Inaugurada em Fátima a 4ª maior Igreja Católica do Mundo
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- Rui Elias Maltez
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Já que concordam, não querem contribuir aqui para a paróquia? Pode ser em dinheiro ou trabalho.
MP
[[]]'s
Soultrain:
Eu não moro aí no soviete, moro antes no emirato de Al Sintrah, mas quando tenho roupas principalmente do meu miúdo que já não lhe sirvam, porque ele está a crescer (até já está mais alto do que eu), e brinquedos, ofereço na igreja de Rio de Mouro, que eles aceitam.
Ou num pequeno convento ou o que é aquilo, em Pexiligais, perto do Algueirão.
E aquando das campanhas do Banco Alimentar contra a Fome, ofereço sempre mercearia num valor aproximado de 10/15 € em productos não perecíveis.
E um dia até fui a Caneças aos Emaús oferecer umas coisas que acho que eles recuperam e ganham o dinheiro da venda.
O que lamento é que não tenhamos um Estado e uma rede pública que evite estes estados de pobreza muitas vezes encoberta e envergohada após 8 anos a andar para trás. Porque não é com caridade, mas sim com trabalho e investimento que se combate a pobreza.
Mas não sou crente, e nunca vou à missa (tirando um ou outro casamento a que seja convidado), não fui baptizado e nunca provei uma óstia sequer.
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soultrain escreveu:Vá lá querido, é por uma causa nobre, tá a ver!?
[[]]'s
Daaaaaaaaaaaaaasssssssssssssssssssssss
O soutrain tá possuido pelo Demo...Aibailhamadeuxxxxxxxxxxxxxxx!!!!!!
Eu também contribuo para os pobres, dou roupas e brinquedos todos os anos , não me ralo nada de ajudar se puder, agora OURO a REVESTIR PAREDES!!!???? vão mas é gozar com o Camões....
Editado pela última vez por P44 em Qua Out 17, 2007 12:05 pm, em um total de 1 vez.
Triste sina ter nascido português
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Rui Elias Maltez escreveu:Já que concordam, não querem contribuir aqui para a paróquia? Pode ser em dinheiro ou trabalho.
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Soultrain:
Eu não moro aí no soviete, moro antes no emirato de Al Sintrah, mas quando tenho roupas principalmente do meu miúdo que já não lhe sirvam, porque ele está a crescer (até já está mais alto do que eu), e brinquedos, ofereço na igreja de Rio de Mouro, que eles aceitam.
Ou num pequeno convento ou o que é aquilo, em Pexiligais, perto do Algueirão.
E aquando das campanhas do Banco Alimentar contra a Fome, ofereço sempre mercearia num valor aproximado de 10/15 € em productos não perecíveis.
E um dia até fui a Caneças aos Emaús oferecer umas coisas que acho que eles recuperam e ganham o dinheiro da venda.
O que lamento é que não tenhamos um Estado e uma rede pública que evite estes estados de pobreza muitas vezes encoberta e envergohada após 8 anos a andar para trás. Porque não é com caridade, mas sim com trabalho e investimento que se combate a pobreza.
Mas não sou crente, e nunca vou à missa (tirando um ou outro casamento a que seja convidado), não fui baptizado e nunca provei uma óstia sequer.
Aqui no Soviete somos todos comunas , mas eu também contribuo todos os anos com roupa, brinquedos, comida, para o Banco Alimentar contra a fome, e por adiante, não me ralo nada de ajudar porque sei que há gente que precisa...por isso é que me revolta ver PAREDES REVESTIDAS A OURO, ora bolas....
Triste sina ter nascido português
- cabeça de martelo
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Faz parte da arquitectura da igreja, na ásia eles vão colocando folhas de ouro aos pés do buda em sinal de agradecimento, passado uns anos aquilo já está tudo dourado...
Já vistes a mesquita que foi feita em Marracos por Hassan II?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... assan2.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/f ... CF0009.JPG
Foi muito mais cara, garanto-te!
Já vistes a mesquita que foi feita em Marracos por Hassan II?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... assan2.jpg
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Foi muito mais cara, garanto-te!
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Só uns detalhes:
A nova igreja de Fátima, não substitui a Basílica de Fátima, que continua a ser o principal santuário (embora evidentemente não o maior).
Chama-se "Igreja da Santissima Trindade" exactamente para diluir um pouco o sentido das peregrinações marianas, que cada vez mais lembram que em Portugal nunca deixámos os antigos deuses dos celtas.
N.Sra. de Fátima e a devoção ao Culto Mariano, lembra em tudo a devoção de milénios à Deusa Ceres, a Deusa da terra.
= = = =
Há no entanto uma coisa engraçada nesta igreja, para aqueles que se interessam pelas coisas esotéricas e que parece que ninguém referiu...
Já viram que do lado de fora o templo é redondo?
Ja leram o Código d'Avinci do Dan Brown ? ?
Já pensaram que são muito poucas as igrejas católicas que são redondas?
Embora dedicado à Santíssima Trindade, ou seja a um dos principios básicos da igreja católica, o Pai, o Filho e o Espirito Santo, ela parece continuar a ser (segundo as teorias da conspiração do Dan Brown) uma gigantesca homenagem ao universo do chamado "Sagrado Feminino" que a igreja católica chegou a demonizar na idade média, por causa dos evangelhos apócrifos.
A forma redonda representa o útero materno, e a "Divindade Feminina"
Cumprimentos
A nova igreja de Fátima, não substitui a Basílica de Fátima, que continua a ser o principal santuário (embora evidentemente não o maior).
Chama-se "Igreja da Santissima Trindade" exactamente para diluir um pouco o sentido das peregrinações marianas, que cada vez mais lembram que em Portugal nunca deixámos os antigos deuses dos celtas.
N.Sra. de Fátima e a devoção ao Culto Mariano, lembra em tudo a devoção de milénios à Deusa Ceres, a Deusa da terra.
= = = =
Há no entanto uma coisa engraçada nesta igreja, para aqueles que se interessam pelas coisas esotéricas e que parece que ninguém referiu...
Já viram que do lado de fora o templo é redondo?
Ja leram o Código d'Avinci do Dan Brown ? ?
Já pensaram que são muito poucas as igrejas católicas que são redondas?
Embora dedicado à Santíssima Trindade, ou seja a um dos principios básicos da igreja católica, o Pai, o Filho e o Espirito Santo, ela parece continuar a ser (segundo as teorias da conspiração do Dan Brown) uma gigantesca homenagem ao universo do chamado "Sagrado Feminino" que a igreja católica chegou a demonizar na idade média, por causa dos evangelhos apócrifos.
A forma redonda representa o útero materno, e a "Divindade Feminina"
Cumprimentos
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Quer dizer que essa "Basilica" é obra do capeta pois então....
já agora a respeito deste assunto referido pelo PT:
encontrei isto, ...curioso...
Fatima authorities are dancing around many questions about the Fatima interfaith congress and shrine.
A Tango of Contradictory Statements
around the Banjo Shrine
Marian T. Horvat, Ph.D.
Almost all of us know about the strange banjo-shaped Fatima Interfaith Shrine through a much publicized article by the Portugal News (1). Before that, an earlier article (2) in the same Portuguese weekly had already announced in detail the pan-religious conference that would be held in Fatima. At it the various confessions and sects were asked to "share" their traditions of "sanctuary," the congress theme. (3) Afterwards, we had a report of the conference, along with information from Portuguese organs that one of the principal aims of the congress was to establish Fatima as an interfaith shrine. (4)
(1) “Fatima to Become Interfaith Shrine,” November 11, 2003.
Click here for complete text
(2) “Traditional Catholics Attack Fatima Interfaith Congress,” Portugal News, September 20, 2003.
(3) John Vennari, “Fatima to become an inter-faith shrine – An account from one who was there, Catholic Family News, December 2003. Click here for complete text
(4) Ibid.
The far origins of this interfaith shrine, however, lie in Vatican II. From the very beginning of the Council, John XXIII’s invitation to observers from other religions set the tonus for future ecumenical dialogues. (5) Such dialogue, supported by the Conciliar documents, has spawned even temporal organs to promote dialogue among religions. One such organization is the World Conference on Religion and Peace (WCRP), a part of the United Nations.
(5) Atila Sinke Guimarães, Animus Delendi II, Introduction (Los Angeles: TIA, 2002), p. 28.
The mentioned September 20 Portugal News article clearly stated that the interfaith conference at Fatima on October 10-12, 2002 would be held “under the auspices of the World Conference on Religion and Peace.”
What is the WCRP
Let me say a word about this organization. In 1993 this organ of the UN met in Chicago to set up a “Parliament of Religions” (PR). The goal of both the PR and the WCRP is clear, as is Vatican support for its initiatives:
Above, at the 1994 WCRP assembly, Nikkyo Niwano welcomed the participation of John Paull II.
“The ultimate aim …. is to unify the major religions of the world under the umbrella of a UN globalization program. In 1994 at the invitation of John Paul II, the WCRP met in the Vatican, when 1,000 representatives of 15 different Pagan and ‘Christian’ religions gathered to agree on a plan of joint ecumenical initiatives.”(6)
(6) “Fatima to Become Interfaith Shrine,” Ibid.
The WCRP is a non-governmental organization of the United Nations, itself part of the multi-century Masonic plan to make a pan-religion. (7) It was founded by a Catholic Cardinal, a Methodist bishop a representative of the so-called Unitarian church, and a Jewish rabbi in 1961. In 1970 the organization was officially launched at a large interfaith congress in Kyoto. (8)
(7) A. S. Guimarães, The Universal Republic Blessed by the Conciliar Popes, (TIA, 2002).
(8) Cornelia Ferreira points out the remote origins of the WCRP in the 19th century in “The One World Religion,” The Remnant, November 11, 2003; “The Perestroika Deception Updated,” Catholic Family News, March 1996.
The WCRP helped to organize the first Assisi meeting in 1986. It enjoys the strong and uncritical support of John Paul II. As mentioned in the Portugal News report, it was the Pope who co-sponsored with the WCRP the 1994 meeting of 700 pagan and so-called ‘Christian’ representatives at the Vatican and himself opened the first session. This Vatican event was considered a milestone in ecumenical relations.
The WCRP and the October Fatima Conference
It was reported that the WCRP was hosting the Fatima interfaith conference. Until the outrage over a proposed interfaith shrine erupted in December, no one refuted the fact. Recently, however, Msgr. Luciano Guerra, the Fatima rector, has denied it. In a communiqué signed December 28, 2003, he stated:
“The claim of Portugal News that the October Congress … was sponsored by the World Conference for Religion and Peace and that it would have been its annual meeting is deprived of any basis in reality.” (9)
(9) “Fatima, Shrine of all Religions?” Communique from the Rectory of the Shrine of Fatima, http://www.santuario-fatima.pt/communique.html
In my last article, I analyzed a press conference convoked by Archbishop Michael Fitzgerald, the Vatican representative, along with Msgr. Luciano Guerra, whose purpose was to “deny rumors” regarding the future shrine. I also checked another interview Fitzgerald granted to the English weekly The Universe with the same intent. Notwithstanding such “denials,” they affirmed in different words precisely the same thing that the Portugal News stated. That is, an interfaith shrine will be built in Fatima, and it will host all the religions to worship their respective gods. Therefore, the “denial” was just a maneuver, an attempt to fool the naïve.
Since Msgr. Guerra is obviously no stranger to this tactic, I was naturally suspicious that his new communiqué denying that the WCRP had hosted the October conference could be another trick.
I called the WCRP headquarters located in the UN building in New York, and spoke to director Kyoichi Sugino, a Buddhist monk. He was much less categorical in his reply than Msgr. Guerra. He said that the WCRP was an international organization with many affiliates. One of these, the European Conference on Religion and Peace, which itself has about 10 national affiliates, “might have co-sponsored such an event.” At the end of an explanation of the complicated WCRP network, he still was not sure on the participation of the European branch of the WCRP.
“Could you find out?” I asked.
“Yes,” he politely told me. “But it might take some time,” he added.
I sent him an e-mail reminding him of my request, and I am looking forward to receiving some clarification.
These valid misgivings remain:
• When Msgr. Guerra said that the WCRP did not sponsor the event, did he still mean that it might have participated in some way in it? If so, would he just be making a theoretical distinction to deviate attention from UN participation in the event?
• When Msgr. Guerra affirmed that the WCRP did not sponsor the event, was he including in this denial the participation of European Conference on Religion and Peace (ECRP), which is actually an affiliate of the WCRP? If so, would he just be dancing around the issue with different names to hypocritically discredit the Portugal News?
I hope Mr. Sugino will give me the elements to answer these questions.
I will update readers when he responds more definitively on the WCRP’s connection with the Fatima pan-religious conference.
What Is Sure about the October Congress
Who was – with all certainty – behind the event? According to Msgr. Guerra’s communiqué:
“The idea of the Congress was born entirely in the Rectory of the Shrine, having its inspiration in the reading of the message of Fatima … within the spirit of Vatican II.”
That is to say, the sects present at the congress, including Anglicanism, the Eastern Orthodox, Hinduism, Buddhism, and Islam, were invited by the Catholic authority of Fatima. It assumed the entire responsibility for the event. The interfaith congress was held in the Paul VI Pastoral Centre and presided over by the Cardinal Patriarch of Lisbon José de Cruz Policarpo. Among other Catholic dignitaries, a Vatican
representative, Archbishop Michael Fitzgerald, president of the Pontifical Council for Inter-religious Dialogue, monitored the conference and spoke on the final day.
It is impossible to imagine the event took place without the knowledge and approval of the Vatican and John Paul II, who has endorsed and hosted so many similar events in the name of dialogue and the spirit of the Council. It is an event quite similar to the Assisi Encounters, where the Pope himself issued the invitations for protestants, schismatics and pagans to intermingle and dialogue with Catholics as equals in the name of world peace.
continua:
http://www.traditioninaction.org/HotTop ... Horvat.htm
Ai a MAÇONARIA metida ao barulho
Agora é que o PT tem um chilique...
@@ Deixa cá seguir os acontecimentos...
já agora a respeito deste assunto referido pelo PT:
encontrei isto, ...curioso...
Fatima authorities are dancing around many questions about the Fatima interfaith congress and shrine.
A Tango of Contradictory Statements
around the Banjo Shrine
Marian T. Horvat, Ph.D.
Almost all of us know about the strange banjo-shaped Fatima Interfaith Shrine through a much publicized article by the Portugal News (1). Before that, an earlier article (2) in the same Portuguese weekly had already announced in detail the pan-religious conference that would be held in Fatima. At it the various confessions and sects were asked to "share" their traditions of "sanctuary," the congress theme. (3) Afterwards, we had a report of the conference, along with information from Portuguese organs that one of the principal aims of the congress was to establish Fatima as an interfaith shrine. (4)
(1) “Fatima to Become Interfaith Shrine,” November 11, 2003.
Click here for complete text
(2) “Traditional Catholics Attack Fatima Interfaith Congress,” Portugal News, September 20, 2003.
(3) John Vennari, “Fatima to become an inter-faith shrine – An account from one who was there, Catholic Family News, December 2003. Click here for complete text
(4) Ibid.
The far origins of this interfaith shrine, however, lie in Vatican II. From the very beginning of the Council, John XXIII’s invitation to observers from other religions set the tonus for future ecumenical dialogues. (5) Such dialogue, supported by the Conciliar documents, has spawned even temporal organs to promote dialogue among religions. One such organization is the World Conference on Religion and Peace (WCRP), a part of the United Nations.
(5) Atila Sinke Guimarães, Animus Delendi II, Introduction (Los Angeles: TIA, 2002), p. 28.
The mentioned September 20 Portugal News article clearly stated that the interfaith conference at Fatima on October 10-12, 2002 would be held “under the auspices of the World Conference on Religion and Peace.”
What is the WCRP
Let me say a word about this organization. In 1993 this organ of the UN met in Chicago to set up a “Parliament of Religions” (PR). The goal of both the PR and the WCRP is clear, as is Vatican support for its initiatives:
Above, at the 1994 WCRP assembly, Nikkyo Niwano welcomed the participation of John Paull II.
“The ultimate aim …. is to unify the major religions of the world under the umbrella of a UN globalization program. In 1994 at the invitation of John Paul II, the WCRP met in the Vatican, when 1,000 representatives of 15 different Pagan and ‘Christian’ religions gathered to agree on a plan of joint ecumenical initiatives.”(6)
(6) “Fatima to Become Interfaith Shrine,” Ibid.
The WCRP is a non-governmental organization of the United Nations, itself part of the multi-century Masonic plan to make a pan-religion. (7) It was founded by a Catholic Cardinal, a Methodist bishop a representative of the so-called Unitarian church, and a Jewish rabbi in 1961. In 1970 the organization was officially launched at a large interfaith congress in Kyoto. (8)
(7) A. S. Guimarães, The Universal Republic Blessed by the Conciliar Popes, (TIA, 2002).
(8) Cornelia Ferreira points out the remote origins of the WCRP in the 19th century in “The One World Religion,” The Remnant, November 11, 2003; “The Perestroika Deception Updated,” Catholic Family News, March 1996.
The WCRP helped to organize the first Assisi meeting in 1986. It enjoys the strong and uncritical support of John Paul II. As mentioned in the Portugal News report, it was the Pope who co-sponsored with the WCRP the 1994 meeting of 700 pagan and so-called ‘Christian’ representatives at the Vatican and himself opened the first session. This Vatican event was considered a milestone in ecumenical relations.
The WCRP and the October Fatima Conference
It was reported that the WCRP was hosting the Fatima interfaith conference. Until the outrage over a proposed interfaith shrine erupted in December, no one refuted the fact. Recently, however, Msgr. Luciano Guerra, the Fatima rector, has denied it. In a communiqué signed December 28, 2003, he stated:
“The claim of Portugal News that the October Congress … was sponsored by the World Conference for Religion and Peace and that it would have been its annual meeting is deprived of any basis in reality.” (9)
(9) “Fatima, Shrine of all Religions?” Communique from the Rectory of the Shrine of Fatima, http://www.santuario-fatima.pt/communique.html
In my last article, I analyzed a press conference convoked by Archbishop Michael Fitzgerald, the Vatican representative, along with Msgr. Luciano Guerra, whose purpose was to “deny rumors” regarding the future shrine. I also checked another interview Fitzgerald granted to the English weekly The Universe with the same intent. Notwithstanding such “denials,” they affirmed in different words precisely the same thing that the Portugal News stated. That is, an interfaith shrine will be built in Fatima, and it will host all the religions to worship their respective gods. Therefore, the “denial” was just a maneuver, an attempt to fool the naïve.
Since Msgr. Guerra is obviously no stranger to this tactic, I was naturally suspicious that his new communiqué denying that the WCRP had hosted the October conference could be another trick.
I called the WCRP headquarters located in the UN building in New York, and spoke to director Kyoichi Sugino, a Buddhist monk. He was much less categorical in his reply than Msgr. Guerra. He said that the WCRP was an international organization with many affiliates. One of these, the European Conference on Religion and Peace, which itself has about 10 national affiliates, “might have co-sponsored such an event.” At the end of an explanation of the complicated WCRP network, he still was not sure on the participation of the European branch of the WCRP.
“Could you find out?” I asked.
“Yes,” he politely told me. “But it might take some time,” he added.
I sent him an e-mail reminding him of my request, and I am looking forward to receiving some clarification.
These valid misgivings remain:
• When Msgr. Guerra said that the WCRP did not sponsor the event, did he still mean that it might have participated in some way in it? If so, would he just be making a theoretical distinction to deviate attention from UN participation in the event?
• When Msgr. Guerra affirmed that the WCRP did not sponsor the event, was he including in this denial the participation of European Conference on Religion and Peace (ECRP), which is actually an affiliate of the WCRP? If so, would he just be dancing around the issue with different names to hypocritically discredit the Portugal News?
I hope Mr. Sugino will give me the elements to answer these questions.
I will update readers when he responds more definitively on the WCRP’s connection with the Fatima pan-religious conference.
What Is Sure about the October Congress
Who was – with all certainty – behind the event? According to Msgr. Guerra’s communiqué:
“The idea of the Congress was born entirely in the Rectory of the Shrine, having its inspiration in the reading of the message of Fatima … within the spirit of Vatican II.”
That is to say, the sects present at the congress, including Anglicanism, the Eastern Orthodox, Hinduism, Buddhism, and Islam, were invited by the Catholic authority of Fatima. It assumed the entire responsibility for the event. The interfaith congress was held in the Paul VI Pastoral Centre and presided over by the Cardinal Patriarch of Lisbon José de Cruz Policarpo. Among other Catholic dignitaries, a Vatican
representative, Archbishop Michael Fitzgerald, president of the Pontifical Council for Inter-religious Dialogue, monitored the conference and spoke on the final day.
It is impossible to imagine the event took place without the knowledge and approval of the Vatican and John Paul II, who has endorsed and hosted so many similar events in the name of dialogue and the spirit of the Council. It is an event quite similar to the Assisi Encounters, where the Pope himself issued the invitations for protestants, schismatics and pagans to intermingle and dialogue with Catholics as equals in the name of world peace.
continua:
http://www.traditioninaction.org/HotTop ... Horvat.htm
Ai a MAÇONARIA metida ao barulho
Agora é que o PT tem um chilique...
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Editado pela última vez por P44 em Qua Out 17, 2007 12:30 pm, em um total de 1 vez.
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cabeça de martelo escreveu:Não, quer dizer que a Igreja já começa estar aberta a outras ideias...Eu pessoalmente gostaria que houvesse uma reflexão dentro da igreja para introduzir algumas mudanças na biblia e na própria Igreja. Mas isso já são outros tantos.
vê acima, é um plano maquiavélico da Maçonaria
Avestruz
Friday, October 12th, 2007
Depois de João Paulo II ter defendido uma religião de pobreza e ter ido inaugurar em África, o continente mais pobre do mundo, a maior Igreja do Mundo, uma catedral na Costa do Marfim, agora é a vez da Igreja Católica de Portugal (um dos países mais pobres da Eropa) inaugurar a quarta maior igreja do mundo.
A assistir à cerimónia estarão o Presidente da República, Cavaco Silva, o presidente do Parlamento, Jaime Gama, e o ministro da Presidência, Pedro Silva Pereira.
http://blog.filintomelo.net/?cat=14
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Não é "obra do capeta" é apenas uma curiosidade não explicada.
Tanto quanto sei foi trabalho de um arquitecto da igreja ortodoxa grega (ou pelo menos que seguia o rito bizântino).
Chamo também a atenção sobre o conflito entre a o Vaticano e Portugal, quando o Vaticano decidiu que deveria controlar as actividades em Fátima.
O Vaticano sempre se opos às formas que os portugueses tinham de interpretar a religião.
Os portugueses quando chegaram à China e à Índia, pediram ao Papa que aceitasse muitos dos ritos locais como ritos católicos e o Papa recusou sempre, até que retirou ao Rei de Portugal o direito de nomear os evangelizadores.
Até ao século XVII, era o Rei de Portugal e não o Papa, quem tinha o direito de determinar como se faria a evangelização do oriente, mas os portugueses eram considerados muito liberais, porque facilmente interpretavam os ritos dos deuses locais e davam-lhes uma conotação Católica, coisa que não agradava ao conservadorismo de Roma.
franceses e espanhóis aproveitaram para explicar ao Papa os erros dos portugueses e o Papa acabou por passar a efectuar a evangelização do oriente a partir de Roma.
= = = =
Em Fátima, houve mais uma vez problemas, porque houve quem achasse que Fátima deveria ser uma espécie de "Altar do Mundo" como a Igreja gosta de a chamar, mas em Portugal considerou-se que para ser "Altar do Mundo", os Hindus os Budistas e até os Muçulmanos[1] deveriam poder efectuar os seus cultos em Fátima.
O Vaticano interveio, mais uma vez para por as coisas na ordem e explicar que Roma continua a autorizar que as outras religiões vão a Fátima mas não podem lá prestar qualquer culto a outra religião.
[1] Fátima ou "Fathuma" é o nome da filha do profeta Maomé e é por isso merecedora de atenção especial por parte de muitas seitas muçulmanas
Tanto quanto sei foi trabalho de um arquitecto da igreja ortodoxa grega (ou pelo menos que seguia o rito bizântino).
Chamo também a atenção sobre o conflito entre a o Vaticano e Portugal, quando o Vaticano decidiu que deveria controlar as actividades em Fátima.
O Vaticano sempre se opos às formas que os portugueses tinham de interpretar a religião.
Os portugueses quando chegaram à China e à Índia, pediram ao Papa que aceitasse muitos dos ritos locais como ritos católicos e o Papa recusou sempre, até que retirou ao Rei de Portugal o direito de nomear os evangelizadores.
Até ao século XVII, era o Rei de Portugal e não o Papa, quem tinha o direito de determinar como se faria a evangelização do oriente, mas os portugueses eram considerados muito liberais, porque facilmente interpretavam os ritos dos deuses locais e davam-lhes uma conotação Católica, coisa que não agradava ao conservadorismo de Roma.
franceses e espanhóis aproveitaram para explicar ao Papa os erros dos portugueses e o Papa acabou por passar a efectuar a evangelização do oriente a partir de Roma.
= = = =
Em Fátima, houve mais uma vez problemas, porque houve quem achasse que Fátima deveria ser uma espécie de "Altar do Mundo" como a Igreja gosta de a chamar, mas em Portugal considerou-se que para ser "Altar do Mundo", os Hindus os Budistas e até os Muçulmanos[1] deveriam poder efectuar os seus cultos em Fátima.
O Vaticano interveio, mais uma vez para por as coisas na ordem e explicar que Roma continua a autorizar que as outras religiões vão a Fátima mas não podem lá prestar qualquer culto a outra religião.
[1] Fátima ou "Fathuma" é o nome da filha do profeta Maomé e é por isso merecedora de atenção especial por parte de muitas seitas muçulmanas
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