Sera que a compra de Seahawk para a MB vai vingar?

Assuntos em discussão: Marinha do Brasil e marinhas estrangeiras, forças de superfície e submarinas, aviação naval e tecnologia naval.

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PRick

#61 Mensagem por PRick » Ter Jan 16, 2007 2:31 pm

juarez castro escreveu:As informações que chegam mostrama aquisição de 06 Seahawk ex navy com pouquissímas horas de uso(alguns nem embarcaram) e provalvemente sem sonar.

Grande abraço


Dei uma olhada por aí, e tem outras pessoas afirmando isto. Que foram comprados mesmo 06 SH-60B, versão usada pela US NAVY, se está versão vier com o radar AN/APS-143(v), ele é compatível com os Exocet´s AM-39.

Está versão não usa sonar, mas sonobóias e MAD para localizar submarinos, mas como o sonar em uso nos SH-3B são o modelo AN/AQS 18V, os mesmo usado na verão SH-60F, acho que podem ser adapatados aos SH-60B.

Assim, todos os SH-3 poderiam ser substituídos, existindo apenas a trocar de um modelo importado dos EUA por outro.

Algumas pessoas dizem que os Helos já foram embarcados paro o Brasil, alguém confirma?

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#62 Mensagem por Alcantara » Ter Jan 16, 2007 3:14 pm

Degan escreveu:
E aproveita, pede para vir junto para cobriri o exercicio, que nós te recebemos aqui no Rio.
Certo Alcantara?


….. :twisted:

Com certeza! O será con cerveza?

Ah, sim!! Não esqueças de trazer na bagagem algumas garrafas de vinho, sim?


Por “negocios” tendré que ir durante este año, prometo avisar oportunamente…. :wink:

Por que o Degan não fala nada?
O vinho deles é bom e em pleno verão aqui no rio, poderiamos bebe-los sem problema.
O Walter viria tb?


Por que “lamentablemente”, hay otras cosas además del Forum….como familia, vacaciones y TRABAJO:x

POWS!!!!
Mas não era o degan que iria trazer????


Tranquilos….cuando valla para esos lados, incluiré algunos vinos….


Momento off-topic
Entonces, no te olvides de avisarnos, ¿sí? :lol:


Saludos :wink:
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#63 Mensagem por Degan » Ter Jan 16, 2007 4:29 pm

PRick escreveu:
juarez castro escreveu:As informações que chegam mostrama aquisição de 06 Seahawk ex navy com pouquissímas horas de uso(alguns nem embarcaram) e provalvemente sem sonar.

Grande abraço


Dei uma olhada por aí, e tem outras pessoas afirmando isto. Que foram comprados mesmo 06 SH-60B, versão usada pela US NAVY, se está versão vier com o radar AN/APS-143(v), ele é compatível com os Exocet´s AM-39.

Está versão não usa sonar, mas sonobóias e MAD para localizar submarinos, mas como o sonar em uso nos SH-3B são o modelo AN/AQS 18V, os mesmo usado na verão SH-60F, acho que podem ser adapatados aos SH-60B.

Assim, todos os SH-3 poderiam ser substituídos, existindo apenas a trocar de um modelo importado dos EUA por outro.

Algumas pessoas dizem que os Helos já foram embarcados paro o Brasil, alguém confirma?

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Aunque el Sh-60B es un muy buen helicóptero naval, y sería un gran aporte....creo que te equivocas en algunos puntos:

1) El radar del Sh-60B no es el AN/APS-143(v), que el un radar ISAR que portan los S-70 griegos y los NH-90...el radar del Sh-60B es el AN/APS-124....
2) Muy posiblemente si sea "compatible" con el Exocet...pero ese no es el problema...el problema es que el Exocet no ha sido integrado en el Sh-60...ni físicamente ni electrónicamente, por lo que primero hay que ver si es posible fisicamente, luego electrónicamente y luego ver si USA y Francia están de acuerdo....
3) El sonar de los Sh-60F no es el AN/AQS 18V...es el AN/AQS 13F....si se quisiera integrar al Sh-60B, posiblemente se podría, pero sería algo más complicado y caro que solo trasladar el equipo...
Chile, fértil provincia y señalada, de la región antártica famosa, que no ha sido por rey jamás regida, ni sus tierras y dominios sometida!!!.
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#64 Mensagem por Paisano » Ter Jan 16, 2007 4:46 pm

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PRick

#65 Mensagem por PRick » Ter Jan 16, 2007 4:51 pm

Degan escreveu:
PRick escreveu:
juarez castro escreveu:As informações que chegam mostrama aquisição de 06 Seahawk ex navy com pouquissímas horas de uso(alguns nem embarcaram) e provalvemente sem sonar.

Grande abraço


Dei uma olhada por aí, e tem outras pessoas afirmando isto. Que foram comprados mesmo 06 SH-60B, versão usada pela US NAVY, se está versão vier com o radar AN/APS-143(v), ele é compatível com os Exocet´s AM-39.

Está versão não usa sonar, mas sonobóias e MAD para localizar submarinos, mas como o sonar em uso nos SH-3B são o modelo AN/AQS 18V, os mesmo usado na verão SH-60F, acho que podem ser adapatados aos SH-60B.

Assim, todos os SH-3 poderiam ser substituídos, existindo apenas a trocar de um modelo importado dos EUA por outro.

Algumas pessoas dizem que os Helos já foram embarcados paro o Brasil, alguém confirma?

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Aunque el Sh-60B es un muy buen helicóptero naval, y sería un gran aporte....creo que te equivocas en algunos puntos:

1) El radar del Sh-60B no es el AN/APS-143(v), que el un radar ISAR que portan los S-70 griegos y los NH-90...el radar del Sh-60B es el AN/APS-124....
2) Muy posiblemente si sea "compatible" con el Exocet...pero ese no es el problema...el problema es que el Exocet no ha sido integrado en el Sh-60...ni físicamente ni electrónicamente, por lo que primero hay que ver si es posible fisicamente, luego electrónicamente y luego ver si USA y Francia están de acuerdo....
3) El sonar de los Sh-60F no es el AN/AQS 18V...es el AN/AQS 13F....si se quisiera integrar al Sh-60B, posiblemente se podría, pero sería algo más complicado y caro que solo trasladar el equipo...


Como falei Degan, parece que os SH-60 são da versão B, mas não sei se a virão iguais aos originais ou não, portanto, só podemos dizer que as células originais eram SH-60B, mas não sabemos se os equipamentos são iguais ou não.

O SH-70B que é uma versão internacional pode usar uma série de equipamentos diferentes do SH-60B, e foi baseado neste. A versão que foi oferecida ao Brasil, parece ter sido de um SH-60B, modificado para um padrão do SH-70B, mas faltams informações, por hora está tudo nublado ainda.

Se a MB quiser lançar os AM-39, os radares que serão os AN/APS-143(v), não sei se será possível ou valerá a pena, em relação ao custo, integrar os AM-39 em outro radar.

Por enquanto sabemos muito pouco sobre os equipamentos da versão do BH que foram comprados, se a notícia for confirmada.


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#66 Mensagem por Degan » Ter Jan 16, 2007 5:06 pm

Como falei Degan, parece que os SH-60 são da versão B, mas não sei se a virão iguais aos originais ou não, portanto, só podemos dizer que as células originais eram SH-60B, mas não sabemos se os equipamentos são iguais ou não.


Es decir, lo de los equipos es especulación tuya…???.

Se a MB quiser lançar os AM-39, os radares que serão os AN/APS-143(v), não sei se será possível ou valerá a pena, em relação ao custo integrar os AM-39 em outro radar.


¿Por qué necesariamente (si es posible) solo se usaría el Exocet con el AN/APS-143(v) y no con el radar original..???

Por enquanto sabemos muito pouco sobre os equipamentos da versão do SH-60 que foram comprados, se a notícia for confirmada.


Ok….
Chile, fértil provincia y señalada, de la región antártica famosa, que no ha sido por rey jamás regida, ni sus tierras y dominios sometida!!!.
PRick

#67 Mensagem por PRick » Ter Jan 16, 2007 5:27 pm

Degan escreveu:
Como falei Degan, parece que os SH-60 são da versão B, mas não sei se a virão iguais aos originais ou não, portanto, só podemos dizer que as células originais eram SH-60B, mas não sabemos se os equipamentos são iguais ou não.


Es decir, lo de los equipos es especulación tuya…???.

Se a MB quiser lançar os AM-39, os radares que serão os AN/APS-143(v), não sei se será possível ou valerá a pena, em relação ao custo integrar os AM-39 em outro radar.


¿Por qué necesariamente (si es posible) solo se usaría el Exocet con el AN/APS-143(v) y no con el radar original..???

Por enquanto sabemos muito pouco sobre os equipamentos da versão do SH-60 que foram comprados, se a notícia for confirmada.


Ok….


Degan,

Veja este texto sobre todas as versões e adaptações feitas nos BH´s navais exportados pelo mundo. Qual dessas vamos receber? Com que equipamentos e sensores? Eu não sei. Caso a notícia se confirme.

2.4] SEAHAWK IN FOREIGN SERVICE
* Although the Seahawk has not been exported in anywhere near the numbers of the Black Hawk, there are still a number of foreign users.

The Royal Australian Navy (RAN) acquired 16 "S-70B-2" machines, featuring an S-70B airframe and RAN-specified avionics. The avionics suite includes MEL Super Searcher X-band radar in a new, smaller radome; a CAE Electronics AN/AQS-504 internally-mounted MAD system; and AN/SSQ-81 Barra sonobuoys, along with sonar processing gear. The RAN S-70B-2s can carry Penguin or Sea Skua light antishipping missiles, and are fitted with a rescue hoist on the right side.

Eight S-70B-2s were supplied directly by Sikorsky, and eight more were supplied as kits for assembly by ASTA in Australia. Some of the RAN Seahawks saw action in the Gulf War, these machines being fitted with an AN/AAQ-16 FLIR turret and an AN/AAR-47 missile warning system.

* Greece purchased five "S-70B-6" Seahawks for operation off of Greek Navy MEKO 200 frigates. These rotorcraft feature AN/APS-143(V)3 radar plus Bendix AN/ASQ-18(V)3 dipping sonar, and can carry Penguin missiles. The S-70B-6s were delivered in the late 1990s.

* The Japanese Maritime Self-Defense Force acquired their own version of the SH-60B, license-built in Japan by Mitsubishi and of course designated "SH-60J", to replace license-built HSS-2B Sea Kings in JMSDF service.

The SH-60J, which has the Sikorsky company designation of "S-70B-3", has a configuration and capabilities similar to that of its SH-60B parent, but the avionics suite of the SH-60J is mostly Japanese-built. Japanese kit includes an HQS-103 dipping sonar; HPS-104 search radar; HLR-108 ESM system; as well as cockpit displays, datalink, flight management system, and ring laser gyro attitude and heading reference system.

US-built kit includes a Texas Instruments AN/ASQ-81D2(V) MAD; a General Instruments AN/ALR-66(VW) RWR; and an Edmac AN/ARR-75 sonobuoy receiver. The SH-60J does not have the SH-60B's 25-tube sonobuoy array, and presumably features a sonobuoy tube in the belly as fitted on the SH-60F. Production machines were powered by Ishikawajima-Harima T700-IHI-401C turboshafts, built under license from GE.

The initial two "XSH-60J" prototypes were delivered in stripped and broken-down form to be reassembled by Mitsubishi and fitted up with avionics systems. Initial flight of the first XSH-60J was on 31 August 1987, and the two prototypes were put through evaluation by the JMSDF. 101 production SH-60Js have been ordered, with the first performing its initial flight on 10 May 1991, with delivery to the JMSDF late that summer.

* On 8 August 2001, Mitsubishi conducted the initial flight of the first of two prototypes of an upgraded version of the SH-60J designated the "SH-60K", originally the "SH-60J Kai", where "kai" was short for "kaizen (modified)". It has a main cabin stretched by 33 centimeters (13 inches) just behind the cockpit and raised in height, with the expansion intended to accommodate a substantially revised avionics system, including a datalink.

Other new features include a glass cockpit with six color flat panel displays; defensive countermeasures, including a missile warning system and chaff-flare dispensers; carriage of depth charges and ASM-2 antiship missiles, not just torpedoes; and an improved rotor system that increases lift capacity. It is unclear how many SH-60Ks will be obtained, and whether they will be upgrades, new production, or a mix of the two.

* Spain bought 12 Seahawks that were very similar to the SH-60B, but feature Bendix AN/AQS-13F dipping sonar. They are mostly operated from Spanish Navy frigates. They were given the designation "HS.23" in Spanish service.


* Taiwan has obtained ten "S-70C(M)-1 Thunderhawks" that are similar to the SH-60F Ocean Hawk, featuring Telephonics AN/APS-128C radar; Bendix AN/AQS-18(V) dipping sonar; a Litton AN/ALR-606(V) ESM system; and searchlights. They are deployed on the six Taiwanese Navy KWANG HUA I class guided missile frigates, which are derivatives of the US Navy OLIVER HAZARD PERRY frigates. The "S-70C" designation, meaning a commercial S-70, was clearly used as a political dodge.

* The Turkish Navy bought an initial batch of eight S-70B Seahawks for ASW, surface warfare, maritime patrol, and SAR duties, with these machines operating from Turkish Navy frigates. The first Turkish Seahawk, which apparently has the designation of "S-70B-28", flew in early 2001, with deliveries for this batch beginning the same year and ending in 2002. An order for 12 more S-70Bs, presumably to the similar or same spec, followed in 2005, with initial delivery scheduled in 2008. The 2005 order also included an option for five more machines.

Although details are unclear, Thailand has obtained six (possibly seven) "S-70B-7" machines. Singapore ordered six S-70Bs for ASW operations in 2005, with deliveries from 2008 to 2010.

fonte http://www.vectorsite.net/avs70_2.html



Repare nas configurações dos BH da Espanha, Grécia e Taiwan. Bem interessante. A MB dispões dos 02 modelos de sonar usados, tanto o AN/AQS 13 e o 18. Os 02 modelos são usados em nossos SH-3.

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#68 Mensagem por Degan » Ter Jan 16, 2007 6:45 pm

Veja este texto sobre todas as versões e adaptações feitas nos BH´s navais exportados pelo mundo. Qual dessas vamos receber? Com que equipamentos e sensores? Eu não sei. Caso a notícia se confirme.


PRick…entiendo que la alternativa es de helicópteros de la US Navy de 2° mano, específicamente Sh-60B…así no se qué tiene que ver el listado que pones….
Que yo sepa, ni los griegos ni nadie pretende vender sus helicópteros, menos las versiones más modernas de USA, como el SH-60F o peor aún, el SH-60R…

Repare nas configurações dos BH da Espanha, Grécia e Taiwan. Bem interessante. A MB dispões dos 02 modelos de sonar usados, tanto o AN/AQS 13 e o 18. Os 02 modelos são usados em nossos SH-3.


Lo sé…pero insisto, lo que tenga Grecia o Taiwán….¿qué tiene que ver?.
Respecto a los sonares, me parece bien, pero tampoco son los del Sh-60F….

Saludos,
Chile, fértil provincia y señalada, de la región antártica famosa, que no ha sido por rey jamás regida, ni sus tierras y dominios sometida!!!.
PRick

#69 Mensagem por PRick » Ter Jan 16, 2007 6:57 pm

Degan escreveu:
Veja este texto sobre todas as versões e adaptações feitas nos BH´s navais exportados pelo mundo. Qual dessas vamos receber? Com que equipamentos e sensores? Eu não sei. Caso a notícia se confirme.


PRick…entiendo que la alternativa es de helicópteros de la US Navy de 2° mano, específicamente Sh-60B…así no se qué tiene que ver el listado que pones….
Que yo sepa, ni los griegos ni nadie pretende vender sus helicópteros, menos las versiones más modernas de USA, como el SH-60F o peor aún, el SH-60R…

Repare nas configurações dos BH da Espanha, Grécia e Taiwan. Bem interessante. A MB dispões dos 02 modelos de sonar usados, tanto o AN/AQS 13 e o 18. Os 02 modelos são usados em nossos SH-3.


Lo sé…pero insisto, lo que tenga Grecia o Taiwán….¿qué tiene que ver?.
Respecto a los sonares, me parece bien, pero tampoco son los del Sh-60F….

Saludos,


Mas Degan, leia esta parte do texto, destacada:

* Spain bought 12 Seahawks that were very similar to the SH-60B, but feature Bendix AN/AQS-13F dipping sonar. They are mostly operated from Spanish Navy frigates. They were given the designation "HS.23" in Spanish service.


* Taiwan has obtained ten "S-70C(M)-1 Thunderhawks" that are similar to the SH-60F Ocean Hawk, featuring Telephonics AN/APS-128C radar; Bendix AN/AQS-18(V) dipping sonar; a Litton AN/ALR-606(V) ESM system; and searchlights. They are deployed on the six Taiwanese Navy KWANG HUA I class guided missile frigates, which are derivatives of the US Navy OLIVER HAZARD PERRY frigates. The "S-70C" designation, meaning a commercial S-70, was clearly used as a political dodge.


Segundo a notícia os helos seriam Ex-US NAVY, mas podem ser modelos
SH-60 B ou F. O S-70 é um derivado dos SH-60B ou F, como o preço de compra está alto, devem ser modelos quase não usados ou mesmo não empregados no serviço ativo, resta saber se foram modificados posteriormente ou não. Pelo preço de 300 milhões para 06 unidades, neste valor pode estar incluida modificações. Duvido que a MB vá reintroduzir sonobóias e MAD, tenho a impressão que está me cheirando a SH-60F modificados.

A única notícia sobre a configuração é a ausência de sonar, pode ser indicação de modelos SH-60B ou modelos F, em que foram retirados os sonares. Só mesmo vendo uma foto deles, porque não dá para confundir os 02 modelos. :wink:

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#70 Mensagem por Matheus » Ter Jan 16, 2007 7:11 pm

Peraí, a MB gasta 1,4bi de dóllares pra comprar seis SH-60B usados sem sonar e 1 submarino, vai a PQP, com esse valor o Chile modernizou toda a sua marinha...
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#71 Mensagem por MarcioPaulo » Ter Jan 16, 2007 7:31 pm

Foi confirmado então a compra?

Fotos?
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#72 Mensagem por Morcego » Ter Jan 16, 2007 7:34 pm

MCD-SM escreveu:Peraí, a MB gasta 1,4bi de dóllares pra comprar seis SH-60B usados sem sonar e 1 submarino, vai a PQP, com esse valor o Chile modernizou toda a sua marinha...


ela pode ter comprado mais alguma coisa que não ESTA aparecendo (ou não pode aparecer na descrição), sei la, algum tipo de coisa para o SUB NUCLEAR, vai saber que acordo fizeram.
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#73 Mensagem por Sniper » Ter Jan 16, 2007 7:59 pm

MCD-SM escreveu:Peraí, a MB gasta 1,4bi de dóllares pra comprar seis SH-60B usados sem sonar e 1 submarino, vai a PQP, com esse valor o Chile modernizou toda a sua marinha...


:shock: :shock: :shock:
Esse valor está errado! :?
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#74 Mensagem por PRick » Ter Jan 16, 2007 9:16 pm

Sniper escreveu:
MCD-SM escreveu:Peraí, a MB gasta 1,4bi de dóllares pra comprar seis SH-60B usados sem sonar e 1 submarino, vai a PQP, com esse valor o Chile modernizou toda a sua marinha...


:shock: :shock: :shock:
Esse valor está errado! :?


Depende, o que está sendo comprado? Se for a versão do BlackHawk, que a US Navy está introduzindo agora, conhecido por SH-60R ou MH-60R. Ela custa 44 milhões de dólares a unidade, neste caso o preço de 300 milhões para 06 aeronaves bateria direito, porque existem outros itens no pacote. Seguem as noticias dessa versão, que pode ser feita a partir do upgrade dos SH-60 B e F da US Navy.

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MH-60R MULTI-MISSION HELICOPTER UPGRADE


The MH-60R Multi-Mission Helicopter Upgrade originally consisted of a Service Life Extension Program (SLEP) for existing SH-60B, SH-60F, and some HH-60H aircraft. Aircraft remanufacture, avionics improvement, and new or improved mission sensors constituted the program path until cost reconsideration in FY01 resulted in redefinition of the program to include new production aircraft as opposed to remanufactured aircraft. The program develops the AN/AQS-22 Airborne Low Frequency Sonar (ALFS) and increases sonobuoy acoustic signal processing capability. The acoustic suite is designed to improve undersea warfare mission effectiveness against the quiet submarine threat in both deep and shallow water environments. The program also develops the AN/APS-147 Multi-Mode Radar (MMR) that includes Inverse Synthetic Aperture Radar imaging and periscope detection modes of operation. Other improvements include the AN/ALQ-210 electronic support measures (ESM), a fully Integrated Self-Defense (ISD) system, the AN/AAS-44 Forward-Looking Infrared sensor with laser designator, and armament capability to launch Hellfire missiles. The MH-60R and MH-60S helicopters will incorporate the Common Cockpit, which consists of multi-functional displays, keysets, and a complex client-server based tactical data processing system. The program represents a significant avionics modification to the SH-60 series of aircraft by enhancing undersea and surface warfare, surveillance and ID, and power projection.

BACKGROUND INFORMATION

The MH-60R Multi-Mission Helicopter entered EMD in FY93 and combined the missions of the predecessor SH-60B and SH-60F baseline aircraft. A recent program restructure includes new production aircraft instead of remanufactured airframes and was in response to escalating remanufacture costs and the over 12 week late delivery/poor quality of the first four fully remanufactured test articles.

In 1999, a developmental test and an operational assessment were conducted on the AN/AQS-22 ALFS installed in a SH-60B. The tests were primarily focused on the mechanical performance of the system, not the tactical performance. The OA assessed the system to be both potentially operationally effective and suitable. The system exhibited an excessive Built-In-Test (BIT) false alarm rate, an inadequate BIT error reporting format, a below threshold Mean Time Between Mission Critical Failure rate, numerous human factors engineering problems, and insufficient factory training to address the complexity of the system.

In January 1998, DOT&E designated the SH-60R (now redesignated the MH-60R) aircraft a covered system for LFT&E. The waiver granted for the SH-60B/HH-60H Munitions Upgrade Program by the ASN(RDA) Memo of July 1996 has been extended to cover the MH-60R. The DOT&E report to Congress on the Hellfire Missile Integration Program Upgrade to the SH-60B and HH-60H aircraft identified a number of data voids in the original H-60 Live fire data. These voids preclude an adequate evaluation of the MH-60R vulnerability for LFT&E. DOT&E recognized that the data voids were common to all H-60 aircraft variants within the Navy and Army and proposed that the two Services coordinate their efforts and thus minimize cost. In response, a Joint Army/Navy LFT&E Test Program was established to address the data needs of the MH-60R, the MH-60S, and the UH-60M programs. The program takes advantage of the high degree of similarity between components and structure of Navy and Army variants of the H-60. Utilizing the resources and talents of both Services' vulnerability testing establishments, a number of usable H-60 components and structures have been collected, including an operable YCH-60. Testing in this joint program has just begun.

TEST & EVALUATION ACTIVITY

Contractor proof of compliance testing and DT on two YMH-60R prototype aircraft began in January 2000 and continues to the present. The first increment of DT was completed in April 2001 and focused on the performance of the Common Cockpit and on two operating modes of the MMR. The current DT increment additionally focuses on the ESM system, additional operator modes of the MMR, and on the ALFS systems. All testing to date has been performed on the two prototype YMH-60R aircraft due to the late delivery of the first four fully remanufactured test articles.

A four-week DT Assist conducted in February 2001 provided the Operational Test and Evaluation Squadron (VX-1) the opportunity to assess the Common Cockpit and two modes of the MMR. Although a DT Assist, by definition, does not provide sufficient operational test opportunity to resolve Critical Operational Issues, it did provide operational exposure to the system and early operational feedback to the Program Manager, especially in the area of man-machine interface issues.

The program has incurred several breaches of the Acquisition Program Baseline schedule and cost, reflected by subsequent instances of program restructure. The January 1994 Test and Evaluation Master Plan (TEMP) and the March 1992 Operational Requirements Document (ORD) are being updated to reflect the latest program restructure. The ORD revision is undergoing Joint review. The TEMP revision will reflect the updated ORD.

The first tests under the Joint Army/Navy LFT&E test program included static flight control shots executed by the Army at Aberdeen Proving Ground in June 2001. These tests provided order of magnitude threat effect data to allow threat selection for dynamic flight controls tests to be accomplished at the Naval Air Warfare Center – Weapons Division, China Lake in September 2001. This program differs from the extensive prior testing of the H-60 in that a large number of the tests will be conducted under dynamic conditions while the aircraft is in a 1G-hover condition. There is some risk under these conditions, that the single operable test aircraft will be destroyed prematurely.

TEST & EVALUATION ASSESSMENT

The Common Cockpit and the MMR demonstrated low levels of hardware and software maturity throughout FY00 contractor proof of compliance testing and DT. A major restructure of the Lockheed Martin team in 2001 and the new Navy Program Manager's insistence that the Common Cockpit system be baseline tested and that configuration control discipline be imposed have proven successful. The system is now beginning to exhibit stable, more mature performance.

The paucity of spare component parts has adversely impacted the program. Design problems in the MMR traveling wave tube amplifier (TWTA) have limited Telephonics and the Navy to two workable systems for contractor proof of compliance testing and DT while Telephonics seeks a second TWTA source. Numerous failures of the Common Cockpit multi-functional displays adversely impacted testing of both the MH-60R and MH-60S aircraft.

Test data acquired from the Joint Live Fire test program funded by DOT&E have contributed to assessing the vulnerability of the aircraft. Though off to a good start with the static flight control tests at Aberdeen, program success depends greatly on a single operable YCH-60 ground test vehicle. If any of the tests destroy the vehicle prematurely this program could be faced with either funding a new test article or terminating with insufficient data.

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#75 Mensagem por gingerfish » Ter Jan 16, 2007 11:30 pm

aproveita que a RN está sendo diminuída a metade e leva uns lynx...
A vida do homem na Terra é uma guerra.
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