Programa de Reaparelhamento da Marinha

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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Marino
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#121 Mensagem por Marino » Sáb Jun 30, 2007 9:15 pm

[009] [009] [009] [009] [009]
Caro Brasileiro
Há outras coisinhas mais, que estou impedido de escrever, mas não se esqueça das matérias da Alide sobre o reparo de submarinos. Também a recertificação de mísseis no Brasil e os novos Piranha dos FN.
Forte abraço




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#122 Mensagem por Brasileiro » Sáb Jun 30, 2007 9:20 pm

Marino escreveu:[009] [009] [009] [009] [009]
Caro Brasileiro
Há outras coisinhas mais, que estou impedido de escrever, mas não se esqueça das matérias da Alide sobre o reparo de submarinos. Também a recertificação de mísseis no Brasil e os novos Piranha dos FN.
Forte abraço


Grande!

Só de saber que existem tais "cosinhas" já me deixa feliz. :wink:
Isso é bom sinal.


abraços]




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Pedro Gilberto
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#123 Mensagem por Pedro Gilberto » Sáb Jun 30, 2007 10:50 pm

Putz o sultão chutou o pau da barraca!!!
São vasos muitos novos para serem vendidos rápidos assim; vai ver é o costume dele em vender as Ferraris assim que sai um modelo mais novo... :mrgreen:

Bromas a parte creio que não servem a MB pois OPV são muito bem armadas (Sea Wolf + Exocet MM40 II) e uma grande deficiência que é não possuir hangar para seu porte.

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Mas até que tem um bom design

[]´s




"O homem erra quando se convence de ver as coisas como não são. O maior erro ainda é quando se persuade de que não as viu, tendo de fato visto." Alexandre Dumas
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saullo
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#124 Mensagem por saullo » Dom Jul 01, 2007 2:07 pm

Acho que este é o grande defeito: a falta de um hangar para pelo menos um Super Lynx

Abraços




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#125 Mensagem por saullo » Dom Jul 01, 2007 2:12 pm

Como vocês notaram, sou novo no Fórum e quero completar: se fosse possível adaptar um hangar retrátil atrás daquela chaminé seria legal, mas mesmo assim, para nós que temos mais de 4 milhões de km2 de Amazônia azul, creio que a autonomia destes vasos deva ser pequena, eles devem ser bons para mares limitados, como Mediterrâneo e mesmo lá em Brunei, pois há muitas ilhas e penínsulas por lá e não um vasto Oceano aberto como o Atlântico Sul.
Abraços




PRMaia
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Programa de reaparelhamento da Marinha

#126 Mensagem por PRMaia » Dom Jul 01, 2007 3:37 pm

Marino escreveu:[009] [009] [009] [009] [009]
Caro Brasileiro
Há outras coisinhas mais, que estou impedido de escrever, mas não se esqueça das matérias da Alide sobre o reparo de submarinos. Também a recertificação de mísseis no Brasil e os novos Piranha dos FN.
Forte abraço



Prezados Senhores

Realmente a Marinha tem feito muito com poucos recursos. A soma de realizações e o resultado de planejamento e do compromisso com o Brasil.
Espero que no dia 10 durante a visita do presidente Lula ao CTMSP finalmente ''caia a ficha'' na cabeça deste senhor e ele passe a ver as reivindicações da Marinha com maior seriedade e entenda que o Brasil só tem a ganhar com o PRM que ira gerar milhares de empregos e rendas. Como politico pensa em votos com certeza ele acrescentaria varios milhares a sua carteira eleitoral e do PT. Espero que ele veja nos profissionais da Marinha do Brasil pessoas com que a nação pode contar de fato,pessoas preocupadas realmente com o melhor para o país...ao contrario de filhos da puta como o tal Renan Calheiros e a corja que o acompanha no Senado Federal, que alías poderia ser extinto.
Quantos as ''coisinhas'' muitos ficarão contentes quando começarem a acontecer...resultado da perseverança de nossos irmãos do mar.




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LeandroGCard
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#127 Mensagem por LeandroGCard » Dom Jul 01, 2007 6:38 pm

Marino escreveu:
Não temos o PRM ou os recursos para comprar algo por oportunidade.
Este ano a MB encomendou 2 NPa de 550 ton, o G-29 e o navio de pesquisa para a DHN, que arrocharam a MB.
Por um milagre pode haver uma decisão dos Helis.
E lamba.


Qual a autonomia e velocidade de destes barcos? Li há pouco tempo que um barco de patrulha da Nova Zelândia (ou da Austrália, não me lembro bem), iniciou uma perseguição a um barco de pesca que estava capturando uma espécie protegida, e somente após mais de duas semanas e o auxílio de barcos de duas outras marinhas ele conseguiu alcançar sua presa.

A esta altura os pescadores já tinham jogado a carga ao mar, lavado as geladeiras e se bobear até pego alguns atuns só para dizer que estavam atrás de outra coisa. No final ficaram livres e o barco de patrulha passou a maior vergonha.

É assim que trabalham estes NPa's?




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Programa de Reaparelhamento da Marinha

#128 Mensagem por PRMaia » Dom Jul 01, 2007 6:50 pm

Prezados Senhores

Os NaPa de 500 ton terão uma velocidade maxima de 21 nós (38 Km/h) e alcance de 2.500 milhas naúticas (4.625 Km).
Estarão armados com um canhão de 40 mm e duas metralhadoras de 20 mm.
Estranho o comandante do navio em perseguição não ter empregado o armamento para deter a embarcação em fuga. No Brasil os comandantes neste caso tem autorização de realizar o tiro de advertência.




luis F. Silva
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#129 Mensagem por luis F. Silva » Dom Jul 01, 2007 10:19 pm

citação:
Li há pouco tempo que um barco de patrulha da Nova Zelândia (ou da Austrália, não me lembro bem), iniciou uma perseguição a um barco de pesca que estava capturando uma espécie protegida, e somente após mais de duas semanas e o auxílio de barcos de duas outras marinhas ele conseguiu alcançar sua presa.

E você acreditou? Eu não acredito que em duas semanas o navio de pesca não estivesse já no Japão.




cumprimentos.

Luis Filipe Silva

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Luiz Padilha

#130 Mensagem por Luiz Padilha » Seg Jul 02, 2007 7:45 am

Pedro Gilberto escreveu:Putz o sultão chutou o pau da barraca!!!
São vasos muitos novos para serem vendidos rápidos assim; vai ver é o costume dele em vender as Ferraris assim que sai um modelo mais novo... :mrgreen:

Bromas a parte creio que não servem a MB pois OPV são muito bem armadas (Sea Wolf + Exocet MM40 II) e uma grande deficiência que é não possuir hangar para seu porte.

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O maior problema foi a Bae Sistems ter construido um navio sob medida.
Os navios estão praticamentes pagos, ou seja, o prejuizo não foi total, mas como vender um navio para pessoas com altura maxima de 1,67m?
Imagina a situação. Seu comandante só pode ter 1,67m, senão não cabe dentro do navio.
Acreditem, essa é a situação.
Bem pitoresca :lol: :lol: :lol:




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Re: Programa de Reaparelhamento da Marinha

#131 Mensagem por WalterGaudério » Seg Jul 02, 2007 2:15 pm

MCD-SM escreveu:
PRMaia escreveu:Prezados Senhores

100% de razão para o Marino.

Em relação a projeto de um novo NAe vale lembrar que a atual Navantia se não me engano por volta de 2003/2004 ofertou para a Marinha o projeto de um NAe de 27.000 ton denominado BSAC 220. Este navio teria as seguintes dimensões 240 metros de comprimento e 29.5 de boca. Teria duas catapultas de 75 metros e capacidade de transportar 25 aeronaves.


vc tem o valor desta embarcação?


Permita me adiantar na resposta. Na verdade foi oferecida a MB uma oferta de consultoria + o projeto pronto dessa embarcação o BSAC 220(tb oferecido à China comunista).

O Pacote com o projeto de construção e licenciamento respectivo custaria cerca de US$ 13 milhões.

Estimativas dão conta de que o casco sairia por volta de Us$700/800 mi de dólares. Isso em valores de 2000.

sds

Walter




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#132 Mensagem por WalterGaudério » Seg Jul 02, 2007 2:17 pm

P44 escreveu:que acham desta noticia, seria uma ideia para o Brasil?

do DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2007 – 161

Brunei navy ships to be sold
Three Offshore Patrol Vessels based on a frigate design that have been laid up on the Clyde at Scotstoun ever since
they were completed in 2004 are now to be sold by Brunei. The three navy ships were ordered by the Royal Brunei
Navy to very exacting standards and were locally termed "the Sultan's boats". BAE SYSTEMS, the ships' builders
maintain they had met the specifications required but Brunei insisted the ships were below par.

However around Clydeside rumours were rife about the true state of affairs with many saying the simple truth was
that Brunei simply did not have the trained personnel to handle the very advanced systems on the ships. It now
transpires those rumours may indeed have been correct.
The Glasgow-based Herald newspaper reports that BAE confirmed that they have reached an agreement to hand over
the ships to Royal Brunei Technical Services, describing it as 'amicable'. This follows a period where Brunei withheld
the final payments for the ships whilst going to arbitration over the matter.
The paper quotes 'a naval insider' who says that Brunei had to save face with regards to their inability to crew the
vessels, saying they were used to vessels that were 20 years old and did not have the level of sophistication that the
three OPVs built at Scotstoun had.
The newspaper also says it understand that Brunei has approached a German firm to handle the sale of the vessels.
Facts about the three OPV's
Names: KDB NAKHODA RAGAM, KDB BENDAHARA SAKAM, KDB JERAMBAK
Tonnage: 1940 disp, Length: 314 feet, Breadth: 39 feet, Propulsion: 4 x MAN diesel: Speed: 30kn
Launch dates:
KDB NAKHODA RAGAM: Saturday, 13 January 2001
KDB BENDAHARA SAKAM: Saturday, 23 June 2001
KDB JERAMBAK: Saturday, 22 June 2002


Só uma notinha sem maiores detalhes:

As marinhas do Equador e da Colômbia estão analisando estas embarcações. Além diss na Ásia a marinha Filipina tb estaria de olho...

sds

Walter




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#133 Mensagem por PRMaia » Seg Jul 02, 2007 3:29 pm

As corvetas do Brunei poderiam ser uma alternativa para a Marinha do Uruguai no caso de haver recursos.




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#134 Mensagem por PRMaia » Seg Jul 02, 2007 3:34 pm

Prezados Senhores


Recentemente colegas da Transpetro ouviram comentários que um navio-petróleiro relativamente novo poderia ser transferido para a Marinha do Brasil e adptado ao emprego naval militar.
Alguns dos senhores tem alguma noticia em direção a esta possibilidade que considero até factivel.




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#135 Mensagem por PRMaia » Ter Jul 03, 2007 8:53 pm

Prezados Senhores

Segue algumas informações referentes a classe FREMM projeto que poderia ser considerado para a construção dos novos navios escolta brasileiros.

FREMM - European Multi-Mission Frigate, France / Italy
The FREMM European Multi-Mission Frigate is a joint programme between France and Italy. It is planned that a total of 27 FREMM frigates will be built: 17 for the French Navy and ten for the Italian Navy. The frigates are 137m in overall length and 19m wide with displacement of 5,800t. The ship's complement is 108 officers and crew.

"The FREMM European Multi-Mission Frigate is a joint programme between France and Italy."The prime contractors for the FREMM programme are Armaris of France and Orizzonte Sistemi Navali of Italy. Armaris was a joint subsidiary of DCN and Thales and is now wholly owned by DCNS The Italian Orizzonte Sistemi Navali is a joint venture between Fincantieri and Finmeccanica.

Both Amaris and Orizzonte will play a major role in the system specification and development of the main subsystems and the combat system.

In April 2007, DCN became DCNS. This followed an agreement in which Thales became a 25% shareholder in the new company and DCN acquired the naval business of Thales France (excluding naval equipment).

In November 2005, the Organisation Conjoint de Cooperation en matière d'Armement (OCCAR) awarded the French companies DCN and Thales and the Italian companies Fincantieri and Finmeccanica the first FREMM development and build contracts.

The first contract covers the design build and support of the first six anti-submarine warfare frigates and two land attack frigates for the French Navy. Deliveries are scheduled over a five-year period from 2011 to 2016. The first delivery is scheduled for mid-2011, the second delivery 13 months later, followed by a delivery rate of one ship every seven months. The first of class vessel will be called the Aquitaine, the second Normandie.

In May 2006, OCCAR awarded the contract for the first two Italian FREMM frigates. The first Italian frigate is due to be commissioned in 2012. First of class will be called Carlo Bergamini, the second Carlo Margottini.

FREMM DESIGN

The frigate's layout has been designed to provide sufficient size for operational effectiveness, maintainability and sustained upgrades. The layout incorporates increased headroom between decks, deeper and longer engine compartments, and larger equipment pathways for access and maintenance.

"The Italian frigates will be armed with the SAAM Aster 15 missile system for air-defence capability."For quayside maintenance, the frigate is fitted with an aftside door for loading and unloading equipment, load handling equipment and a wide lower deck passage way.

The consoles on the integrated bridge are for all main platform functions including navigation, steering and communications. The bridge also allows operators to manage and control all the platform systems, to monitor safety and security, and to co-ordinate other operations.

ITALIAN FREMM FRIGATES

The Italian frigates will be armed with the SAAM Aster 15 missile system for air-defence capability and also Teseo Mk 2 (export version: Otomat Mk 2) sea-skimming anti-ship missiles both supplied by MBDA. Teseo Mk 2 uses command updated inertial guidance and has a range of up to 55km.

The frigates will be equipped with MBDA's Milas all-weather anti-submarine warfare weapon system. Milas, a derivative of Otomat Mark 2, carries and releases a lightweight torpedo such as an MU-90 close to the designated hostile submarine. The submarine's position is indicated by the ship's sonar or by other assets such as an ASW helicopter or maritime patrol aircraft.

The EMPAR G-band multifunction phased array radar from Selex Sistemi Integrati will be the fire control radar for the missile systems.

FRENCH FREMM FRIGATES

The French frigates will be built in two mission versions, the land attack (Action Vers la Terre or AVT) version that will be fitted with torpedoes and vertically launched self-defence and cruise missiles and an Anti-Submarine Warfare ASW version, fitted with torpedoes, vertical launch self defence missiles and an active towed array sonar.

"The French frigates will be built in two mission versions - land attack and anti-submarine warfare."SENSORS

Thales is responsible for the development and supply of the French FREMM surveillance and communications suites.

Systems will include Thales Artemis Infrared Search and Track (IRST) system and the Herakles 3D S-band multifunction surveillance and fire control radar for the frigates' anti-air weapons systems.

Artemis is based on medium-wave staring focal plane arrays and uses multiple static sensor heads rather than mechanical scanning. Herakles has a range of 250km against air targets and 80km against surface targets.

COMMAND AND CONTROL

The upgradeable high-performance combat system by DCN and Thales is based on a high-speed data network. The combat system architecture will enable future weapon systems to be integrated into the frigates.

The ship's NATO standard external communications include Link 11, Link 16, Link 22 and JSAT tactical data links, allowing full interoperability with NATO forces.

Internal communications include messaging, conventional and wireless telephony, public address, closed circuit television, and internet and intranet ports.

MISSILES

For anti-ship capability, the French FREMMs are to be armed with MBDA's Exocet MM40 Block 3 anti-ship missiles, which will be controlled via a CMS multi-function console by a Mer-Mer weapon control system. Block 3 missiles have longer range and an enhanced navigation system to give a littoral attack capability.

The MBDA Aster 15 air defence missile system for the AVT and ASW French frigates will provide protection against supersonic and subsonic threats. Aster 15 has a minimum range of 1.7km and a maximum range of 30km against subsonic airborne threats.

"The FREMM frigates' maximum speed is 27kt."The MBDA SCALP Naval vertically launched cruise missile, which is scheduled to enter service in 2011, will provide the French AVT FREMM's land attack capability. MBDA was awarded a contract for the first batch of 50 Scalp missiles for FREMM frigates in January 2007.

The Sylver A-70 vertical launcher is being developed by DCN Ruelle. The missiles will use inertial guidance and electro-optical terrain contour matching (TERCOM) in the terminal target approach phase of flight. SCALP Naval has a range of more than 1,000km.

GUNS

The French FREMM's main gun is the Oto Melara medium calibre 76/62 Super Rapide naval gun. The gun interfaces to an optronic fire control system. The gun is controlled control either via a CMS multi-function console or through a visual weapons director on the bridge.

Four 12.7mm machine guns are installed for close-in defence.

COUNTERMEASURES

Thales is developing the integrated electronic warfare suite. Sagem was awarded a contract for the New-Generation Dagaie System (NGDS) decoy system in January 2007.

AIRCRAFT

The frigate has an aft helicopter hangar and a helicopter deck of approximately 520m². The frigate is fitted with an emergency communication and remote briefing system with the ship's helicopter.

The French AVT frigates will be fitted for a Tactical Unmanned Air Vehicle (TUAV). The AVT FREMM will also have the capability to control long endurance, medium- and high-altitude (MALE and HALE) unmanned air vehicles launched from ground sites or from other platforms.

PROPULSION

Both the French and Italian frigates have gas turbines with two shafts driving fixed pitch propellers.

"The frigate has an aft helicopter hangar and a helicopter deck of approximately 520m²."In March 2006, Avio of Italy was awarded the contract to supply the FREMM power plant for both countries, which will be the LM2500+ gas turbine, licensed-built from General Electric, which will provide 32MW power.

The maximum speed is 27kt. For quiet anti-submarine operations the shafts are driven by electric motors and the frigates speed in ASW silent mode is up to 15kt.

An azimuth thruster provides precision manoeuvring for quayside and harbour operations, station keeping and as a back-up emergency propulsion system.


Complement 108 officers and crew
Dimensions
Overall Length 137m
Beam 19m
Displacement 5,800t
Helicopter Deck 520m2
Shafts with Fixed Pitch Propellers 2
Performance
Maximum Speed - Electric Motors in Silent Mode 28km/h (15kt)
Maximum Speed - Gas Turbines 50km/h (27kt)




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