commence jamming through the secondary or scattered lobes of the threat emitters. Thus, the enemy would remain unaware of the direction of the strike package's arrival. Gourion pointed out that there would be some burden during the mission-planning phase to ensure that timing, waypoints, and jamming duration are synchronized. "In fact, if your mission planning is excellent, then you are not obliged to use a datalink or otherwise transmit between the strikers and jammer aircraft," he said.

Another benefit of this approach to stand-in/escort jamming is that the electronic-attack aircraft does not have the same demands on its self-protection jammers, thus eliminating the potential for interference. In fact, Gourion questioned the wisdom of even attempting to operate electronic-attack and self- protection systems on the same aircraft at the same time. "Frankly speaking, I don't think that it would be a very good idea to use stand-in jamming tactics other than those that attack side or scattered lobes at some distance," he said. "If the electronic-attack aircraft is loitering at very low altitude somewhere in a relatively safe place quite close to the danger zone, then you can decide at a given instant to pop up and begin your jamming job."
(...)
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http://www.mputtre.com/id16.html
E nem vc parece que leu sobre o que de fato aconteceu no 1o dia...

Imagem

Fonte: RFA No 70, jun/jul 2011




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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8907 Mensagem por AlbertoRJ » Qui Ago 18, 2011 12:35 am

Penguin escreveu:
AlbertoRJ escreveu:Santiago, acredito que você já leu esse artigo mas não custa repetir um trecho:
I Will Be Your Escort - The operational concept of escort and stand-in jamming is about to change.
http://www.mputtre.com/id16.html
E nem vc parece que leu sobre o que de fato aconteceu no 1o dia...

Imagem

Fonte: RFA No 70, jun/jul 2011
Acabei de postar que Bengazhi é uma das cidades mais defendidas por SAMs e era onde estavam ocorrendo os combates mais intensos e os Rafales foram os primeiros a entrar no espaço aéreo líbio.
Se havia um lugar onde se devia atacar primeiro, esse era Bengazhi.
Esse artigo foi postado para desmerecer alguma coisa? Não entendi...

[]'s




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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8908 Mensagem por Carlos Lima » Qui Ago 18, 2011 1:46 am

Carlos Mathias escreveu:AN-225 é campeão, acabou! :mrgreen:
Sacanagem... :lol: :lol:

É o Growlãovisky.

[]s
CB_Lima




CB_Lima = Carlos Lima :)
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Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8909 Mensagem por Penguin » Qui Ago 18, 2011 7:23 am

cb_lima escreveu:
Carlos Mathias escreveu:AN-225 é campeão, acabou! :mrgreen:
Sacanagem... :lol: :lol:

É o Growlãovisky.

[]s
CB_Lima
Deveríamos produzir o EC-390G Grôuler...




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PRick

Re: NOTÍCIAS DO RAFALE

#8910 Mensagem por PRick » Qui Ago 18, 2011 9:59 am

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Isso era o Spectra a 15 anos atrás, depois disso ele engordou bastante. :mrgreen: :mrgreen:

[]´s




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