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Assuntos em discussão: Força Aérea Brasileira, forças aéreas estrangeiras e aviação militar.

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hayes
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#16 Mensagem por hayes » Qui Fev 08, 2007 5:51 pm

Sniper escreveu:Eles tem obrigação pois crescem mais etem que acabar com a miséria de mais de 1 Bilhão de pessoas ... não é moleza não... O PIB percapita índiano é ridículo e os índices de pobreza não tem nem comparação com os Brasileiros... :wink:

Bom, não fiz qualquer juizo de valor sobre isso. Apenas afirmei que lá, à despeito de gastos militares maiores que aqui, a pobreza está caindo mais rapidamente.

Portanto não vejo qualquer validade em argumentar que eles não têm legitimidade para realizar tais gastos frente à sua pobreza.




Sniper
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#17 Mensagem por Sniper » Qui Fev 08, 2007 5:54 pm

hayes escreveu:
Sniper escreveu:Eles tem obrigação pois crescem mais etem que acabar com a miséria de mais de 1 Bilhão de pessoas ... não é moleza não... O PIB percapita índiano é ridículo e os índices de pobreza não tem nem comparação com os Brasileiros... :wink:

Bom, não fiz qualquer juizo de valor sobre isso. Apenas afirmei que lá, à despeito de gastos militares maiores que aqui, a pobreza está caindo mais rapidamente.

Portanto não vejo qualquer validade em argumentar que eles não têm legitimidade para realizar tais gastos frente à sua pobreza.


Sem falar que eles tem que fomentar a briga de esfarrapados com o paquistão... :roll: :?




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#18 Mensagem por amx2000 » Qua Fev 14, 2007 12:43 pm

Según recientes declaraciones del ministro de defensa hindú, A.K. Anthony el programa MRCA que contempla la adquisición de 126 cazabombarderos, tendría una resolución inesperada: 2 ganadores.

Según lo que declaró Don Anthony, uno de los ganadores ya tiene nombre y apellido: el MiG 35, aunque aún no se define en qué porcentaje o cantidad de los 126 ejemplares del programa será incorporado. El otro caza seleccionado, surgirá de los postulantes occidentales que son el F-16, el Super Hornet, el Gripen, el Typhon y el Rafale.

El Request for Proposal (RFP) será emitido a mediados de éste año y la primera aeronave debería ser entregada no antes del 2014 a tiempo para completar todas las evaluaciones y firmar los contratos correspondientes.

Estos nuevos plazos dan mucho para analizar, especialmente en dos casos. Hablo del Rafale y del Gripen, modelos que no registran pedidos desde hacen tiempo y que difícilmente las cadenas de producción podrán permanecer abiertas hasta el 2014, mucho más considerando que el programa MRCA prevé el otorgamiento de la licencia de producción a India.

Otro tema para analizar es el MiG 35, que ya era número puesto a cuenta que India acaba de obtener la licencia de producción de los motores y los sucesivos acuerdos con Rusia.

Redondeando: MIG 35 está en India más firme que nunca, veremos quien lo acompaña, hay olor a Super Hornet aunque también hay mucho ruído con el Gripen.

Fuente zona militar.


sera que tem alguma coisa a haver com o acordo para fabricacao do PAK-FA?

Gripen N vivo?




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talharim
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#19 Mensagem por talharim » Qua Fev 14, 2007 3:15 pm

O que acontece lá é que existe bem menos corrupção do que aki.

Então sobra mais dinheiro para tudo.




"I would rather have a German division in front of me than a French

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General George S. Patton.
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Degan
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#20 Mensagem por Degan » Qua Fev 14, 2007 3:20 pm

talharim escreveu:O que acontece lá é que existe bem menos corrupção do que aki.

Então sobra mais dinheiro para tudo.


Pues es conocido y público que los sistemas nacionales de defensa indios (como su DoD) son MUY corruptos.... :shock:




Chile, fértil provincia y señalada, de la región antártica famosa, que no ha sido por rey jamás regida, ni sus tierras y dominios sometida!!!.
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#21 Mensagem por talharim » Qua Fev 14, 2007 4:01 pm

Degan,os sistemas nacionales de defensa de todos os países do mundo são corruptos,inclusive o Chileno e principalmente o Brasileiro.

Mas no geral eles são menos corruptos do que nós então sobra dinheiro para se fazer muito mais coisa...




"I would rather have a German division in front of me than a French

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#22 Mensagem por ZeRo4 » Qua Fev 14, 2007 4:31 pm

Isso aqui ta se transformando em fórum de índice de desenvolvimento humano ou algo parecido?

Abraços!




As GATs e RPs estão em toda cidade!

Como diria Bezerra da Silva: "Malandro é Malandro... Mané é Mané..." ;)
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#23 Mensagem por WalterGaudério » Qua Fev 14, 2007 4:52 pm

talharim escreveu:Degan,os sistemas nacionales de defensa de todos os países do mundo são corruptos,inclusive o Chileno e principalmente o Brasileiro.

Mas no geral eles são menos corruptos do que nós então sobra dinheiro para se fazer muito mais coisa...


Ok. mas ten-se que levar em consideração outras coisas. A situação previdenciária das forças armadas. Na Suiça talvez eles nem saibam que problema é esse. Ou simplesmente esse problema não exista por lá. Mas por aqui por exemplo. De R$ 39bi, teremos apenas R$ 9 (e olhe lá) aplicados no que interessa...

sds

Walter




Só há 2 tipos de navios: os submarinos e os alvos...

Armam-se homens com as melhores armas.
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Os sábios PENSAM
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#24 Mensagem por soultrain » Qua Fev 14, 2007 8:17 pm

Embraer, Northrop Battle for India’s AEW

By WENDELL MINNICK And BARRY ROSENBERG, BANGALORE, India


Though no request for proposal has yet been drafted, Northrop Grumman and Embraer are battling it out to provide up to six airborne early warning (AEW) aircraft for the Indian Navy.
The aircraft is to use various Indian sensors and systems, including a Defence Research and Development Organization (DRDO)-designated last-generation AEW radar.
Northrop is offering the Hawkeye 2000 AEW aircraft; Embraer, the ERJ 145 AEW&C plane.
“Embraer’s scope will be to supply the modified ERJ 145 platform and to support the DRDO effort with its expertise in AEW&C systems development,” said Sergio Ballato Alves, vice president, International Business, Defense and Government Market, Asia Pacific, Embraer.
Embraer has three intelligence, surveillance and reconnaissance systems: the EMB145 Airborne Ground Surveillance, ERJ 145 Maritime Patrol and the EMB 145 AEW&C aircraft.
It sold five Legacy 600 business jets, which are VIP transports based on the ERJ 145, to India in 2003: four to the Indian Air Force and one to the Border Security Forces.
Embraer is also bidding the Legacy 600 for a multi-mission aircraft tender for nine aircraft for aerial survey, target tow and transport.
“The Indian government is currently analyzing the submitted proposals from 2006,” said Ballato Alves.
The Indian Navy flies the Russian-made Ka-31 Helix-B helicopter with E-801M Oko (Eye) airborne electronic radar, which can track 20 targets out to 150 kilometers. In 2004, the Indian Air Force ordered three Israel Aircraft Industries Phalcon AEW systems to be outfitted on Russian Il-76MD Candid aircraft for $1.1 billion. Delivery is expected this year.
India also is spending $400 million to revive its indigenous AEW program. The project was terminated in 1999 when the HS-748’s rotodome collapsed during flight-testing and crashed, killing three crew members. The next version is expected to drop the rotodome in favor of a phased array radar.
Pakistan’s AEW Push
India’s rival Pakistan ordered six Saab 2000 equipped with Erieye AEW systems from Sweden for $1 billion for its Air Force in early 2006. Pakistan and China have also signed an agreement to jointly develop an AEW aircraft, but the program has been fraught with problems, including an air crash that killed the entire Chinese design team last year.
Northrop Grumman has been talking with the Indian Navy since the requirement was proposed three years ago.
“We originally proposed the E-2 for carrier operations, but the Indian Navy declined because they did not have a catapult capability, and weight would have to have been cut,” said Tom Trudell, Northrop’s manager of international business development for AEW & BMC2 Programs. “They didn’t want to give up capabilities, so we moved to shore-based operations with a wet wing for added onboard fuel.”
The Hawkeye 2000 that Northrop Grumman is proposing will likely, though, not be the AEW plane that the Indian Navy buys. The company is now developing the Advanced Hawkeye, and it is likely that the Indians will want the added capabilities of that platform’s sensors, whether it is in the E-2 or a competing platform. First flight of Advanced Hawkeye is planned for later this year.
“We need proper export authorization to tell the Indians about it, even unclassified,” said John Beaulieu, business development manager for the Naval Air Systems Command, E-2 Program Office, who is here in Bangalore to help address the Indian requirement. “We expect export authorization by July, and then we will discuss it with the Indians.”
With the Advanced Hawkeye on the horizon, it is clear that the Indians will be looking for the same capabilities that the U.S. Navy will be acquiring, such as net-centric functions and maritime domain surveillance that includes both surface and air.
Offsets will also be part of any AEW deal between the Indians and their suitors. Trudell said that Northrop Grumman expects to sign an agreement in Bangalore with an unnamed Indian company for one such offset deal related to AEW.
“We don’t have a foothold here, so we have to start somewhere,” said Trudell. “A small offset team is at the show this week, and we also expect to open a Delhi office soon.” •
E-mail: wminnick@defensenews.com.





"O que se percebe hoje é que os idiotas perderam a modéstia. E nós temos de ter tolerância e compreensão também com os idiotas, que são exatamente aqueles que escrevem para o esquecimento" :!:


NJ
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#25 Mensagem por Degan » Qua Fev 14, 2007 10:17 pm

talharim escreveu:Degan,os sistemas nacionales de defensa de todos os países do mundo são corruptos,inclusive o Chileno e principalmente o Brasileiro.

Mas no geral eles são menos corruptos do que nós então sobra dinheiro para se fazer muito mais coisa...


No estoy de acuerdo para nada de lo que dices....si conoces algún caso de corrupción al respecto en Chile....dilo... :wink:




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#26 Mensagem por 3rdMillhouse » Qua Fev 14, 2007 11:49 pm

Degan escreveu:
talharim escreveu:Degan,os sistemas nacionales de defensa de todos os países do mundo são corruptos,inclusive o Chileno e principalmente o Brasileiro.

Mas no geral eles são menos corruptos do que nós então sobra dinheiro para se fazer muito mais coisa...


No estoy de acuerdo para nada de lo que dices....si conoces algún caso de corrupción al respecto en Chile....dilo... :wink:


Ele deve estar se referindo à corrupção moral. Aquela que não é ilegal mas é igualmente reprovável.




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#27 Mensagem por Degan » Qui Fev 15, 2007 9:45 am

:shock: ....ok, entonces una muestra de esa "corrupción moral" por fabor... :?




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#28 Mensagem por hayes » Seg Fev 19, 2007 1:11 am

cicloneprojekt escreveu:Ok. mas ten-se que levar em consideração outras coisas. A situação previdenciária das forças armadas. Na Suiça talvez eles nem saibam que problema é esse. Ou simplesmente esse problema não exista por lá. Mas por aqui por exemplo. De R$ 39bi, teremos apenas R$ 9 (e olhe lá) aplicados no que interessa...

O paradoxal é que países europeus tem uma população bem mais velha, taxas de natalidade e mortalidade baixíssimas, o que agrava o problema das previdências sociais em volta do mundo. Mas curiosamente o Brasil tem, neste setor, uma das situações mais críticas.

Há alguns anos foi veiculada uma reportagem dizendo que o primeiro déficit da Previdência Social era esperado, mantida a tendência, para depois de 2030, mas que o Congresso americano já estaria trabalhando preventivamente. Quanta diferença.


PS: Estou voltando de uns dias de férias. Fui visitar meus netos, aproveitando o feriado de carnaval. Se houver alguma questão que tenha ficado pendente, me avisem que estarei feliz em responder-lhes.




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#29 Mensagem por Vector » Qui Ago 30, 2007 8:14 pm

DRDO seeks partner for early warning and control system programme-Jornal The Hindu,29/Aug/2007,Wednesday

The Defence Research and Development Organisation (DRDO) is looking for a partner in the product maintenance of the three airborne early warning and control system (Aew&cS) aircraft that it is building for the Indian Air Force (IAF). The DRDO had initiated pre-proposal talks with some private and public sector companies, including Larsen and Toubro, Tata Power and Bharat Electronics Limited for the “eye in the sky” project. It would like to work out a transparent, internal process for evaluation that could be used to choose a partner. A transparent shortlist, with the criteria required to benchmark the contenders, is to be put up shortly. Thereafter, a request for proposal will be put out. The Rs. 1,800-crore project involves using a flying platform (most likely the Embraer EMB 145) and mounting sensors (radars) that look deep and far, and provide C2BM (command and control, battle management) functions by datalink for both tactical and defence forces. While in the Aew&cS the lofted sensors will transmit information to a command and control centre on the ground, in the case of the AWACS (airborne warning and control system) the sensors disseminate information to a command centre that is part of the flying platform itself. Crucial D. Banerjee, Chief Controller, Research and Development (Aeronautics and Material Science), DRDO, told The Hindu that with Hindustan Aeronautics Limited (HAL) expressing its unwillingness to join in the project, it was crucial that a partner was chosen at the very beginning itself. “HAL is basically an aircraft company, while this will involve maintenance of a complicated radar system, software maintenance and its periodic upgrading. “The question before us is whether to choose an aircraft specialist or a systems (radar) specialist. Whoever it is, it ought to be done quickly,” he said. At present, a number of DRDO laboratories are involved in various aspects of the Aew&cS programme. The Defence Electronics Application Laboratory is involved with the primary sensors, communication systems and data link; the Defence Avionics Research Establishment with the self-protection systems, electronic warfare suites and communication support systems and the Defence Electronics Research Laboratory with counter-support measures. While the radar is from the Defence Avionics Research Establishment, the responsibility for the overall integration of the systems, mission computer, display and data handling will be that of the Bangalore-based Centre for Airborne Systems. Dr. Banerjee said the Aew&cS’s primary radar was well on its way: “The TR (transmit receive) module is ready. It will shortly be going for acceptance tests. We may also look around for some sort of consultancy for the systems integration.” Unexpected boost Running years behind schedule, the Aew&cS programme got an unexpected boost, when the Government, after over two years of bureaucratic delays, sent out a request for proposal to Brazilian aircraft manufacturer Embraer, asking for details on the Embraer EMB-145 aircraft. Dr. Banerjee disclosed that the technical evaluation of the EMB-145 was over and that it conformed to the IAF’s technical requirements. “The aircraft has several hours of endurance and in-flight refuelling. Stressing that it was the IAF and not the DRDO which chose the aircraft, Dr. Banerjee said that in a cost-performance trade-off, the 145 was the “cheapest possible option available.” Commercial negotiations would get under way in September. Dr. Banerjee, however, contended that commercial negotiation was only the beginning of the long road ahead before the Aew&cS could be ready. Technical specifications “Once the radar is mounted on the flying platform, the aircraft’s technical specifications, such as its aero dynamism and handling, will change. Embraer will have to get it recertified in the changed configuration.” There are also bound to be issues such as the mounting of the radar on the EMB 145’s fuselage, the aircraft’s overall endurance with payload (radar) and a modification of the mounts that will receive the radar.




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#30 Mensagem por AlbertoRJ » Qui Ago 30, 2007 8:58 pm

Degan escreveu:
talharim escreveu:Degan,os sistemas nacionales de defensa de todos os países do mundo são corruptos,inclusive o Chileno e principalmente o Brasileiro.

Mas no geral eles são menos corruptos do que nós então sobra dinheiro para se fazer muito mais coisa...


No estoy de acuerdo para nada de lo que dices....si conoces algún caso de corrupción al respecto en Chile....dilo... :wink:


Degan, então no Chile não existe corrupção?...sei....
Que bom, meus parabéns, nesse ponto vcs são melhores que todos os outros países do mundo.

P.S. Sem querer ofender...Pinochet era um santo?

Abraço




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