Caça de 5a geração chinês
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Re: Caça de 5a geração chinês
Pelo visto foi mesmo um teste de rolagem com motores full... o que indica que o vôo parece proximo!
Um abraço e t+
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- Francoorp
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Re: Caça de 5a geração chinês
Franz Luiz escreveu:Lá do "Plano Brasil" e Youtube:
Eu jamais subestimaria o grande dragão.
Eu ia postar agora...
Pecado que a visao é pouca!!
- Justin Case
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Re: Caça de 5a geração chinês
Zavva,Zavva escreveu:Pode ser que o taxiamento em alta velocidade tenha levantado o bico da aeronave, não ?P44 escreveu:Essa imagem implica aterragem, logo VÔO, e não apenas "taxear", né?
Abs
Para mim, você está certo.
O vídeo é de uma aceleração até a velocidade de rotação, seguida de redução de potência, uso de paraquedas-freio e frenagem (abortiva de decolagem).
É um dos testes comuns antes da ser programada a decolagem propriamente dita.
Foi num teste desses que o piloto de F-16 (se não me engano) ultrapassou os limites e decolou sem que isso estivesse previsto para aquela missão.
Abraço,
Justin
- Carlos Lima
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Re: Caça de 5a geração chinês
Só como curiosidade histórica...
Com o Bandeirante aconteceu a mesma coisa... em um teste desses ele "decolou" sem que isso estivesse previsto
[]s
CB_Lima
Com o Bandeirante aconteceu a mesma coisa... em um teste desses ele "decolou" sem que isso estivesse previsto
[]s
CB_Lima
CB_Lima = Carlos Lima
- Cunha
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Re: Caça de 5a geração chinês
Uma tortura chinesa, hehehe...EDSON escreveu:Este tópico é uma tortura.
- soultrain
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Re: Caça de 5a geração chinês
Especula-se que a WS-10, a turbina que irá equipar este monstro, tem o core Francês.
Juntando por exemplo o Z8 (o Super Frelon), HC-120 (Colibri), o Z-9, inúmeras variações incluindo o WZ-19 de ataque (Dauphin e Panther), Z-15 (EC-175) com quase 100% de nacionalização e alguns até com desenvolvimento conjunto, demonstram que as coisas não são bem assim como alguns nos querem fazer acreditar.
Há ToT sim senhor e como eu sempre disse, quando falam na % de nacionalização da Helibrás, deveriam olhar para os Chineses e perguntar: Humm será que o problema não é nosso?
ToT não é só ser receptor, é necessário muito mais, condições industriais, vontade politica e financeira por exemplo, além do mais importante, de uma estratégia com objectivos bem definidos, o que os Chineses fazem!
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Juntando por exemplo o Z8 (o Super Frelon), HC-120 (Colibri), o Z-9, inúmeras variações incluindo o WZ-19 de ataque (Dauphin e Panther), Z-15 (EC-175) com quase 100% de nacionalização e alguns até com desenvolvimento conjunto, demonstram que as coisas não são bem assim como alguns nos querem fazer acreditar.
Há ToT sim senhor e como eu sempre disse, quando falam na % de nacionalização da Helibrás, deveriam olhar para os Chineses e perguntar: Humm será que o problema não é nosso?
ToT não é só ser receptor, é necessário muito mais, condições industriais, vontade politica e financeira por exemplo, além do mais importante, de uma estratégia com objectivos bem definidos, o que os Chineses fazem!
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"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento"
NJ
Re: Caça de 5a geração chinês
Especula-se tb a WS-10 utiliza tecnologias da CFM56 (que por sua vez utiliza core derivado da GE F110) e da AL-31F.soultrain escreveu:Especula-se que a WS-10, a turbina que irá equipar este monstro, tem o core Francês.
Juntando por exemplo o Z8 (o Super Frelon), HC-120 (Colibri), o Z-9, inúmeras variações incluindo o WZ-19 de ataque (Dauphin e Panther), Z-15 (EC-175) com quase 100% de nacionalização e alguns até com desenvolvimento conjunto, demonstram que as coisas não são bem assim como alguns nos querem fazer acreditar.
Há ToT sim senhor e como eu sempre disse, quando falam na % de nacionalização da Helibrás, deveriam olhar para os Chineses e perguntar: Humm será que o problema não é nosso?
ToT não é só ser receptor, é necessário muito mais, condições industriais, vontade politica e financeira por exemplo, além do mais importante, de uma estratégia com objectivos bem definidos, o que os Chineses fazem!
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Chinese turbofan engine undergoes ground tests
19 May 2006
JOHNATHON WENG JDW Correspondent
Tianjin
* China's efforts to develop a turbofan engine stem back to the 1960s
* The testing of the WS10 still leaves production hurdles to be overcome
China's WS10 turbofan engine has had a long history going back to the start of the WS6 turbofan programme in the 1960s, but news that the engine has undergone testing in a Sukhoi Su-27-derived fighter reveals a new maturity in the programme.
The level of development of the engine was revealed in November 2005 in a public statement by the government-owned press that the design had been finalised after two decades of research and development.
The WS10 is derived from the earlier WS6 variant, which was abandoned after completion as an engine - 20 years and two engine generations later - in the 1980s.
The expertise of 606 Engine Design Institute in developing the WS6 and the 1982 acquisition of CFM-56 engines, which are based on the compressor of the F101-GE-102 engine used in B-1B bombers, supported the development of the WS10.
The WS10 work was conducted under the High Performance Propulsion System Preliminary Development plan and in 1989, almost 10 years after WS10 work started, three key engineering challenges were identified: a seven-stage high-pressure compressor; a short annular combustor with air blast atomiser; and air-film cooling turbine rotor blades.
It was planned that the development of these requirements would lead to a Medial Thrust Demonstration Turbofan Core Engine (MTDTCE) and eventually a demonstration engine. The China Gas Turbine Establishment led the development work on the engine and in 1992 major component manufacturing blueprints were drawn up.
Military Industrial Plant 403 manufactured the MTDTCE with the involvement of 21 Chinese factories and research organisations. Trial production began in March 1992.
In December 1992 the engine was powered and nine days later the engine reached maximum speed within testing parameters.
Indigenous development and the use of Russian aero-engine experts, as well as knowledge of the AL-31F engine which powers the Su-27, drove further development.
The 606 Engine Design Institute then received a Sukhoi Su-27 (Chinese designation: J-11) as a test platform from the People's Liberation Army Air Force.
The use of the engine in the test aircraft presented its own challenges - the oil tank and afterburner nozzle are larger - but the weakness of the Chinese military industries and shortage of investment exacerbated the problems.
The programme stumbled along between 1992 and 1997 and was further impeded by the move from a state-controlled economy to a more free market economy. In 1997 an accident in engine testing delayed the programme again.
In 2001 and 2002 the WS10 was tested on an Su-27 and in 2003 the People's Liberation Army's daily newspaper said that flight tests were under way. An engine failure during a flight in July 2004 put the programme in jeopardy but the aircraft returned on a single engine and an investigation reported that a bearing failure was to blame.
The WS10 was declared close to prototype stage on 11 May 2005 and this was followed by endurance life testing and full life testing. On 10 November the WS10 passed full life testing and then completed 40 days of trials without failure.
Despite the success in developing the engine, which will be manufactured by Liming Corporation, the powerplant will need to overcome manufacturing challenges if it is to be produced at a worthwhile rate.
Issues remain about production efficiency and quality control and any effort to improve these areas is likely to be hamstrung by bureaucracy. However, the development of the engine has created an improved industrial base and expertise.
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
- soultrain
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Re: Caça de 5a geração chinês
Não da F101 do B1, ou seja ultrapassadissima...Que a SNECMA conseguiu em troca de não barrar a venda de aeronaves Americana na Europa.
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NJ
Re: Caça de 5a geração chinês
Troquei o "1" de lugar. Mas...soultrain escreveu:Não da F101 do B1, ou seja ultrapassadissima...Que a SNECMA conseguiu em troca de não barrar a venda de aeronaves Americana na Europa.
http://www.geaviation.com/engines/military/f101/Engine Overview
The F101 engine was originally developed for the Advanced Manned Strategic Aircraft program, which became the B-1 strategic bomber. Utilizing the same core design as the F101, the F110 and F118 engine derivatives were created by adding new low pressure systems to tailor engine performance to the desired aircraft application.
Rated in the 30,000 pound thrust class, the F101 was the first GE-produced turbofan with an augmentor. Although the planned production program was terminated in 1977, four B-1 aircraft were built and flown through a complete operational flight test program.
http://www.globalsecurity.org/military/ ... s/f101.htmThe CFM56 engine, used in most Boeing 737 aircraft, is based on the core of the F101 engine used in the B-1. GE received a contract to develop the F101-102 augmented turbofan, an improved version from the earlier flight test engine for the B-1B. The first engine was delivered in 1983 and B-1B flight testing began in 1984. The U.S. Air Force accepted the first aircraft in 1985 and the last of 469 F101-GE-102 engines was produced in December 1987.
www.cfm56.comThe CFM Work Split and Division of Labor
The work split for the CFM56 engine takes advantage of the technological expertise and achievements of both Snecma and GE.
Snecma is responsible for the low-pressure turbine in the rear of the engine, which drives the CFM56 fan in the front, also engineered by Snecma.
GE builds the CFM56 core, which is based on GE’s F101 engine (developed for the B-1 bomber). The engine’s core is the heart of any engine and is made up of three components: high-pressure compressor, combustor and high-pressure turbine.
Lewis, Flora (1975). "G.E.-SNECMA Deal: U.S.-French Dispute Is Obscured". The New York Times. 5 Mar 1975, p. 53.Development work on the CFM56 began before CFMI was formally created. While work proceeded smoothly, the international arrangement led to unique working conditions. For example, both companies had assembly lines, some engines were assembled and tested in the U.S. and others in France. Engines assembled in France were subject to the initially strict export agreement, which meant that GE's core was built in the U.S., then shipped to the SNECMA plant in France where it was placed in a locked room into which even the President of SNECMA was not allowed. The SNECMA components (the fore and aft sections of the engine) were brought into the room, GE employees mounted them to the core, and then the assembled engine was taken out to be finished.
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Carlo M. Cipolla
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- Carlos Lima
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Re: Caça de 5a geração chinês
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Re: Caça de 5a geração chinês
Sou só eu, ou ele parece muito o MiG-25 do meio pra trás (incluindo saídas dos motores)
- Francoorp
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Re: Caça de 5a geração chinês
O bicho existe mesmo e esta quase pronto... realmente o poder mundial esta mudando, e mais ua vez na historia da Humanidade sera a China a comandar... eles estao aqui deste o inicio ds civilizaçoes e até hoje continuam no jogo "Civilization"!!
E nos, que coisa somos nos nesse jogo???
E nos, que coisa somos nos nesse jogo???