Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.
Moderadores: Glauber Prestes, Conselho de Moderação
-
A-29
- Sênior
- Mensagens: 1868
- Registrado em: Sáb Jun 18, 2005 9:08 pm
#1
Mensagem
por A-29 » Ter Jun 10, 2008 3:11 pm
Olha só os americanos se embananando para entregar o AEW australiano:
Boeing Again Delaying First Wedgetail
Jun 10, 2008
Robert Wall/Aerospace Daily & Defense Report
Boeing again has to delay delivery of the first 737 Airborne Early Warning and Control (AEW&C) Wedgetail aircraft to the Royal Australian Air Force.
Earlier this month, Boeing officials were still hoping to hold a March 2009 delivery date for the first Wedgetail, but that’s now slipped to July, according to Chris Chadwick, who heads Boeing’s precision engagement and mobility unit.
“We’ve been having technical challenges,” he concedes.
Just last week, company officials were touting how the Royal Australian Air Force approved results from the first set of mission requirement flight-tests on the 737 AEW&C aircraft – marking the beginning of the end in a long-delayed delivery effort of the first Wedgetail (Aerospace DAILY, June 6).
What the financial impact of the latest delay may be is still not clear, but Wedgetail is being worked on a fixed-price contract. Prior delays came with a big financial hit to Boeing and they have served as a touchstone reason behind Australia’s ongoing re-examination of its defense acquisition plans (Aerospace DAILY, May 22).
One of the issues that’s proving difficult to complete development on is the electronic support measures. Radar work is progressing well, Chadwick indicated. Boeing says it is working hard with suppliers BAE Systems and Northrop Grumman to deliver the first Wedgetail by July 2009.
The Turkish AEW&C program should not be affected by the Australian delay, Chadwick said. The first aircraft is due for delivery there in 2010.
Quem quiser conhecer mais do projeto:
http://www.airforce-technology.com/projects/737aewc/
Um eventual R-195 terá neste 737 seu principal concorrente.
-
Thor
- Sênior
- Mensagens: 1558
- Registrado em: Dom Set 23, 2007 10:17 pm
- Agradeceu: 34 vezes
- Agradeceram: 185 vezes
#2
Mensagem
por Thor » Ter Jun 10, 2008 3:39 pm
Um R-190 na verdade...
Brasil acima de tudo!!!
-
Tigershark
- Sênior
- Mensagens: 4098
- Registrado em: Seg Jul 09, 2007 3:39 pm
- Localização: Rio de Janeiro - Brasil
- Agradeceu: 2 vezes
- Agradeceram: 1 vez
#3
Mensagem
por Tigershark » Ter Jun 10, 2008 3:43 pm
Poderia até ser o 195,mas é mais próvavel que seja o 190 mesmo.
-
faterra
- Sênior
- Mensagens: 5096
- Registrado em: Qui Dez 15, 2005 10:25 pm
- Localização: Belo Horizonte - MG
- Agradeceu: 89 vezes
- Agradeceram: 79 vezes
#4
Mensagem
por faterra » Ter Jun 10, 2008 5:51 pm
Mas o "R-190" deverá ser bem mais barato. Se isto for real, os nichos serão diferentes, não?
Um abraço!
Fernando Augusto Terra
-
A-29
- Sênior
- Mensagens: 1868
- Registrado em: Sáb Jun 18, 2005 9:08 pm
#5
Mensagem
por A-29 » Ter Jun 10, 2008 11:09 pm
Entendo que uma variante AEW do EMB-190 realmente seja mais barata que este 737 Wedgetail, mas não muito mais barata, pois o que realmente interessa é a parte eletrônica. Provavelmente o alcance seria menor, mas o custo de operação seria também mais baixo.
-
Bolovo
- Sênior
- Mensagens: 28560
- Registrado em: Ter Jul 12, 2005 11:31 pm
- Agradeceu: 547 vezes
- Agradeceram: 442 vezes
#6
Mensagem
por Bolovo » Ter Jun 10, 2008 11:23 pm
O E-195 não, mas sim o E-190, pois ele tem um alcance maior.
"Eu detestaria estar no lugar de quem me venceu."
Darcy Ribeiro (1922 - 1997)