Raptor News

Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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alb
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Re: Raptor News

#106 Mensagem por alb » Sex Mai 09, 2008 10:48 am

caro jacquessantiago,
Se não entendi errado seu post...
o Pak não é um projeto que se aproxima mais do f 35, com capaciadades multifuncionais?
Eles não vão ter um segundo caça, especializado em superioridade aerea.
Neste ponto segundo o que penso, eles estão corretos, não vão gastar com dois projetos, como os americanos, que talvez estejam pagando o preço da inovação.




PRick

Re: Raptor News

#107 Mensagem por PRick » Sex Mai 09, 2008 10:53 am

jacquessantiago escreveu:
PRick escreveu:
Não só datalink, mas principalmente o radar ou qualquer situação de emissão de sinais eletrônicos, o F-117 ou o B-2 não usam radar, operam em silêncio, algo bem diverso de caças multifuncionais.

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Mais ou menos...

No caso do F-22, estão desenvolvendo uma nova tecnologia (que por sinal tem sido custosa e lenta) para contornar este problema (Tactical Targeting Network Technology (TTNT).

Qt a radares...

"O B-2 usa um radar AN/APQ-181 de conceito LPI (low probability of intercept) ou baixa probabilidade de ser interceptado. Este radar de abertura sintética participa dos processos de lançamento de armas, seguimento do terreno para uma navegação e baixa altitude segura. Em 2010 deve ser entregue um novo radar de varredura ativa AESA que deve substituir o AN/APQ-181."
http://aircombatcb.blogspot.com/2006/06 ... deiro.html


Como o fabricante apresenta o radar do B-2:
"The world's stealthiest radar, the APQ-181 is a low probability of intercept, all-weather system that enables the B-2 Spirit stealth bomber to penetrate the most sophisticated air defenses.

The AN/APQ-181 radar system enables the unique combination of stealth, range, payload, and precision weapons delivery capabilities of the U.S. Air Force B-2 Spirit stealth bomber. The radar currently employs a passive, two-dimensionally scanned antenna, with a mode suite that provides detection and precision engagement of time-critical targets.

In 1991, the B-2 team (including Hughes, now Raytheon) was awarded the Collier Trophy, widely considered the most prestigious U.S. aviation award. The award was in recognition of the "design, development, production, and flight testing of the B-2 aircraft, which has contributed significantly to America's enduring leadership in aerospace and the country's future national security."

As part of the radar modernization program (RMP), Raytheon has designed, built and delivered an active array, based upon an advanced T/R module design offering improved performance and reliability. The RMP is currently in flight testing of the new antenna and will enter production in summer 2007, which will replace all the electronically scanned arrays currently in the fleet with the new active arrays. The new Active Electronically Scanned Array (AESA) provides the stepping stone to additional future radar enhancements."
O radar LPI é um grande avanço, agora, nem por isso as tecnologias de detecção estão paradas, emitir qualquer sinal eletromagnético é um perigo que só se justifica diante de algumas circunstâncias.

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Re: Raptor News

#108 Mensagem por soultrain » Qui Jun 12, 2008 4:33 pm

Comenta-se, corre o boato...

As ultimas demissões na USAF, foram motivadas pelo desastre na gestão de quase todos os programas, um dos motivos principais... F-22.

Fala-se numa situação de calamidade próxima.


[[]]'s





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Re: Raptor News

#109 Mensagem por Penguin » Qui Jun 12, 2008 8:34 pm

soultrain escreveu:Comenta-se, corre o boato...

As ultimas demissões na USAF, foram motivadas pelo desastre na gestão de quase todos os programas, um dos motivos principais... F-22.

Fala-se numa situação de calamidade próxima.


[[]]'s
De acordo com o LA Times, alem da questao nuclear como motivador das demissoes, o Secretario de Defesa Robert M. Gates nao eh favoravel a mais aquisicoes de F-22 e favoravel a mais aquisicoes de UAVs. Aparentemente isso beneficia o programa F-35.

Air Force's top leaders are fired
http://www.latimes.com/news/nationworld ... 6041.story

Susan Walsh / Associated Press

Air Force Secretary Michael Wynn, left, with Air Force Chief of Staff Gen. Michael Moseley, testifies on Capitol Hill in Washington in March. They were fired today by Defense Secretary Robert Gates.
Defense Secretary Robert Gates cites errors in caring for the nuclear arsenal. But experts see a more complicated dispute.
By Julian E. Barnes and Peter Spiegel, Los Angeles Times Staff Writers
June 6, 2008


WASHINGTON -- In an unprecedented action in a time of war, Defense Secretary Robert M. Gates simultaneously fired the civilian and military leaders of the Air Force on Thursday, saying that oversight standards for the U.S. nuclear arsenal had deteriorated on their watch.

The immediate reason for the requested resignations of Gen. T. Michael "Buzz" Moseley, the Air Force chief of staff, and Air Force Secretary Michael W. Wynne was a report on the accidental shipment of nuclear triggers to Taiwan. However, the dismissals came amid a long-brewing dispute between Gates and the Air Force leadership.

The nuclear-trigger investigation -- led by Adm. Kirkland H. Donald, the military's senior official on nuclear safety matters -- found that the Air Force had failed to focus on its nuclear mission even after last year's high-profile incident in which a B-52 bomber crew unknowingly flew six nuclear warheads from North Dakota to Louisiana.

"The stewardship of our nuclear deterrent is the most sensitive mission that we have," Gates said at a Pentagon news conference. "The declining standards . . . in my view required strong action."

Gates was particularly disappointed that the Air Force had not taken significant steps to shore up its nuclear controls after the B-52 incident, said Pentagon Press Secretary Geoff Morrell. The nuclear weapons, on cruise missiles attached to the plane's wings, were not discovered missing from their repository at Minot Air Force Base in North Dakota for about 36 hours.

"If the Air Force had rectified this widespread cultural problem and taken the necessary corrective action after Minot, we would not be talking to you today," Morrell said. "A change in leadership would not have been necessary."

Gates said the dismissals were necessary because the Air Force began focusing on its nuclear problems only after the shipment to Taiwan was disclosed this year. In addition, he said, the Air Force had not been sufficiently critical of its past performance.

He acknowledged that problems in securing the nuclear arsenal go back more than a decade, but he added that the current leadership should have recognized and corrected them. He appointed a task force led by James R. Schlesinger, Defense secretary under President Ford, to recommend improvements in the oversight of nuclear weapons.

Gates said the dismissals of Wynne and Moseley were based solely on Donald's report, which he received last week. The report is classified, but officials briefed on the findings said it was highly critical of Air Force handling of nuclear technology.

The parts shipped to Taiwan included four electrical fuses used to trigger a nuclear weapon aboard U.S. missiles. The fuses were shipped to Taiwan by the Defense Logistics Agency, but the Air Force provided the fuses.

The fuses were sent to Taiwan in 2006. The mistake went undetected until March of this year.

A senior defense official, who requested anonymity because he was not authorized to discuss personnel moves, said the Air Force's failures in nuclear oversight were sufficient to merit the dismissals. He also acknowledged that the report was just the latest in a series of incidents that have raised questions about Air Force leadership.

Gates has been critical of Air Force officials' calls to build more F-22 fighter jets, an advanced but expensive plane. He also has been frustrated over what he sees as insufficient deployment of unmanned aerial vehicles over Iraq and Afghanistan.

Loren Thompson, a defense policy analyst at the Lexington Institute in Arlington, Va., said although the "formal reason" for Moseley's and Wynne's departure was the Taiwan shipment, the forced resignations were actually the result of a growing "accumulation of grievances."

"In the end, what it came down to is the feeling of the secretary of the Defense that the Air Force just wasn't on the policy page he was on, that it was pursuing its own policies," said Thompson, who is close to Air Force officials.

Officers have watched with frustration as Gates has delivered a series of speeches seen as critical of the Air Force. In their view, the service has made valuable contributions to the wars in Iraq and Afghanistan, including technology that allows ground troops to see full-motion videos shot from Predator drones.

Air Force Lt. Col. Greg Harbin, who has worked closely with Moseley and Wynne, said the two men were very much focused on Iraq and Afghanistan.

"We have not done a good job telling our story," Harbin said. "But there should be no doubt these men were focused on the wars."

The senior defense official said Gates had replacements for the two men in mind, but wanted to take a few days to consider the candidates.

Air Force leaders are said to favor Gen. John D.W. Corley, the head of Air Combat Command, as Moseley's replacement. Other defense officials are supporting Gen. Norton A. Schwartz, head of Transportation Command. Schwartz, who flew C-130 cargo planes and other aircraft, is not part of the fighter-plane community that dominates the Air Force. He has extensive experience working with other services. Gen. Kevin P. Chilton, the head of Strategic Command, is seen as another possible candidate.

On Capitol Hill, Democrats praised Gates' quick action, saying it marked a significant change from the leadership of his predecessor, Donald H. Rumsfeld.

"Secretary Gates' focus on accountability is essential and had been absent from the office of the secretary of Defense for too long," said Sen. Carl Levin (D-Mich.), head of the Senate Armed Services Committee.

Moseley and Wynne are the latest in a series of senior Pentagon leaders whom Gates has either forced out or failed to renominate during his 18 months at the Pentagon. Rumsfeld was widely criticized, particularly by Democrats, for not holding senior officials accountable for failures in the Iraq war.

"What we've discovered here is that, unlike Donald Rumsfeld, Secretary Gates has both a bark and a bite," Thompson said.

Even before Thursday's revelation of the damning report on nuclear weapons, Moseley's job was thought to be in jeopardy. In addition to the public spat over the F-22 and the unmanned drones, Moseley had been under investigation by the Pentagon's inspector general for his involvement in a $50-million contract that was improperly steered to a company with close ties to senior Air Force officials.

Sen. Claire McCaskill (D-Mo.), a member of the Armed Services Committee who led the criticism of Moseley, said investigators with whom she had spoken described the general as "evasive with his answers" during the inquiry. She said she was pleased that Gates had pushed him out.

"Any rookie auditor would have realized that they had an incredibly bad odor coming from the very top," McCaskill, the former state auditor in Missouri, said in an interview.

In his resignation letter, Wynne said he had long been an advocate for accountability within the Pentagon, and as a result accepted his fate. Moseley's letter, by contrast, did not mention the nuclear incident and simply stated his intention to retire.




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Re: Raptor News

#110 Mensagem por soultrain » Sex Jun 13, 2008 5:56 am

Talvez o F-22 não seja tudo o que prometeu e ainda custe muito mais que o prometido...

O unico programa que existe para substituir toda a frota de F-16, F-15, A-10, A-6, F-18A e Harriers é o do F/A-35, o que para os EUA é confrangedor.

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Re: Raptor News

#111 Mensagem por Penguin » Sex Jun 13, 2008 7:43 am

soultrain escreveu:Talvez o F-22 não seja tudo o que prometeu e ainda custe muito mais que o prometido...

O unico programa que existe para substituir toda a frota de F-16, F-15, A-10, A-6, F-18A e Harriers é o do F/A-35, o que para os EUA é confrangedor.

[[]]'s
Especulacao sua....
Ou diante da concorrencia, 183 Raptors + X F35A/B/C + Y Super Hornet + Z UAVs e UCAVs + W Super Tucanos sejam mais do que suficientes.

[]S




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Re: Raptor News

#112 Mensagem por Sintra » Sex Jun 13, 2008 11:28 am

W Super Tucanos
Estamos optimistas... :wink:




Budweiser 'beer' is like making love in a canoe - 'F***** close to water'...
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Re: Raptor News

#113 Mensagem por Carlos Mathias » Sex Jun 13, 2008 11:34 am

Muuuuuuito otimistas. :lol:




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Re: Raptor News

#114 Mensagem por Plinio Jr » Sex Jun 13, 2008 11:57 am

soultrain escreveu:Talvez o F-22 não seja tudo o que prometeu e ainda custe muito mais que o prometido...
O unico programa que existe para substituir toda a frota de F-16, F-15, A-10, A-6, F-18A e Harriers é o do F/A-35, o que para os EUA é confrangedor.

[[]]'s
Ainda acho muito cedo analisar desta forma....

O F-22 tem sido vitima das politicas internas e externas do governo americano....isto é um fato real a ser analisado.... :!:




¨Os políticos e as fraldas devem ser mudados frequentemente e pela mesma razão ¨- Eça de Queiroz
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Re: Raptor News

#115 Mensagem por Tigershark » Sex Jun 13, 2008 11:58 am

Até a referência dos W Super Tucanos eu vou,daí para a frente me dou o benefício da dúvida....




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Re: Raptor News

#116 Mensagem por Italo Lobo » Sex Jun 13, 2008 12:29 pm

soultrain escreveu:
Talvez o F-22 não seja tudo o que prometeu e ainda custe muito mais que o prometido...
O unico programa que existe para substituir toda a frota de F-16, F-15, A-10, A-6, F-18A e Harriers é o do F/A-35, o que para os EUA é confrangedor.

[[]]'s


Ainda acho muito cedo analisar desta forma....

O F-22 tem sido vitima das politicas internas e externas do governo americano....isto é um fato real a ser analisado....

Tenho minhas desconfianças com relação ao F-22. O que o Soultran escreveu tem a sua verdade.
Se os israelenses tivessem a certeza que o F-22 é tudo isso que dizem, teriam adquiridos alguns no lugar dos F-35.
Acho que está sendo um programa extremamente caro e os resultados só foram apresentados de forma indireta... Só vou acreditar após alguns exercícios conjuntos em que seja bem divulgado os resultados.. Até lá, continuo com minhas dúvidas.
Abs




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Re: Raptor News

#117 Mensagem por Plinio Jr » Sex Jun 13, 2008 12:41 pm

Italo Lobo escreveu: Tenho minhas desconfianças com relação ao F-22. O que o Soultran escreveu tem a sua verdade.
Se os israelenses tivessem a certeza que o F-22 é tudo isso que dizem, teriam adquiridos alguns no lugar dos F-35.
Acho que está sendo um programa extremamente caro e os resultados só foram apresentados de forma indireta... Só vou acreditar após alguns exercícios conjuntos em que seja bem divulgado os resultados.. Até lá, continuo com minhas dúvidas.
Abs
O F-22 não está liberado para venda externa Itálo, o governo americano não liberou a venda dos mesmos ....




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Re: Raptor News

#118 Mensagem por Immortal Horgh » Sex Jun 13, 2008 12:44 pm

Existe uma determinação que foi aprovada pelo Congresso americano, vetando a venda de F-22 para qualquer nação.


[ ]s




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Re: Raptor News

#119 Mensagem por Tigershark » Sex Jun 13, 2008 12:49 pm

Mesmo que não houvesse este veto ainda existe a questão do preço astronômico dele..




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Re: Raptor News

#120 Mensagem por Immortal Horgh » Sex Jun 13, 2008 2:05 pm

Se as vendas fossem autorizadas, dois países já teriam comprado: Austrália e Japão, que inclusive fizeram tentativa nesse sentido.


[ ]s




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