Marinha da Rússia: cortes de gastos

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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#16 Mensagem por ferrol » Sex Jun 03, 2005 8:15 am

P44 escreveu:As Meko são um conceito dos estaleiros BLOHM + VOSS
Pero que non fabrica MEKO´s para a súa propia BundesMarine, non o esquezamos. [EDITADO POLO AUTOR]

Saúdos.




Editado pela última vez por ferrol em Sex Jun 03, 2005 8:47 am, em um total de 1 vez.
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#17 Mensagem por Lauro Melo » Sex Jun 03, 2005 8:18 am

P44 escreveu:
As nossas 3 Meko-200,bem como as Meko que equipam entre outras, as marinhas da Austrália e África do Sul são de fabricação alemã.


Também existem Meko 200 na Nova Zelandia (2 unidades), Turquia, Grécia.
Meko 360 na Argentina e na Nigéria (mas esta acho que já nme navega, serve de bordel flutuante)
As Meko são um conceito dos estaleiros BLOHM + VOSS (googlar pra mais detalhes) :wink:


Grande P44,

Meko's :

Argentina 360 :4
Portugal 200: 3
Nigéria : 1

Austrália 100 : 8
Nova Zelândia 100: 2
África do Sul 200: 4
Malásia 100: 2 + 4 ??????
Polônia 100: 2
Turquia 200 : ?
Grécia : ?

Abraços,




"Os guerreiros não caem se ajoelham e levantam ainda mais fortes."
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#18 Mensagem por P44 » Sex Jun 03, 2005 8:28 am

nme...nme...nme....I need calibration... :mrgreen:

Grande Lauro,

Turquia:

http://www.okretywojenne.mil.pl/yavuz_barbaros.html

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#19 Mensagem por Rui Elias Maltez » Sex Jun 03, 2005 8:42 am

Ferol dixit:

Pero que non fabrica MEKO´s para a súa propia BundesMarine, non o esquezamos. O Meko é un concepto de nave barata para a exportación a países pequenos ou con urxencias de cascos.

É o último recurso antes de mercar de segunda man.
Saúdos.


:oops: :oops: :oops:

O Ferrol nunca perde a oportunidade para nos humilhar :lol:

Julgo que a Turquia encomendou 4 Meko-200 e duas delas foram mesmo construídas em estaleiros turcos.




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#20 Mensagem por ferrol » Sex Jun 03, 2005 8:46 am

Rui Elias Maltez escreveu:O Ferrol nunca perde a oportunidade para nos humilhar :lol:
Uuuups :oops: Nada mais lonxe do meu desexo. Agora mesmo o elimino.




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#21 Mensagem por P44 » Sex Jun 03, 2005 9:37 am

:mrgreen: Tanta malidicência galega que pra aqui vai :mrgreen:

Lauro, MEKO 200 da Grécia

Imagem
Ydra F-452 1992

Spetsai F-453 1996

Psara F-454 1998

Salamis F-455 1999

A very useful frigate design, curiously enough, these ships are very similar to the Meko 200s bought by Turkey only a few years previously, but with some detail differences, for example the use of Phalanx instead of Sea Zenith, an SPS-49 sonar, and a CODOG propulsion system. With the same gun armament as an Arleigh Burke destroyer, eight Harpoons and a VL Sea Sparrow system, these ships represent excellent flexibility.

Imagem

Displacement: 2710lt

Dimensions: 117m x 14.8m x 4.1m

Guns: Mk45 127mm/54, 2x Mk15 Phalanx Mod 12 20mm CIWS

Missile: 2x Mk141 quadruple launchers for 8x Harpoon 1C, Mk48 Mod 2 VLS for 16x RIM-7M Sea Sparrow.

ASW: 2x Mk32 Triple 324mmTT for Mk46 torpedoes.

Electronics: MW.08, DA.08, Decca 2690 radars, 2x STIR fire control radars used with Signaal Mk73 fire control system. SQS-56/DE1160 hull mounted and DE1164 VD sonars.

Propulsion: CODOG. 2x GE LM2500 gas turbines at 60660hp or 2x MTU 20V 956 TB82 diesels at 10272hp to two shafts.

Speed: 31kts.

Crew: 189

Aircraft: S-70B-2 Aegeanhawk in a hangar.

--------------------------------------------------------------------------------------

TURQUIA

YAVUZ (MEKO 200 Track I) CLASS
NUMBER NAME LAUNCHED COMMISSIONED
F-240 YAVUZ 30 May 1985 11 Oct 1987
F-241 TURGUTREÝS 17 July 1987 4 Feb 1988
F-242 FATÝH 24 Apr 1987 12 Oct 1988
F-243 YILDIRIM 22 July 1988 17 Nov 1989

Characteristics:
Displacement: 2919 tons full load
Dimensions: 110.5 x 14.2 x 4.1 metres
Speed, Range: 27 knots, 4100 miles at 18 kts.
Crew: 180 (24 officers)

Weapons:
Guns: 1 x 127 mm/54; 3 x 25 mm Sea Zenith (quad)
Missiles: 8 x Harpoon SSM; 16 x Sea Sparrow SAM
Torpedoes: 2 x 324 mm Mk 32 triple launcher for Mk 46's.
Helicopters: 1 x AB 212 ASW

Sensors:
Radars: DA 08, air search; AWS 6 Dolphin, air/surface search; STIR, fire control (for SAM);
WM 25, fire control (for SSM & 127 mm); 2 x Seaguard, fire control (for Sea Zenith);
TM 1226, navigation; URN 25, Tacan
Sonars: SQS-56

Comments:
These ships are the first results of the modernization program started in 80'ies. The last two were built in Turkey.
They are very popular in the Navy as they offer better and a bigger punch, defense and accommodation. They are named after famous sultans of the Ottoman Empire except TURGUTREÝS who was a famous sailor. The name of that ship was quickly changed after her commission, because of political critics, as the name of the Prime minister of that time was also Turgut.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BARBAROS CLASS ( MEKO 200 Track II)
NUMBER NAME LAUNCHED COMMISSIONED
F-244 BARBAROS 29 Sep 1993 23 May 1997
F-245 ORUÇREÝS 28 Jul 1994 23 May 1997
F-246 SALÝHREÝS 26 Sep 1997 22 Jul 1998
F-247 KEMALREÝS 24 Jul 1998 8 June 2000

Characteristics:
Displacement: 3380 tons full load
Dimensions: 116.7 x 14.8 x 4.3 metres
Speed, Range: 32 knots, 4100 miles at 18 kts.
Crew: 220 (24 officers)

Weapons:
Guns: 1 x 127 mm/54; 3 x 25 mm Sea Zenith (quad)
Missiles: 8 x Harpoon SSM; 24 x Sea Sparrow SAM
Torpedoes: 2 x 324 mm Mk 32 triple launcher for Mk 46's.
Helicopters: 1 S-70-B2 Seahawk or 1 x AB 212 ASW

Sensors:
Radars: AWS 9, (3-D) air search; AWS 6 Dolphin, air/surface search; Dual STIR, fire control
(for SAM); TMX, fire control (for SSM & 127 mm) (in F-246 F-247); 2 x Seaguard, fire control (for Sea Zenith); Decca 2690BT ARPA, navigation; URN 25, Tacan
Sonars: SQS-56

Comments:
Improved versions of Yavuz class. The improvements such as CODOG machinery for higher top speed, are results of the lessons learned from operating Yavuz class. All vital areas of the machinery are protected with Halon 1301 fire fighting system. Most of the ship is protected against NBC by a citadel. The ships have a pre-wash capability against fallout.
The second pair was Mk 41 Mod8 VLS for Sea Sparrow. It was planed that the VLS system would be retrofitted to the first pair. But this has not yet materialized.
They have very modern command, communication, control and information (C3I) systems.
The integration of ASIST helicopter landing aid system enables this class to operate Seahawk helicopters.
Their construction was delayed by freezing of German funds by the German government.The first pair was built in Germany.




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#22 Mensagem por Rui Elias Maltez » Sex Jun 03, 2005 9:46 am

Mas nas Meko-200, o deslocamento varia assim tanto? :shock:

P-44:

Pode confirmar, se puder, se 2 das Meko turcas foram mesmo construídas em estaleiros desse país?




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#23 Mensagem por P44 » Sex Jun 03, 2005 9:54 am

Rui Elias Maltez escreveu:Mas nas Meko-200, o deslocamento varia assim tanto? :shock:

P-44:

Pode confirmar, se puder, se 2 das Meko turcas foram mesmo construídas em estaleiros desse país?


Veja no final da classe BARBAROS:

They have very modern command, communication, control and information (C3I) systems.
The integration of ASIST helicopter landing aid system enables this class to operate Seahawk helicopters.
Their construction was delayed by freezing of German funds by the German government.The first pair was built in Germany

:wink:




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#24 Mensagem por Rui Elias Maltez » Sex Jun 03, 2005 10:31 am

Eles também utilizam os Sea-Hawk nas Meko.

Não entendo como é que nas nossas eles não cabem. :?

Isto é mesmo mania pelos Linx. :evil:

O amigo Raúl é que ficará satisfeito.

Mas que mal terão esses helis?

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#25 Mensagem por JLRC » Sex Jun 03, 2005 8:10 pm

Rui Elias Maltez escreveu:Por exemplo, a Holanda está à frente da Alemanha nesse aspecto.


Ó Rui

Explique-me onde é que a Holanda está à frente da Alemanha!!!




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#26 Mensagem por JLRC » Sex Jun 03, 2005 8:20 pm

Lauro Melo escreveu:
P44 escreveu:
As nossas 3 Meko-200,bem como as Meko que equipam entre outras, as marinhas da Austrália e África do Sul são de fabricação alemã.


Também existem Meko 200 na Nova Zelandia (2 unidades), Turquia, Grécia.
Meko 360 na Argentina e na Nigéria (mas esta acho que já nme navega, serve de bordel flutuante)
As Meko são um conceito dos estaleiros BLOHM + VOSS (googlar pra mais detalhes) :wink:


Grande P44,

Meko's :

Argentina 360 :4
Portugal 200: 3
Nigéria : 1

Austrália 100 : 8
Nova Zelândia 100: 2
África do Sul 200: 4
Malásia 100: 2 + 4 ??????
Polônia 100: 2
Turquia 200 : ?
Grécia : ?

Abraços,


Sá algumas correcções :

As Meko australianas e neo-zelandesas são 200 Anzac, as da África do Sul são Meko A200, as corvetas da Malásia são A100, as da Turquia são Meko 200 T, as de Portugal são 200 P e as gregas (4) são 200 HN. As corvetas polacas derivam das Meko A100. A Meko nigeriana é uma Meko 360.




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#27 Mensagem por Jet Crash® » Seg Jun 13, 2005 8:15 pm

British Report: Abandoned Russian Subs Pose Nuclear Threat
Posted 13-Jun-2005 05:55

According to a British report published June 10, 2005, Russia's scrapped atomic submarines pose a serious nuclear threat. Russia must act to prevent a nuclear accident in northwest Russia's Barents Sea region, home to 118 scrapped nuclear submarines as well as spent nuclear fuel storage sites, said Mark Gerchikov, coordinator of the report from British consulting firm National Nuclear Corporation. It was funded by the 60-nation European Bank for Reconstruction and Development.

The USSR built 450 naval nuclear reactors, beginning in 1958. Of these, two-thirds are located in the Barents Sea region, representing 20% of the world's nuclear reactors. "Certain nuclear installations are in such a state that we cannot exclude a chain reaction" leading to a nuclear accident, Gerchikov said at the report's presentation.

The report focuses on two sites in Murmansk province as being of particular concern, including the Gremikha Naval Base, where spent nuclear fuel from Alfa class submarines is unloaded. Radiation levels at the sites are several times higher than recommended limits, yet workers often lack adequate protective clothing, Gerchikov said.

The report is notable for having been written with the cooperation of Russia's nuclear energy ministry, after years in which the state tried to quash discussion of abandoned nuclear submarines and waste sites littering the Barents Sea area.

The 40-page report won ringing endorsement at the presentation from Alexander Nikitin, a former naval officer who spent 11 months in jail on charges of treason and espionage after he published articles about the nuclear threat posed by the Northern Fleet.

The report is "a real turning point," Nikitin said. "The atomic energy ministry has for the first time made unprecedented sacrifices, publishing secret documents for the first time."

The European Bank earlier this year launched a tender for carrying out clean-up work, to be paid for out of its Northern Dimension Environmental Partnership Support Fund.

The Norwegian Bellonna think tank has a particularly good set of resources devoted to this issue. See esp. their sections covering International cooperation on naval clean-up and Spent nuclear fuel and radioactive waste.

Article sources also included Russia's Abandoned Submarines Pose Threat by Agence-France Presse (June 10/05).

K-159 before departure, moored at Gremikha base
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#28 Mensagem por Rui Elias Maltez » Qua Jun 15, 2005 10:27 am

De facto estamos um pouco off topic, mas para o JLRC, e tendo em conta a potencialidade económica e população do país acho que a Holanda está proporcionalmente bem mais equipada:

Holanda:

Fragatas:

F803 Tromp (De Zeven Provincien, [FFG])
F806 De Ruyter (Tromp)
F807 Kortenaer (Kortenaer)
F812 Jacob Van Heemskerck (Jacob Van Heemskerck)
F813 Witte de With (Jacob Van Heemskerck)
F816 Abraham Crijnssen (Kortenaer)
F823 Philips Van Almonde (Kortenaer)
F825 Jan Van Brakel (Kortenaer)
F827 Karel Doorman (Karel Doorman)
F828 Van Speijk (Karel Doorman)
F831 Van Amstel (Karel Doorman)
F832 Abraham Van Der Hulst (Karel Doorman)
F833 Van Nes (Karel Doorman)

Submarinos:

S807 Tijgerhaii (Zwaardvis)
S808 Dolfijn (Walrus)
S810 Bruinvis (Walrus)

LPD's :

L-800 Rotterdam (Rotterdam)

Apesar das fragatas e submarios alemãoes, acho que a Holanda está melhor preparada para projecção de forças e ataque, até porque mercê da sua politica externa terá maior taxa de utilização desses navios.




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#29 Mensagem por Jet Crash® » Qua Jun 15, 2005 10:22 pm

Rui Elias Maltez escreveu:De facto estamos um pouco off topic, mas para o JLRC, e tendo em conta a potencialidade económica e população do país acho que a Holanda está proporcionalmente bem mais equipada:


Sem querer ser chato, mas já sendo, sugiro aos companheiros (êta termo maldito) que criem um tópico para a Marinha Holandesa. Conversem com os moderadores e peçam para que eles mudem os tópicos da Marinha Holandesa para o novo tópico criado.

Obrigado




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#30 Mensagem por Rui Elias Maltez » Qui Jun 16, 2005 8:00 am

A salganhda é tanta que até já estavamos a falar das Meko aqui, quando há um tópico aberto para falar de Meko-360 :oops:




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