NOTÍCIAS DO RAFALE
Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação
- Penguin
- Sênior
- Mensagens: 18983
- Registrado em: Seg Mai 19, 2003 10:07 pm
- Agradeceu: 5 vezes
- Agradeceram: 374 vezes
Re: Rafale News
O episódio envolvendo o Gripen foi muito mais modesto.
De qq forma, certeza somente com os pronunciamentos oficiais.
[]s
De qq forma, certeza somente com os pronunciamentos oficiais.
[]s
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
Re: Rafale News
Infelizmente espalhar boatos ficou muito mais fácil, do mesmo modo, devemos ficar muito mais atentos a notícias absolutamente absurdas ou sem sentido.
Que o Rafale é mais caro que F-16, Gripen e Mig-35 todo mundo sabe, porém, por esse critério Typhoon e F-18 também não tem chance. A Índia está procurando um caça para substituir o Mig-21, não é o nosso caso, eles já operam o Su-30 MKi.
No entanto, a quantidade de informações contraditórias vindas da Índia, apenas indicam maior fragilidade da sociedade, quer por contra da falta de orniganização, quer pela quantidade de interesses conflitantes fora e dentro do governo. É o mesmo que aqui ocorre, só que lá a escala parece ser bem maior.
Como podemos ver pela declaração do Nelson Jobim aqui, o fato de aceitar conversar com os russos, italianos e americanos, não nega a desclassificação do Su-35BM, do F-16 e do Typhoon.
Porém, na concorrência indiana ninguém sabe ao certo como é o processo, e a aceitação de uma salada de caças, com preços e classes distintas, apenas reforça a falta de critério, o mesmo problema que já havia apontado no FX-2, colocar Gripen e F-16, ao lado de Rafale, F-18 e Typhoon não dá. Não existe avaliação objetiva entre plataformas tão distintas.
[]´s
Que o Rafale é mais caro que F-16, Gripen e Mig-35 todo mundo sabe, porém, por esse critério Typhoon e F-18 também não tem chance. A Índia está procurando um caça para substituir o Mig-21, não é o nosso caso, eles já operam o Su-30 MKi.
No entanto, a quantidade de informações contraditórias vindas da Índia, apenas indicam maior fragilidade da sociedade, quer por contra da falta de orniganização, quer pela quantidade de interesses conflitantes fora e dentro do governo. É o mesmo que aqui ocorre, só que lá a escala parece ser bem maior.
Como podemos ver pela declaração do Nelson Jobim aqui, o fato de aceitar conversar com os russos, italianos e americanos, não nega a desclassificação do Su-35BM, do F-16 e do Typhoon.
Porém, na concorrência indiana ninguém sabe ao certo como é o processo, e a aceitação de uma salada de caças, com preços e classes distintas, apenas reforça a falta de critério, o mesmo problema que já havia apontado no FX-2, colocar Gripen e F-16, ao lado de Rafale, F-18 e Typhoon não dá. Não existe avaliação objetiva entre plataformas tão distintas.
[]´s
Re: Rafale News
Porque o boato é proporcional ao tamanho e ao peso político do caça , desclassificar o Gripen não dá grande manchete, apenas pequenas notinhas.Santiago escreveu:O episódio envolvendo o Gripen foi muito mais modesto.
De qq forma, certeza somente com os pronunciamentos oficiais.
[]s
[]´s
Re: Rafale News
Ué Prick...nem grande nem pequeno ...este não é o seu lema????
Desqualificar um grande da ibope...um pequeno tambem..... desqualificar o do meio (o meia boca) este sim não da ibope nenhum...
PS.: Grande ....caro
Pequeno....barato
Meia boca.... CARÍSSIMO!!!!
OBS.: O barato não presta, .... o CARÍSSIMO esta aquem..... Acho melhor ficar com o caro
Lições de sabedoria do Eclesiastes
Desqualificar um grande da ibope...um pequeno tambem..... desqualificar o do meio (o meia boca) este sim não da ibope nenhum...
PS.: Grande ....caro
Pequeno....barato
Meia boca.... CARÍSSIMO!!!!
OBS.: O barato não presta, .... o CARÍSSIMO esta aquem..... Acho melhor ficar com o caro
Lições de sabedoria do Eclesiastes
- talharim
- Sênior
- Mensagens: 9831
- Registrado em: Sex Mai 07, 2004 11:40 pm
- Localização: Santos-SP
- Agradeceram: 212 vezes
Re: Rafale News
A França vai acabar vendendo o Rafaleco apenas para Taiwan............só pq os EUA deixam e acho que POR ENQUANTO Taiwan não desenvolveu coisa melhor.
"I would rather have a German division in front of me than a French
one behind me."
General George S. Patton.
one behind me."
General George S. Patton.
- Penguin
- Sênior
- Mensagens: 18983
- Registrado em: Seg Mai 19, 2003 10:07 pm
- Agradeceu: 5 vezes
- Agradeceram: 374 vezes
Re: Rafale News
Mais uma falacia que cai:
http://www.aereo.jor.br/
Alain Martel:
"Perguntamos se o piloto automático do Rafale possui algum sistema de manobra contra mísseis antiaéreos ou lançados por outras aeronaves. Martel nos respondeu que o Spectra fornece a marcação de onde vem o míssil atacante e que o sistema lança chaff e flare automaticamente, se assim for programado, mas as manobras evasivas são aplicadas pelo piloto, de acordo com a situação tática vigente. Ou seja, apesar de toda a sofisticação da aviônica e dos sistemas de navegação e ataque, no momento crítico de defesa contra mísseis, o piloto ainda é o principal componente do sistema."
Não propagavam que o Spectra manobrava o caça em caso de perigo?
Ou seja, o Spectra faz o que qq outro sistema moderno faz desde os tempos do JA-37 e F-15A.
Havia tanta certeza...
[]s
http://www.aereo.jor.br/
Alain Martel:
"Perguntamos se o piloto automático do Rafale possui algum sistema de manobra contra mísseis antiaéreos ou lançados por outras aeronaves. Martel nos respondeu que o Spectra fornece a marcação de onde vem o míssil atacante e que o sistema lança chaff e flare automaticamente, se assim for programado, mas as manobras evasivas são aplicadas pelo piloto, de acordo com a situação tática vigente. Ou seja, apesar de toda a sofisticação da aviônica e dos sistemas de navegação e ataque, no momento crítico de defesa contra mísseis, o piloto ainda é o principal componente do sistema."
Não propagavam que o Spectra manobrava o caça em caso de perigo?
Ou seja, o Spectra faz o que qq outro sistema moderno faz desde os tempos do JA-37 e F-15A.
Havia tanta certeza...
[]s
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
Re: Rafale News
Essa característica não é o principal, nem mesmo importante do Spectra, deveriam ter perguntado sobre a capacidade de localização do alvo(precisão) e a de lançar mísseis sem emitir sinais, guiados apenas pelo Spectra e PRINCIPALMENTE sobre o CANCELAMENTO DE RADAR, é pena que pessoal da naval não tenha feito a lista das coisas importantes.Santiago escreveu:Mais uma falacia que cai:
http://www.aereo.jor.br/
Alain Martel:
"Perguntamos se o piloto automático do Rafale possui algum sistema de manobra contra mísseis antiaéreos ou lançados por outras aeronaves. Martel nos respondeu que o Spectra fornece a marcação de onde vem o míssil atacante e que o sistema lança chaff e flare automaticamente, se assim for programado, mas as manobras evasivas são aplicadas pelo piloto, de acordo com a situação tática vigente. Ou seja, apesar de toda a sofisticação da aviônica e dos sistemas de navegação e ataque, no momento crítico de defesa contra mísseis, o piloto ainda é o principal componente do sistema."
Ou seja, o Spectra faz o que qq outro sistema moderno faz desde os tempos do JA-37 e F-15A.
Não propagavam que o Spectra manobrava o caça em caso de perigo?
Havia tanta certeza...
[]s
O que ele falou desmente o que a fabrica falou, o Spectra SE PROGRAMADO pode fazer manobras evasivas automáticas. Creio que aconteceu problema de comunicação. Entre os jornalistas e o entrevistado.
No entanto, ele confirmou coisas bem mais importantes, como o SUPER CRUISE. E que os pilotos brasileiros ensaiaram no Rafale F3+, não em um outro Rafale para depois IMAGINAR como seria no modelo definitivo.
[]´s
- crubens
- Sênior
- Mensagens: 1864
- Registrado em: Seg Set 17, 2007 4:05 pm
- Localização: Fortaleza, Ce
- Agradeceu: 50 vezes
- Agradeceram: 9 vezes
Re: Rafale News
Essa dos pilotos brasileiros já terem testado o Rafa F3 pra mim foi a melhor parte. Se não me engano foram 23 vôos.
"Tudo que é necessário para que o mal triunfe, é que os homens de bem nada façam". Edmund Burke
'O que me preocupa não é o grito dos maus, é o silêncio dos bons.' Martin Luther King
'O que me preocupa não é o grito dos maus, é o silêncio dos bons.' Martin Luther King
- Penguin
- Sênior
- Mensagens: 18983
- Registrado em: Seg Mai 19, 2003 10:07 pm
- Agradeceu: 5 vezes
- Agradeceram: 374 vezes
Re: Rafale News
Agora comeca a sair em fontes especializadas...
Os testes serao feitos na India.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... y%20August
Indian Rafale Out, MMRCA Trials by August
Apr 16, 2009
Neelam Mathews/New Delhi mathews.neelam@gmail.com
Dassault Aviation's Rafale has been booted from competition for India's 126 Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA).
This leaves the Boeing F/A-18, Lockheed Martin F-16, Eurofighter Typhoon, RSK MiG-35 and Saab Gripen in the race.
All the contenders were awaiting word from the Indian defense ministry on final dates for field trials, which they hoped would be this summer. Currently, officials seem to still disagree.
Flight trials will be held "anytime between July and August," one defense official told Aviation Week. But another senior official said he did not expect the trials to start before September.
Nevertheless, things are moving fast. Aviation Week had learned recently that the Indian air force completed technical evaluation a few months ago and had submitted its Flight Evaluation report to the ministry.
The air force has already started meeting vendors and has asked them to forward 10 names each as required to do a site survey for security clearance. The vendors also are being asked to give their preferential time for flight evaluation.
In the first phase, the air force will send two teams of three pilots each to be familiarized and trained on vendors' aircraft simulators.
In the second phase, flight trials will be conducted in India on two twin-seater aircraft. In India, a sortie will be made for heat and dust trials in the desert region of Jaisalmer lasting for two or three days, in Bengaluru for tropical conditions for 10-12 days, and in the mountainous region around Leh for a day of high-altitude trials.
It is expected, however, that the flight evaluation trials will be completed by March next year.
The final phase to be conducted in the vendor's country, including flying a single-seater, will showcase weapons, radar and electronic weapons, as well as maintenance evaluation trials.
Rafale proponents previously let known their disappointment that an exhaustive matrix table had been laid out based on a basic minimum performance in the request for proposals, and that there were no bonus points on over-compliance.
Field trials once were expected immediately following the Bengaluru air show in mid-February. But since the dates were not announced, Gripen and Rafale did not bring their aircraft to the air show.
Earlier, many vendors Aviation Week spoke to said they hoped the down-select would be made before the trials to enable them to be completed this year. Some indicated since the cost of holding the trials exceeded $20 million, it would help in conserving cash in this global economic recession.
Photo credit: Dassaul
Os testes serao feitos na India.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... y%20August
Indian Rafale Out, MMRCA Trials by August
Apr 16, 2009
Neelam Mathews/New Delhi mathews.neelam@gmail.com
Dassault Aviation's Rafale has been booted from competition for India's 126 Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA).
This leaves the Boeing F/A-18, Lockheed Martin F-16, Eurofighter Typhoon, RSK MiG-35 and Saab Gripen in the race.
All the contenders were awaiting word from the Indian defense ministry on final dates for field trials, which they hoped would be this summer. Currently, officials seem to still disagree.
Flight trials will be held "anytime between July and August," one defense official told Aviation Week. But another senior official said he did not expect the trials to start before September.
Nevertheless, things are moving fast. Aviation Week had learned recently that the Indian air force completed technical evaluation a few months ago and had submitted its Flight Evaluation report to the ministry.
The air force has already started meeting vendors and has asked them to forward 10 names each as required to do a site survey for security clearance. The vendors also are being asked to give their preferential time for flight evaluation.
In the first phase, the air force will send two teams of three pilots each to be familiarized and trained on vendors' aircraft simulators.
In the second phase, flight trials will be conducted in India on two twin-seater aircraft. In India, a sortie will be made for heat and dust trials in the desert region of Jaisalmer lasting for two or three days, in Bengaluru for tropical conditions for 10-12 days, and in the mountainous region around Leh for a day of high-altitude trials.
It is expected, however, that the flight evaluation trials will be completed by March next year.
The final phase to be conducted in the vendor's country, including flying a single-seater, will showcase weapons, radar and electronic weapons, as well as maintenance evaluation trials.
Rafale proponents previously let known their disappointment that an exhaustive matrix table had been laid out based on a basic minimum performance in the request for proposals, and that there were no bonus points on over-compliance.
Field trials once were expected immediately following the Bengaluru air show in mid-February. But since the dates were not announced, Gripen and Rafale did not bring their aircraft to the air show.
Earlier, many vendors Aviation Week spoke to said they hoped the down-select would be made before the trials to enable them to be completed this year. Some indicated since the cost of holding the trials exceeded $20 million, it would help in conserving cash in this global economic recession.
Photo credit: Dassaul
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
- Sintra
- Sênior
- Mensagens: 3902
- Registrado em: Sex Jun 02, 2006 3:20 pm
- Localização: Emirado de Al-Guheirão que fica no Califado de AL-Sintra
Re: Rafale News
Apre , ia colocar esse texto da AW, mas o Santiago foi mais rapido no gatilho.
Se entidades como a AW começam a confirmar a história... Então... de seis passaram a cinco.
Se entidades como a AW começam a confirmar a história... Então... de seis passaram a cinco.
Budweiser 'beer' is like making love in a canoe - 'F***** close to water'...
- Plinio Jr
- Sênior
- Mensagens: 5278
- Registrado em: Qui Fev 20, 2003 10:08 pm
- Localização: São Paulo - SP
- Agradeceram: 1 vez
Re: Rafale News
O tiro saiu pela culatra, se a Dassault tivesse mantido o Mirage 2000-5 na competição, as chances de vence-la seriam muito grandes, pela apreciação que os hindus tem pelo mesmo, tentaram empurrar o Rafale e o resultado não poderia ser outro.
A maravilha francesa não emplaca mais uma vez, é bom os comedores de caramujo/lesmas ficarem espertos, caso contrário, a suposta venda a Líbia, acabe tendo o mesmo final que a concorrência Marroquina, os russos passando a perna neles...
A maravilha francesa não emplaca mais uma vez, é bom os comedores de caramujo/lesmas ficarem espertos, caso contrário, a suposta venda a Líbia, acabe tendo o mesmo final que a concorrência Marroquina, os russos passando a perna neles...
¨Os políticos e as fraldas devem ser mudados frequentemente e pela mesma razão ¨- Eça de Queiroz
Re: Rafale News
Ao que tudo indica existe sim uma briga de bastidores, e é política. A Dassault parece ter mesmo se desinteressado de participar de uma concorrência de cartas marcadas, faz de contas, desde o não envio de nenhum modelo para a Índia.
Essa concorrência já tem ganhadores, vai terminar com o Mig-35 e outro dos EUA, e talvez coloquem um terceiro para a final, porém, é outra novela mexicana. Vamos ver em 2010 o que vai dar isso.
[]´s
Essa concorrência já tem ganhadores, vai terminar com o Mig-35 e outro dos EUA, e talvez coloquem um terceiro para a final, porém, é outra novela mexicana. Vamos ver em 2010 o que vai dar isso.
[]´s
Re: Rafale News
Não acho que seja algo tremendamente terrível, embora claro que não seja algo bom.
Vamo la moderação, continuamos confiando na sua imparcialidade.
- Penguin
- Sênior
- Mensagens: 18983
- Registrado em: Seg Mai 19, 2003 10:07 pm
- Agradeceu: 5 vezes
- Agradeceram: 374 vezes
Re: Rafale News
Noticias do dia 17 , da India:
French fighter jet out of race for biggest IAF deal
17 Apr 2009, 0310 hrs IST, Rajat Pandit, TNN
http://timesofindia.indiatimes.com/Fren ... 412257.cms
NEW DELHI: French fighter Rafale has been knocked out of the race for the 'mother of all defence deals', the Rs 42,000 crore project to acquire
126 medium multi-role combat aircraft (MMRCA) for IAF, leaving five jets in the fray now.
Defence ministry (MoD) sources on Thursday said Rafale had 'fallen short' on 'several counts' listed in the GSQRs (general staff qualitative requirements) drawn up by IAF. "It did not pass muster in the technical evaluation of the bids submitted by the six contenders," said a source.
The move is sure to rile France, which like other countries in the contention for what will be the largest global defence contract had mounted a high-voltage campaign for the $10.4 billion MMRCA contract. "We have no confirmation from the Indian MoD... We are extremely surprised since there was no technical lacuna in our bid," said a French official.
Incidentally, India and France are also yet to settle their bitter differences for the upgrade of the 51 Mirage-2000s in IAF's combat fleet despite being locked in negotiations for over two years now. Sources said French fighter manufacturer Dassault Aviation wants well over Rs 12,000 crore for the project, but India is not prepared to pay a penny over Rs 10,000 crore.
As for the MMRCA battle, India will now invite only American F/A-18 'Super Hornet' (Boeing) and F-16 'Falcon' (Lockheed Martin), Russian MiG-35 (United Aircraft Corporation), Swedish Gripen (Saab) and Eurofighter Typhoon (consortium of British, German, Spanish and Italian companies) to take part in the field trials which are likely to begin from July-August.
"IAF HQ is drawing up the modalities for the field trials to begin in around three months," said the source. There will be at least two sets of trials conducted in summer and winter, with the five jets being flown in the snow-capped peaks of Leh, the scorching Rajasthan deserts (probably Jaisalmer) and the humid conditions of south India (probably Bangalore).
The race, of course, is actually quite a marathon. The commercial bids will only be opened, examined and compared after a shortlist is made of two to three top contenders following the extensive field trials and staff evaluation.
With the final negotiations to begin thereafter, the entire process is expected to take a minimum of two years before the contract is actually inked. IAF hopes to induct the first lot of the new fighters — 18 jets will be bought off-the-shelf, while the rest will be manufactured in India under transfer of technology — by 2012-2013.
French fighter jet out of race for biggest IAF deal
17 Apr 2009, 0310 hrs IST, Rajat Pandit, TNN
http://timesofindia.indiatimes.com/Fren ... 412257.cms
NEW DELHI: French fighter Rafale has been knocked out of the race for the 'mother of all defence deals', the Rs 42,000 crore project to acquire
126 medium multi-role combat aircraft (MMRCA) for IAF, leaving five jets in the fray now.
Defence ministry (MoD) sources on Thursday said Rafale had 'fallen short' on 'several counts' listed in the GSQRs (general staff qualitative requirements) drawn up by IAF. "It did not pass muster in the technical evaluation of the bids submitted by the six contenders," said a source.
The move is sure to rile France, which like other countries in the contention for what will be the largest global defence contract had mounted a high-voltage campaign for the $10.4 billion MMRCA contract. "We have no confirmation from the Indian MoD... We are extremely surprised since there was no technical lacuna in our bid," said a French official.
Incidentally, India and France are also yet to settle their bitter differences for the upgrade of the 51 Mirage-2000s in IAF's combat fleet despite being locked in negotiations for over two years now. Sources said French fighter manufacturer Dassault Aviation wants well over Rs 12,000 crore for the project, but India is not prepared to pay a penny over Rs 10,000 crore.
As for the MMRCA battle, India will now invite only American F/A-18 'Super Hornet' (Boeing) and F-16 'Falcon' (Lockheed Martin), Russian MiG-35 (United Aircraft Corporation), Swedish Gripen (Saab) and Eurofighter Typhoon (consortium of British, German, Spanish and Italian companies) to take part in the field trials which are likely to begin from July-August.
"IAF HQ is drawing up the modalities for the field trials to begin in around three months," said the source. There will be at least two sets of trials conducted in summer and winter, with the five jets being flown in the snow-capped peaks of Leh, the scorching Rajasthan deserts (probably Jaisalmer) and the humid conditions of south India (probably Bangalore).
The race, of course, is actually quite a marathon. The commercial bids will only be opened, examined and compared after a shortlist is made of two to three top contenders following the extensive field trials and staff evaluation.
With the final negotiations to begin thereafter, the entire process is expected to take a minimum of two years before the contract is actually inked. IAF hopes to induct the first lot of the new fighters — 18 jets will be bought off-the-shelf, while the rest will be manufactured in India under transfer of technology — by 2012-2013.
Sempre e inevitavelmente, cada um de nós subestima o número de indivíduos estúpidos que circulam pelo mundo.
Carlo M. Cipolla
Carlo M. Cipolla
Re: Rafale News
Nada como relembrar o passado, o Santiago havia postado essa notícia no tópico da concorrência indiana, e meu comentário foi:
você acredita em concorrência justa?
Existe uma outra notícia que falava no show aéreo da India, que a Dassault não enviou sequer um Rafale para ele. No que comentei: a Dassault sabe que não tem chance na concorrência indiana, agora, vou além, Typhoon também não tem qualquer chance.
Esse jogo já tem vencedor, serão os Russos, se os indianos quiserem inovar, será com os EUA, o Gripen está fora porque é ter rabo preso por tabela, se os indianos vão dar o rabo, que seja logo para o poderoso chefão e não para um de seus capangas. Mas é sem dúvida o caça que mais se aproxima dos requerimentos dos indianos.
[]´s
você acredita em concorrência justa?
Existe uma outra notícia que falava no show aéreo da India, que a Dassault não enviou sequer um Rafale para ele. No que comentei: a Dassault sabe que não tem chance na concorrência indiana, agora, vou além, Typhoon também não tem qualquer chance.
Esse jogo já tem vencedor, serão os Russos, se os indianos quiserem inovar, será com os EUA, o Gripen está fora porque é ter rabo preso por tabela, se os indianos vão dar o rabo, que seja logo para o poderoso chefão e não para um de seus capangas. Mas é sem dúvida o caça que mais se aproxima dos requerimentos dos indianos.
[]´s
Santiago escreveu:Os gauleses jah estao inventando desculpas...
Se o Rafale perder, vao dizer que a concorrencia nao foi justa.
France wants 'fair competition' in 126 IAF deal
1/17/2009 10:57:50 PM
Eyeing the mega deal for 126 multi-role combat aircraft with India, France on Saturday (January 17) said it expected "fair competition" and equal treatment by New Delhi to all the bidders in the selection process. France, whose Rafale fighter plane is a competitor for the mega deal, is keeping its fingers crossed as it recently lost a contract for 197 military helicopters, due to "severity of rules" in India.
“We are participating in a competition ... We know there is competition and we know in India, competition is to be taken by the word," French President Nicolas Sarkozy's Diplomatic Adviser Jean-David Levitte told reporters in New Delhi. Noting that Indian rules are strict, he said, "We were victims of the severity of these rules (in helicopter deal) last year.
But we accept the rules provided all competitors are treated in same way. It is fair competition that we want," he said. He claimed Rafale fighters are the best next generation planes and it would bag the deal if the competition is fair.
Developed by French major Dassault, Rafale is a twin-engined multi-role fighter aircraft and is being produced both for land-based and ship-based operations. The aircraft was last year inducted for operations over Afghanistan by France. Rafale is competing with American F/A-18 and F-16, Russian MiG-35 and Swedish Gripen for the over $10 billion 126 aircraft contract.
An Indian Army contract for 197 light utility helicopters with French Eurocopter as one of the contenders was cancelled by the Defence Ministry in 2007 after objections were raised over the selection process. Levitte, who met Prime Minister Manmohan Singh and held talks with his counterpart M K Narayanan, said France was keen to give new impetus to defence and strategic partnership.
He noted that India and France already have considerable cooperation in the defence field, whose symbols are Mirages and submarines being built near Mumbai jointly. He said the two sides could also jointly develop Kaveri engines in India for the country's Light Combat Aircraft (LCA).
"India can buy the engine off the shelf outside India or prefer to build it in India with partnership of France," he said, adding his country was asking New Delhi to take a decision on it. He added that France was ready to share the technology required for the development of an aircraft engine and it will help India to develop "its own aircraft engine industry."
DRDO is looking to procure new engines for the LCA project and Eurojet consortium with France as one of its partners has offered its EJ-200 engine for it. Six Scorpene submarines are being built near Mumbai with Transfer of Technology (ToT). "It is an excellent symbol of what we can achieve together," Levitte said.
French consortium DCNS received the contract in 2004 for building six submarines at Mazagon Dockyards Limited in Mumbai. Talking about Mirage 2000 fighter jets, Levitte said discussions on their "upgrades would be over soon." French defence company Thales along with other French Companies have offered to upgrade the Mirage 2000 to the Mirage-2000-5 level.
He said discussions for co-development of a Short-range Surface to Air Missile (SR-SAM) systems were also "nearing conclusion." DRDO has released global RFP for co-development of SR-SAM system and is looking for foreign collaborators to develop the system.