O que não estou entendo é que as contas que vocês estão fanzendo não bate com as informações do fabricante.
Vamos as informações dos Helos:
MI-17-1V
Weights
Maximum takeoff gross weight 13000 kg
Maximum internal load 4000 kg
Maximum load on the sling 4500 kg
Performance
Level flight maximum speed 300 km / h
Cruise speed 230 km / h
Range with 5% fuel reserve 715 km
Service ceiling 6000 m
Hover ceiling out of ground effect 3980 m
Powerplant (2 X TV3-117 VM)
Emergency rating 2 x 2200 hp
Takeoff rating 2 x 2000 hp
Dimensions
Overall length 25.31 m
Overall height 5.54 m
Main rotor diameter 21.29 m
Cargo compartment specifications
Length 5.34 m
Width 2.34 m
Height 1.8 m
Volume 23 m3
Carrying capacity 36 persons
Informaçõe adicionais:
The Mi-17-V5 is a transport version. It is intended for cargo transportation inside the cabin and by the external sling. It can also be used for the transportation of 36 passengers.
The Mi-17-1V is a multipurpose helicopter. On the basis of this modification, various versions can be produced.
EC-725
Power at takeoff,(emergência) 2 099 shp/(2413 shp)
Dimensions
Main Rotor Diameter 16.2m
Tail Rotor Diameter 3.15m
Overall Length With Rotors Turning 19.5m
Height to Top of Main Rotor Head 4.6m
Maximum Height to Top Turning Tail Rotor 4.97m
Width Fuselage 2.1m
Cabin Dimensions
Length 8.22m
Width 2.05m
Height 1.8m
Volume 20m³
Weights
Maximum Take-Off Weight, Internal Load 11,000kg
Maximum Take-Off Weight, External Load 11,200kg
Maximum Internal Payload 5,700kg
Maximum External Payload 5,000kg
Performance
Fast Cruise Speed 150kt
Never Exceed Speed, VNE 170kt
Service Ceiling 6,000m
Conclusão,
Os EC-725 não são Cougar, quase todos os números de performances são superiores aos M-17-1V. Tem a desvantagem da porta de carga traseira, sem dúvida, mas pode levar mais carga, mais longe, e é mais potente. Nem vou colocar os dados dos Merlin´s porque são ainda melhores que os EC-725, concordo que o Merlin é muito mais caro, mas é um helo de 03 motores. Ele tem porta traseira.
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