Super Tucano News

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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saullo
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Re: Super Tucano News

#946 Mensagem por saullo » Sex Mar 04, 2011 3:29 pm

Túlio escreveu:Sei não, isolar até A VISTA do local? Tá estranho... :?
Está parecendo que o ET de Varginha passou por lá... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Abraços




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malmeida
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Re: Super Tucano News

#947 Mensagem por malmeida » Sex Mar 04, 2011 3:40 pm

saullo escreveu:
Túlio escreveu:Sei não, isolar até A VISTA do local? Tá estranho... :?
Está parecendo que o ET de Varginha passou por lá... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Abraços
Deixa os caras fazerem o mis en scéne deles. Tá na mídia, saiu em tudo que é jornal.
No mínimo serve pra passar a mensagem: Tá vendo? O Brasil tem inimigos ocultos! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:




MAlmeida
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marcelo l.
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Re: Super Tucano News

#948 Mensagem por marcelo l. » Sex Mar 04, 2011 5:29 pm

Alguma nova notícia sobre o supertucano que caiu??




"If the people who marched actually voted, we wouldn’t have to march in the first place".
"(Poor) countries are poor because those who have power make choices that create poverty".
ubi solitudinem faciunt pacem appellant
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Re: Super Tucano News

#949 Mensagem por Alitson » Sex Mar 04, 2011 6:36 pm

Caiu, foi resgatado e deu perca total. O relatório deve demorar mais 30-60 dias.

[]s




A&K M249 MK.I
G&P M4 CARBINE V5
G&P M4A1
G&P M16A3+M203
ARES SCAR-L
KING ARMS M4CQB
STARK ARMS G-18C GBB
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Re: Super Tucano News

#950 Mensagem por sapao » Sáb Mar 05, 2011 6:05 pm

saullo escreveu:
Túlio escreveu:Sei não, isolar até A VISTA do local? Tá estranho... :?
Está parecendo que o ET de Varginha passou por lá... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Abraços
Sem teoria da conspiração.
Aposto que se fosse algo relacionado a um ataque a uma aeronave da FAB TODO os 2 esquadrões ja estariam deslocados para a região, sem contar a brigada de selva da região.
Pelo menos das ultimas vezes que isso aconteceu foi assim!

Alguem ja viu a distancia de uma cidade a outra?
Mais de 500nm!
Isso partindo de Cruzeiro do Sul, se estivesse vindo da fronteira ia dar muito mais.
Agora vamos imagina: a aeronave toma um tiro na missão, voa mais de 500nm passando por pelo menos 2 alternativas (Cruzeiro e Rio Branco) SÓ para pousar em PV?
Mas ele queria pousar em uma base da FAB porque estava em operação secreta...
Então porque não foi para Eirunepê, que fica menos da metade da distancia que ele percorreu?

Sobre o isolamento da aerea, tem que ser assim mesmo porque senão vira zona.
Alguem ja teve a infelicidade de presenciar um acidente desses para ver como sempre tem um povo sem noção que avança sobre tudo, querendo levar um souvenir?


Sobre o relatorio deve demorar até 60 dias o preliminar, o final tem até 2 anos, podendo ser prorrogado dependendo das circunstancias.




[justificar]“ Se não eu, quem?
Se não agora, quando?”[/justificar]
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Re: Super Tucano News

#951 Mensagem por Enlil » Sáb Mar 05, 2011 6:13 pm

:wink: :!:


[]'s.




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mauri
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Re: Super Tucano News

#952 Mensagem por mauri » Qua Mar 09, 2011 8:03 pm

marcelo l. escreveu:Alguma nova notícia sobre o supertucano que caiu??

Ai vai um video que achei sobre o assunto:





Mauri




brisa

Re: Super Tucano News

#953 Mensagem por brisa » Qua Mar 09, 2011 8:13 pm

mauri escreveu:
marcelo l. escreveu:Alguma nova notícia sobre o supertucano que caiu??

Ai vai um video que achei sobre o assunto:





Mauri
Mauri, não é este acidente aí não.




Rodrigoiano
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Re: Super Tucano News

#954 Mensagem por Rodrigoiano » Qui Mar 10, 2011 1:16 am

este se não me engano foi numa praia, onde teria sido filmada uma pequena esfera não-identificada pelo pessoal da TV momentos antes da partida da asa




alcmartin
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Re: Super Tucano News

#955 Mensagem por alcmartin » Qui Mar 10, 2011 1:13 pm

sapao escreveu:
saullo escreveu: Está parecendo que o ET de Varginha passou por lá... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Abraços
Sem teoria da conspiração.
Aposto que se fosse algo relacionado a um ataque a uma aeronave da FAB TODO os 2 esquadrões ja estariam deslocados para a região, sem contar a brigada de selva da região.
Pelo menos das ultimas vezes que isso aconteceu foi assim!

Alguem ja viu a distancia de uma cidade a outra?
Mais de 500nm!
Isso partindo de Cruzeiro do Sul, se estivesse vindo da fronteira ia dar muito mais.
Agora vamos imagina: a aeronave toma um tiro na missão, voa mais de 500nm passando por pelo menos 2 alternativas (Cruzeiro e Rio Branco) SÓ para pousar em PV?
Mas ele queria pousar em uma base da FAB porque estava em operação secreta...
Então porque não foi para Eirunepê, que fica menos da metade da distancia que ele percorreu?

Sobre o isolamento da aerea, tem que ser assim mesmo porque senão vira zona.
Alguem ja teve a infelicidade de presenciar um acidente desses para ver como sempre tem um povo sem noção que avança sobre tudo, querendo levar um souvenir?


Sobre o relatorio deve demorar até 60 dias o preliminar, o final tem até 2 anos, podendo ser prorrogado dependendo das circunstancias.
Sapao, bom dia!

Nas minhas poucas horas de folga :( , dou uma força para uns amigos de um aeroclube, sendo diretor de instrução e examinador credenciado da ANAC lá. Há uns anos, um aluno veio me mostrar o que havia pego lá em Piquete, SP, após a queda de um C95 de C.grande, que vinha de Resende: pegou os fones e o retrato do 1P. :evil: Todos faleceram. A população civil chegou primeiro que o pessoal da investigação.
Tomei o retrato dele e levou um sabão! :evil: Era do ten. Lamas. Natural de Valença, quase conterraneo meu e estudamos juntos no tamandaré no Rio. Era uma turma abaixo da minha. Só para fechar a história, dando um retrato do Brasil :? : esse mesmo aluno morreu esse mês, na frente da mulher, filha e sogro, atingido por 8 estilhaços de escopeta, enquanto passavam por um caminho por dentro de um sitio vizinho do sogro, cujo dono nao gostava da prática... :? :?

Falta muito para esse país... :(

abs!!




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Junker
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Re: Super Tucano News

#956 Mensagem por Junker » Qui Mar 10, 2011 1:28 pm

“Guns Guns Guns”
The continuing saga of the US and light attack aircraft

By Ed Timperlake


Credit video: Tucano T-27 shooting down drug dealers aircraft, YouTube

03/02/2011- In a practice air-to-air engagement, when one fighter closed on his opponent inside of the missile envelope to put the gun sight piper on the adversary, a call goes out “guns guns guns.” This is a blunt fighter pilot way of saying “your dead!” In real life, the aircraft’s machine guns or cannons will do the actual “speaking”, as the above video from a shoot down in South America shows. This video shows the aggressive and very successful use of a Tucano, which now is in consideration for use in combat in Afghanistan.

There is currently a competition to provide for a Light Combat Aircraft for the Afghan forces being trained by the USAF. But is interesting to ask why does the USAF need a competition in any case, given that there is only one battle tested competitor flying today. General Schwartz, Chief of Staff of the Air Force, has recently and forcefully stressed that industry should not be blowing smoke by laying off risk with over promising and sliding on delivery [1]. With that forceful philosophy it is amazing that the Super Tucano a proven aircraft isn’t already in Afghanistan. The shoot down is a demonstration of versatility of the air-to-air capability of the Tucano, now upgraded to Super Tucano. For Afghanistan, the truly important combat reality is the fact that the Colombian Air Force is having noteworthy success in the air-to-ground attack mode (AG) [2].

An LAA/LAS/LAAR For “End-Game Afghanistan” ?
Before any further discussion of roles and missions for an Afghanistan “light attack” aircraft can proceed, various definitions of what is being discussed must be clarified. The two planes in competition, a piloted turbo-prop like the AT-6 “Texan” and A-29 Super Tucano have been called a Light Attack Aircraft (LAA), a Light Attack Surveillance (LAS) aircraft and a Light Attack Armed Reconnaissance (LAAR) aircraft. These distinctions only become important when discussing the names given by DOD for awarding various technology contracts.

For example, a recent fly off between the Hawker Beech AT-6 and Embraer Super Tucano to select the appropriate combat aircraft for the emerging Afghan Air Force is a “LAS competition.” However the fly off didn’t include dropping bombs or strafing because the AT-6 when going into the event wasn’t certified to drop bombs nor does it have an internal gun.

So if the AF Chief is talking about unnecessary risk – perhaps in this case physician heal thyself.

The practical matter is the names (LAA/LAS/LAAR) are interchangeable, when discussing the need for a piloted combat aircraft on the lower end of any airborne “hi-low” mix. A piloted attack aircraft is also at least for now generally considered tactically above unmanned aerial systems (UAS). The current reason why the piloted aircraft is above UAS in capability is ‘eyes on” capability real time.

An airborne pilot is up close and personal with both sensors and combat teeth and is not fighting the battle from a computer consulted half a world away. Although, to be fair, some controllers are also closer to the action but still must operate through a data link.

One caveat that must always be acknowledged is that all airborne technology is relative and constantly evolving against a reactive enemy — so UAS may get better and begin to be substituted for any “hi-lo” piloted solution. But not anytime soon as a stay-behind force for the Afghan AF. And there is still an open question yet to be determined about whether UAS technology will be more vulnerable to “cyber attacks”. Another fact, not often mentioned, is that the UAS accident rate is significantly higher than piloted aircraft.

As far as piloted light attack, well respected warrior commanders with troops in combat have been aggressively pursuing a light attack surveillance aircraft for the counter-insurgency role (COIN) in Afghanistan for quite some time. As General Mattis testified when he was head of Joint Forces Command)to the Senate [3]:

A Light Attack Armed Reconnaissance (LAAR) aircraft capability has the potential to shift air support from a reactive threat response, to a more proactive approach that reduces sensor-to-shooter timelines, with immediate and accurate fires, providing surveillance and reconnaissance throughout a mission, while providing communication and navigation support to troops on the ground. Additionally, a LAAR capability can provide a means to build partner capacity with effective, relevant air support. This year Joint Forces Command will closely follow a project called Imminent Fury where the Navy and Air Force will employ a LAAR capability to reinforce our asymmetric advantage over the enemy.

Now General Mattis as Commander of Central Command is still concerned about bring a light attack aircraft to the fight. As mentioned, a “buy” of a squadron of LAS aircraft is in a current selection board for a stay behind combat force as the US and NATO allies draw down troop levels in our current fight against the Taliban.

This current source selection will hopefully be a full and fair selection process to avoid industry “risk” and thus really begin the significant transition to successfully put Afghanistan in the rear view mirror. The initial positioning of a light attack aircraft in Afghanistan – previously sabotaged by improper Congressional meddling because of domestic politics in the last Congress – now becomes critical in “end game Afghanistan.”

Consequently, with a new Congress and a fresh start and an AF Chief who doesn’t want industry “smoke being blown,” perhaps the war fighters will finally get what they need –a totally capable combat proven light attack aircraft both for US special ops and the Afghan AF.

It is long past time for a pilot flying a light attack in Afghanistan to let the machine guns and cannons, and more AG ordinance say “guns guns guns” against the Taliban on the ground—“your dead!”


________

Footnotes

[1]http://thehill.com/news-by-subject/defe ... ou-promise

[2] See our previous posting on this issue: Altering the Course of a War With LAA- Light Attack Aircraft Can Alter the Course of a War

[3] See: http://www.sldinfo.com/?p=6669
http://www.sldinfo.com/?p=16246




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Renato Grilo
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Re: Super Tucano News

#957 Mensagem por Renato Grilo » Qui Mar 10, 2011 2:37 pm

esse vídeo é da Força Aérea Colombiana?




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Re: Super Tucano News

#958 Mensagem por joao fernando » Qui Mar 10, 2011 3:51 pm

Depois a nossa imprensa é que é ruim: T27, com Flir, na Colombia? Não é o T29 que eles usam? :roll:

Quem comprou o "Estadão dos USA"???




Obrigado Lulinha por melar o Gripen-NG
brisa

Re: Super Tucano News

#959 Mensagem por brisa » Qui Mar 10, 2011 4:10 pm

Tiene que tener los cullõnes.... los huevos..... tiene que expulsar los piratas del peño..... :shock: :mrgreen:




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Re: Super Tucano News

#960 Mensagem por Bolovo » Qui Mar 10, 2011 4:29 pm

joao fernando escreveu:Depois a nossa imprensa é que é ruim: T27, com Flir, na Colombia? Não é o T29 que eles usam? :roll:

Quem comprou o "Estadão dos USA"???
O vídeo é de um T-27 mesmo, mas não colombiano e sim peruano. Quem tá filmando eu não lembro. Alias, esse video é bem antiguinho já.




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